Super Puma: σβήνουν φωτιές σε άλλες χώρες, ενώ στην Ελλάδα τα εγκαταλείψαμε! – Πτήση
Η αεροπυρόσβεση στις ΗΠΑ, είναι, όπως και στην Ελλάδα, υπόθεση και ιδιωτικών εταιρειών, μεταξύ αυτών και η Precision. Με ένα στόλο που περιλαμβάνει αρκετά ελικόπτερα, ανάμεσα τους H125/H225 (Super Puma) της Airbus όπως και Bell 205, η συγκεκριμένη διαθέτει εμπειρία σε πολλές αεροπορικές δραστηριότητες. Έτσι αναλαμβάνει αποστολές προστασίας του περιβάλλοντος, από την παρακολούθηση προστατευόμενων ζώων […]
Η αεροπυρόσβεση στις ΗΠΑ, είναι, όπως και στην Ελλάδα, υπόθεση και ιδιωτικών εταιρειών, μεταξύ αυτών και η Precision. Με ένα στόλο που περιλαμβάνει αρκετά ελικόπτερα, ανάμεσα τους H125/H225 (Super Puma) της Airbus όπως και Bell 205, η συγκεκριμένη διαθέτει εμπειρία σε πολλές αεροπορικές δραστηριότητες.
Έτσι αναλαμβάνει αποστολές προστασίας του περιβάλλοντος, από την παρακολούθηση προστατευόμενων ζώων και ζωνών, έως την υποστήριξη ειδικών πυροσβεστικών επιχειρήσεων.
To Super Puma όμως εμφανίζεται πολύ αποδοτικό σε αεροπυροσβεση, καθώς μπορεί να μεταφέρει έως 18 δασοπυροσβέστες, ενώ μπορεί να εκτελέσει έως και 24 ρίψεις των 4.000 λίτρων σε δύο ώρες, χρησιμοποιώντας κάδο.
Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της Airbus, ο πρόεδρος της Precision, Ματ Πάρκερ, δηλώνει πως “η Δασική Υπηρεσία των ΗΠΑ πραγματικά ερωτεύτηκε το ελικόπτερο. Για την ταχύτητα, την εμβέλεια του, τη χωρητικότητα καυσίμου και το γεγονός ότι μπορούμε να μεταφέρουμε έναν κάδο χωρητικότητας 4.000 λίτρων. Όλες οι υπηρεσίες πυρόσβεσης που μίλησα είναι πολύ ενθουσιασμένες που έχουν αυτήν τη δυνατότητα”.
Ακόμη ο επικεφαλής πιλότος της εταιρίας, Ty Burlingham, είπε πως “οι πυροσβέστες συνεχώς ρωτούν όταν είμαστε πάνω τους τι είναι αυτό και θέλουν να μάθουν πόσο μεγάλος είναι ο κάδος. Μας ρωτούν πόσο μπορούμε να παραμείνουμε στο πεδίο, και όταν τα άλλα ελικόπτερα με παρόμοιο μέγεθος απαντούν δύο ώρες, εμείς λέμε τρεισήμισι ώρες”.
Στο ελληνικό παράδειγμα τώρα, ξέρουμε πως αντίστοιχες επιδόσεις στην αεροπυρόσβεση έχουν και τα AS332B1 Super Puma της Πυροσβεστικής. Δυστυχώς το Σώμα έχει μόνο 2 τέτοια ελικόπτερα, αλλά έχει καταφέρει να πετούν συνεχώς σε κρίσιμες περιόδους, έχοντας συσσωρεύσει πολλές ώρες χρήσης εκεί. Και ενώ η Πολεμική Αεροπορία έχει άλλα 12, σε ρόλο Έρευνας-Διάσωσης, ελάχιστα είναι διαθέσιμα τα τελευταία έτη, λόγω έλλειψης συντήρησης.
Οπότε για μια ακόμη φορά φαίνεται το συνολικό πρόβλημα που δημιουργούν οι προβληματικές διαθεσιμότητες των εναερίων μέσων μας. Ενώ στα ‘χαρτιά’ υπάρχουν, στην πράξη είναι λιγότερα, και δεν μπορούν να συνεισφέρουν στις περιόδους κρίσης. Π.χ. το καλοκαίρι στην περίοδο των πυρκαγιών, μέχρι σήμερα τα Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας δεν μπορούσαν να βοηθήσουν τα ίδια της Πυροσβεστικής, εξοικονομώντας και κονδύλια που δίνονται για την ενοικίαση ιδιωτικών πυροσβεστικών ελικοπτέρων. Έτσι τελικά η έλλειψη υποστήριξης οδηγεί και σε αυξημένο κόστος εξυπηρέτησης πάγιων αναγκών, αλλά και σε αχρηστία τα ίδια μέσα.
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τουςκι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτήέγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοποςδιατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέατους.