Αγορά παιχνιδιών: Ανεβάζουν στροφές οι ανταγωνιστές του Απόστολου Βακάκη
Αδιαμφισβήτητα, ο κυρίαρχος στην εγχώρια αγορά παιχνιδιών που τζιράρει ετησίως πάνω από 1 δισεκ. ευρώ, είναι η αλυσίδα Jumbo.
Με ένα δίκτυο 53 καταστημάτων στην Ελλάδα και το eshop η εταιρεία με επικεφαλής τον Απόστολο Βακάκη σημείωσε πέρυσι πωλήσεις 862 εκατ. ευρώ, με την εγχώρια αγορά να παράγει το 57,6% του κύκλου εργασιών του ομίλου που έσπασε το φράγμα του 1 δισεκ. ευρώ.
Και μπορεί η αλυσίδα Jumbo να μην περιορίζεται εδώ και πολλά χρόνια αμιγώς στην αγορά παιχνιδιών έχοντας εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιό της με χιλιάδες προϊόντα, από είδη οικιακής χρήσης μέχρι ρούχα και από είδη τεχνολογίας μέχρι και τρόφιμα, ωστόσο παραμένει ηγετική δύναμη στον χώρο των παιχνιδιών.
Παρά ταύτα οι μικρότερου μεγέθους παραδοσιακές αλυσίδες παιχνιδιών αποτελούν υπολογίσιμη δύναμη εμφανίζοντας ανθεκτικότητα στον ανταγωνισμό που δέχονται από τον μεγάλο παίκτη της αγοράς.
Σε ανοδική τροχιά τα Max Stores
Όπως για παράδειγμα η Max Stores, μια αλυσίδα που μετρά περισσότερες από τρεις δεκαετίες στην αγορά του παιχνιδιού και χτίζει σταθερά ανοδικά τον τζίρο της.
Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2023 που δημοσιεύτηκαν χθες η αλυσίδα που αριθμεί ένα δίκτυο δέκα καταστημάτων σε Ελληνικό, Μοσχάτο, Ηλιούπολη, Σεπόλια, Ιλιον, Νέο Ηράκλειο, Γαλάτσι, Χαλάνδρι, Αγιο Δημήτριο και στη Γλυφάδα, η τελευταία προσθήκη που έγινε στην περσινή χρήση, σημείωσε πωλήσεις ύψους 32,645 εκατ. ευρώ. Με τη διοίκηση να σημειώνει ότι η αύξηση κατά 10,34% των πωλήσεων έναντι της προηγούμενης χρονιάς προέρχεται κυρίως από τη μεγέθυνση του μεριδίου αγοράς. Είναι αξιοσημείωτο ότι μέσα στην τελευταία διετία οι πωλήσεις της εταιρείας κινήθηκαν ανοδικά κατά 32,6%.
Το ποσοστό μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 38,45% από 37,22% στην προηγούμενη οικονομική χρήση. Το EBITDA διαμορφώθηκε σε 2,811 εκατ. ευρώ έναντι 2,421 εκατ. ευρώ και τα λειτουργικά αποτελέσματα ανήλθαν σε κέρδη 2,103 εκατ. ευρώ έναντι 1,786 εκατ. ευρώ.
Τα ίδια κεφάλαια είναι στα 4,974 εκατ. ευρώ από 4,206 ενώ σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις οι βραχυπρόθεσμες ανέρχονται σε 14,989 εκατ. ευρώ οριακά αυξημένες σε σχέση με την προηγούμενη οικονομική χρήση ενώ οι μακροπρόθεσμες μειώθηκαν στα 7,212 εκατ. ευρώ από 8,319 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι στην περσινή χρήση στην εταιρεία απασχολήθηκαν 320 άτομα από 286 το 2022 καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 11,9%
Θετικές προσδοκίες και για την τρέχουσα χρήση έχει η διοίκηση της εταιρείας παρά τις συνεχιζόμενες αρνητικές προβλέψεις για την παγκόσμια οικονομία με τα κρίσιμα ζητήματα όπως ο πληθωρισμός, το ενεργειακό κόστος, τα επιτόκια και οι αναταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες να παραμένουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Εκτίμησή της είναι ότι τα αποτελέσματα και οι επιδόσεις της το 2024 θα συνεχίσουν να είναι αυξητικές τάσεις παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και την ενεργειακή κρίση.
Πρόθεσή της είναι η περαιτέρω γεωγραφική της επέκταση μέσω νέων καταστημάτων αλλά και η περαιτέρω ενίσχυση του eshop.
Υπολογίσιμη δύναμη η αλυσίδα Μουστάκας
Ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στην αγορά του λιανεμπορίου παιχνιδιών είναι η αλυσίδα Μουστάκας.
Η εταιρεία που ξεκίνησε ως μικρή βιοτεχνία με αντικείμενο την κατασκευή και εμπορία παιδικών παιχνιδιών από τον Γιώργο Μουστάκα και σήμερα έχει ένα δίκτυο 24 καταστημάτων εκ των οποίων τα πέντε είναι καταστήματα με το σήμα της Lego σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη διαγράφει ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια.
Με βάση τα τελευταία οικονομικά στοιχεία που αφορούν στη χρήση του 2022, οι πωλήσεις της αλυσίδας έφτασαν μια ανάσα από τα 70 εκατ. ευρώ από 58 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Το μικτό κέρδος εμφάνισε ανάλογη αύξηση 16,8% και ξεπέρασε τα 27,8 εκατ. ευρώ, όταν στην προηγούμενη χρονιά είχε διαμορφωθεί στα 23,9 εκατ. ευρώ. Η αύξηση δε του προσωπικού, το οποίο στη χρήση του 2022 αριθμούσε 547 εργαζόμενους, ανήλθε σε 12,8% καθώς την προηγούμενη χρονιά οι εργαζόμενοι έφτασαν στους 488.
Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί ότι διαχρονικό όνομα στην αγορά των παιχνιδιών αποτελεί και η αλυσίδα Ζαχαριάς. Διατηρεί τέσσερα φυσικά καταστήματα και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, με το προϊoντικό χαρτοφυλάκιο να περιορίζεται κυρίως σε ό,τι σχετίζεται με το παιχνίδι.
Διαβάστε επίσης
Τι βλέπει ο Απόστολος Βακάκης για την κρίση στη Μέση Ανατολή και τα μεγέθη της Jumbo
Αδιαμφισβήτητα, ο κυρίαρχος στην εγχώρια αγορά παιχνιδιών που τζιράρει ετησίως πάνω από 1 δισεκ. ευρώ, είναι η αλυσίδα Jumbo.
Με ένα δίκτυο 53 καταστημάτων στην Ελλάδα και το eshop η εταιρεία με επικεφαλής τον Απόστολο Βακάκη σημείωσε πέρυσι πωλήσεις 862 εκατ. ευρώ, με την εγχώρια αγορά να παράγει το 57,6% του κύκλου εργασιών του ομίλου που έσπασε το φράγμα του 1 δισεκ. ευρώ.
Και μπορεί η αλυσίδα Jumbo να μην περιορίζεται εδώ και πολλά χρόνια αμιγώς στην αγορά παιχνιδιών έχοντας εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιό της με χιλιάδες προϊόντα, από είδη οικιακής χρήσης μέχρι ρούχα και από είδη τεχνολογίας μέχρι και τρόφιμα, ωστόσο παραμένει ηγετική δύναμη στον χώρο των παιχνιδιών.
Παρά ταύτα οι μικρότερου μεγέθους παραδοσιακές αλυσίδες παιχνιδιών αποτελούν υπολογίσιμη δύναμη εμφανίζοντας ανθεκτικότητα στον ανταγωνισμό που δέχονται από τον μεγάλο παίκτη της αγοράς.
Σε ανοδική τροχιά τα Max Stores
Όπως για παράδειγμα η Max Stores, μια αλυσίδα που μετρά περισσότερες από τρεις δεκαετίες στην αγορά του παιχνιδιού και χτίζει σταθερά ανοδικά τον τζίρο της.
Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2023 που δημοσιεύτηκαν χθες η αλυσίδα που αριθμεί ένα δίκτυο δέκα καταστημάτων σε Ελληνικό, Μοσχάτο, Ηλιούπολη, Σεπόλια, Ιλιον, Νέο Ηράκλειο, Γαλάτσι, Χαλάνδρι, Αγιο Δημήτριο και στη Γλυφάδα, η τελευταία προσθήκη που έγινε στην περσινή χρήση, σημείωσε πωλήσεις ύψους 32,645 εκατ. ευρώ. Με τη διοίκηση να σημειώνει ότι η αύξηση κατά 10,34% των πωλήσεων έναντι της προηγούμενης χρονιάς προέρχεται κυρίως από τη μεγέθυνση του μεριδίου αγοράς. Είναι αξιοσημείωτο ότι μέσα στην τελευταία διετία οι πωλήσεις της εταιρείας κινήθηκαν ανοδικά κατά 32,6%.
Το ποσοστό μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 38,45% από 37,22% στην προηγούμενη οικονομική χρήση. Το EBITDA διαμορφώθηκε σε 2,811 εκατ. ευρώ έναντι 2,421 εκατ. ευρώ και τα λειτουργικά αποτελέσματα ανήλθαν σε κέρδη 2,103 εκατ. ευρώ έναντι 1,786 εκατ. ευρώ.
Τα ίδια κεφάλαια είναι στα 4,974 εκατ. ευρώ από 4,206 ενώ σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις οι βραχυπρόθεσμες ανέρχονται σε 14,989 εκατ. ευρώ οριακά αυξημένες σε σχέση με την προηγούμενη οικονομική χρήση ενώ οι μακροπρόθεσμες μειώθηκαν στα 7,212 εκατ. ευρώ από 8,319 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι στην περσινή χρήση στην εταιρεία απασχολήθηκαν 320 άτομα από 286 το 2022 καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 11,9%
Θετικές προσδοκίες και για την τρέχουσα χρήση έχει η διοίκηση της εταιρείας παρά τις συνεχιζόμενες αρνητικές προβλέψεις για την παγκόσμια οικονομία με τα κρίσιμα ζητήματα όπως ο πληθωρισμός, το ενεργειακό κόστος, τα επιτόκια και οι αναταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες να παραμένουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Εκτίμησή της είναι ότι τα αποτελέσματα και οι επιδόσεις της το 2024 θα συνεχίσουν να είναι αυξητικές τάσεις παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και την ενεργειακή κρίση.
Πρόθεσή της είναι η περαιτέρω γεωγραφική της επέκταση μέσω νέων καταστημάτων αλλά και η περαιτέρω ενίσχυση του eshop.
Υπολογίσιμη δύναμη η αλυσίδα Μουστάκας
Ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στην αγορά του λιανεμπορίου παιχνιδιών είναι η αλυσίδα Μουστάκας.
Η εταιρεία που ξεκίνησε ως μικρή βιοτεχνία με αντικείμενο την κατασκευή και εμπορία παιδικών παιχνιδιών από τον Γιώργο Μουστάκα και σήμερα έχει ένα δίκτυο 24 καταστημάτων εκ των οποίων τα πέντε είναι καταστήματα με το σήμα της Lego σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη διαγράφει ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια.
Με βάση τα τελευταία οικονομικά στοιχεία που αφορούν στη χρήση του 2022, οι πωλήσεις της αλυσίδας έφτασαν μια ανάσα από τα 70 εκατ. ευρώ από 58 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Το μικτό κέρδος εμφάνισε ανάλογη αύξηση 16,8% και ξεπέρασε τα 27,8 εκατ. ευρώ, όταν στην προηγούμενη χρονιά είχε διαμορφωθεί στα 23,9 εκατ. ευρώ. Η αύξηση δε του προσωπικού, το οποίο στη χρήση του 2022 αριθμούσε 547 εργαζόμενους, ανήλθε σε 12,8% καθώς την προηγούμενη χρονιά οι εργαζόμενοι έφτασαν στους 488.
Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί ότι διαχρονικό όνομα στην αγορά των παιχνιδιών αποτελεί και η αλυσίδα Ζαχαριάς. Διατηρεί τέσσερα φυσικά καταστήματα και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, με το προϊoντικό χαρτοφυλάκιο να περιορίζεται κυρίως σε ό,τι σχετίζεται με το παιχνίδι.
Διαβάστε επίσης
Τι βλέπει ο Απόστολος Βακάκης για την κρίση στη Μέση Ανατολή και τα μεγέθη της Jumbo