Ακυρώθηκε πρόστιμο για εκπρόθεσμη διασύνδεση POS με ταμειακή μηχανή – Πώς δικαιώθηκε ο επαγγελματίας
«Βροχή» έπεσαν τα πρόστιμα στους επαγγελματίες τους προηγούμενους μήνες, οι οποίοι δεν είχαν διασυνδέσει τα POS με τις ταμειακές τους μηχανές.
Σε πολλές περιπτώσεις αιτία για τη μη συμμόρφωση αποτελούσε η έλλειψη χρόνου από τεχνικούς, αλλά και η… αμέλεια των επαγγελματιών να κλείσουν ραντεβού, ως όφειλαν εντός ενός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος που όριζε ο νόμος.
Ο έλεγχος της εφορίας
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση επαγγελματία με κατάστημα που πουλάει τηλεκάρτες, κάρτες Internet και κινητής τηλεφωνίας.
Ο επιτόπιος έλεγχος διαπίστωσε πως στη διεύθυνση που είχε δοθεί, η επιχείρηση δεν λειτουργούσε και το κατάστημα ήταν εγκαταλελειμμένο. Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με την ιδιοκτήτρια, τους ενημέρωσε ότι η επιχείρηση μεταφέρθηκε σε άλλη οδό και δεν έχει δηλώσει ακόμα την μεταβολή Έδρας στο μητρώο της Δ.Ο.Υ.
Στο νέο κατάστημα οδήγησε τους εφοριακούς ο σύζυγος της ιδιοκτήτριας και του ζητήθηκε να εκδώσει μία απόδειξη λιανικής πώλησης μικρής αξίας από την ταμειακή και με πληρωμή μέσω κάρτας.
Τότε τους ενημέρωσε πως το POS που είχαν δεν ήταν συμβατό με την ταμειακή μηχανή και δεν έχουν προβεί σε εγκατάσταση -διασύνδεση και μάλιστα, διαπιστώθηκε πως η εταιρεία δεν είχε δημιουργήσει ως όφειλε ραντεβού στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ (το ραντεβού έπρεπε να δηλωθεί έως 31.03.2024 στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ) και δεν είχε δηλώσει την μεταβολή της έδρας της.
Επιπλέον διαπιστώθηκε ότι δεν είχε δηλωθεί ραντεβού, έως 30/04/2024, στην ειδική πλατφόρμα της ψηφιακής πύλης «myAADE», με την εταιρεία τεχνικής υποστήριξης ΦΗΜ, με σκοπό την υλοποίηση της διασύνδεσης, με αποτέλεσμα να της επιβληθεί πρόστιμο.
Τι είχε συμβεί
Όπως διαπιστώθηκε από την τεχνική έκθεση της προσφυγής, μετά από την επίσκεψη τεχνικού στις 26 Μαρτίου 2024, το κατάστημα επισκέφθηκε τεχνικός για την αναβάθμιση της ταμειακής μηχανής και διαπιστώθηκε μη συμβατότητα του λογισμικού της ΦΤΜ με το τερματικό POS και κατά συνέπεια δρομολογήθηκε άμεσα η παραγγελία νέου τερματικού POS.
Ωστόσο, λόγω φόρτου εργασίας της εταιρείας με τους τεχνικούς δεν υποβλήθηκε έως την 1η/4/2024 στη σχετική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ημερομηνία ραντεβού, έως 30/04/2024 για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Το νέο EFT/POS παρελήφθη από την προσφεύγουσα στις 13/04/2024 και η διασύνδεση ολοκληρώθηκε στις 15/04/2024.
Η προσφυγή
Η εταιρία που διατηρεί κατάστημα άσκησε ενδικοφανή προσφυγή ζητώντας να γίνει δεκτή και να ακυρωθεί το πρόστιμο.
Τελικά, η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ αποδέχθηκε την προσφυγή και «έσβησε» το πρόστιμο, καθώς το κατάστημα δεν αμέλησε τη διασύνδεση, ενώ η καθυστέρηση αφορούσε την τεχνική εταιρεία, η οποία δεν δήλωσε, ως όφειλε, τα ραντεβού για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Διαβάστε επίσης
Στουρνάρας: Δεν αποκλείεται η μείωση των επιτοκίων κατά 50 μονάδες βάσης από ΕΚΤ
«Βροχή» έπεσαν τα πρόστιμα στους επαγγελματίες τους προηγούμενους μήνες, οι οποίοι δεν είχαν διασυνδέσει τα POS με τις ταμειακές τους μηχανές.
Σε πολλές περιπτώσεις αιτία για τη μη συμμόρφωση αποτελούσε η έλλειψη χρόνου από τεχνικούς, αλλά και η… αμέλεια των επαγγελματιών να κλείσουν ραντεβού, ως όφειλαν εντός ενός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος που όριζε ο νόμος.
Ο έλεγχος της εφορίας
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση επαγγελματία με κατάστημα που πουλάει τηλεκάρτες, κάρτες Internet και κινητής τηλεφωνίας.
Ο επιτόπιος έλεγχος διαπίστωσε πως στη διεύθυνση που είχε δοθεί, η επιχείρηση δεν λειτουργούσε και το κατάστημα ήταν εγκαταλελειμμένο. Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με την ιδιοκτήτρια, τους ενημέρωσε ότι η επιχείρηση μεταφέρθηκε σε άλλη οδό και δεν έχει δηλώσει ακόμα την μεταβολή Έδρας στο μητρώο της Δ.Ο.Υ.
Στο νέο κατάστημα οδήγησε τους εφοριακούς ο σύζυγος της ιδιοκτήτριας και του ζητήθηκε να εκδώσει μία απόδειξη λιανικής πώλησης μικρής αξίας από την ταμειακή και με πληρωμή μέσω κάρτας.
Τότε τους ενημέρωσε πως το POS που είχαν δεν ήταν συμβατό με την ταμειακή μηχανή και δεν έχουν προβεί σε εγκατάσταση -διασύνδεση και μάλιστα, διαπιστώθηκε πως η εταιρεία δεν είχε δημιουργήσει ως όφειλε ραντεβού στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ (το ραντεβού έπρεπε να δηλωθεί έως 31.03.2024 στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ) και δεν είχε δηλώσει την μεταβολή της έδρας της.
Επιπλέον διαπιστώθηκε ότι δεν είχε δηλωθεί ραντεβού, έως 30/04/2024, στην ειδική πλατφόρμα της ψηφιακής πύλης «myAADE», με την εταιρεία τεχνικής υποστήριξης ΦΗΜ, με σκοπό την υλοποίηση της διασύνδεσης, με αποτέλεσμα να της επιβληθεί πρόστιμο.
Τι είχε συμβεί
Όπως διαπιστώθηκε από την τεχνική έκθεση της προσφυγής, μετά από την επίσκεψη τεχνικού στις 26 Μαρτίου 2024, το κατάστημα επισκέφθηκε τεχνικός για την αναβάθμιση της ταμειακής μηχανής και διαπιστώθηκε μη συμβατότητα του λογισμικού της ΦΤΜ με το τερματικό POS και κατά συνέπεια δρομολογήθηκε άμεσα η παραγγελία νέου τερματικού POS.
Ωστόσο, λόγω φόρτου εργασίας της εταιρείας με τους τεχνικούς δεν υποβλήθηκε έως την 1η/4/2024 στη σχετική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ημερομηνία ραντεβού, έως 30/04/2024 για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Το νέο EFT/POS παρελήφθη από την προσφεύγουσα στις 13/04/2024 και η διασύνδεση ολοκληρώθηκε στις 15/04/2024.
Η προσφυγή
Η εταιρία που διατηρεί κατάστημα άσκησε ενδικοφανή προσφυγή ζητώντας να γίνει δεκτή και να ακυρωθεί το πρόστιμο.
Τελικά, η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ αποδέχθηκε την προσφυγή και «έσβησε» το πρόστιμο, καθώς το κατάστημα δεν αμέλησε τη διασύνδεση, ενώ η καθυστέρηση αφορούσε την τεχνική εταιρεία, η οποία δεν δήλωσε, ως όφειλε, τα ραντεβού για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Διαβάστε επίσης
Στουρνάρας: Δεν αποκλείεται η μείωση των επιτοκίων κατά 50 μονάδες βάσης από ΕΚΤ