Arivia: Διπλό «χτύπημα» για την εταιρεία από τη Δράμα που κάνει διεθνή καριέρα με τα φυτικά τρόφιμα
Η αγορά των plant-based τροφίμων παγκοσμίως γνωρίζει εκρηκτική ανάπτυξη. Υπολογίζεται ότι το 2030 θα φτάσει στα 78,2 δισεκ. δολάρια το 2025 και πάνω από 166 δισεκ. δολάρια το 2030 όταν το 2022 ήταν μόλις στα 44,2 δισεκ. δολάρια (πηγή:Statista).
Σε αυτό το περιβάλλον η εγχώρια αγορά των φυτικών τροφίμων αποτελεί πεδίο έντονης δραστηριοποίησης για μεγάλους παίκτες της αγοράς, όπως η ΔΕΛΤΑ, Ελληνικά Γαλακτοκομεία, Δωδώνη, ΜΕΒΓΑΛ κ.α. που έχουν επεκταθεί σε αυτή την δυναμικά αναπτυσσόμενη κατηγορία τροφίμων.
Εντείνοντας παράλληλα τον ανταγωνισμό στην αγορά και δημιουργώντας πιέσεις στην πρωτοπόρο του κλάδου στην ελληνική αγορά, Αrivia. Για την εταιρεία από τη Δράμα, η οποία από το 2020 αποτελεί θυγατρική της πολυεθνικής Upfield, του μεγαλύτερου ομίλου παραγωγής και εμπορίας τροφίμων φυτικής προέλευσης στον κόσμο, ο ανταγωνισμός σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό οδήγησαν σε σημαντική κάμψη τις πωλήσεις, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της χρήσης 2023, που δημοσίευσε χθες.
Και αυτό παρά το γεγονός ότι η διοίκηση της εταιρείας προκειμένου να αντιμετωπίσει το αυξημένο κόστος των πρώτων υλών, υλικών συσκευασίας, μεταφορικών εξόδων κά. προχώρησε αφενός σε ανατιμήσεις και αφετέρου στη σύναψη εγκαίρως συμβάσεων με σημαντικούς προμηθευτές πρώτων υλών προκειμένου να δεσμεύσει ευνοϊκές τιμές για την ίδια.
Παρά τη λήψη μέτρων, οι πιέσεις στη ζήτηση αλλά και ο ανταγωνισμός οδήγησαν σε κάμψη τις πωλήσεις κατά 17,56% φτάνοντας στα 97,068 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν στα 41,752 εκατ. ευρώ από 58,275 εκατ. ευρώ ενώ και το μικτό περιθώριο κέρδους επηρεάστηκε από τη μεταβολή των πωλήσεων και συμπιέστηκε στο 43,01% από 49,49% το 2022. Κατά 30% μειώθηκαν τα EBITDA και διαμορφώθηκαν στα 30,082 εκατ. ευρώ ενώ μεγαλύτερη ήταν η πτώση (-33,43%) στα κέρδη από λειτουργικές δραστηριότητες της εταιρείας και τα οποία διαμορφώθηκαν στα 27,122 εκατ. ευρώ.
Μέρισμα άνω των 50 εκατ. ευρώ για τη μητρική Upfield
Τα ίδια κεφάλαια στις Δεκεμβρίου 2023 σε 65,047 εκατ. ευρώ έναντι 84,139 εκατ. ευρώ το 2022 με τη μείωση, παρά τα θετικά αποτελέσματα της λειτουργικής δραστηριότητάς της να οφείλεται στη διανομή μερισμάτων συνολικού ποσού 40,150 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2022 από συσσωρευμένα κέρδη εις νέο και ειδικό αποθεματικό από πώλησης συμμετοχής. Για τη χρήση του 2023 η διοίκηση της εταιρείας υπό τον κ. Χαράλαμπο Τροχίδη, πρότεινε τη διανομή ποσού 10,347 εκατ. ευρώ (σ.σ.η απόφαση τελεί υπό την έγκριση της γενικής συνέλευσης των μετόχων) και στους κατόχους κοινών αλλά και προνομιούχων μετοχών. Η πρόταση αυτή του Διοικητικού Συμβουλίου τελεί υπό την έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων.
Εξαγωγές σε περισσότερες από 45 χώρες
Η Arivia, μια άκρως εξωστρεφής εταιρεία με διεθνή παρουσία σε περισσότερες από 45 χώρες και το μεγαλύτερο μέρος του τζίρους από τις διεθνείς αγορές, στα πλαίσια της ενίσχυσης, προώθησης και επέκτασης του σήματος VIOLIFE συνέχισε τη στοχευμένη παγκόσμια διαφημιστική εκστρατεία, εντάσσοντας στο δυναμικό του έμπειρη ομάδα στελεχών αλλά και δεσμεύοντας σημαντικά κονδύλια για την προώθηση του σήματος «VIOLIFE», πρωτίστως στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Εξάλλου, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις η ένταξη της παγκόσμιας δραστηριότητας της Arivia υπό την ομπρέλα του Ομίλου UPFIELD έρχεται να ενισχύσει την εμπιστοσύνη, ενός παγκόσμιου πρωτοπόρου στην παραγωγή και εμπορία «plant-based» προϊόντων, στην ήδη επιτυχημένη πορεία της Εταιρείας και να δημιουργήσει τεράστιες εμπορικές ευκαιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο.
Προτεραιότητες και προκλήσεις το 2024
Οι βασικές προτεραιότητες της Διοίκησης της Εταιρείας για το 2024 είναι:
➢ Η περαιτέρω εκμετάλλευση του παγκόσμιου δικτύου της UPFIELD για διείσδυση στις αγορές χωρών που μέχρι σήμερα η εταιρεία δεν είχε πρόσβαση ή περιορισμένη εμπορική παρουσία.
➢ Η ωφέλεια από τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας λόγω των δικτύων διανομής και παραγωγής της UPFIELD.
➢ Η ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων της στις ΗΠΑ, τον Καναδά, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γερμανία και την Ολλανδία με προσθήκη νέων σημείων διάθεσης και ανάπτυξη ιδίων εμπορικών σημάτων (own brands).
➢ Μέσω στοχευμένων επενδύσεων σε προσωπικό και στον τομέα της Έρευνας και Ανάπτυξης να εισαχθούν καινοτόμα προϊόντα στην αγορά για την περαιτέρω ανάπτυξη των κύριων αγορών.
➢ Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος δημιουργούν προκλήσεις στην περεταίρω αύξηση των πωλήσεων. Στόχος της εταιρείας είναι η συνεχής εμπορική ανάπτυξη.
➢ Η μείωση των τιμών πρώτων υλών, συσκευασίας και ενέργειας που παρατηρείται μέσα στο 2024 θα υποστηρίξει την αύξηση της κερδοφορίας.
➢ Η επιτυχής ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης στο ERP και στον τρόπο λειτουργίας του ομίλου της Upfield, καθώς επίσης οι αναμενόμενες συνέργειες που θα προκύψουν από αυτή.
Σε ό,τι αφορά τις προκλήσεις για φέτος η εγχώρια καταναλωτική δαπάνη συνεχίζει να εμφανίζει σημάδια αδυναμίας ουσιαστικής ανάκαμψης με τη ζήτηση να μειώνεται ή στην καλύτερη να παραμένει σταθερή, ενώ ο πληθωρισμός τροφοδοτείται κυρίως από τους φόρους. Παράλληλα, και στις χώρες βασικού εξαγωγικού προσανατολισμού της Arivia (Δυτική Ευρώπη, Η.Π.Α.) ασκούνται πολιτικές μετριασμού των πληθωριστικών πιέσεων σε κεντρικό επίπεδο με στόχο τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των τοπικών οικονομιών. Δεδομένων των ως άνω συνθηκών, αναμένεται τα επόμενα έτη να μειωθούν οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις οι οποίες παρατηρούνται τους τελευταίους μήνες. Η Arivia προκειμένου να αντισταθμίσει τον κίνδυνο από τυχόν μελλοντικές πληθωριστικές πιέσεις συνεχίζει να επενδύει σε προϊόντα «Ιδιωτικής Ετικέτας», με ταυτόχρονη σημαντική ενίσχυση των πωλήσεων των ίδιων εμπορικών σημάτων.
Διαβάστε επίσης
Tottis (Bingo): O «βασιλιάς» της γκοφρέτας κατακτά τη γερμανική αγορά
Γιώτης: Αυξάνει τις πωλήσεις αλλά μειώνει το προσωπικό
Μάχη Παντελιάδη-Σκλαβενίτη για την αγορά cash & carry
Η αγορά των plant-based τροφίμων παγκοσμίως γνωρίζει εκρηκτική ανάπτυξη. Υπολογίζεται ότι το 2030 θα φτάσει στα 78,2 δισεκ. δολάρια το 2025 και πάνω από 166 δισεκ. δολάρια το 2030 όταν το 2022 ήταν μόλις στα 44,2 δισεκ. δολάρια (πηγή:Statista).
Σε αυτό το περιβάλλον η εγχώρια αγορά των φυτικών τροφίμων αποτελεί πεδίο έντονης δραστηριοποίησης για μεγάλους παίκτες της αγοράς, όπως η ΔΕΛΤΑ, Ελληνικά Γαλακτοκομεία, Δωδώνη, ΜΕΒΓΑΛ κ.α. που έχουν επεκταθεί σε αυτή την δυναμικά αναπτυσσόμενη κατηγορία τροφίμων.
Εντείνοντας παράλληλα τον ανταγωνισμό στην αγορά και δημιουργώντας πιέσεις στην πρωτοπόρο του κλάδου στην ελληνική αγορά, Αrivia. Για την εταιρεία από τη Δράμα, η οποία από το 2020 αποτελεί θυγατρική της πολυεθνικής Upfield, του μεγαλύτερου ομίλου παραγωγής και εμπορίας τροφίμων φυτικής προέλευσης στον κόσμο, ο ανταγωνισμός σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό οδήγησαν σε σημαντική κάμψη τις πωλήσεις, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της χρήσης 2023, που δημοσίευσε χθες.
Και αυτό παρά το γεγονός ότι η διοίκηση της εταιρείας προκειμένου να αντιμετωπίσει το αυξημένο κόστος των πρώτων υλών, υλικών συσκευασίας, μεταφορικών εξόδων κά. προχώρησε αφενός σε ανατιμήσεις και αφετέρου στη σύναψη εγκαίρως συμβάσεων με σημαντικούς προμηθευτές πρώτων υλών προκειμένου να δεσμεύσει ευνοϊκές τιμές για την ίδια.
Παρά τη λήψη μέτρων, οι πιέσεις στη ζήτηση αλλά και ο ανταγωνισμός οδήγησαν σε κάμψη τις πωλήσεις κατά 17,56% φτάνοντας στα 97,068 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν στα 41,752 εκατ. ευρώ από 58,275 εκατ. ευρώ ενώ και το μικτό περιθώριο κέρδους επηρεάστηκε από τη μεταβολή των πωλήσεων και συμπιέστηκε στο 43,01% από 49,49% το 2022. Κατά 30% μειώθηκαν τα EBITDA και διαμορφώθηκαν στα 30,082 εκατ. ευρώ ενώ μεγαλύτερη ήταν η πτώση (-33,43%) στα κέρδη από λειτουργικές δραστηριότητες της εταιρείας και τα οποία διαμορφώθηκαν στα 27,122 εκατ. ευρώ.
Μέρισμα άνω των 50 εκατ. ευρώ για τη μητρική Upfield
Τα ίδια κεφάλαια στις Δεκεμβρίου 2023 σε 65,047 εκατ. ευρώ έναντι 84,139 εκατ. ευρώ το 2022 με τη μείωση, παρά τα θετικά αποτελέσματα της λειτουργικής δραστηριότητάς της να οφείλεται στη διανομή μερισμάτων συνολικού ποσού 40,150 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2022 από συσσωρευμένα κέρδη εις νέο και ειδικό αποθεματικό από πώλησης συμμετοχής. Για τη χρήση του 2023 η διοίκηση της εταιρείας υπό τον κ. Χαράλαμπο Τροχίδη, πρότεινε τη διανομή ποσού 10,347 εκατ. ευρώ (σ.σ.η απόφαση τελεί υπό την έγκριση της γενικής συνέλευσης των μετόχων) και στους κατόχους κοινών αλλά και προνομιούχων μετοχών. Η πρόταση αυτή του Διοικητικού Συμβουλίου τελεί υπό την έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων.
Εξαγωγές σε περισσότερες από 45 χώρες
Η Arivia, μια άκρως εξωστρεφής εταιρεία με διεθνή παρουσία σε περισσότερες από 45 χώρες και το μεγαλύτερο μέρος του τζίρους από τις διεθνείς αγορές, στα πλαίσια της ενίσχυσης, προώθησης και επέκτασης του σήματος VIOLIFE συνέχισε τη στοχευμένη παγκόσμια διαφημιστική εκστρατεία, εντάσσοντας στο δυναμικό του έμπειρη ομάδα στελεχών αλλά και δεσμεύοντας σημαντικά κονδύλια για την προώθηση του σήματος «VIOLIFE», πρωτίστως στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Εξάλλου, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις η ένταξη της παγκόσμιας δραστηριότητας της Arivia υπό την ομπρέλα του Ομίλου UPFIELD έρχεται να ενισχύσει την εμπιστοσύνη, ενός παγκόσμιου πρωτοπόρου στην παραγωγή και εμπορία «plant-based» προϊόντων, στην ήδη επιτυχημένη πορεία της Εταιρείας και να δημιουργήσει τεράστιες εμπορικές ευκαιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο.
Προτεραιότητες και προκλήσεις το 2024
Οι βασικές προτεραιότητες της Διοίκησης της Εταιρείας για το 2024 είναι:
➢ Η περαιτέρω εκμετάλλευση του παγκόσμιου δικτύου της UPFIELD για διείσδυση στις αγορές χωρών που μέχρι σήμερα η εταιρεία δεν είχε πρόσβαση ή περιορισμένη εμπορική παρουσία.
➢ Η ωφέλεια από τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας λόγω των δικτύων διανομής και παραγωγής της UPFIELD.
➢ Η ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων της στις ΗΠΑ, τον Καναδά, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γερμανία και την Ολλανδία με προσθήκη νέων σημείων διάθεσης και ανάπτυξη ιδίων εμπορικών σημάτων (own brands).
➢ Μέσω στοχευμένων επενδύσεων σε προσωπικό και στον τομέα της Έρευνας και Ανάπτυξης να εισαχθούν καινοτόμα προϊόντα στην αγορά για την περαιτέρω ανάπτυξη των κύριων αγορών.
➢ Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος δημιουργούν προκλήσεις στην περεταίρω αύξηση των πωλήσεων. Στόχος της εταιρείας είναι η συνεχής εμπορική ανάπτυξη.
➢ Η μείωση των τιμών πρώτων υλών, συσκευασίας και ενέργειας που παρατηρείται μέσα στο 2024 θα υποστηρίξει την αύξηση της κερδοφορίας.
➢ Η επιτυχής ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης στο ERP και στον τρόπο λειτουργίας του ομίλου της Upfield, καθώς επίσης οι αναμενόμενες συνέργειες που θα προκύψουν από αυτή.
Σε ό,τι αφορά τις προκλήσεις για φέτος η εγχώρια καταναλωτική δαπάνη συνεχίζει να εμφανίζει σημάδια αδυναμίας ουσιαστικής ανάκαμψης με τη ζήτηση να μειώνεται ή στην καλύτερη να παραμένει σταθερή, ενώ ο πληθωρισμός τροφοδοτείται κυρίως από τους φόρους. Παράλληλα, και στις χώρες βασικού εξαγωγικού προσανατολισμού της Arivia (Δυτική Ευρώπη, Η.Π.Α.) ασκούνται πολιτικές μετριασμού των πληθωριστικών πιέσεων σε κεντρικό επίπεδο με στόχο τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των τοπικών οικονομιών. Δεδομένων των ως άνω συνθηκών, αναμένεται τα επόμενα έτη να μειωθούν οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις οι οποίες παρατηρούνται τους τελευταίους μήνες. Η Arivia προκειμένου να αντισταθμίσει τον κίνδυνο από τυχόν μελλοντικές πληθωριστικές πιέσεις συνεχίζει να επενδύει σε προϊόντα «Ιδιωτικής Ετικέτας», με ταυτόχρονη σημαντική ενίσχυση των πωλήσεων των ίδιων εμπορικών σημάτων.
Διαβάστε επίσης
Tottis (Bingo): O «βασιλιάς» της γκοφρέτας κατακτά τη γερμανική αγορά
Γιώτης: Αυξάνει τις πωλήσεις αλλά μειώνει το προσωπικό
Μάχη Παντελιάδη-Σκλαβενίτη για την αγορά cash & carry