Ασυνήθιστο θέαμα τους Αλπικούς δρόμους της Αυστρίας: Τι σημαίνουν οι λευκοί κύκλοι στο οδόστρωμα;
Βγαίνουν σε διαφορετικά μεγέθη
Ένα ασυνήθιστο θέαμα αντικρίζει κανείς στους Αλπικούς δρόμους της Αυστρίας, αφού σε μερικές κλειστές στροφές του ορεινού περάσματος Γκροσγκλόκνερ, θα δει πως δίπλα στην οικεία διακοπτόμενη διαγράμμιση, υπάρχουν βαμμένοι κάποιοι λευκοί κύκλοι.
Όπως ισχυρίζεται ένας χρήστης του Reddit, που ανάρτησε την εικόνα από ένα μέρος του δρόμου, αυτοί οι κύκλοι ήταν μία πρωτοβουλία των αρμοδίων για την προστασία των οδηγών, και κυρίως των μοτοσικλετιστών.
Καθώς πολλοί μοτοσικλετιστές ολισθαίνουν στις κλειστές στροφές, για να μη βγουν εκτός πορείας σε υψηλές ταχύτητες, καταλήγουν με ένα μέρος του σώματός τους να περνά στο αντίθετο ρεύμα, όταν γέρνουν πολύ κοντά στη διαγράμμιση.
Οι οδηγοί δίτροχων κινδυνεύουν έτσι να παρασυρθούν από διερχόμενα οχήματα, ειδικά από λεωφορεία και φορτηγά, που εγγενώς δεν μπορούν να πάρουν τις κλειστές στροφές χωρίς να βγουν από την καμπύλη.
Στόχος των λευκών κύκλων είναι να τους δίνει ένα οπτικό βοήθημα, για να υπολογίζουν την ελάχιστη ασφαλή γραμμή που πρέπει να ακολουθούν οι τροχοί προκειμένου να μην κινδυνεύουν.
Ακόμα ένας χρήστης του Reddit έδωσε επιπλέον πληροφορίες, μεταφράζοντας ένα άρθρο από τα Αυστριακά, που φέρεται να βασίζεται σε έρευνες ως βάση για αυτή την παρέμβαση.
«Αυτό είναι επί του παρόντος ένα πιλοτικό έργο και έχει δοκιμαστεί μόνο σε 10 δρόμους στην Αυστρία. Ωστόσο, οι εμπνευστές του έργου είναι αισιόδοξοι ότι οι κύκλοι και τα οβάλ που χαράσσονται στους δρόμους θα βοηθήσουν στην ασφάλεια στροφών με χαμηλή ορατότητα.
Μια μελέτη με 800 μοτοσικλετιστές έδειξε ότι το 95% των στροφών που πραγματοποιούσαν ήταν πολύ κοντά στη διαχωριστική γραμμή μεταξύ των δύο λωρίδων. Η κίνηση από την αντίθετη λωρίδα αναγκάζει τον αναβάτη σε επικίνδυνους ελιγμούς.
Τα σχέδια είναι ένα οπτικό βοήθημα για τον αναβάτη, για το πόσο κοντά μπορεί να πλησιάσει στη μέση του δρόμου χωρίς να κινδυνεύσει. Βγαίνουν σε διαφορετικά σχήματα και μεγέθη ανάλογα με τη γωνία».
Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, φαίνεται πως το μέτρο υιοθετήθηκε πριν από περίπου οχτώ χρόνια, το 2016, χωρίς να είναι γνωστό αν η εφαρμογή του είχε θετική απήχηση.