Beyond 2024-Χριστόπουλος: Μέσα από τον ΕΚΟΜΕ, δείχνουμε την Ελλάδα στον κόσμο – Οικονομικός Ταχυδρόμος – ot.gr
Η Ελλάδα από το 2019 μέχρι και σήμερα έχει δώσει 112 εκατ. σε οπτικοακουστικές παραγωγές, ενώ έχει υποδεχθεί 350 εκατ.
Για τις μεγάλες δυνατότητες επενδύσεις στον οπτικοακουστικό χώρο μίλησε στον ΟΤ ο Λεωνίδας Χριστόπουλος, πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας, του οργανισμού που υποδέχεται τις διεθνείς παραγωγές στην Ελλάδα.
«Και όχι μόνο, καθώς ο ΕΚΟΜΕ βασίζεται σε τρεις πυλώνες δραστηριοποίησης, την οπτικοακουστική παιδεία και εκπαίδευση, την ψηφιοποίηση αρχείου της χώρας και την ανάδειξή του ως το βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο για τις παραγωγές εσωτερικού και την προσέλκυση επενδύσεων για παραγωγές εξωτερικού στη χώρα μας», εξήγησε ο κ. Χριστόπουλος από το στούντιο του ΟΤ στο περιθώριο της κορυφαίας έκθεσης για την καινοτομία και την τεχνολογία Beyond 2024, που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη.
Ο ΟΤ live στην έκθεση Beyond 2024 – Παρακολουθήστε όλες τις εξελίξεις
Ύστερα από την παραγωγή ταινιών που έχουν προβληθεί εντός κι εκτός Ελλάδας, σειρών που έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον του διεθνούς κοινού και παραγωγές που έχουν κερδίσει και βραβεία, η καλλιτεχνική δραστηριότητα εμφανίζεται ενισχυμένη. «Δεν είναι τυχαίο ότι στο pipeline αυτή την στιγμή έχουμε αρκετά επενδυτικά σχέδια για τα οποία έχουν ήδη υποβληθεί αιτήσεις. Μετά τη χθεσινή ψήφιση του νομοσχεδίου “Δημιουργική Ελλάδα”, ωστόσο, θα υπάρξει μια παύση για τις νέες αιτήσεις ώστε να δούμε τις παλιες και να επανεξετάσουμε το πλάνο χρηματοδότησης».
Σε τέτοιου είδους προγράμματα εξάλλου, είναι «κατάρα» παγκοσμίως το ενδιαφέρον των επενδυτών να είναι τέτοιο ώστε να μην είναι ανεχτός ο όγκος των αιτήσεων που γίνονται. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χριστόπουλος, «μέχρι το φθινόπωρο κρίθηκε απαραίτητο να σταματήσουν οι νέες αιτήσεις και θα προετοιμάσουμε το νέο οικοσύστημα που θα στηρίζεται σε τρεις τομείς: τηλεόραση και σινεμά, animation και AR/ VR για νέες ταινίες επαυξημένης πραγματικότητας και κινουμένων σχεδίων, όπως και για τα ψηφιακά παιχνίδια».
Κερδίζει ένας χώρος, χάνει κάποιος άλλος;
Το digital gaming αφορά μια γιγάντια βιομηχανία σε όλο τον κόσμο με εξαιρετικά μεγάλες δυνατότητες. «Μέχρι τώρα υπήρχαν λίγες αιτήσεις επειδή οι κανόνες δεν ήταν πολύ φιλικοί για τους gamers – τώρα με το νέο νομοσχέδιο αποκτούν δικούς τους κανόνες, όπως για παράδειγμα να παίρνουν μια προκαταβολή ώστε να αναπτύσσουν το δικό τους “πιλότο” σε παιχνίδια».
Ωστόσο δεν είναι απαραίτητο κάποιος τομέας να κερδίζει, και κάποιος άλλος να χάνει. Η λογική είναι ότι «το νομοσχέδιο περιλαμβάνει τρία διακριτά καθεστώτα ενίσχυσης, ώστε να επιλέξουμε να εξαντλήσουμε τους πόρους ανάλογα με τις ανάγκες. Δίνουμε έτσι τη δυνατότητα να έχουμε περισσότερα χρήματα για διαφορετικές πτυχές στον οπτικοακουστικό χώρο, εφόσον υπάρχουν οι δημοσιονομικές κατάλληλες συνθήκες».
Το αποτύπωμα
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΚΟΜΕ, «η Ελλάδα από το 2019 μέχρι και σήμερα έχει δώσει 112 εκατ. σε οπτικοακουστικές παραγωγές ενώ έχει υποδεχθεί 350 εκατ. Αυτό σημαίνει πως επιστρέφουμε το 40% και υπάρχει ένα 60% που έχει επενδυθεί στη χώρα. Εκτός αυτών υπάρχουν φόροι και εισφορές που επιστρέφουν στο κράτος, ενώ ανεβαίνει όλο και περισσότερο ο κινηματογραφικός τουρισμός – υπάρχει εξάλλου και στο νέο νομοσχέδιο σχετική πρόβλεψη και αναφορά, καθώς όλα αυτά έχουν πολλαπλαστιαστικά οφέλη για το ίδιο το ΑΕΠ της χώρας».
Με τις δυνατότητες της συγκεκριμένης μορφής τουρισμού να είναι επίσης σημαντικές, στο νομοσχέδιο θεσμοθετήθηκε ότι σε κάθε περιφέρεια θα δημιουργείται ένα film office που θα διευκολύνει όποιν θέλει να κάνει επενδύσεις.
Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από παραγωγές του εξωτερικού για διαφορετικά μέρη της Ελλάδας, από Θεσσαλονίκη, νησιά και Κρήτη -έχουν γυριστεί ήδη μεγάλα projects που θα δούμε σύντομα σε πλατφόρμες-, και φυσικά την Αθήνα. «Μετά το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Ινδία, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και από το Bollywood – ανεξάρτητα από την αισθητική του καθενός, το να δείξεις την Ελλάδα σε 1,5 δισ. ανθρώπους είναι μια σημαντική προοπτική», κατέληξε ο κ. Χριστόπουλος.