BMW: «Φρένο» σε περαιτέρω επένδυση στην Northvolt – Χάνεται η «ελπίδα της Ευρώπης»;
Δεν προχωρά σε περαιτέρω επένδυση κεφαλαίων η BMW, στη σουηδική εταιρεία Northvolt που κατασκευάζει μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία αναζητά νέα χρηματοδότηση για να λύσει το οικονομικό της πρόβλημα, σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του Bloomberg.
Όπως αναφέρουν άτομα που γνωρίζουν το θέμα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία συμμετείχε στους πρόσφατους γύρους χρηματοδότησης της Northvolt, ωστόσο, δεν είναι έτοιμη να ασχοληθεί στον επόμενο γύρο.
Παραμένει έτσι να κατέχει το 2,8% του σουηδικού προμηθευτή.
Σημειώνεται ότι η Northvolt βρίσκεται σε διαδικασία άντλησης κεφαλαίων, καθώς αντιμετωπίζει κρίση ρευστότητας.
Σε αυτό το πλαίσιο, επικεφαλής της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου του Διευθύνοντος Συμβούλου Peter Carlsson και του συνιδρυτή Harald Mix, έχουν δεσμευτεί να παράσχουν νέα κεφάλαια, προκειμένου να κρατήσουν “ζωντανή” την εταιρεία.
Η BMW αρνήθηκε να σχολιάσει στο Bloomberg, ενώ ένας εκπρόσωπος της Northvolt ανέφερε ότι η εταιρεία συνεχίζει να εργάζεται για να πετύχει τη χρηματοδότηση που χρειάζεται.
Μεγάλες καθυστερήσεις – Μειωμένη ζήτηση
Η πολλά υποσχόμενη Northvol που ιδρύθηκε το 2016 από δύο πρώην στελέχη της Tesla, θεωρήθηκε “ελπίδα” για την Ευρώπη στον τομέα των μπαταριών, καθώς τον κλάδο μονοπωλεί η Ασία, κυρίως η Κίνα και η Νότια Κορέα με πιο χαμηλά κόστη.
Εντούτοις, το τελευταίο διάστημα, η εταιρεία καθυστερούσε ανησυχητικά την παραγωγή, ώσπου τον Μάιο, η BMW ακύρωσε μια παραγγελία ύψους 2 δισ. ευρώ.
Η Northvol αναγκάστηκε να περικόψει θέσεις εργασίας, να σταματήσει την επέκτασή της στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική και να επικεντρωθεί στην αύξηση της παραγωγής στις γιγαντιαίες εγκαταστάσεις της στην Σκελεφτέα.
Διαθέτει επίσης ερευνητικό κέντρο στο Βάστερας και γραφεία στη Στοκχόλμη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Volvo και της Volkswagen, απέσυραν τα σχέδιά τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, εν μέσω μειωμένης ζήτησης στην Ευρώπη.
Η Volvo έχει υπογράψει κοινοπραξία με τη Northvolt, ενώ η Volkswagen είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας κατασκευής μπαταριών με ποσοστό περίπου 21% στα τέλη του 2023.
Ωστόσο, παρόλο που η Volkswagen δηλώνει ότι εξακολουθεί να υποστηρίζει την Northvolt, δεν έχει αναφέρει αν θα επενδύσει περισσότερο στην εταιρεία στο μέλλον.
Διαβάστε επίσης:
Εργοστάσιο που δεν εξαρτάται από ορυκτό άνθρακα!
OpenAI: Συγκέντρωσε κεφάλαια 6,6 δισ. δολ. με αποτίμηση 157 δισ. δολαρίων
Η LVMH έκλεισε συμφωνία χορηγίας με την Formula 1 – Aντικατέστησε την Rolex
Δεν προχωρά σε περαιτέρω επένδυση κεφαλαίων η BMW, στη σουηδική εταιρεία Northvolt που κατασκευάζει μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία αναζητά νέα χρηματοδότηση για να λύσει το οικονομικό της πρόβλημα, σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του Bloomberg.
Όπως αναφέρουν άτομα που γνωρίζουν το θέμα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία συμμετείχε στους πρόσφατους γύρους χρηματοδότησης της Northvolt, ωστόσο, δεν είναι έτοιμη να ασχοληθεί στον επόμενο γύρο.
Παραμένει έτσι να κατέχει το 2,8% του σουηδικού προμηθευτή.
Σημειώνεται ότι η Northvolt βρίσκεται σε διαδικασία άντλησης κεφαλαίων, καθώς αντιμετωπίζει κρίση ρευστότητας.
Σε αυτό το πλαίσιο, επικεφαλής της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου του Διευθύνοντος Συμβούλου Peter Carlsson και του συνιδρυτή Harald Mix, έχουν δεσμευτεί να παράσχουν νέα κεφάλαια, προκειμένου να κρατήσουν “ζωντανή” την εταιρεία.
Η BMW αρνήθηκε να σχολιάσει στο Bloomberg, ενώ ένας εκπρόσωπος της Northvolt ανέφερε ότι η εταιρεία συνεχίζει να εργάζεται για να πετύχει τη χρηματοδότηση που χρειάζεται.
Μεγάλες καθυστερήσεις – Μειωμένη ζήτηση
Η πολλά υποσχόμενη Northvol που ιδρύθηκε το 2016 από δύο πρώην στελέχη της Tesla, θεωρήθηκε “ελπίδα” για την Ευρώπη στον τομέα των μπαταριών, καθώς τον κλάδο μονοπωλεί η Ασία, κυρίως η Κίνα και η Νότια Κορέα με πιο χαμηλά κόστη.
Εντούτοις, το τελευταίο διάστημα, η εταιρεία καθυστερούσε ανησυχητικά την παραγωγή, ώσπου τον Μάιο, η BMW ακύρωσε μια παραγγελία ύψους 2 δισ. ευρώ.
Η Northvol αναγκάστηκε να περικόψει θέσεις εργασίας, να σταματήσει την επέκτασή της στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική και να επικεντρωθεί στην αύξηση της παραγωγής στις γιγαντιαίες εγκαταστάσεις της στην Σκελεφτέα.
Διαθέτει επίσης ερευνητικό κέντρο στο Βάστερας και γραφεία στη Στοκχόλμη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Volvo και της Volkswagen, απέσυραν τα σχέδιά τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, εν μέσω μειωμένης ζήτησης στην Ευρώπη.
Η Volvo έχει υπογράψει κοινοπραξία με τη Northvolt, ενώ η Volkswagen είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας κατασκευής μπαταριών με ποσοστό περίπου 21% στα τέλη του 2023.
Ωστόσο, παρόλο που η Volkswagen δηλώνει ότι εξακολουθεί να υποστηρίζει την Northvolt, δεν έχει αναφέρει αν θα επενδύσει περισσότερο στην εταιρεία στο μέλλον.
Διαβάστε επίσης:
Εργοστάσιο που δεν εξαρτάται από ορυκτό άνθρακα!
OpenAI: Συγκέντρωσε κεφάλαια 6,6 δισ. δολ. με αποτίμηση 157 δισ. δολαρίων
Η LVMH έκλεισε συμφωνία χορηγίας με την Formula 1 – Aντικατέστησε την Rolex