Χάος με τα ραντεβού για τις νέες ταυτότητες – Οι καταγγελίες και οι ευθύνες
Ούτε ένα μήνα δεν έχει ανοίξει η πλατφόρμα του gov.gr, – δημιουργία του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του υπ. Προστασίας του Πολίτη – για τα ραντεβού για τις νέες ταυτότητες και ήδη έχουν υπάρξει προβλήματα, με πλήθος παραπόνων από τους πολίτες αναφορικά με την λειτουργία της.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι πολλοί πολίτες οι οποίοι πήγαν στο Αστυνομικό Τμήμα που είχαν δηλώσει μέσω της πλατφόρμας για να εκδώσουν νέα ταυτότητα, έφυγαν με…άδεια χέρια, καθώς όπως τους ενημέρωσαν οι αρμόδιοι, δεν μπορούν να τους εξυπηρετήσουν, αφού το ΑΤ δεν ηταν στην περιοχή μόνιμης κατοικίας ή προσωρινής διαμονής τους.
Η κατάσταση αυτή δημιούργησε μεγάλη αναστάτωση, με τους ενδιαφερόμενους να «καταγγέλλουν» ότι η πλατφόρμα τους δίνει τη δυνατότητα να επιλέξουν όποιο Αστυνομικό Τμήμα της Περιφέρειάς τους επιθυμούν, με αποτέλεσμα και εκείνοι να διαλέγουν αυτό με τα περισσότερα και πιο άμεσα διαθέσιμα ραντεβού (όπως γινόταν επί covid-19 για τα εμβόλια), ακόμα και αν είναι εκτός περιοχής μόνιμης κατοικίας. Και τελικά αφού φτάνουν στο ΑΤ, να φεύγουν χωρίς να «έχουν κάνει τη δουλειά τους».
Η ΚΥΑ για τις ταυτότητες και τι «δείχνει» η πλατφόρμα
Σύμφωνα με την ΚΥΑ «Έκδοση νέου τύπου Δελτίου Ταυτότητας Ελλήνων πολιτών» «τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα, το οποίο ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας στον τόπο κατοικίας του ενδιαφερομένου και σε περίπτωση που δεν υφίσταται ούτε αυτό, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας που εδρεύει στην εν λόγω περιοχή».
Η πλατφόρμα, στην οποία μπαίνει ο ενδιαφερόμενος μέσω κωδικούς taxisnet και «στήθηκε» από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατόπιν σχεδιασμού του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αναφέρει «Επιλέξτε το Αστυνομικό Τμήμα / Τμήμα Ασφαλείας του τόπου κατοικίας ή προσωρινής διαμονής σας».
Παρακάτω, δίνει τρεις επιλογές για τους ενδιαφερομένους. Την επιλογή Περιφέρειας, Περιφερειακής Ενότητας και Αστυνομικού Τμήματος.
Πολίτες που έτυχαν των παραπάνω περιστατικών και μίλησαν στο mononews.gr τόνισαν αρχικά ότι δεν αντιλήφθηκαν/πρόσεξαν την Σημείωση για τον τόπο κατοικίας και προχώρησαν «τυφλά» στα επόμενα βήματα.
Όταν λοιπόν πήγαν να επιλέξουν ΑΤ κοντά στην περιοχή τους, αντιλήφθηκαν ότι δεν έχει άμεσα διαθέσιμα ραντεβού. Έτσι επέλεξαν άλλο ΑΤ που είναι σχετικά κοντά στην περιοχή τους και έχει άμεσα ραντεβού (αφού τους δινόταν η δυνατότητα).
Τα παράπονα και οι αντιδράσεις των υπουργείων
Έτσι κάποιοι ρίχνουν το μπαλάκι στον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, ο οποίος είναι και υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία της πλατφόρμας, λέγοντας ότι «η δουλειά έγινε πρόχειρα». Ενώ άλλοι ότι «ο σχεδιασμός του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ήταν λανθασμένος και επιδέχεται αλλαγών για τη διευκόλυνση των πολιτών, καθώς όλοι θα κληθούν να εκδώσουν νέα ταυτότητα».
Πηγές από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, επισημαίνουν ότι τα στοιχεία μόνιμης κατοικίας δεν προκύπτουν από το taxis, ώστε να δίνεται η επιλογή αυτόματα και γι αυτό υπάρχει Σημείωση ότι η επιλογή του τμήματος γίνεται με βάση την μόνιμη κατοικία του ενδιαφερομένου.
Παράλληλα άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι «θα πρέπει και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να αναλάβει και αυτό τις ευθύνες του ανοίγοντας περισσότερα ραντεβού, ώστε να μπορεί ο κόσμος ιδιαίτερα των πυκνοκατοικημένων περιοχών, να μπορούν να εξυπηρετούνται γρηγορότερα».
Διαβάστε επίσης:
Γιαννακοπούλου: Ο Ανδρουλάκης έλαβε ξεκάθαρη εντολή – Δεν έχω καμία έγνοια για θέσεις και αξιώματα
Ούτε ένα μήνα δεν έχει ανοίξει η πλατφόρμα του gov.gr, – δημιουργία του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του υπ. Προστασίας του Πολίτη – για τα ραντεβού για τις νέες ταυτότητες και ήδη έχουν υπάρξει προβλήματα, με πλήθος παραπόνων από τους πολίτες αναφορικά με την λειτουργία της.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι πολλοί πολίτες οι οποίοι πήγαν στο Αστυνομικό Τμήμα που είχαν δηλώσει μέσω της πλατφόρμας για να εκδώσουν νέα ταυτότητα, έφυγαν με…άδεια χέρια, καθώς όπως τους ενημέρωσαν οι αρμόδιοι, δεν μπορούν να τους εξυπηρετήσουν, αφού το ΑΤ δεν ηταν στην περιοχή μόνιμης κατοικίας ή προσωρινής διαμονής τους.
Η κατάσταση αυτή δημιούργησε μεγάλη αναστάτωση, με τους ενδιαφερόμενους να «καταγγέλλουν» ότι η πλατφόρμα τους δίνει τη δυνατότητα να επιλέξουν όποιο Αστυνομικό Τμήμα της Περιφέρειάς τους επιθυμούν, με αποτέλεσμα και εκείνοι να διαλέγουν αυτό με τα περισσότερα και πιο άμεσα διαθέσιμα ραντεβού (όπως γινόταν επί covid-19 για τα εμβόλια), ακόμα και αν είναι εκτός περιοχής μόνιμης κατοικίας. Και τελικά αφού φτάνουν στο ΑΤ, να φεύγουν χωρίς να «έχουν κάνει τη δουλειά τους».
Η ΚΥΑ για τις ταυτότητες και τι «δείχνει» η πλατφόρμα
Σύμφωνα με την ΚΥΑ «Έκδοση νέου τύπου Δελτίου Ταυτότητας Ελλήνων πολιτών» «τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα, το οποίο ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας στον τόπο κατοικίας του ενδιαφερομένου και σε περίπτωση που δεν υφίσταται ούτε αυτό, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας που εδρεύει στην εν λόγω περιοχή».
Η πλατφόρμα, στην οποία μπαίνει ο ενδιαφερόμενος μέσω κωδικούς taxisnet και «στήθηκε» από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατόπιν σχεδιασμού του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αναφέρει «Επιλέξτε το Αστυνομικό Τμήμα / Τμήμα Ασφαλείας του τόπου κατοικίας ή προσωρινής διαμονής σας».
Παρακάτω, δίνει τρεις επιλογές για τους ενδιαφερομένους. Την επιλογή Περιφέρειας, Περιφερειακής Ενότητας και Αστυνομικού Τμήματος.
Πολίτες που έτυχαν των παραπάνω περιστατικών και μίλησαν στο mononews.gr τόνισαν αρχικά ότι δεν αντιλήφθηκαν/πρόσεξαν την Σημείωση για τον τόπο κατοικίας και προχώρησαν «τυφλά» στα επόμενα βήματα.
Όταν λοιπόν πήγαν να επιλέξουν ΑΤ κοντά στην περιοχή τους, αντιλήφθηκαν ότι δεν έχει άμεσα διαθέσιμα ραντεβού. Έτσι επέλεξαν άλλο ΑΤ που είναι σχετικά κοντά στην περιοχή τους και έχει άμεσα ραντεβού (αφού τους δινόταν η δυνατότητα).
Τα παράπονα και οι αντιδράσεις των υπουργείων
Έτσι κάποιοι ρίχνουν το μπαλάκι στον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, ο οποίος είναι και υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία της πλατφόρμας, λέγοντας ότι «η δουλειά έγινε πρόχειρα». Ενώ άλλοι ότι «ο σχεδιασμός του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ήταν λανθασμένος και επιδέχεται αλλαγών για τη διευκόλυνση των πολιτών, καθώς όλοι θα κληθούν να εκδώσουν νέα ταυτότητα».
Πηγές από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, επισημαίνουν ότι τα στοιχεία μόνιμης κατοικίας δεν προκύπτουν από το taxis, ώστε να δίνεται η επιλογή αυτόματα και γι αυτό υπάρχει Σημείωση ότι η επιλογή του τμήματος γίνεται με βάση την μόνιμη κατοικία του ενδιαφερομένου.
Παράλληλα άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι «θα πρέπει και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να αναλάβει και αυτό τις ευθύνες του ανοίγοντας περισσότερα ραντεβού, ώστε να μπορεί ο κόσμος ιδιαίτερα των πυκνοκατοικημένων περιοχών, να μπορούν να εξυπηρετούνται γρηγορότερα».
Διαβάστε επίσης:
Γιαννακοπούλου: Ο Ανδρουλάκης έλαβε ξεκάθαρη εντολή – Δεν έχω καμία έγνοια για θέσεις και αξιώματα