Χρήστος Σταϊκούρας για μετρό Θεσσαλονίκης: Δεν είναι δουλειά του Υπουργείου να εγκρίνει το σήμα ή όχι – H εταιρεία Ελληνικό Mετρό το αποφάσισε»
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας μίλησε το πρωί της Κυριακής σε τηλεοπτική εκπομπή για το μετρό Θεσσαλονίκης.
Για το σήμα του μετρό: «υπάρχει μια εύλογη καχυποψία της κοινωνίας εξαιτίας της ανακολουθίας της πολιτείας να υλοποιήσει έγκαιρα ένα έργο. Ακούμε πως δεν θα ανοίξει το μετρό, κριτική για την ασφάλεια, για το σήμα κτλ. Το μετρό θα ανοίξει 30/11 με τους 13 σταθμούς. Θα κοστίζει 0,60 ευρώ το εισιτήριο. Ως προς το λογότυπο, είναι στην αισθητική του καθενός. Ακολουθήθηκε μια διαδικασία από το ελληνικό μετρό. Υπάρχει εταιρεία. Η εταιρεία έτρεξε τον διαγωνισμό, ο διαγωνισμός ήταν 30.000 ευρώ. Υπάρχει μια επιτροπή η οποία είναι 3μελής, με 2 αρχιτέκτονες που έκριναν ότι το αποτέλεσμα των προτάσεων δεν ήταν αυτό που πρέπει να είναι για το ελληνικό μετρό. Ο αρχικός διαγωνισμός ήταν μόνο για λογότυπο, και είπαμε να γίνει ένας διαγωνισμός για την ταυτότητα. Ακυρώθηκε ο πρώτος διαγωνισμός. Στον 2ο διαγωνισμό, συμμετείχαν οι εταιρείες. Το κόστος γενικά για την ταυτότητα είναι περί τα 60.000 ευρώ. εμείς με 30.000 ευρώ παρουσιάσαμε αυτό το αποτέλεσμα», είπε αρχικά ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στο Mega.
«Έγινε απευθείας ανάθεση γιατί το ελληνικό μετρό αποφάσισε ότι το αποτέλεσμα των προτάσεων δεν ήταν αυτό που πρέπει να είναι αλλά κι για τεχνικούς λόγους. Ζητήσαμε από την εταιρεία να κάνει παρουσίαση. Εμείς το παρουσιάσαμε, δεν είναι δουλειά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να εγκρίνει ή να μην εγκρίνει. Πρέπει να εμπιστευόμαστε τους ειδικούς», συνέχισε.
Εκφράζει το υπουργείο αυτό που έγινε;
«Θα έπρεπε το «ελληνικό μετρό» να το έχει φροντίσει νωρίτερα», ανέφερε.
Για την ασφάλεια:
«Η ασφάλεια έχει 2 χαρακτηριστικά. Το αν έχει οδηγό και για το εάν έχουν γίνει τα τεσταρίσματα που πρέπει την ασφαλή λειτουργία. Τα τεσταρίσματα και οι έλεγχοι στα συστήματα έχουν ξεκινήσει το 2021. Μετά θα γίνει έλεγχος στην εταιρεία. Στην Θεσσαλονίκη την συντήρηση την έχει αναλάβει ιδιωτική εταιρεία, για την ακρίβεια ένα όχημα ειδικού σκοπού. Είναι η εταιρεία που λειτουργούν το μετρό στο Μιλάνο και στην Κοπεγχάγη. Όλα τα συστήματα θα ελεγχθούν από την ιδιωτική εταιρεία. Η πιθανότητα αστοχίας, σύμφωνα με την εταιρεία είναι 1 στα επόμενα 100.000 χρόνια. θα εφαρμόσουμε ακριβώς την ίδια λογική για την διασφάλιση της ασφάλειας με αυτοματοποιημένο τρόπο. Σε έναν χρόνο από τώρα θα ολοκληρωθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά το 2025. Έχουν βρεθει επίσης πολλά αρχαία τα οποία θα έχουν οι πολίτες την ευκαιρία να δουν», υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας.
Για το μετρό της Αθήνας: «το μετρό της Αθήνας με τα όποια προβλήματα είναι καλύτερο από πολλά μετρό της Ευρώπης. Το κυκλοφοριακό δεν είναι ευθύνη στο σύνολό του, του υπ. Μεταφορών. Εμείς πρέπει να συμβάλλουμε σε έργα υποδομής και σε μεταφορές».
«Το 39% του στόλου των λεωφορείων δεν ήταν προσβάσιμα για ΑμεΑ. Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 δεσμεύομαι ότι θα έχουμε ανανεώσει πλήρως τον στόλο των λεωφορείων. Σήμερα έχουμε 270 νέα λεωφορεία, μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουμε 400 και μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα έχουμε 950 λεωφορεία. Η εικόνα του μετρό στην γραμμή 1 ήταν τραγική. Παραλάβαμε συρμούς που δεν είχαν κλιματισμό. Σήμερα, 14 συρμοί της γραμμής 1, θα έχουμε ανανεώσει στον επόμενο 1,5- 2χρονια. Επιδιώκουμε το επόμενο διάστημα να βρούμε χρηματοδότηση για να ανακαινίσουμε τον υφιστάμενο στόλο των γραμμών 2-3. Πρέπει να κάνουμε ένα συνολικό λίφτινγκ στον στόλο αυτό και να βρούμε και νέο στόλο. Έχουμε πρόβλημα με σταθμούς και ανελκυστήρες. Με αυτούς τους τρόπους θεωρούμε ότι θα βελτιώσουμε τις μεταφορές. Θέλουμε να κάνουμε προσλήψεις οδηγών λεωφορείου με καλύτερες απολαβές.», σημείωσε.
Διαβάστε επίσης
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας μίλησε το πρωί της Κυριακής σε τηλεοπτική εκπομπή για το μετρό Θεσσαλονίκης.
Για το σήμα του μετρό: «υπάρχει μια εύλογη καχυποψία της κοινωνίας εξαιτίας της ανακολουθίας της πολιτείας να υλοποιήσει έγκαιρα ένα έργο. Ακούμε πως δεν θα ανοίξει το μετρό, κριτική για την ασφάλεια, για το σήμα κτλ. Το μετρό θα ανοίξει 30/11 με τους 13 σταθμούς. Θα κοστίζει 0,60 ευρώ το εισιτήριο. Ως προς το λογότυπο, είναι στην αισθητική του καθενός. Ακολουθήθηκε μια διαδικασία από το ελληνικό μετρό. Υπάρχει εταιρεία. Η εταιρεία έτρεξε τον διαγωνισμό, ο διαγωνισμός ήταν 30.000 ευρώ. Υπάρχει μια επιτροπή η οποία είναι 3μελής, με 2 αρχιτέκτονες που έκριναν ότι το αποτέλεσμα των προτάσεων δεν ήταν αυτό που πρέπει να είναι για το ελληνικό μετρό. Ο αρχικός διαγωνισμός ήταν μόνο για λογότυπο, και είπαμε να γίνει ένας διαγωνισμός για την ταυτότητα. Ακυρώθηκε ο πρώτος διαγωνισμός. Στον 2ο διαγωνισμό, συμμετείχαν οι εταιρείες. Το κόστος γενικά για την ταυτότητα είναι περί τα 60.000 ευρώ. εμείς με 30.000 ευρώ παρουσιάσαμε αυτό το αποτέλεσμα», είπε αρχικά ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στο Mega.
«Έγινε απευθείας ανάθεση γιατί το ελληνικό μετρό αποφάσισε ότι το αποτέλεσμα των προτάσεων δεν ήταν αυτό που πρέπει να είναι αλλά κι για τεχνικούς λόγους. Ζητήσαμε από την εταιρεία να κάνει παρουσίαση. Εμείς το παρουσιάσαμε, δεν είναι δουλειά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να εγκρίνει ή να μην εγκρίνει. Πρέπει να εμπιστευόμαστε τους ειδικούς», συνέχισε.
Εκφράζει το υπουργείο αυτό που έγινε;
«Θα έπρεπε το «ελληνικό μετρό» να το έχει φροντίσει νωρίτερα», ανέφερε.
Για την ασφάλεια:
«Η ασφάλεια έχει 2 χαρακτηριστικά. Το αν έχει οδηγό και για το εάν έχουν γίνει τα τεσταρίσματα που πρέπει την ασφαλή λειτουργία. Τα τεσταρίσματα και οι έλεγχοι στα συστήματα έχουν ξεκινήσει το 2021. Μετά θα γίνει έλεγχος στην εταιρεία. Στην Θεσσαλονίκη την συντήρηση την έχει αναλάβει ιδιωτική εταιρεία, για την ακρίβεια ένα όχημα ειδικού σκοπού. Είναι η εταιρεία που λειτουργούν το μετρό στο Μιλάνο και στην Κοπεγχάγη. Όλα τα συστήματα θα ελεγχθούν από την ιδιωτική εταιρεία. Η πιθανότητα αστοχίας, σύμφωνα με την εταιρεία είναι 1 στα επόμενα 100.000 χρόνια. θα εφαρμόσουμε ακριβώς την ίδια λογική για την διασφάλιση της ασφάλειας με αυτοματοποιημένο τρόπο. Σε έναν χρόνο από τώρα θα ολοκληρωθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά το 2025. Έχουν βρεθει επίσης πολλά αρχαία τα οποία θα έχουν οι πολίτες την ευκαιρία να δουν», υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας.
Για το μετρό της Αθήνας: «το μετρό της Αθήνας με τα όποια προβλήματα είναι καλύτερο από πολλά μετρό της Ευρώπης. Το κυκλοφοριακό δεν είναι ευθύνη στο σύνολό του, του υπ. Μεταφορών. Εμείς πρέπει να συμβάλλουμε σε έργα υποδομής και σε μεταφορές».
«Το 39% του στόλου των λεωφορείων δεν ήταν προσβάσιμα για ΑμεΑ. Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 δεσμεύομαι ότι θα έχουμε ανανεώσει πλήρως τον στόλο των λεωφορείων. Σήμερα έχουμε 270 νέα λεωφορεία, μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουμε 400 και μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα έχουμε 950 λεωφορεία. Η εικόνα του μετρό στην γραμμή 1 ήταν τραγική. Παραλάβαμε συρμούς που δεν είχαν κλιματισμό. Σήμερα, 14 συρμοί της γραμμής 1, θα έχουμε ανανεώσει στον επόμενο 1,5- 2χρονια. Επιδιώκουμε το επόμενο διάστημα να βρούμε χρηματοδότηση για να ανακαινίσουμε τον υφιστάμενο στόλο των γραμμών 2-3. Πρέπει να κάνουμε ένα συνολικό λίφτινγκ στον στόλο αυτό και να βρούμε και νέο στόλο. Έχουμε πρόβλημα με σταθμούς και ανελκυστήρες. Με αυτούς τους τρόπους θεωρούμε ότι θα βελτιώσουμε τις μεταφορές. Θέλουμε να κάνουμε προσλήψεις οδηγών λεωφορείου με καλύτερες απολαβές.», σημείωσε.
Διαβάστε επίσης