Coffee Island: Ενισχύει την παρουσία στην Αίγυπτο, βάζει… πόδι στην Ινδία
Με παρουσία σε 13 χώρες και τέσσερις ηπείρους η Coffee Island στοχεύει στη διεθνοποίηση του brand με επέκταση σε νέες αγορές.
Επόμενος σταθμός η Ινδία, με το πρώτο κατάστημα να ανοίγει στο Νέο Δελχί στα μέσα του επόμενου μήνα καθιστώντας την Coffee Island την πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία καφέ σε μια αγορά που εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 526 εκατ. δολάρια το 2024 (Statista).
Παράλληλα ενισχύει την παρουσία της στην Αίγυπτο όπου ήδη λειτουργούν πέντε καταστήματα, με τη δημιουργία μιας μικρής μονάδας μεταποίησης καφέ. Πρόκειται για μια νέα κοινοπραξία στην οποία η Coffee Island συμμετέχει με 30% και σε πρώτη φάση θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των πέντε καταστημάτων της ενώ υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης ανάλογα με τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν.
«Η αγορά της Αιγύπτου έχει δυναμικά χαρακτηριστικά με 110 εκατομμύρια κατοίκους με χαμηλό μέσο όρο ηλικίας και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης» επεσήμανε χθες ο επικεφαλής της εταιρείας, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης για τη στρατηγική ESG της Coffee Island.
Σημείωσε δε ότι η παραγωγή δεν πρόκειται να μεταφερθεί από τη μονάδα της Πάτρας, η οποία όπως ανέφερε αποτελεί πλέον ένα διεθνές hub διαχείρισης ωμού καφέ, όπου μεταποιούνται πάνω από 1.800 τόνοι ετησίως ενώ η μεταποίηση στην Αίγυπτο έχει σημαντικά πλεονεκτήματα σε χρηματοικονομικό επίπεδο.
Εξορθολογισμός δικτύου στην εγχώρια αγορά
Σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, στην οποία λειτουργούν σήμερα 430 καταστήματα, η περαιτέρω ανάπτυξη δεν είναι προτεραιότητα της εταιρείας που προχωρά στον εξορθολογισμό του δικτύου με προσθαφαιρέσεις σημείων πώλησης και τον αριθμό στο τέλος του έτους να παραμένει ίδιος.
«Το δίκτυο είναι μεγάλο, δεν λέμε ότι είμαστε η πρώτη αλυσίδα στην ελληνική αγορά αλλά και δεν θα πούμε ότι θα φτάσουμε για παράδειγμα στα 630 γιατί η αγορά έχει συγκεκριμένο μέγεθος. Δεν χωράνε στη χώρα μας και δεν θα πάμε να κανιβαλίσουμε τα καταστήματά μας» σημείωσε προσθέτοντας ότι στοχεύει στην ποιότητα και στις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Το 40% του δικτύου της πατρινής εταιρείας καφέ είναι στην περιφέρεια ενώ συνολικά απασχολεί πάνω από 220 εργαζόμενους και συνεργάζεται με περισσότερους από 513 επιχειρηματίες μέσω δικαιόχρησης, συνεργάζεται με 1.200 ελληνικές προμηθευτικές εταιρείες και στο δίκτυό της απασχολούνται πάνω από 3.500 εκπαιδευμένοι barista και διανομείς, στηρίζοντας περισσότερες από 4.000 οικογένειες. Μάλιστα κάποια
καταστήματα βρίσκονται ήδη στη δεύτερη γενιά ιδιοκτητών.
Στα 37 εκατ. ευρώ ο τζίρος
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις φέτος η αλυσίδα τρέχει με ρυθμό ανάπτυξης περίπου 8%, στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρήση, που οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 36,9 εκατ. ευρώ. Οι ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε η εταιρεία υπολογίζονται περίπου στα 20 λεπτά στη λιανική ανά ρόφημα και σε κάτι λιγότερο από 10 λεπτά στη χονδρική όπως σημείωσε ο κ. Κωνσταντινόπουλος.
Αναφερόμενος δε γενικότερα στην αγορά του καφέ σημείωσε ότι μετά την πανδημία η τιμή του καφέ αυξήθηκε κατά 60% και σε κάποιες περιπτώσεις κατά 100% προσθέτοντας ότι «ο κλάδος βάλλεται σε τεράστιο βαθμό. Προσπαθούμε πάντα να δημιουργήσουμε ένα οχυρό για το τι συμβαίνει στην πραγματικότητα και στα καταστήματά μας, ώστε να μην περνάμε ανατιμήσεις σε καταστήματα και κοινό».
Διαβάστε επίσης
Αθηναϊκή Στρωματοποιία (Media Strom): Σε ανοδική τροχιά παρά τις προκλήσεις
Vivartia: Επενδύει στην αλυσίδα street food Jackaroo
Πίτσιας: Ανάπτυξη και κέρδη ρεκόρ για την αλυσίδα από την Κατερίνη
Με παρουσία σε 13 χώρες και τέσσερις ηπείρους η Coffee Island στοχεύει στη διεθνοποίηση του brand με επέκταση σε νέες αγορές.
Επόμενος σταθμός η Ινδία, με το πρώτο κατάστημα να ανοίγει στο Νέο Δελχί στα μέσα του επόμενου μήνα καθιστώντας την Coffee Island την πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία καφέ σε μια αγορά που εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 526 εκατ. δολάρια το 2024 (Statista).
Παράλληλα ενισχύει την παρουσία της στην Αίγυπτο όπου ήδη λειτουργούν πέντε καταστήματα, με τη δημιουργία μιας μικρής μονάδας μεταποίησης καφέ. Πρόκειται για μια νέα κοινοπραξία στην οποία η Coffee Island συμμετέχει με 30% και σε πρώτη φάση θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των πέντε καταστημάτων της ενώ υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης ανάλογα με τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν.
«Η αγορά της Αιγύπτου έχει δυναμικά χαρακτηριστικά με 110 εκατομμύρια κατοίκους με χαμηλό μέσο όρο ηλικίας και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης» επεσήμανε χθες ο επικεφαλής της εταιρείας, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης για τη στρατηγική ESG της Coffee Island.
Σημείωσε δε ότι η παραγωγή δεν πρόκειται να μεταφερθεί από τη μονάδα της Πάτρας, η οποία όπως ανέφερε αποτελεί πλέον ένα διεθνές hub διαχείρισης ωμού καφέ, όπου μεταποιούνται πάνω από 1.800 τόνοι ετησίως ενώ η μεταποίηση στην Αίγυπτο έχει σημαντικά πλεονεκτήματα σε χρηματοικονομικό επίπεδο.
Εξορθολογισμός δικτύου στην εγχώρια αγορά
Σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, στην οποία λειτουργούν σήμερα 430 καταστήματα, η περαιτέρω ανάπτυξη δεν είναι προτεραιότητα της εταιρείας που προχωρά στον εξορθολογισμό του δικτύου με προσθαφαιρέσεις σημείων πώλησης και τον αριθμό στο τέλος του έτους να παραμένει ίδιος.
«Το δίκτυο είναι μεγάλο, δεν λέμε ότι είμαστε η πρώτη αλυσίδα στην ελληνική αγορά αλλά και δεν θα πούμε ότι θα φτάσουμε για παράδειγμα στα 630 γιατί η αγορά έχει συγκεκριμένο μέγεθος. Δεν χωράνε στη χώρα μας και δεν θα πάμε να κανιβαλίσουμε τα καταστήματά μας» σημείωσε προσθέτοντας ότι στοχεύει στην ποιότητα και στις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Το 40% του δικτύου της πατρινής εταιρείας καφέ είναι στην περιφέρεια ενώ συνολικά απασχολεί πάνω από 220 εργαζόμενους και συνεργάζεται με περισσότερους από 513 επιχειρηματίες μέσω δικαιόχρησης, συνεργάζεται με 1.200 ελληνικές προμηθευτικές εταιρείες και στο δίκτυό της απασχολούνται πάνω από 3.500 εκπαιδευμένοι barista και διανομείς, στηρίζοντας περισσότερες από 4.000 οικογένειες. Μάλιστα κάποια
καταστήματα βρίσκονται ήδη στη δεύτερη γενιά ιδιοκτητών.
Στα 37 εκατ. ευρώ ο τζίρος
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις φέτος η αλυσίδα τρέχει με ρυθμό ανάπτυξης περίπου 8%, στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρήση, που οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 36,9 εκατ. ευρώ. Οι ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε η εταιρεία υπολογίζονται περίπου στα 20 λεπτά στη λιανική ανά ρόφημα και σε κάτι λιγότερο από 10 λεπτά στη χονδρική όπως σημείωσε ο κ. Κωνσταντινόπουλος.
Αναφερόμενος δε γενικότερα στην αγορά του καφέ σημείωσε ότι μετά την πανδημία η τιμή του καφέ αυξήθηκε κατά 60% και σε κάποιες περιπτώσεις κατά 100% προσθέτοντας ότι «ο κλάδος βάλλεται σε τεράστιο βαθμό. Προσπαθούμε πάντα να δημιουργήσουμε ένα οχυρό για το τι συμβαίνει στην πραγματικότητα και στα καταστήματά μας, ώστε να μην περνάμε ανατιμήσεις σε καταστήματα και κοινό».
Διαβάστε επίσης
Αθηναϊκή Στρωματοποιία (Media Strom): Σε ανοδική τροχιά παρά τις προκλήσεις
Vivartia: Επενδύει στην αλυσίδα street food Jackaroo
Πίτσιας: Ανάπτυξη και κέρδη ρεκόρ για την αλυσίδα από την Κατερίνη