Δεκάδες χιλιάδες απολύσεις ανακοινώνουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες
Οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες και η αδύναμη ζήτηση έχουν οδηγήσει πολλές εταιρείες σε όλη την Ευρώπη στο να παγώσουν θέσεις ή να προχωρήσουν σε χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων.
Από τον Οκτώβριο πάνω από 10 εταιρείες έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να μειώσουν τις δαπάνες της μισθοδοσίας στις μεγαλύτερες βιομηχανίες του ευρωπαϊκού μπλοκ όπως η Γερμανία, η Ιταλία και η Ισπανία ενώ αντίστοιχα και στο Ηνωμένο Βασίλειο αναμένονται χιλιάδες απολύσεις.
Τράπεζες και αυτοκινητοβιομηχανίες
Τράπεζες, αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και φαρμακοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει προγράμματα εθελουσίας εξόδου ή περικοπές χιλιάδων θέσεων.
Η ισπανική Santander τον περασμένο Οκτώβριο ανακοίνωσε απολύσεις 1.400 εργαζόμενών της στο βρετανικό της παράρτημα, ενώ και η Unicredit ήρθε πρόσφατα σε συμφωνία με τα εργατικά συνδικάτα για ένα πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου τουλάχιστον 1.000 εργαζομένων, ενώ θα απολυθούν επιπλέον 500 άτομα.
Ο τομέας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, που έχει πληγεί από τη σαρωτική επέλαση των κινεζικών αυτοκινήτων, σχεδιάζει πάνω από 8.000 απολύσεις σε Ευρώπη και Ηνωμένο Βασίλειο καθώς και κλείσιμο εργοστασίων.
Με τη Volkswagen να καταλήγει το βράδυ της περασμένης Παρασκευής σε μία συμφωνία με τα συνδικάτα, η οποία όμως μελλοντικά θα στοιχήσει 35.000 θέσεις εργασίας, αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες ανταλλακτικών αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν αντίστοιχα αδιέξοδα παλεύοντας να μειώσουν τα κόστη για να ανταποκριθούν στην χαμηλή ζήτηση.
Ειδικότερα, η Stellantis που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, δήλωσε στα τέλη Νοεμβρίου ότι σχεδιάζει να κλείσει το εργοστάσιο φορτηγών Vauxhall στη νότια Αγγλία, στο οποίο εργάζονται πάνω από 1.000 άτομα.
Εταιρείες κατασκευής ελαστικών και ανταλλακτικών έχουν ήδη ανακοινώσει περικοπές χιλιάδων θέσεων εργασίας, με τη Bosch να κάνει λόγο για περικοπές 3.500 εργαζομένων, τη Schaeffler για 4.700 θέσεις εργασίας και τη γαλλική Valeo για 1.000 θέσεις εργασίας.
Πλήγμα για την αγορά εργασίας
Ούτε οι φαρμακευτικές εταιρείες της Ευρώπης που φέτος αντιμετώπισαν σημαντικές προκλήσεις ξεφεύγουν από τον κανόνα των απολύσεων λίγο πριν το τέλος του έτους, με τη Novartis να κλείνει τη γερμανική εταιρεία βιοτεχνολογίας MorphoSys, η οποία αποκτήθηκε στις αρχές του 2024, με 330 θέσεις εργασίας να χάνονται.
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σταδιακά θα περικόψει το 20% των θέσεων εργασίας στη διοίκηση, ενώ και ο γαλλικός αεροδιαστημικός όμιλος Airbus αναμένεται να περικόψει 2.000 θέσεις.
Από τα σημαντικότερα πλήγματα στην αγορά εργασίας αποτελεί η ανακοίνωση του τμήματος χαλυβουργίας του γερμανικού ομίλου ΤHYSSENKRUPP, ο οποίος ανακοίνωσε περικοπές 5.000 θέσεων εργασίας έως το 2030 και άλλες 6.000 μέσω αποσχίσεων ή εκποιήσεων.
Διαβάστε επίσης:
Δολάριο Καναδά: Σε επίπεδα εποχής covid καθώς αυξάνεται ο πολιτικός κίνδυνος
Καναδάς: Παραιτήθηκε η υπουργός Οικονομικών επικαλούμενη διαφωνία με τον Τριντό
Αυξήθηκαν οι εισαγωγές κοντέινερ των ΗΠΑ από τις ασιατικές χώρες
Οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες και η αδύναμη ζήτηση έχουν οδηγήσει πολλές εταιρείες σε όλη την Ευρώπη στο να παγώσουν θέσεις ή να προχωρήσουν σε χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων.
Από τον Οκτώβριο πάνω από 10 εταιρείες έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να μειώσουν τις δαπάνες της μισθοδοσίας στις μεγαλύτερες βιομηχανίες του ευρωπαϊκού μπλοκ όπως η Γερμανία, η Ιταλία και η Ισπανία ενώ αντίστοιχα και στο Ηνωμένο Βασίλειο αναμένονται χιλιάδες απολύσεις.
Τράπεζες και αυτοκινητοβιομηχανίες
Τράπεζες, αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και φαρμακοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει προγράμματα εθελουσίας εξόδου ή περικοπές χιλιάδων θέσεων.
Η ισπανική Santander τον περασμένο Οκτώβριο ανακοίνωσε απολύσεις 1.400 εργαζόμενών της στο βρετανικό της παράρτημα, ενώ και η Unicredit ήρθε πρόσφατα σε συμφωνία με τα εργατικά συνδικάτα για ένα πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου τουλάχιστον 1.000 εργαζομένων, ενώ θα απολυθούν επιπλέον 500 άτομα.
Ο τομέας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, που έχει πληγεί από τη σαρωτική επέλαση των κινεζικών αυτοκινήτων, σχεδιάζει πάνω από 8.000 απολύσεις σε Ευρώπη και Ηνωμένο Βασίλειο καθώς και κλείσιμο εργοστασίων.
Με τη Volkswagen να καταλήγει το βράδυ της περασμένης Παρασκευής σε μία συμφωνία με τα συνδικάτα, η οποία όμως μελλοντικά θα στοιχήσει 35.000 θέσεις εργασίας, αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες ανταλλακτικών αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν αντίστοιχα αδιέξοδα παλεύοντας να μειώσουν τα κόστη για να ανταποκριθούν στην χαμηλή ζήτηση.
Ειδικότερα, η Stellantis που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, δήλωσε στα τέλη Νοεμβρίου ότι σχεδιάζει να κλείσει το εργοστάσιο φορτηγών Vauxhall στη νότια Αγγλία, στο οποίο εργάζονται πάνω από 1.000 άτομα.
Εταιρείες κατασκευής ελαστικών και ανταλλακτικών έχουν ήδη ανακοινώσει περικοπές χιλιάδων θέσεων εργασίας, με τη Bosch να κάνει λόγο για περικοπές 3.500 εργαζομένων, τη Schaeffler για 4.700 θέσεις εργασίας και τη γαλλική Valeo για 1.000 θέσεις εργασίας.
Πλήγμα για την αγορά εργασίας
Ούτε οι φαρμακευτικές εταιρείες της Ευρώπης που φέτος αντιμετώπισαν σημαντικές προκλήσεις ξεφεύγουν από τον κανόνα των απολύσεων λίγο πριν το τέλος του έτους, με τη Novartis να κλείνει τη γερμανική εταιρεία βιοτεχνολογίας MorphoSys, η οποία αποκτήθηκε στις αρχές του 2024, με 330 θέσεις εργασίας να χάνονται.
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σταδιακά θα περικόψει το 20% των θέσεων εργασίας στη διοίκηση, ενώ και ο γαλλικός αεροδιαστημικός όμιλος Airbus αναμένεται να περικόψει 2.000 θέσεις.
Από τα σημαντικότερα πλήγματα στην αγορά εργασίας αποτελεί η ανακοίνωση του τμήματος χαλυβουργίας του γερμανικού ομίλου ΤHYSSENKRUPP, ο οποίος ανακοίνωσε περικοπές 5.000 θέσεων εργασίας έως το 2030 και άλλες 6.000 μέσω αποσχίσεων ή εκποιήσεων.
Διαβάστε επίσης:
Δολάριο Καναδά: Σε επίπεδα εποχής covid καθώς αυξάνεται ο πολιτικός κίνδυνος
Καναδάς: Παραιτήθηκε η υπουργός Οικονομικών επικαλούμενη διαφωνία με τον Τριντό
Αυξήθηκαν οι εισαγωγές κοντέινερ των ΗΠΑ από τις ασιατικές χώρες