Δημήτρης Παπούλης (Trade Estates): Επενδύσεις 200 εκατ. με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης – Αλλάζει την Πάτρα το νέο Top Parks
Ένα νέο μοντέλο σε μία πόλη όπου η παραδοσιακή, τοπική αγορά της εξελίχθηκε με παλαιότερα δεδομένα, φιλοδοξεί να παρουσιάσει η Trade Estates μέσω του εμπορικού πάρκου Top Parks Πάτρας, που ανοίγει τις πόρτες του τον Νοέμβριο. Η επένδυση των 30 εκατομμυρίων ευρώ αναπτύχθηκε στο ακίνητο που φιλοξένησε την ιστορική βιομηχανία ξυλείας ΑΒΕΞ με ιστορία 90 χρόνων, στην Ακτή Δυμαίων μπροστά στο νέο λιμάνι της πόλης.
«Το έργο αναπτύσσεται στο οικόπεδο της ιστορικής βιομηχανίας ξυλείας ΑΒΕΞ, την ιστορία της οποίας σεβόμαστε και τιμούμε. Το οικόπεδο αρχικά το εξαγοράσαμε σε κοινή εταιρεία με την Ten Brinke, στην συνέχεια η Trade Estates απέκτησε το 100% των μετοχών και στην πορεία συνεργαστήκαμε με την συγκεκριμένη εταιρεία για την κατασκευή του project», λέει στο mononews, ο διευθύνων σύμβουλος της Trade Estates, Δημήτρης Παπούλης, προσθέτοντας πως το έργο «είναι πρωτοποριακό για την αγορά της Πάτρας και της ελληνικής επαρχίας, αφού η επιτυχία αυτού του μοντέλου θα επιβεβαιώσει την προοπτική ανάπτυξης 10 έως 15 παρόμοιων πάρκων σε όλη την Ελλάδα». Όπως εξηγεί ο ίδιος, «οι μισθωτές μας, δείχνουν την εμπιστοσύνη τους στην εξειδίκευση της Trade Estates και συνεπενδύουν μαζί μας και στο νέο μας project σε μία επαρχιακή πόλη, δημιουργώντας καταστήματα νέας γενιάς που μέχρι σήμερα υπάρχουν μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Οι στρατηγικές μας σχέσεις με τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, μας βοηθούν στο να εξελίσσουμε τα αναπτυξιακά μας πλάνα χέρι χέρι ανά την επικράτεια».
Στο Top Parks της Πάτρας θα φιλοξενηθεί κατάστημα ΙΚΕΑ 6.500 τετραγωνικών μέτρων, στο οποίο θα λειτουργήσει και εστιατόριο ΙΚΕΑ με
εσωτερικούς κι εξωτερικούς χώρους, στον στεγασμένο χώρο που δημιουργεί το αίθριο του εμπορικού πάρκου. Στο εμπορικό πάρκο θα λειτουργήσει κατάστημα Κωτσόβολος νέας γενιάς με «θεατρικές» βιτρίνες που εκτείνεται σε 900 τ.μ. στο πρώτο επίπεδο και 600 τ.μ. στο δεύτερο επίπεδο. «Επίσης, το πρώτο και μοναδικό KFC 500 τ.μ. της Πάτρας, το οποίο θα εξυπηρετεί καθήμενους σε χώρους με θέα το λιμάνι της Πάτρας, ένα κατάστημα Adidas με το πιο τελευταίο concept που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά έξω από τα όρια της Αθήνας, και το πρώτο κατάστημα της γαλλικής αλυσίδας Kiabi στην Ελλάδα». Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι η αλυσίδα είναι η οικονομική πρόταση ένδυσης, μέλος του ομίλου λιανικής της οικογένειας Mulliez, μιας από τις σημαντικότερες επιχειρηματικές οικογένειες της Γαλλίας, αδελφή εταιρεία των Leroy Merlin, Decathlon και FNAC. Έρχεται στην Ελλάδα μέσω συνεργασίας master franchise της Hudson Holdings από την Μάλτα, που ειδικεύεται στην ανάπτυξη διεθνών brands μόδας και αθλητικών στις χώρες της Αφρικής και στη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Στο πρώτο επίπεδο θα ανοίξει επίσης ένα καφέ της Mikel. Στο δεύτερο επίπεδο θα λειτουργήσει, εκτός από την Κωτσόβολος, το πρώτο κατάστημα Sinsay στην Πάτρα 1.200τμ περίπου, κατάστημα 500 τ.μ. της Pepco και ένα από τα πρώτα μεγάλα καταστήματα της αλυσίδας παιχνιδιών Μουστάκας, που αναπτύσσεται σε 2.000 τετραγωνικά μέτρα. «Συνδυάζουμε brands που θα γνωρίσει για πρώτη φορά ο καταναλωτής και καταστήματα νέας γενιάς από αυτά που ήδη υπάρχουν στην Πάτρα», τονίζει ο κ. Παπούλης.
Ο CEO της εισηγμένης αναφέρεται στην πρόσβαση στο εμπορικό πάρκο, καθώς αναπτύχθηκε «στην παραλιακή οδό που καταλήγει στο νότιο άκρο του πολεοδομικού ιστού, μπροστά στο νέο λιμάνι της Πάτρας και εύκολή σύνδεση με τις εξόδους της Εθνικής Οδού Αθηνών – Πατρών, από την οποία απέχει περίπου 4 χιλιόμετρα, ενώ όμορος στο retail park είναι ο σταθμός του προαστιακού σιδηροδρόμου, δίνοντας συνολικά μια υπερτοπική δυνατότητα εξυπηρέτησης των καταναλωτών της ευρύτερης περιοχής». Το εμπορικό μας πάρκο διαθέτει εύκολη πρόσβαση και δωρεάν parking σε σημείο μεγάλης προβολής και ένα εμπορικό mix που καλύπτει τις βασικές ανάγκες της οικογένειας με προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές, τα βασικά χαρακτηριστικά της φιλοσοφίας των Top Parks.
Κάτοχη του Top Parks Πάτρας
2 εκατ. επισκέπτες το χρόνο υπολογίζει η Trade Estates
Στην ωρίμανσή του, το έργο μπορεί να φτάσει και τα 2 εκατομμύρια επισκέψεις το χρόνο, «Μόνο το κατάστημα της ΙΚΕΑ εκτιμάται ότι θα φέρει περισσότερους από 600-700 χιλιάδες επισκέπτες το χρόνο, ανάλογο αριθμό επισκεπτών θα προσθέσουν οι υπόλοιποι μισθωτές ενώ σε 500 χιλιάδες και πλέον ετησίως υπολογίζονται οι επισκέπτες του Κωτσόβολου».
Μιλώντας για τα πράσινα χαρακτηριστικά του ακινήτου, ο ίδιος διευκρινίζει πως «η αφοσίωσή μας στη βιωσιμότητα θέλουμε να είναι ορατή και κατανοητή στα εκατομμύρια επισκέπτες των εμπορικών πάρκων μας,». Στο supercharging hub του εμπορικού πάρκου θα εγκατασταθεί ο μεγαλύτερος και πιο σύγχρονος ταχυφορτιστής ηλεκτρικών οχημάτων της Ελλάδας, ισχύος 360kW καθώς και δύο ακόμα των 180kW και πάνω από 30 συμβατικοί, σε συνεργασία με τη ΔΕΗ. «Δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά οχήματα που επιβιβάζονται στα πλοία δε μπορούν να είναι φορτισμένα παραπάνω από 40%, οι αποβαίνοντες από το λιμάνι της Ανκόνας της Ιταλίας που φτάνουν στην Πάτρα θα έχουν διάφορες επιλογές φόρτισης για τα οχήματά τους στο εμπορικό πάρκο και να την συνδυάζουν με μια επίσκεψη για τα απαραίτητα ψώνια και φαγητό».
Επιπλέον, μέσω μίας ευρύχωρης πλάγιας ράμπας, η είσοδος του πάρκου θα συνδέεται με χώρο στάθμευσης 370 θέσεων, στεγασμένες όλες με φωτοβολταϊκά στέγαστρα, εγκατάσταση που γίνεται για πρώτη φορά σε πάρκινγκ οροφής στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Η ισχύς των εγκατεστημένων φωτοβολταϊκών ανέρχεται σε 769kW και θα παράγει μέχρι 1,04 εκατ. κιλοβατώρες ετησίως, ενώ το πάρκο στο maximum της λειτουργίας του θα καταναλώνει 1,453 χιλ. κιλοβατώρες. «Επομένως με τις ενέργειές μας, η συγκεκριμένη επένδυση εγκατάστασης φωτοβολταικών στεγάστρων θα παράγει πράσινη ενέργεια για πάνω από το 70% αυτής που θα καταναλώνει το εμπορικό πάρκο αποδεικνύουμε την αφοσίωσή μας στο χαμηλό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα καθώς και στην ενεργή συμβολή στην προσπάθεια ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα».
Η ανάπτυξη του Top Parks της Πάτρας χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Με το ίδιο μοντέλο αναπτύσσεται το εμπορικό πάρκο στο Ηράκλειο, ενώ καταθέτουμε αίτημα χρηματοδότησης από το RRF για την ανάπτυξη του Διεθνούς Κέντρου Διανομής της Inter IKEA στον Ασπρόπυργο. Αντίστοιχη χρηματοδότηση σκοπεύουμε να επιδιώξουμε για το εμπορικό πάρκο στο Ελληνικό». Το σύνολο του προϋπολογισμού των έργων για τα οποία επιδιώκεται χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης θα φτάσει τα 200 εκατομμύρια. «Διερευνούμε εντατικά την εξαγορά εκτάσεων σε όλη την Ελλάδα για την επέκταση του μοντέλου των retail parks», καταλήγει ο κ. Παπούλης, προσθέτοντας πως οι αναπτυξιακές κεφαλαιακές δαπάνες της Trade Estates για το σύνολο του 2024 και του 2025 ανέρχονται σε 160 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία τα 80 περίπου κατευθύνονται στην ανάπτυξη εμπορικών πάρκων σε Πάτρα, Ηράκλειο και Ελληνικό.
Δημήτρης Παπούλης (Trade Estates): Επενδύσεις 200 εκατ. με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης – Αλλάζει την Πάτρα το νέο Top Parks | Ρεπορτάζ και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, την Πολιτική