Δισεκατομμυριούχοι αδελφοί μετατρέπουν δάνειο 12.000 δολαρίων σε αυτοκρατορία οικονομικών παιχνιδιών
Τα μπαλόνια νερού και οι εκτοξευτήρες της Zuru έκαναν τους Nick και Mat Mowbray δισεκατομμυριούχους.
Σε ηλικία 18 ετών, ο Nick Mowbray εγκατέλειψε το πανεπιστήμιο στη Νέα Ζηλανδία και μετακόμισε στην Κίνα με τον μεγαλύτερο αδελφό του, Mat. Οι δύο τους δεν ήξεραν κινέζικα, δεν είχαν επαγγελματικές σχέσεις και δεν διέθεταν επιχειρηματική εμπειρία.
Ωστόσο, σκέφτηκαν να ανοίξουν ένα εργοστάσιο κοντά στη Γκουανγκζού, μια αναπτυσσόμενη πόλη της Κίνας, και να κατασκευάσουν παιχνίδια. Με ένα δάνειο 20.000 δολαρίων Νέας Ζηλανδίας (περίπου 11.500 δολάρια ΗΠΑ) από τους γονείς τους, αγόρασαν μια μηχανή για χύτευσης με έγχυση και ξεκίνησαν την παραγωγή. Πρόκειται για μια μηχανή που χρησιμοποιείται στη βιομηχανία για την παραγωγή πλαστικών ή άλλων υλικών, με την έγχυση λιωμένου υλικού σε καλούπια για να πάρει την επιθυμητή μορφή.
«Ζούσαμε με λιγότερο από ένα δολάριο την ημέρα», ανέφερε ο Nick, συνιδρυτής της Zuru. «Τρώγαμε μόνο ρύζι και λαχανικά».
Περισσότερο από 20 χρόνια αργότερα και με αρκετά εργοστάσια σε λειτουργία, η Zuru έχει εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παιχνιδιών χαμηλού κόστους. Οι εκτοξευτήρες που εκτοξεύουν βελάκια ανταγωνίζονται τα Nerf της Hasbro, ενώ τα «blind box» παιχνίδια, που περιέχουν μικρά και απρόβλεπτα δώρα, προσελκύουν σταθερούς πελάτες. Επίσης, τα κιτ με μπαλόνια νερού προσφέρουν οικονομική και εύκολη διασκέδαση για το καλοκαίρι.
Η επιτυχία της Zuru έχει μετατρέψει τους Nick και Mat Mowbray σε δισεκατομμυριούχους, σύμφωνα με τον δείκτη δισεκατομμυριούχων του Bloomberg, και η περιουσία τους φαίνεται να αυξάνεται.
Τα έσοδα της Zuru αναμένεται να φτάσουν τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια Νέας Ζηλανδίας (1,72 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) το 2024, με την εταιρεία να προβλέπει ανάπτυξη 30% ετησίως. Η μεγαλύτερη πλευρά των πωλήσεων προέρχεται από παιχνίδια, ενώ το υπόλοιπο έρχεται από νέες επενδύσεις σε άλλες κατηγορίες καταναλωτικών προϊόντων.
Στρατηγική επιτυχίας στην είσοδο σε καθιερωμένες αγορές
Η στρατηγική της Zuru επικεντρώνεται στην ανίχνευση καταναλωτικών προϊόντων που έχουν καθιερωθεί στην αγορά- ιδίως αυτών που κυριαρχούνται από λίγες μεγάλες εταιρείες- καθώς και στην προσπάθεια να εισέλθει σε αυτές. Στην αγορά παιχνιδιών, αυτό σημαίνει να ανταγωνιστεί τις μεγάλες εταιρείες όπως η Mattel και η Hasbro. Η Zuru, εκμεταλλευόμενη τον πλήρη έλεγχο του κόστους παραγωγής στην Κίνα και των εργοστασίων της, καταφέρνει να προσφέρει προϊόντα σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Αυτή η προσέγγιση έχει αποφέρει μεγάλη επιτυχία.
«Η στρατηγική τους βασίζεται στο να παράγουν παιχνίδια χαμηλότερης ποιότητας, αλλά σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές», δήλωσε η αναλύτρια της UBS, Arpine Kocharyan. «Αυτή η στρατηγική έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα επιτυχημένη για αυτούς — η ανάπτυξή τους έχει αυξηθεί με ταχύ ρυθμό».
Αυτή η στρατηγική, ωστόσο, έχει προκαλέσει και αντιδράσεις από τους ανταγωνιστές. Για παράδειγμα, η Lego μήνυσε την Zuru για παραβίαση εμπορικού σήματος, ισχυριζόμενη ότι τα πλαστικά τουβλάκια της Zuru ταιριάζουν με τα αντίστοιχα της Lego. Η Lego κέρδισε την αρχική δίκη, αλλά η Zuru άσκησε έφεση και η υπόθεση παραμένει σε δικαστική εκκρεμότητα στη Νέα Ζηλανδία.
Επέκταση σε νέες κατηγορίες προϊόντων
Η Zuru, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, απασχολεί πάνω από 5.000 άτομα σε περισσότερες από 30 τοποθεσίες παγκοσμίως. Από το 2018, η εταιρεία επεκτάθηκε σε νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως σαμπουάν και τροφές για κατοικίδια. Οι μάρκες πάνες της, Millie Moon και Rascals, ανταγωνίζονται μεγάλες εταιρείες όπως η Kimberly-Clark και η Procter & Gamble. Αυτή η επέκταση είναι εφικτή χάρη στον αυστηρό έλεγχο της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις συνεχείς επενδύσεις στην αυτοματοποίηση.
Ωστόσο, αυτή η ισχυρή εξάρτηση από την Κίνα μπορεί να εξελιχθεί σε αδύναμο σημείο εάν δεν αντιμετωπιστεί με σωστό τρόπο.Η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της Zuru προέρχεται από τις ΗΠΑ, όπου ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει δηλώσει ότι θα επιβάλει δασμούς στα κινεζικά προϊόντα. Επίσης, έχει προαναγγείλει την επιβολή επιπλέον φόρων εάν η Κίνα δεν αναλάβει δράση για να περιορίσει τη ροή φαιντανύλης από τα νότια σύνορά της.
«Οι δασμοί δεν μας ωφελούν», δήλωσε ο 39χρονος Nick, ο οποίος ζει σε μια πολυτελή κατοικία κοντά στο Όκλαντ. «Αλλά η αλυσίδα εφοδιασμού της Κίνας είναι ακόμα ασυναγώνιστη, ακόμη και με δασμούς. Δεν μπορούμε να τη νικήσουμε σε αποτελεσματικότητα».
Η Zuru έχει παραμείνει πιστή στην Κίνα, ακόμη και όταν η πανδημία COVID-19 χτύπησε και άλλες εταιρείες έφυγαν από τη χώρα. Η Zuru εκμεταλλεύτηκε τη μείωση της αξίας του renminbi (Ρενμίνμπι- το επίσημο νόμισμα της Κίνας) για να εξαγοράσει εργοστάσια σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Η αυξημένη διαθεσιμότητα εργαζομένων και ανθρώπων με εξειδίκευση και ικανότητες έγιναν άφθονα, κάτι που θεωρήθηκε ευνοϊκό για την εταιρεία.
Πρώτα βήματα και αρχικές επιτυχίες
Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, ο Mat Mowbray δημιούργησε ένα αερόστατο μινιατούρα από μια κονσέρβα και μια πλαστική σακούλα, κερδίζοντας την πρώτη θέση στον εθνικό διαγωνισμό επιστήμης της Νέας Ζηλανδίας. Με τη βοήθεια του πατέρα τους, οι αδελφοί μετέτρεψαν αυτή την εφεύρεση σε μια μικρή επιχείρηση, κατασκευάζοντας αντίγραφα και πουλώντας τα πόρτα-πόρτα.
Μελλοντική εισαγωγή στο χρηματιστήριο;
Η εταιρεία έχει αναπτυχθεί οργανικά, χωρίς να καταφύγει σε εξωτερική χρηματοδότηση, ωστόσο τελευταία η συζήτηση γύρω από την πιθανότητα μιας εισαγωγής στο χρηματιστήριο έχει ενταθεί.
Ο λόγος είναι ότι η Zuru ετοιμάζεται να προχωρήσει σε ένα πολύ μεγάλο σχέδιο. Η εταιρεία σκοπεύει να αυτοματοποιήσει την κατασκευή σπιτιών για να προσφέρει οικονομικές κατοικίες σε όλο τον κόσμο. Η Zuru έχει αγοράσει 25 στρέμματα γης στην Κίνα και κατασκευάζει ήδη δοκιμαστικά σπίτια, ενώ η αποστολή στην αγορά του Λος Άντζελες αναμένεται για το επόμενο έτος.
Το λογισμικό «DreamCatcher», που επιτρέπει στους πελάτες να σχεδιάζουν τα σπίτια τους, είναι τόσο απλό που ακόμη και ένα παιδί 10 χρονών μπορεί να το χρησιμοποιήσει.
«Τελικά, πιστεύω ότι αυτό το έργο θα ξεπεράσει κάθε προηγούμενη επιτυχία μας», δήλωσε ο Nick.
Διαβάστε επίσης:
Έλον Μασκ: Τρεις λόγοι για να γίνει ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος του 2025
Φυσικό αέριο: Άλμα της τιμής στην Ευρώπη δια χειρός… Πούτιν
Τα μπαλόνια νερού και οι εκτοξευτήρες της Zuru έκαναν τους Nick και Mat Mowbray δισεκατομμυριούχους.
Σε ηλικία 18 ετών, ο Nick Mowbray εγκατέλειψε το πανεπιστήμιο στη Νέα Ζηλανδία και μετακόμισε στην Κίνα με τον μεγαλύτερο αδελφό του, Mat. Οι δύο τους δεν ήξεραν κινέζικα, δεν είχαν επαγγελματικές σχέσεις και δεν διέθεταν επιχειρηματική εμπειρία.
Ωστόσο, σκέφτηκαν να ανοίξουν ένα εργοστάσιο κοντά στη Γκουανγκζού, μια αναπτυσσόμενη πόλη της Κίνας, και να κατασκευάσουν παιχνίδια. Με ένα δάνειο 20.000 δολαρίων Νέας Ζηλανδίας (περίπου 11.500 δολάρια ΗΠΑ) από τους γονείς τους, αγόρασαν μια μηχανή για χύτευσης με έγχυση και ξεκίνησαν την παραγωγή. Πρόκειται για μια μηχανή που χρησιμοποιείται στη βιομηχανία για την παραγωγή πλαστικών ή άλλων υλικών, με την έγχυση λιωμένου υλικού σε καλούπια για να πάρει την επιθυμητή μορφή.
«Ζούσαμε με λιγότερο από ένα δολάριο την ημέρα», ανέφερε ο Nick, συνιδρυτής της Zuru. «Τρώγαμε μόνο ρύζι και λαχανικά».
Περισσότερο από 20 χρόνια αργότερα και με αρκετά εργοστάσια σε λειτουργία, η Zuru έχει εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παιχνιδιών χαμηλού κόστους. Οι εκτοξευτήρες που εκτοξεύουν βελάκια ανταγωνίζονται τα Nerf της Hasbro, ενώ τα «blind box» παιχνίδια, που περιέχουν μικρά και απρόβλεπτα δώρα, προσελκύουν σταθερούς πελάτες. Επίσης, τα κιτ με μπαλόνια νερού προσφέρουν οικονομική και εύκολη διασκέδαση για το καλοκαίρι.
Η επιτυχία της Zuru έχει μετατρέψει τους Nick και Mat Mowbray σε δισεκατομμυριούχους, σύμφωνα με τον δείκτη δισεκατομμυριούχων του Bloomberg, και η περιουσία τους φαίνεται να αυξάνεται.
Τα έσοδα της Zuru αναμένεται να φτάσουν τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια Νέας Ζηλανδίας (1,72 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) το 2024, με την εταιρεία να προβλέπει ανάπτυξη 30% ετησίως. Η μεγαλύτερη πλευρά των πωλήσεων προέρχεται από παιχνίδια, ενώ το υπόλοιπο έρχεται από νέες επενδύσεις σε άλλες κατηγορίες καταναλωτικών προϊόντων.
Στρατηγική επιτυχίας στην είσοδο σε καθιερωμένες αγορές
Η στρατηγική της Zuru επικεντρώνεται στην ανίχνευση καταναλωτικών προϊόντων που έχουν καθιερωθεί στην αγορά- ιδίως αυτών που κυριαρχούνται από λίγες μεγάλες εταιρείες- καθώς και στην προσπάθεια να εισέλθει σε αυτές. Στην αγορά παιχνιδιών, αυτό σημαίνει να ανταγωνιστεί τις μεγάλες εταιρείες όπως η Mattel και η Hasbro. Η Zuru, εκμεταλλευόμενη τον πλήρη έλεγχο του κόστους παραγωγής στην Κίνα και των εργοστασίων της, καταφέρνει να προσφέρει προϊόντα σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Αυτή η προσέγγιση έχει αποφέρει μεγάλη επιτυχία.
«Η στρατηγική τους βασίζεται στο να παράγουν παιχνίδια χαμηλότερης ποιότητας, αλλά σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές», δήλωσε η αναλύτρια της UBS, Arpine Kocharyan. «Αυτή η στρατηγική έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα επιτυχημένη για αυτούς — η ανάπτυξή τους έχει αυξηθεί με ταχύ ρυθμό».
Αυτή η στρατηγική, ωστόσο, έχει προκαλέσει και αντιδράσεις από τους ανταγωνιστές. Για παράδειγμα, η Lego μήνυσε την Zuru για παραβίαση εμπορικού σήματος, ισχυριζόμενη ότι τα πλαστικά τουβλάκια της Zuru ταιριάζουν με τα αντίστοιχα της Lego. Η Lego κέρδισε την αρχική δίκη, αλλά η Zuru άσκησε έφεση και η υπόθεση παραμένει σε δικαστική εκκρεμότητα στη Νέα Ζηλανδία.
Επέκταση σε νέες κατηγορίες προϊόντων
Η Zuru, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, απασχολεί πάνω από 5.000 άτομα σε περισσότερες από 30 τοποθεσίες παγκοσμίως. Από το 2018, η εταιρεία επεκτάθηκε σε νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως σαμπουάν και τροφές για κατοικίδια. Οι μάρκες πάνες της, Millie Moon και Rascals, ανταγωνίζονται μεγάλες εταιρείες όπως η Kimberly-Clark και η Procter & Gamble. Αυτή η επέκταση είναι εφικτή χάρη στον αυστηρό έλεγχο της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις συνεχείς επενδύσεις στην αυτοματοποίηση.
Ωστόσο, αυτή η ισχυρή εξάρτηση από την Κίνα μπορεί να εξελιχθεί σε αδύναμο σημείο εάν δεν αντιμετωπιστεί με σωστό τρόπο.Η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της Zuru προέρχεται από τις ΗΠΑ, όπου ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει δηλώσει ότι θα επιβάλει δασμούς στα κινεζικά προϊόντα. Επίσης, έχει προαναγγείλει την επιβολή επιπλέον φόρων εάν η Κίνα δεν αναλάβει δράση για να περιορίσει τη ροή φαιντανύλης από τα νότια σύνορά της.
«Οι δασμοί δεν μας ωφελούν», δήλωσε ο 39χρονος Nick, ο οποίος ζει σε μια πολυτελή κατοικία κοντά στο Όκλαντ. «Αλλά η αλυσίδα εφοδιασμού της Κίνας είναι ακόμα ασυναγώνιστη, ακόμη και με δασμούς. Δεν μπορούμε να τη νικήσουμε σε αποτελεσματικότητα».
Η Zuru έχει παραμείνει πιστή στην Κίνα, ακόμη και όταν η πανδημία COVID-19 χτύπησε και άλλες εταιρείες έφυγαν από τη χώρα. Η Zuru εκμεταλλεύτηκε τη μείωση της αξίας του renminbi (Ρενμίνμπι- το επίσημο νόμισμα της Κίνας) για να εξαγοράσει εργοστάσια σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Η αυξημένη διαθεσιμότητα εργαζομένων και ανθρώπων με εξειδίκευση και ικανότητες έγιναν άφθονα, κάτι που θεωρήθηκε ευνοϊκό για την εταιρεία.
Πρώτα βήματα και αρχικές επιτυχίες
Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, ο Mat Mowbray δημιούργησε ένα αερόστατο μινιατούρα από μια κονσέρβα και μια πλαστική σακούλα, κερδίζοντας την πρώτη θέση στον εθνικό διαγωνισμό επιστήμης της Νέας Ζηλανδίας. Με τη βοήθεια του πατέρα τους, οι αδελφοί μετέτρεψαν αυτή την εφεύρεση σε μια μικρή επιχείρηση, κατασκευάζοντας αντίγραφα και πουλώντας τα πόρτα-πόρτα.
Μελλοντική εισαγωγή στο χρηματιστήριο;
Η εταιρεία έχει αναπτυχθεί οργανικά, χωρίς να καταφύγει σε εξωτερική χρηματοδότηση, ωστόσο τελευταία η συζήτηση γύρω από την πιθανότητα μιας εισαγωγής στο χρηματιστήριο έχει ενταθεί.
Ο λόγος είναι ότι η Zuru ετοιμάζεται να προχωρήσει σε ένα πολύ μεγάλο σχέδιο. Η εταιρεία σκοπεύει να αυτοματοποιήσει την κατασκευή σπιτιών για να προσφέρει οικονομικές κατοικίες σε όλο τον κόσμο. Η Zuru έχει αγοράσει 25 στρέμματα γης στην Κίνα και κατασκευάζει ήδη δοκιμαστικά σπίτια, ενώ η αποστολή στην αγορά του Λος Άντζελες αναμένεται για το επόμενο έτος.
Το λογισμικό «DreamCatcher», που επιτρέπει στους πελάτες να σχεδιάζουν τα σπίτια τους, είναι τόσο απλό που ακόμη και ένα παιδί 10 χρονών μπορεί να το χρησιμοποιήσει.
«Τελικά, πιστεύω ότι αυτό το έργο θα ξεπεράσει κάθε προηγούμενη επιτυχία μας», δήλωσε ο Nick.
Διαβάστε επίσης:
Έλον Μασκ: Τρεις λόγοι για να γίνει ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος του 2025
Φυσικό αέριο: Άλμα της τιμής στην Ευρώπη δια χειρός… Πούτιν