Δυτική Ελλάδα: Δίκαιο φορολογικό σύστημα ζητούν οι αυτοκινητιστές ταξί που μιλούν για σκόπιμη εγκατάλειψη – ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Τι αναφέρουν σε ψήφισμά τους
Τι αναφέρουν σε ψήφισμά τους
«Αδιαφορία και εγκατάλειψη, που φτάνει στα όρια της σκοπιμότητας και της μεθοδευμένης απαξίωσης» καταγγέλλουν οι αυτοκινητιστές ταξί που συμμετείχαν στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου του κλάδου στη Δυτική Ελλάδα.
Σε ψήφισμα που συντάχθηκε τονίζεται η ανάγκη αναθεώρησης των μέτρων που έχουν ληφθεί και η υλοποίηση νέων που θα επιτρέψουν την επιβίωσή τους αλλά και την ανάπτυξη του κλάδου.
Στο ψήφισμα που απεστάλη στους συναρμόδιους υπουργούς και υφυπουργού (Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών), τους βουλευτές (Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλοακαρνανίας), την Κλαδική Ομοσπονδία ΠΟΕΙΑΤΑ και τα Σωματεία και Περιφερειακά Συμβούλια Ταξί όλης της χώρας αναφέρονται τα εξής:
«Πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα, στις 27/5/2024 συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΤαξίΔυτικής Ελλάδος, παρουσία του προέδρου και μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚλαδικήςΟμοσπονδίας ΠΟΕΙΑΤΑ.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν μέλη των Σωματείων του Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί Δυτικής Ελλάδος (σ.σ. συμπεριλαμβανομένου του Σωματείο Ραδιοταξί Αγρινίου), καθώς και διοικήσεις και εκπρόσωποι Μεταφορικών και Προμηθευτικών Συνεταιρισμών, όπως και εκπρόσωποι Κοινοπραξιών.
Έγινε διαλογική συζήτηση, προβλήθηκαν προβληματισμοί για την κατάσταση που επικρατεί και που βιώνει ο κλάδος των Ταξί. Κατατέθηκαν απόψεις και προτάσεις από όλους τους εκπροσώπους. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η αντιμετώπιση του κλάδου των Ταξί από τηνΠολιτεία χαρακτηρίζεται από αδιαφορία και εγκατάλειψη, που φτάνει στα όρια της σκοπιμότηταςκαι της μεθοδευμένης απαξίωσης.
Όσο καλόπιστα και αν εξετάσουμε αυτή την ανάλγητη συμπεριφορά, είμαστε πλέον πεπεισμένοι ότι τελικά αγγίζει τα όρια της εχθρότητας, πράγμα απαράδεκτο και πρωτόγνωρο για την αντιμετώπιση ενός κλάδου.
Οι λόγοι που επικαλούνται είναι ο εκσυγχρονισμός και η θεοποίηση της ελεύθερης αγοράς, που στο βωμό της θυσιάζονται επαγγελματικές κοινωνικές τάξεις. Βέβαια, αδιαφορούν και δεν βλέπουν την αγωνιώδη προσπάθεια του κλάδου για αναβάθμιση των υπηρεσιών και βελτίωση της εικόνας του, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής και τις αυξανόμενες απαιτήσεις για σύγχρονη και ασφαλή μεταφορά, που πράγματι είναι το ζητούμενο.
Αντί, λοιπόν, να δοθούν κίνητρα και διευκολύνσεις στον κλάδο, για τον εκσυγχρονισμό και την ένταξή του στις νέες απαιτήσεις, εγκαταλείπεται και μάλιστα επιβάλλονται κωλύματα και εμπόδια για προφανείς λόγους, με αποκορύφωμα το νέο φορολογικό νόμο (5073/23) που μας αποκαλεί φοροφυγάδες. Επιβάλλοντας οριζόντια φορολόγηση (κεφαλικό φόρο) επικαλούμενοι τηναδυναμία του κράτους να προβαίνει σε ελέγχους όπου αυτό κρίνει αλλά και μη λαμβάνοντας υπ’όψιν τις ιδιαιτερότητες του κάθε επαγγέλματος όπως είναι το Ταξί.
Κρίνουμε απαραίτητο να αναθεωρήσετε τις θέσεις σας, να γίνουν διορθωτικές κινήσεις για μια πιο δίκαιη φορολόγηση, όπως αρμόζει σε ένα ευρωπαϊκό κράτος δικαίου, που εσείς «ευαγγελίζεστε».
Πέραν όλων αυτών, οριστικοποιείται μόνιμος συντελεστής ΦΠΑ στις μεταφορές στο 13%, εξαιρώντας το ΤΑΞΙ (επαναφορά στο 24%, από 1/7/2024), πράγμα που μας βρίσκει αντίθετους, καθώς θα επιβαρύνεται επιπλέον το επιβατικό κοινό σε κάθε μίσθωση. Με αυτό το μέτρο η κυβέρνηση διαχωρίζει τις μεταφορές, θεωρώντας το ΤΑΞΙ ως είδος πολυτελείας, μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι χρησιμοποιείται κυρίως από ευπαθείς ομάδες, εργαζόμενους και συνταξιούχους, μη έχοντας άλλο τρόπο μετακίνησης. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα και την περαιτέρω μείωση της δουλειάς μας.
Διεκδικούμε:
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ:
Κατάργηση των τριετιώνΚατάργηση του φόρου επιτηδεύματοςΕπαναφορά αφορολόγητου ορίουΜείωση του φόρου σε ιδιοκτήτες με ποσοστό ιδιοκτησίας 50%Μόνιμος συντελεστής ΦΠΑ 13% και στο Ταξί, όπως στις υπόλοιπες μεταφορές
ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ:
Επιδότηση αντικατάστασης οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (όχι μόνο ηλεκτρικά) όπως γίνεται και στις υπόλοιπες μεταφορές
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΣΠΑ:
Επιδότηση για εκσυγχρονισμό των Μεταφορικών Συνεταιρισμών
ΝΟΜΟΣ 4530/18
Βελτίωση του νόμου 4530/18 να μπουν κανόνες στην μεταφορά προσώπων με ΕΙΧ και στις εταιρίες διαμεσολάβησης, που σήμερα αυθαίρετα επιβουλεύονται και υποκλέπτουν το έργο του Ταξί.
Η εκμετάλλευση ΕΔΧ ΤΑΧΙ δεν έχει χαριστεί από κανέναν, αλλά έχει αποκτηθεί με κόπο αγώνες και στερήσεις. Αποτελεί επένδυση ζωής για πάνω από 50.000 οικογένειες σε όλη την επικράτεια.
Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα θεσμικό και εξωθεσμικό παράγοντα να στερήσει το δικαίωμά μας στην εργασία και να μας οδηγήσει στον αφανισμό.
Είναι υποχρέωσή και συνταγματικό μας δικαίωμα να αγωνιστούμε με νόμιμες διαδικασίες βάσει των νόμων και των καταστατικών μας.
Καλούμε την κλαδική μας ομοσπονδία να αναλάβει τις ευθύνες της και να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων καθώς και να εξαντλήσει κάθε διάλογο με τα αρμόδια Υπουργεία διεκδικώντας ταδίκαια αιτήματά μας».