Έλενα Ράπτη στο mononews: Αυτό είναι το σχέδιό μας για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού
«Ο τουρισμός είναι ένας δυναμικός τομέας που συνεχώς εξελίσσεται και η Ελλάδα παραμένει ένας από τους κορυφαίους προορισμούς στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς. Το ζητούμενο πλέον για κάθε ταξίδι είναι η εμπειρία. Αυτήν την εμπειρία, η χώρα μας έχει τη δυνατότητα να την προσφέρει στον μέγιστο βαθμό.» Στη συνέντευξή της στο mononews.gr, η Υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη εστιάζει στη σημασία της μοναδικής εμπειρίας που προσφέρει η Ελλάδα στους επισκέπτες της.
Σύμφωνα με την ίδια, ο τουριστικός τομέας στην Ελλάδα έχει ανακάμψει δυναμικά μετά την πανδημία, μπαίνοντας σε μια νέα «κανονικότητα» και θέτοντας το βιώσιμο τουρισμό ως βάση για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Αναφέρει πως το Υπουργείο Τουρισμού αξιοποιεί τη μεγάλη ανάπτυξη που σημειώνεται τα τελευταία χρόνια, με στόχο να διατηρηθεί η ισορροπία και η ανθεκτικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Με αυτή την προσέγγιση, η κα Ράπτη εξηγεί ότι έχουν τεθεί τέσσερις στρατηγικοί στόχοι για την τουριστική ανάπτυξη. Αυτοί περιλαμβάνουν τη βιώσιμη και ποιοτική επέκταση του τουρισμού, τη διαφοροποίηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και την ενίσχυση της προβολής του τουρισμού, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεργασίας με την τοπική αυτοδιοίκηση και την ιδιωτική πρωτοβουλία. Οι ειδικές μορφές τουρισμού, όπως ο θαλάσσιος, ο αγροτουρισμός, ο τουρισμός υγείας και ορεινός τουρισμός, προσφέρουν δυνατότητες για την προσέλκυση νέων ταξιδιωτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και με στόχο να τονώσουν τον τουρισμό σε μη τουριστικές περιόδους.
Στην καμπάνια ευαισθητοποίησης για τον «Κανόνα του Εσώρουχου», η Έλενα Ράπτη, ως συντονίστρια της πρωτοβουλίας «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» στην Ελλάδα, προσπαθεί να ενημερώσει και να προστατεύσει τα παιδιά από τη σεξουαλική κακοποίηση. Η καμπάνια, που ξεκίνησε το 2013, έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμες δράσεις και έχει ενημερώσει την ελληνική κοινωνία, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός δικτύου προστασίας για τα παιδιά.
Αναφερόμενη στο φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας, η κα Ράπτη επισημαίνει ότι πλέον πολλές γυναίκες βγαίνουν μπροστά, καταγγέλλοντας κακοποιητικές συμπεριφορές και σπάζοντας τον κύκλο της σιωπής.
Aκολουθεί η συνέντευξη με την Έλενα Ράπτη
Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού;
Σχεδόν πέντε χρόνια μετά την πανδημία, η κατάσταση των ταξιδιών στην Ελλάδα καταγράφεται ισχυρή, έχοντας μπει σε μία νέα «κανονικότητα» και μία εποχή που ο βιώσιμος τουρισμός αναδεικνύεται σε αναγεννητικός.
Η εντυπωσιακή ανάπτυξη που παρουσιάζει ο τουρισμός της χώρας μας τα τελευταία χρόνια, είναι μία ευκαιρία που ως Υπουργείο Τουρισμού αξιοποιούμε, με άξονα το μέτρο, την ισορροπία και την ανθεκτικότητα του τουριστικού μας προϊόντος.
Έτσι λοιπόν, έχουμε θέσει 4 στρατηγικούς στόχους πάνω στους οποίους κινούνται οι πρωτοβουλίες μας.
Αυτοί οι στόχοι αφορούν στη βιώσιμη και ποιοτική τουριστική ανάπτυξη, με παρεμβάσεις που θα συμβάλουν στην επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας σε όλη τη χώρα και πέραν των μηνών τουριστικής αιχμής. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την ενδυνάμωση της διακυβέρνησης σε τοπικό επίπεδο, για την αποδοτικότερη διαχείριση και προώθηση των προορισμών και την ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα σε Κεντρική Διοίκηση, τοπική αυτοδιοίκηση και ιδιωτική πρωτοβουλία.
Δεύτερος στόχος μας είναι η διαφοροποίηση και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Εργαζόμαστε για τη βελτίωση υφιστάμενων και προώθηση νέων έργων υποδομών που αφορούν ποικίλες τουριστικές δραστηριότητες. Οι ειδικές μορφές τουρισμού, τις οποίες προωθούμε και μέσα από το ΤΑΑ, μπορούν να αποτελέσουν όχημα για ένα πολυθεματικό προϊόν, το οποίο θα απευθύνεται σε μεγαλύτερο εύρος ταξιδιωτών και θα προσφέρει πλούσιες ταξιδιωτικές εμπειρίες όλο το χρόνο.
Τρίτος στόχος είναι η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, με παρεμβάσεις, ώστε οι παρεχόμενες υπηρεσίες να ακολουθήσουν τη συνολική ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος. Αλλά και τη φήμη της Ελλάδας ως παγκόσμιου τουριστικού brand.
Τέταρτος στόχος, η ενίσχυση της προώθησης και προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος με νέα προσέγγιση και αξιοποίηση νέων εργαλείων.
Ποια είναι η στρατηγική για την ενίσχυση του τουρισμού εκτός της καλοκαιρινής περιόδου;
Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι ένας πολυπόθητος στόχος για το Υπουργείο Τουρισμού αλλά και μία διαρκής προσπάθεια, που τα αποτελέσματά της θέλουν τον χρόνο τους για να γίνουν ορατά. Ωστόσο, βρισκόμαστε σε καλό δρόμο!
Επενδύουμε στις ειδικές μορφές τουρισμού, ως μία μοναδική ευκαιρία επέκτασης της τουριστικής περιόδου. Μέσα από το σπουδαίο χρηματοδοτικό εργαλείο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και με πόρους 99,2 εκατομμυρίων ευρώ, προωθούμε δράσεις που αφορούν στον θαλάσσιο και καταδυτικό τουρισμό, τον αγροτουρισμό και γαστρονομικό τουρισμό, τον τουρισμό υγείας και ευεξίας και τον ορεινό τουρισμό.
Η ενίσχυση των ειδικών μορφών τουρισμού, όπως ο ποδηλατικός, ο προσκυνηματικός, ο αλιευτικός τουρισμός κ.α. εντάσσεται και στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τον Τουρισμό 2024.
Προκειμένου να προωθήσουμε τον σχεδιασμό μας και επειδή αποτελεί στρατηγική μας επιλογή η συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας σε αυτήν την προσπάθεια, η υπουργός τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη θεσμοθέτησε το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού, με τη συμμετοχή των 13 Περιφερειαρχών και με στόχο τη χάραξη κοινής στρατηγικής στην τουριστική προβολή, για την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των προορισμών τους.
Ταυτόχρονα, ενθαρρύνουμε την ίδρυση DMMO’s, που δίνουν τη δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ ΟΤΑ και ιδιωτικού τομέα, για τη διαχείριση και προώθηση των τουριστικών τους προορισμών.
Συστήσαμε το Παρατηρητήριο για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στη Μεσόγειο, με σκοπό τη συστηματική μέτρηση και παρακολούθηση των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων του παράκτιου και θαλάσσιου τουρισμού.
Ακόμα, ενισχύσαμε τη λειτουργία του Εθνικού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης. Ένα έργο που αποσκοπεί στην αποτελεσματική παρακολούθηση της απόδοσης του τουριστικού τομέα, σύμφωνα με το μεθοδολογικό πλαίσιο και τις απαιτήσεις της διεθνούς τουριστικής αγοράς.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε με ικανοποίηση μία ιδιαίτερη αύξηση της τουριστικής κίνησης τους χειμερινούς και πλάγιους μήνες, που δείχνει ότι η στρατηγική μας αποδίδει.
Με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου, μηνών δηλαδή εκτός τουριστικής αιχμής, είχαμε αύξηση κατά 20% στην εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση και 22% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο που ήταν επίσης, υψηλή!
Ως προς την τρέχουσα περίοδο, να σας αναφέρω ενδεικτικά ότι και ο φετινός Σεπτέμβριος κινήθηκε ανοδικά.
Συγκεκριμένα, η επιβατική κίνηση στα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας, Αθήνας & Θεσσαλονίκης, σημείωσε αύξηση κατά 9,7% και 2,2% αντίστοιχα, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2023.
Στην ίδια κατεύθυνση και η αναφορά της TUI Care Foundation που όπως σημειώνει, υπάρχει «πρωτοφανής» ζήτηση για διακοπές το φθινόπωρο από τη Γερμανία προς την Ελλάδα, εντάσσοντας στους κορυφαίους προορισμούς για τον Σεπτέμβριο την Κρήτη και την Κω.
Μάλιστα, λόγω αυτής της ισχυρής ζήτησης ο οργανισμός είχε αποφασίσει να επεκτείνει τη σεζόν με επιπλέον «πακέτα» σε κάποιος μεσογειακούς προορισμούς, μεταξύ των οποίων η Κρήτη, η Ρόδος και η Κως.
Αισιόδοξη είναι και η εικόνα του Οκτωβρίου, κάτι που δείχνουν τα στοιχεία από το Airdata Tracker του ΙΝΣΕΤΕ, με βάση τα οποία ο φετινός Οκτώβριος καλύπτει το 10,7% των αεροπορικών θέσεων της σεζόν, ενώ ο προγραμματισμός θέσεων από διεθνείς πτήσεις είναι 5,9% μεγαλύτερος από πέρσι.
Σίγουρα, παράγοντες όπως η οικονομία και η ευελιξία για εργασία από οποιοδήποτε μέρος, κάνουν τις κρατήσεις από Μάρτιο έως Μάιο και από Σεπτέμβριο έως Νοέμβριο, να αυξάνονται με γρήγορους ρυθμούς, ειδικά στον δυτικό κόσμο και αυτή η τάση είναι πολύ πιθανόν να συνεχιστεί.
Ποιος είναι ο ρόλος της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών στη διαμόρφωση του μέλλοντος του τουρισμού στην Ελλάδα;
Σε μία εποχή που η ψηφιακή ανάπτυξη και η τεχνητή νοημοσύνη ανθίζουν, η προσαρμογή του τουριστικού κλάδου στα νέα δεδομένα είναι επιβεβλημένη.
Στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έχει ενταχθεί έργο που αφορά στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ΕΟΤ, το οποίο περιλαμβάνει υποέργα που αφορούν στη δημιουργία ψηφιακού τουριστικού χάρτη, τη δημιουργία ψηφιακού αποθετηρίου τουριστικών – πολιτιστικών πόρων της Ελλάδας, την ανάπτυξη ενός καινοτόμου συστήματος πληροφόρησης των τουριστών.
Αυτά τα έργα στοχεύουν στην ακόμα πιο ποιοτική και με σύγχρονους επικοινωνιακά όρους πληροφόρηση των επισκεπτών μας – που θα συνεισφέρουν ουσιαστικά και στην συνολική εμπειρία των δυνητικών επισκεπτών, τόσο κατά τον προγραμματισμό όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.
Παράλληλα, με πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού και την υποστήριξη του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης «τρέχουμε» τη νέα ψηφιακή εφαρμογή “mAIGreece” για φορητές συσκευές.
Στόχος μας, να αξιοποιήσουμε την ψηφιακή τεχνολογία, για να διασφαλίσουμε ότι κάθε ταξιδιώτης, θα έχει μία όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη και ολοκληρωμένη εμπειρία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του στην Ελλάδα.
Να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο το αίσθημα ασφάλειας και φιλοξενίας, που ήδη αποτελεί ένα από τα κύρια συγκριτικά πλεονεκτήματα του ελληνικού τουρισμού.
H εφαρμογή “maiGreece” λειτουργεί λοιπόν, ως ψηφιακός βοηθός ταξιδιού, που χρησιμοποιεί τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, παρέχοντας στο χρήστη μία πληθώρα χρήσιμων πληροφοριών.
Ένας βασικός σκοπός του είναι να παρέχει άμεση βοήθεια σε περιπτώσεις που το ταξίδι σε κάποιο μέρος της Ελλάδας, επηρεάζεται από έκτακτες καταστάσεις.
Στο «mAiGreece» ενσωματώνονται επίσης πλήκτρο για την αποστολή μηνύματος στο 112, αλλά και πληροφορίες για αξιοθέατα, μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, νοσοκομεία και κέντρα υγείας, αστυνομικά τμήματα, πρεσβείες ξένων χωρών, καθώς και το περιεχόμενο του visitgreece.gr.
Τέλος, με το Σχέδιο Marketing για το 2024, το νέο περιεχόμενο θα προβάλλει τη σύγχρονη όψη της χώρας, ως βιώσιμου προορισμού, θα παρακινεί τους επισκέπτες μας, επαναλαμβανόμενους και μη, με κίνητρο νέες, ξεχωριστές εμπειρίες και θα είναι προσαρμοσμένο -κατά προτεραιότητα- στους χρήστες φορητών συσκευών.
Η υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη
Πώς βλέπετε την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε διεθνές επίπεδο και ποιες πρωτοβουλίες λαμβάνονται για τη διατήρηση και ενίσχυσή της;
Ο τουρισμός είναι ένας δυναμικός τομέας που συνεχώς εξελίσσεται και η Ελλάδα παραμένει ένας από τους κορυφαίους προορισμούς στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς.
Το ζητούμενο πλέον για κάθε ταξίδι είναι η εμπειρία. Αυτήν την εμπειρία, η χώρα μας έχει τη δυνατότητα να την προσφέρει στον μέγιστο βαθμό.
Ξέρουμε, ότι δεν είμαστε οι μόνοι. Γι’ αυτό και είναι στρατηγική επιλογή να εστιάσουμε το επενδυτικό μας ενδιαφέρον στον τουρισμό υψηλότερης προστιθέμενης αξίας, αλλά ταυτόχρονα να φέρουμε καινούργια τουριστικά προϊόντα και να διευρύνουμε την τουριστική περίοδο.
Η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε διεθνές επίπεδο είναι ισχυρή, χάρη στον μοναδικό συνδυασμό φυσικής ομορφιάς, πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς και ποιοτικών υπηρεσιών που προσφέρει η Ελλάδα.
Ταυτόχρονα, στο Υπουργείο Τουρισμού εργαζόμαστε πάνω σε ένα νέο αφήγημα που θα απαντά στο σήμερα, στις σύγχρονες προκλήσεις. Έχουμε βάλει τα θεμέλια για ένα νέο τουριστικό προϊόν το οποίο στηρίζεται στην ποιότητα, τη βιωσιμότητα, την ανθεκτικότητα και κυρίως στις ξεχωριστές εμπειρίες τις οποίες μπορούμε να προσφέρουμε και στη δυνατότητά μας κυρίως, να προσελκύουμε επισκέπτες οι οποίοι μπορούν να δαπανούν περισσότερο από το διαθέσιμο εισόδημά τους στην Ελλάδα.
Και σε αυτό το πλαίσιο, οι ειδικές μορφές τουρισμού αναδεικνύονται ως το πλέον κατάλληλο «εργαλείο» για τη διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος και την προβολή της μοναδικότητας κάθε προορισμού της χώρας μας.
Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε την εκστρατεία ευαισθητοποίησης για τον «Κανόνα του Εσώρουχου»; Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι της εκστρατείας αυτής και ποια μηνύματα θέλατε να περάσετε;
Ανέλαβα τον συντονισμό της καμπάνιας «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» του Συμβουλίου της Ευρώπης στην Ελλάδα το 2013, ως βουλευτής και μέλος του Δικτύου Κοινοβουλευτικών του Συμβουλίου της Ευρώπης για τον τερματισμό της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης καθώς ένα στα πέντε παιδιά στην Ευρώπη πέφτει θύμα κάποιας μορφής σεξουαλικής κακοποίησης.
Στην Ελλάδα το ποσοστό ανέρχεται στο 16%. Εννιά στους δέκα θύτες βρίσκονται στο στενό οικογενειακό, συγγενικό ή φιλικό περιβάλλον του παιδιού, στον κύκλο εμπιστοσύνης του.
Είναι ένα πρόσωπο δηλαδή που το παιδί συνήθως αγαπά και εμπιστεύεται και δεν μπορεί να υποψιαστεί ότι αυτός ο άνθρωπος έχει ως στόχο να το βλάψει, με αποτέλεσμα να είναι δεκτικό σε αγγίγματα που δεν θα έπρεπε.
Λόγω της οικειότητας της σχέσης του παιδιού με το δράστη, το παιδί δεν βρίσκει τη δύναμη να σπάσει τη σιωπή του και μόλις 2 στα 100 περιστατικά φτάνουν στις αρχές.
Αυτό μπορεί να ξεπεραστεί μέσα από την ενημέρωση και ενδυνάμωση των παιδιών.
Όλα αυτά τα χρόνια, μέσα από πολύτιμες συμμαχίες με πολιτειακούς και θεσμικούς παράγοντες και τη συνεργασία με τα Τμήματα Ανηλίκων, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την Εκκλησία της Ελλάδας, την εκπαίδευση και άλλους φορείς πραγματοποιήσαμε πάνω από 900 δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σε όλη την Ελλάδα, μοιράσαμε εκατοντάδες χιλιάδες αντίτυπα ενημερωτικού υλικού (παραμύθια, ιστορίες κινουμένων σχεδίων, έντυπα για τους γονείς), φιλοξενηθήκαμε σε σχεδόν 400 εκπομπές υψηλής τηλεθέασης, φθάνοντας την ενημέρωση σε κάθε γωνιά της χώρας.
Μια καμπάνια που ξεκίνησε συναντώντας επιφύλαξη, σιγά-σιγά έγινε κοινός αγώνας δημιουργώντας ένα δίχτυ προστασίας για όλα τα παιδιά.
Σήμερα βλέπουμε με ικανοποίηση μια ελληνική οικογένεια πιο ενημερωμένη και παιδιά που γνωρίζουν πλέον βασικούς κανόνες αυτοπροστασίας, όπως ο κανόνας του εσώρουχου, απέναντι σε πιθανούς δράστες.
Παιδιά που αποκτούν την ικανότητα να διακρίνουν ένα καλό από ένα κακό άγγιγμα, ένα καλό από ένα κακό μυστικό, τη διαφορά του δώρου από τη δωροδοκία.
Μέσα από την καμπάνια «ΈΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» αφυπνίζουμε μικρούς και μεγάλους. Γιατί μέσα από τα ενημερωτικά εργαλεία μαθαίνουν και οι γονείς πως να διαχειριστούν την αποκάλυψη ενός περιστατικού από ένα παιδί.
Η υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη
Σε μια εποχή όπου δυστυχώς είναι πολλές οι γυναίκες – θύματα κακοποίησης από τους συντρόφους τους, ποια μηνύματα θα θέλατε να περάσετε σε εκείνες τις γυναίκες που βασανίζονται από κακοποιητικές συμπεριφορές;
Η ενδοοικογενειακή βία είναι δυστυχώς, ένα φαινόμενο που υπήρχε πάντα, όμως πλέον, έπαψε να περιορίζεται πίσω από κλειστές πόρτες.
Οι γυναίκες σήμερα μιλούν, αναζητούν βοήθεια γιατί βρίσκουν αφενός τη δύναμη και αφετέρου, τον τρόπο και τα μέσα να το κάνουν.
Σε αυτήν την καθημερινή μάχη, κάθε γυναίκα που βιώνει κακοποίηση είναι σημαντικό να γνωρίζει ότι έχει την πολιτεία στο πλευρό της.
Τα συμβουλευτικά κέντρα για δωρεάν ψυχοκοινωνική και νομική υποστήριξη, οι ξενώνες φιλοξενίας, τα safe houses, η Γραμμή SOS 15900, το panic button, τα ειδικά προγράμματα εύρεσης εργασίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών για τους θύτες, είναι μία πολύ σημαντική μέριμνα του κράτους, αφενός για να παραμείνουν ασφαλείς οι γυναίκες-θύματα και αφετέρου για να καταφέρουν να σταθούν στα πόδια τους και να γυρίσουν σελίδα στη ζωή τους, μακριά από το κακοποιητικό τους περιβάλλον.
Να μην ξεχνάμε όμως, ότι η αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας μας αφορά όλες και όλους: την πολιτεία, την κοινωνία, την επιστημονική κοινότητα.
Χρειάζεται ενημέρωση κυρίως, προς τη νέα γενιά, κοινωνική ευαισθητοποίηση και αφύπνιση. Να μην αδιαφορούμε όταν βλέπουμε ότι κάτι συμβαίνει γύρω μας ή όταν γνωρίζουμε ότι κάτι δεν πάει καλά.
Η σιωπή δεν εξυπηρετεί κανέναν και δεν πρέπει να βρίσκει πρόσφορο έδαφος στη σύγχρονη κοινωνία.
Πλέον, όλοι μαζί, καλλιεργούμε μία κουλτούρα μηδενικής ανοχής στην έμφυλη βία, ώστε να χτίσουμε μία κοινωνία που σέβεται κάθε μέλος της. Είναι το χρέος μας απέναντι στις επόμενες γενιές.
Σε ποια λάθη δείχνετε τη μεγαλύτερη επιείκεια;
Σε λάθη που γίνονται χωρίς κακή πρόθεση και χωρίς να εμπεριέχουν δόλο. Αυτά τα λάθη είναι ευκαιρίες για προσωπική βελτίωση και όχι λόγος για αυστηρή κριτική.
Τι είναι για εσάς ευτυχία;
Να ζεις σε ένα περιβάλλον με αγάπη, κατανόηση, ενθάρρυνση και αποδοχή. Οι καθημερινές στιγμές που μοιράζεσαι με τους αγαπημένους σου, η ηρεμία που νιώθεις όταν ξέρεις ότι έχεις ανθρώπους δίπλα σου με τους οποίους μπορείς να μοιραστείς τη ζωή.
Τι απεχθάνεστε περισσότερο από όλα στη ζωή σας;
Την υποκρισία. Για μένα, η αλήθεια και η αυθεντικότητα είναι αξίες που αξίζει να διέπουν κάθε ανθρώπινη σχέση.
Διαβάστε επίσης :
Νίκος Παπανδρέου στο mononews: Να γίνει άμεσα η τραπεζική ένωση και η ένωση των κεφαλαιαγορών
Κυρανάκης στο mononews: Ετοιμάζουμε πλατφόρμα Price Map για τις πραγματικές τιμές ακινήτων
«Ο τουρισμός είναι ένας δυναμικός τομέας που συνεχώς εξελίσσεται και η Ελλάδα παραμένει ένας από τους κορυφαίους προορισμούς στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς. Το ζητούμενο πλέον για κάθε ταξίδι είναι η εμπειρία. Αυτήν την εμπειρία, η χώρα μας έχει τη δυνατότητα να την προσφέρει στον μέγιστο βαθμό.» Στη συνέντευξή της στο mononews.gr, η Υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη εστιάζει στη σημασία της μοναδικής εμπειρίας που προσφέρει η Ελλάδα στους επισκέπτες της.
Σύμφωνα με την ίδια, ο τουριστικός τομέας στην Ελλάδα έχει ανακάμψει δυναμικά μετά την πανδημία, μπαίνοντας σε μια νέα «κανονικότητα» και θέτοντας το βιώσιμο τουρισμό ως βάση για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Αναφέρει πως το Υπουργείο Τουρισμού αξιοποιεί τη μεγάλη ανάπτυξη που σημειώνεται τα τελευταία χρόνια, με στόχο να διατηρηθεί η ισορροπία και η ανθεκτικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Με αυτή την προσέγγιση, η κα Ράπτη εξηγεί ότι έχουν τεθεί τέσσερις στρατηγικοί στόχοι για την τουριστική ανάπτυξη. Αυτοί περιλαμβάνουν τη βιώσιμη και ποιοτική επέκταση του τουρισμού, τη διαφοροποίηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και την ενίσχυση της προβολής του τουρισμού, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεργασίας με την τοπική αυτοδιοίκηση και την ιδιωτική πρωτοβουλία. Οι ειδικές μορφές τουρισμού, όπως ο θαλάσσιος, ο αγροτουρισμός, ο τουρισμός υγείας και ορεινός τουρισμός, προσφέρουν δυνατότητες για την προσέλκυση νέων ταξιδιωτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και με στόχο να τονώσουν τον τουρισμό σε μη τουριστικές περιόδους.
Στην καμπάνια ευαισθητοποίησης για τον «Κανόνα του Εσώρουχου», η Έλενα Ράπτη, ως συντονίστρια της πρωτοβουλίας «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» στην Ελλάδα, προσπαθεί να ενημερώσει και να προστατεύσει τα παιδιά από τη σεξουαλική κακοποίηση. Η καμπάνια, που ξεκίνησε το 2013, έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμες δράσεις και έχει ενημερώσει την ελληνική κοινωνία, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός δικτύου προστασίας για τα παιδιά.
Αναφερόμενη στο φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας, η κα Ράπτη επισημαίνει ότι πλέον πολλές γυναίκες βγαίνουν μπροστά, καταγγέλλοντας κακοποιητικές συμπεριφορές και σπάζοντας τον κύκλο της σιωπής.
Aκολουθεί η συνέντευξη με την Έλενα Ράπτη
Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού;
Σχεδόν πέντε χρόνια μετά την πανδημία, η κατάσταση των ταξιδιών στην Ελλάδα καταγράφεται ισχυρή, έχοντας μπει σε μία νέα «κανονικότητα» και μία εποχή που ο βιώσιμος τουρισμός αναδεικνύεται σε αναγεννητικός.
Η εντυπωσιακή ανάπτυξη που παρουσιάζει ο τουρισμός της χώρας μας τα τελευταία χρόνια, είναι μία ευκαιρία που ως Υπουργείο Τουρισμού αξιοποιούμε, με άξονα το μέτρο, την ισορροπία και την ανθεκτικότητα του τουριστικού μας προϊόντος.
Έτσι λοιπόν, έχουμε θέσει 4 στρατηγικούς στόχους πάνω στους οποίους κινούνται οι πρωτοβουλίες μας.
Αυτοί οι στόχοι αφορούν στη βιώσιμη και ποιοτική τουριστική ανάπτυξη, με παρεμβάσεις που θα συμβάλουν στην επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας σε όλη τη χώρα και πέραν των μηνών τουριστικής αιχμής. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την ενδυνάμωση της διακυβέρνησης σε τοπικό επίπεδο, για την αποδοτικότερη διαχείριση και προώθηση των προορισμών και την ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα σε Κεντρική Διοίκηση, τοπική αυτοδιοίκηση και ιδιωτική πρωτοβουλία.
Δεύτερος στόχος μας είναι η διαφοροποίηση και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Εργαζόμαστε για τη βελτίωση υφιστάμενων και προώθηση νέων έργων υποδομών που αφορούν ποικίλες τουριστικές δραστηριότητες. Οι ειδικές μορφές τουρισμού, τις οποίες προωθούμε και μέσα από το ΤΑΑ, μπορούν να αποτελέσουν όχημα για ένα πολυθεματικό προϊόν, το οποίο θα απευθύνεται σε μεγαλύτερο εύρος ταξιδιωτών και θα προσφέρει πλούσιες ταξιδιωτικές εμπειρίες όλο το χρόνο.
Τρίτος στόχος είναι η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, με παρεμβάσεις, ώστε οι παρεχόμενες υπηρεσίες να ακολουθήσουν τη συνολική ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος. Αλλά και τη φήμη της Ελλάδας ως παγκόσμιου τουριστικού brand.
Τέταρτος στόχος, η ενίσχυση της προώθησης και προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος με νέα προσέγγιση και αξιοποίηση νέων εργαλείων.
Ποια είναι η στρατηγική για την ενίσχυση του τουρισμού εκτός της καλοκαιρινής περιόδου;
Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι ένας πολυπόθητος στόχος για το Υπουργείο Τουρισμού αλλά και μία διαρκής προσπάθεια, που τα αποτελέσματά της θέλουν τον χρόνο τους για να γίνουν ορατά. Ωστόσο, βρισκόμαστε σε καλό δρόμο!
Επενδύουμε στις ειδικές μορφές τουρισμού, ως μία μοναδική ευκαιρία επέκτασης της τουριστικής περιόδου. Μέσα από το σπουδαίο χρηματοδοτικό εργαλείο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και με πόρους 99,2 εκατομμυρίων ευρώ, προωθούμε δράσεις που αφορούν στον θαλάσσιο και καταδυτικό τουρισμό, τον αγροτουρισμό και γαστρονομικό τουρισμό, τον τουρισμό υγείας και ευεξίας και τον ορεινό τουρισμό.
Η ενίσχυση των ειδικών μορφών τουρισμού, όπως ο ποδηλατικός, ο προσκυνηματικός, ο αλιευτικός τουρισμός κ.α. εντάσσεται και στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τον Τουρισμό 2024.
Προκειμένου να προωθήσουμε τον σχεδιασμό μας και επειδή αποτελεί στρατηγική μας επιλογή η συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας σε αυτήν την προσπάθεια, η υπουργός τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη θεσμοθέτησε το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού, με τη συμμετοχή των 13 Περιφερειαρχών και με στόχο τη χάραξη κοινής στρατηγικής στην τουριστική προβολή, για την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των προορισμών τους.
Ταυτόχρονα, ενθαρρύνουμε την ίδρυση DMMO’s, που δίνουν τη δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ ΟΤΑ και ιδιωτικού τομέα, για τη διαχείριση και προώθηση των τουριστικών τους προορισμών.
Συστήσαμε το Παρατηρητήριο για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στη Μεσόγειο, με σκοπό τη συστηματική μέτρηση και παρακολούθηση των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων του παράκτιου και θαλάσσιου τουρισμού.
Ακόμα, ενισχύσαμε τη λειτουργία του Εθνικού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης. Ένα έργο που αποσκοπεί στην αποτελεσματική παρακολούθηση της απόδοσης του τουριστικού τομέα, σύμφωνα με το μεθοδολογικό πλαίσιο και τις απαιτήσεις της διεθνούς τουριστικής αγοράς.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε με ικανοποίηση μία ιδιαίτερη αύξηση της τουριστικής κίνησης τους χειμερινούς και πλάγιους μήνες, που δείχνει ότι η στρατηγική μας αποδίδει.
Με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου, μηνών δηλαδή εκτός τουριστικής αιχμής, είχαμε αύξηση κατά 20% στην εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση και 22% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο που ήταν επίσης, υψηλή!
Ως προς την τρέχουσα περίοδο, να σας αναφέρω ενδεικτικά ότι και ο φετινός Σεπτέμβριος κινήθηκε ανοδικά.
Συγκεκριμένα, η επιβατική κίνηση στα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας, Αθήνας & Θεσσαλονίκης, σημείωσε αύξηση κατά 9,7% και 2,2% αντίστοιχα, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2023.
Στην ίδια κατεύθυνση και η αναφορά της TUI Care Foundation που όπως σημειώνει, υπάρχει «πρωτοφανής» ζήτηση για διακοπές το φθινόπωρο από τη Γερμανία προς την Ελλάδα, εντάσσοντας στους κορυφαίους προορισμούς για τον Σεπτέμβριο την Κρήτη και την Κω.
Μάλιστα, λόγω αυτής της ισχυρής ζήτησης ο οργανισμός είχε αποφασίσει να επεκτείνει τη σεζόν με επιπλέον «πακέτα» σε κάποιος μεσογειακούς προορισμούς, μεταξύ των οποίων η Κρήτη, η Ρόδος και η Κως.
Αισιόδοξη είναι και η εικόνα του Οκτωβρίου, κάτι που δείχνουν τα στοιχεία από το Airdata Tracker του ΙΝΣΕΤΕ, με βάση τα οποία ο φετινός Οκτώβριος καλύπτει το 10,7% των αεροπορικών θέσεων της σεζόν, ενώ ο προγραμματισμός θέσεων από διεθνείς πτήσεις είναι 5,9% μεγαλύτερος από πέρσι.
Σίγουρα, παράγοντες όπως η οικονομία και η ευελιξία για εργασία από οποιοδήποτε μέρος, κάνουν τις κρατήσεις από Μάρτιο έως Μάιο και από Σεπτέμβριο έως Νοέμβριο, να αυξάνονται με γρήγορους ρυθμούς, ειδικά στον δυτικό κόσμο και αυτή η τάση είναι πολύ πιθανόν να συνεχιστεί.
Ποιος είναι ο ρόλος της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών στη διαμόρφωση του μέλλοντος του τουρισμού στην Ελλάδα;
Σε μία εποχή που η ψηφιακή ανάπτυξη και η τεχνητή νοημοσύνη ανθίζουν, η προσαρμογή του τουριστικού κλάδου στα νέα δεδομένα είναι επιβεβλημένη.
Στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έχει ενταχθεί έργο που αφορά στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ΕΟΤ, το οποίο περιλαμβάνει υποέργα που αφορούν στη δημιουργία ψηφιακού τουριστικού χάρτη, τη δημιουργία ψηφιακού αποθετηρίου τουριστικών – πολιτιστικών πόρων της Ελλάδας, την ανάπτυξη ενός καινοτόμου συστήματος πληροφόρησης των τουριστών.
Αυτά τα έργα στοχεύουν στην ακόμα πιο ποιοτική και με σύγχρονους επικοινωνιακά όρους πληροφόρηση των επισκεπτών μας – που θα συνεισφέρουν ουσιαστικά και στην συνολική εμπειρία των δυνητικών επισκεπτών, τόσο κατά τον προγραμματισμό όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.
Παράλληλα, με πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού και την υποστήριξη του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης «τρέχουμε» τη νέα ψηφιακή εφαρμογή “mAIGreece” για φορητές συσκευές.
Στόχος μας, να αξιοποιήσουμε την ψηφιακή τεχνολογία, για να διασφαλίσουμε ότι κάθε ταξιδιώτης, θα έχει μία όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη και ολοκληρωμένη εμπειρία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του στην Ελλάδα.
Να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο το αίσθημα ασφάλειας και φιλοξενίας, που ήδη αποτελεί ένα από τα κύρια συγκριτικά πλεονεκτήματα του ελληνικού τουρισμού.
H εφαρμογή “maiGreece” λειτουργεί λοιπόν, ως ψηφιακός βοηθός ταξιδιού, που χρησιμοποιεί τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, παρέχοντας στο χρήστη μία πληθώρα χρήσιμων πληροφοριών.
Ένας βασικός σκοπός του είναι να παρέχει άμεση βοήθεια σε περιπτώσεις που το ταξίδι σε κάποιο μέρος της Ελλάδας, επηρεάζεται από έκτακτες καταστάσεις.
Στο «mAiGreece» ενσωματώνονται επίσης πλήκτρο για την αποστολή μηνύματος στο 112, αλλά και πληροφορίες για αξιοθέατα, μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, νοσοκομεία και κέντρα υγείας, αστυνομικά τμήματα, πρεσβείες ξένων χωρών, καθώς και το περιεχόμενο του visitgreece.gr.
Τέλος, με το Σχέδιο Marketing για το 2024, το νέο περιεχόμενο θα προβάλλει τη σύγχρονη όψη της χώρας, ως βιώσιμου προορισμού, θα παρακινεί τους επισκέπτες μας, επαναλαμβανόμενους και μη, με κίνητρο νέες, ξεχωριστές εμπειρίες και θα είναι προσαρμοσμένο -κατά προτεραιότητα- στους χρήστες φορητών συσκευών.
Η υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη
Πώς βλέπετε την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε διεθνές επίπεδο και ποιες πρωτοβουλίες λαμβάνονται για τη διατήρηση και ενίσχυσή της;
Ο τουρισμός είναι ένας δυναμικός τομέας που συνεχώς εξελίσσεται και η Ελλάδα παραμένει ένας από τους κορυφαίους προορισμούς στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς.
Το ζητούμενο πλέον για κάθε ταξίδι είναι η εμπειρία. Αυτήν την εμπειρία, η χώρα μας έχει τη δυνατότητα να την προσφέρει στον μέγιστο βαθμό.
Ξέρουμε, ότι δεν είμαστε οι μόνοι. Γι’ αυτό και είναι στρατηγική επιλογή να εστιάσουμε το επενδυτικό μας ενδιαφέρον στον τουρισμό υψηλότερης προστιθέμενης αξίας, αλλά ταυτόχρονα να φέρουμε καινούργια τουριστικά προϊόντα και να διευρύνουμε την τουριστική περίοδο.
Η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε διεθνές επίπεδο είναι ισχυρή, χάρη στον μοναδικό συνδυασμό φυσικής ομορφιάς, πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς και ποιοτικών υπηρεσιών που προσφέρει η Ελλάδα.
Ταυτόχρονα, στο Υπουργείο Τουρισμού εργαζόμαστε πάνω σε ένα νέο αφήγημα που θα απαντά στο σήμερα, στις σύγχρονες προκλήσεις. Έχουμε βάλει τα θεμέλια για ένα νέο τουριστικό προϊόν το οποίο στηρίζεται στην ποιότητα, τη βιωσιμότητα, την ανθεκτικότητα και κυρίως στις ξεχωριστές εμπειρίες τις οποίες μπορούμε να προσφέρουμε και στη δυνατότητά μας κυρίως, να προσελκύουμε επισκέπτες οι οποίοι μπορούν να δαπανούν περισσότερο από το διαθέσιμο εισόδημά τους στην Ελλάδα.
Και σε αυτό το πλαίσιο, οι ειδικές μορφές τουρισμού αναδεικνύονται ως το πλέον κατάλληλο «εργαλείο» για τη διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος και την προβολή της μοναδικότητας κάθε προορισμού της χώρας μας.
Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε την εκστρατεία ευαισθητοποίησης για τον «Κανόνα του Εσώρουχου»; Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι της εκστρατείας αυτής και ποια μηνύματα θέλατε να περάσετε;
Ανέλαβα τον συντονισμό της καμπάνιας «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» του Συμβουλίου της Ευρώπης στην Ελλάδα το 2013, ως βουλευτής και μέλος του Δικτύου Κοινοβουλευτικών του Συμβουλίου της Ευρώπης για τον τερματισμό της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης καθώς ένα στα πέντε παιδιά στην Ευρώπη πέφτει θύμα κάποιας μορφής σεξουαλικής κακοποίησης.
Στην Ελλάδα το ποσοστό ανέρχεται στο 16%. Εννιά στους δέκα θύτες βρίσκονται στο στενό οικογενειακό, συγγενικό ή φιλικό περιβάλλον του παιδιού, στον κύκλο εμπιστοσύνης του.
Είναι ένα πρόσωπο δηλαδή που το παιδί συνήθως αγαπά και εμπιστεύεται και δεν μπορεί να υποψιαστεί ότι αυτός ο άνθρωπος έχει ως στόχο να το βλάψει, με αποτέλεσμα να είναι δεκτικό σε αγγίγματα που δεν θα έπρεπε.
Λόγω της οικειότητας της σχέσης του παιδιού με το δράστη, το παιδί δεν βρίσκει τη δύναμη να σπάσει τη σιωπή του και μόλις 2 στα 100 περιστατικά φτάνουν στις αρχές.
Αυτό μπορεί να ξεπεραστεί μέσα από την ενημέρωση και ενδυνάμωση των παιδιών.
Όλα αυτά τα χρόνια, μέσα από πολύτιμες συμμαχίες με πολιτειακούς και θεσμικούς παράγοντες και τη συνεργασία με τα Τμήματα Ανηλίκων, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την Εκκλησία της Ελλάδας, την εκπαίδευση και άλλους φορείς πραγματοποιήσαμε πάνω από 900 δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σε όλη την Ελλάδα, μοιράσαμε εκατοντάδες χιλιάδες αντίτυπα ενημερωτικού υλικού (παραμύθια, ιστορίες κινουμένων σχεδίων, έντυπα για τους γονείς), φιλοξενηθήκαμε σε σχεδόν 400 εκπομπές υψηλής τηλεθέασης, φθάνοντας την ενημέρωση σε κάθε γωνιά της χώρας.
Μια καμπάνια που ξεκίνησε συναντώντας επιφύλαξη, σιγά-σιγά έγινε κοινός αγώνας δημιουργώντας ένα δίχτυ προστασίας για όλα τα παιδιά.
Σήμερα βλέπουμε με ικανοποίηση μια ελληνική οικογένεια πιο ενημερωμένη και παιδιά που γνωρίζουν πλέον βασικούς κανόνες αυτοπροστασίας, όπως ο κανόνας του εσώρουχου, απέναντι σε πιθανούς δράστες.
Παιδιά που αποκτούν την ικανότητα να διακρίνουν ένα καλό από ένα κακό άγγιγμα, ένα καλό από ένα κακό μυστικό, τη διαφορά του δώρου από τη δωροδοκία.
Μέσα από την καμπάνια «ΈΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» αφυπνίζουμε μικρούς και μεγάλους. Γιατί μέσα από τα ενημερωτικά εργαλεία μαθαίνουν και οι γονείς πως να διαχειριστούν την αποκάλυψη ενός περιστατικού από ένα παιδί.
Η υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη
Σε μια εποχή όπου δυστυχώς είναι πολλές οι γυναίκες – θύματα κακοποίησης από τους συντρόφους τους, ποια μηνύματα θα θέλατε να περάσετε σε εκείνες τις γυναίκες που βασανίζονται από κακοποιητικές συμπεριφορές;
Η ενδοοικογενειακή βία είναι δυστυχώς, ένα φαινόμενο που υπήρχε πάντα, όμως πλέον, έπαψε να περιορίζεται πίσω από κλειστές πόρτες.
Οι γυναίκες σήμερα μιλούν, αναζητούν βοήθεια γιατί βρίσκουν αφενός τη δύναμη και αφετέρου, τον τρόπο και τα μέσα να το κάνουν.
Σε αυτήν την καθημερινή μάχη, κάθε γυναίκα που βιώνει κακοποίηση είναι σημαντικό να γνωρίζει ότι έχει την πολιτεία στο πλευρό της.
Τα συμβουλευτικά κέντρα για δωρεάν ψυχοκοινωνική και νομική υποστήριξη, οι ξενώνες φιλοξενίας, τα safe houses, η Γραμμή SOS 15900, το panic button, τα ειδικά προγράμματα εύρεσης εργασίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών για τους θύτες, είναι μία πολύ σημαντική μέριμνα του κράτους, αφενός για να παραμείνουν ασφαλείς οι γυναίκες-θύματα και αφετέρου για να καταφέρουν να σταθούν στα πόδια τους και να γυρίσουν σελίδα στη ζωή τους, μακριά από το κακοποιητικό τους περιβάλλον.
Να μην ξεχνάμε όμως, ότι η αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας μας αφορά όλες και όλους: την πολιτεία, την κοινωνία, την επιστημονική κοινότητα.
Χρειάζεται ενημέρωση κυρίως, προς τη νέα γενιά, κοινωνική ευαισθητοποίηση και αφύπνιση. Να μην αδιαφορούμε όταν βλέπουμε ότι κάτι συμβαίνει γύρω μας ή όταν γνωρίζουμε ότι κάτι δεν πάει καλά.
Η σιωπή δεν εξυπηρετεί κανέναν και δεν πρέπει να βρίσκει πρόσφορο έδαφος στη σύγχρονη κοινωνία.
Πλέον, όλοι μαζί, καλλιεργούμε μία κουλτούρα μηδενικής ανοχής στην έμφυλη βία, ώστε να χτίσουμε μία κοινωνία που σέβεται κάθε μέλος της. Είναι το χρέος μας απέναντι στις επόμενες γενιές.
Σε ποια λάθη δείχνετε τη μεγαλύτερη επιείκεια;
Σε λάθη που γίνονται χωρίς κακή πρόθεση και χωρίς να εμπεριέχουν δόλο. Αυτά τα λάθη είναι ευκαιρίες για προσωπική βελτίωση και όχι λόγος για αυστηρή κριτική.
Τι είναι για εσάς ευτυχία;
Να ζεις σε ένα περιβάλλον με αγάπη, κατανόηση, ενθάρρυνση και αποδοχή. Οι καθημερινές στιγμές που μοιράζεσαι με τους αγαπημένους σου, η ηρεμία που νιώθεις όταν ξέρεις ότι έχεις ανθρώπους δίπλα σου με τους οποίους μπορείς να μοιραστείς τη ζωή.
Τι απεχθάνεστε περισσότερο από όλα στη ζωή σας;
Την υποκρισία. Για μένα, η αλήθεια και η αυθεντικότητα είναι αξίες που αξίζει να διέπουν κάθε ανθρώπινη σχέση.
Διαβάστε επίσης :
Νίκος Παπανδρέου στο mononews: Να γίνει άμεσα η τραπεζική ένωση και η ένωση των κεφαλαιαγορών
Κυρανάκης στο mononews: Ετοιμάζουμε πλατφόρμα Price Map για τις πραγματικές τιμές ακινήτων