Ελλάδα και Πορτογαλία οι πιο ανθεκτικές στην υπερθέρμανση του πλανήτη μεταξύ των μεσογειακών προορισμών – TravelDailyNews Greece & Cyprus
Η Mabrian εξετάζει πώς η κλιματική αλλαγή επηρεάζει την τουριστική αντίληψη και τις προσδοκίες ταξιδιωτών, συζητώντας δεδομένα και στρατηγικές στο Arabian Travel Market.
Η επίδραση του κλίματος επηρεάζει άμεσα την παγκόσμια εμπειρία των ταξιδιωτών. Η Ελλάδα είναι ο μόνος προορισμός με την πιο σταθερή αντίληψη για το κλίμα από τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες.
Ο βαθμός ετοιμότητας και οι πληροφορίες δεδομένων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής γενικά, αλλά και στην αντίληψη των προορισμών μπορούν να κάνουν τη διαφορά κατά το σχεδιασμό και την εκτέλεση στρατηγικών προώθησης, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι προσδοκίες των ταξιδιωτών δεν απέχουν πολύ από την πραγματική εμπειρία. Αυτό είναι ένα από τα κύρια επιχειρήματα που έφερε η παγκόσμια εταιρεία ταξιδιωτικών πληροφοριών Mabrian στο πάνελ του Resilience Council, που πραγματοποιήθηκε κατά την πρόσφατη Arabian Travel Market.
Για να εξετάσει πώς η ανθεκτικότητα και η αντίληψη των επισκεπτών είναι το κλειδί για την οικοδόμηση, την προστασία και την προβολή οποιασδήποτε φήμης προορισμού και εικόνας ενός brand στον κόσμο, η Mabrian χρησιμοποίησε ως παράδειγμα την επίδραση της κλιματικής αλλαγής, ιδίως της υπερθέρμανσης του πλανήτη, στην αντίληψη των ταξιδιωτών για πέντε ανταγωνιστικές μεσογειακές χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα, Τουρκία και Πορτογαλία), το καλοκαίρι του 2023.
Η Mabrian παρουσίασε δεδομένα σχετικά με τον Δείκτη Αντίληψης Κλίματος (PCI) για τις βασικές αγορές-πηγές αυτών των μεσογειακών προορισμών (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ηνωμένες Πολιτείες, Ολλανδία, Σουηδία και Δανία). Όσο υψηλότερος είναι ο δείκτης, τόσο πιο ικανοποιημένοι είναι οι ταξιδιώτες από τον καιρό στον προορισμό, καθώς οι προσδοκίες τους ανταποκρίνονται. Στόχος ήταν να δοθεί ένα πλαίσιο για τον αντίκτυπο στις υψηλές θερμοκρασίες ρεκόρ που σημειώθηκαν το περασμένο καλοκαίρι, σε μια χρονιά που, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Copernicus, ήταν η πιο καυτή από ποτέ, καθώς η θέρμανση είναι δύο φορές ταχύτερη στην Ευρώπη από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Τουρκία: Πώς η αντίληψη του κλίματος χρησιμοποιείται ως πλεονέκτημα
Κατά την ανάλυση της θερινής περιόδου του 2023, ο δείκτης αντίληψης για το κλίμα της Πορτογαλίας και της Ελλάδας δείχνει την πιο σταθερή απόδοση, επομένως μια καλύτερη αντίληψη από αυτήν την άποψη μεταξύ όλων των αγορών πηγών που αναλύθηκαν. Η Πορτογαλία είναι ο προορισμός που έχει καλύτερη συνολική αντίληψη του δείκτη του κλίματος (90,8 μονάδες κατά μέσο όρο, από 100 πιθανές), παρ’όλο που η καλοκαιρινή ζέστη έχει σαφή επίδραση, ωθώντας τον δείκτη προς τα κάτω τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Η Ελλάδα (88,8 βαθμοί κατά μέσο όρο) είναι ο μόνος προορισμός που αναλύθηκε με πιο σταθερή αντίληψη για το κλίμα κατά τους μήνες που μελετήθηκαν.
Είναι ενδιαφέρον ότι δεν ακολουθούν όλοι οι προορισμοί ένα ομοιόμορφο μοτίβο: Η Τουρκία είναι ένα καλό παράδειγμα χαμηλότερης απόδοσης κατά τη διάρκεια της σεζόν πριν από το καλοκαίρι, αλλά ανακάμπτει έντονα, με προοδευτική αύξηση 14 βαθμών κατά τους μήνες αιχμής, και γίνεται ο μεσογειακός προορισμός που ο Δείκτης Κλιματικής Αντίληψης βελτιώθηκε περισσότερο, ανεβαίνοντας στα επίπεδα της Πορτογαλίας και της Ελλάδας (86,6 μονάδες).
Ενώ, η Ιταλία (90,5 έως 87,4 στους 100 μονάδες), και ειδικότερα η Ισπανία (από 90,8 σε 83,4 μονάδες), είχε λιγότερο σταθερό Δείκτη Αντίληψης για το Κλίμα, παρατηρούνται σοβαρές πτώσεις κατά την αιχμή της σεζόν, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Η Ισπανία είναι, στην πραγματικότητα, ο προορισμός που υποφέρει περισσότερο από τον αντίκτυπο της μείωσης της αντίληψης για το κλίμα: ο δείκτης είναι πολύ μεταβλητός, εμφανίζοντας έντονες αντιθέσεις σε όλη την περίοδο που μελετήθηκε, ενώ ορισμένες από τις κύριες αγορές της (Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες) ήταν ιδιαίτερα ευαίσθητες στις ακραίες καιρικές συνθήκες.
Γαλλία, η πιο ευαίσθητη αγορά στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής
Η ανάλυση που αναπτύχθηκε από τον Mabrian επικεντρώθηκε επίσης στην ευαισθησία στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε βασικές αγορές πηγών για αυτούς τους μεσογειακούς προορισμούς.
Οι πιο ευαίσθητες αγορές πηγής στην αντίληψη του κλίματος είναι η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και η Ισπανία και η Γερμανία. ενώ οι σκανδιναβικές χώρες (Δανία και Σουηδία) και η Ιταλία είναι οι λιγότερες.
Μια σχετική τάση που παρατηρείται είναι ότι οι τρεις πιο ευαίσθητες στο κλίμα αγορές (Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες) τείνουν να είναι λιγότερο ικανοποιημένες με τα τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες στις χώρες με χαμηλότερους δείκτες αντίληψης του κλίματος, δηλαδή την Ισπανία και την Ιταλία. Αυτό καταδεικνύει πόσο σημαντική είναι η παρακολούθηση αυτού του ζητήματος, καθώς επηρεάζει άμεσα την παγκόσμια εμπειρία των ταξιδιωτών και θα μπορούσε να επηρεάσει δυνητικά τη ζήτηση, καθώς και τη διεξαγωγή διαφημιστικών εκστρατειών ικανών να διαχειριστούν τις κλιματικές προσδοκίες σε αυτές τις βασικές εισερχόμενες αγορές για τους προορισμούς της Μεσογείου.
Όπως εξηγεί ο Carlos Cendra Cruz, διευθυντής Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας στη Mabrian, “το να είσαι ευέλικτος στην προσαρμογή των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, είναι από μόνη της μια αλλαγή δομική και αναπόφευκτη, ενώ συνεπάγεται την κατανόηση των απειλών και των ευκαιριών από τη σκοπιά της διαχείρισης των προορισμών, καθώς και τη χρήση data intelligence για μην λαμβάνονται τυφλά αποφάσεις σχετικά με τη στρατηγική, την προσαρμογή και ανάπτυξη τουριστικών προϊόντων, τις υποδομές, τις επικοινωνίες και την προώθηση προορισμών. Η ανησυχία για την αλλαγή του κλίματος είναι μια ολοένα και πιο σημαντική κοινωνική και ταξιδιωτική τάση και είναι βασικό για να κατανοήσουμε, με βάση την data intelligence, πώς επηρεάζει τις αποφάσεις και τις συστάσεις των ταξιδιωτών, αλλά και τις κρατήσεις”.
Ακολουθήστε το TravelDailyNews Greece & Cyprus στο Google News
Θοδωρής Κουμέλης
Εκδότης – Διευθυντής Σύνταξης
–
Travel Media Applications
| Ιστοσελίδα
| + Άρθρα
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.