“Ενεργή” πολιτική στο TikTok – Αυξάνεται η χρήση του από τους πολιτικούς αρχηγούς
Πολιτική – Η τακτική των συγκεκριµένων παρεµβάσεων µοιάζει να είναι αποτελεσµατική
Η τακτική των συγκεκριµένων παρεµβάσεων µοιάζει να είναι αποτελεσµατική, καθώς τα σχετικά βιντεάκια τα βλέπουν χιλιάδες χρήστες του ∆ιαδικτύου. Με τη µέθοδο αυτή οι πολιτικοί αρχηγοί περνούν τα µηνύµατα που θέλουν και µάλιστα τους δίνεται η δυνατότητα να απευθυνθούν και σε ακροατήρια που ενδεχοµένως δεν διαβάζουν εφηµερίδες και δεν βλέπουν ειδήσεις και ενηµερωτικές εκποµπές. Τα µηνύµατά τους είναι συνήθως ολίγων δευτερολέπτων ή κοντά στα ένα µε δύο λεπτά και είναι εύπεπτα σε ανθρώπους που δεν θέλουν να κάνουν ιδιαίτερο κόπο για να πληροφορηθούν τα πολιτικά νέα.
Ο πρωθυπουργός ήταν από τους πρώτους που µπήκε στον χώρο του TikTok και µάλιστα το έκανε µε πολύ σταθερό και µεθοδικό τρόπο κατά την προεκλογική περίοδο του 2023. Αρχικώς µέσα από τα βιντεάκια, που προετοίµαζαν οι συνεργάτες του, έδειχνε πιο προσωπικές στιγµές από την εκστρατεία του. Το λεγόµενο back stage από τις συνεντεύξεις του ή τις οµιλίες του. Για παράδειγµα, τον βλέπαµε µέσα στο αυτοκίνητο, κατά τη διάρκεια των περιοδειών που έκανε, να αυτοσαρκάζεται και να περιγράφει πώς διοργανώνεται µια οµιλία, για τον αέρα που χαλούσε τα µαλλιά του ή το πώς ίδρωνε λόγω των υψηλών θερµοκρασιών. Πολλές φορές, µάλιστα, πρωταγωνιστές στα βιντεάκια ήταν τα µέλη της οικογένειάς του που τον συνόδευαν ή το σκυλάκι του, ο Πίνατ.
Μετά τις εκλογές, ο κ. Μητσοτάκης συνέχισε αυτή τη µέθοδο επικοινωνίας µε τους πολίτες. Μάλιστα κάποιες από τις νοµοθετικές πρωτοβουλίες που λάµβανε τις εξηγούσε µέσα από το TikTok ή δίνοντας απαντήσεις σε ερωτήσεις που του έκαναν κυρίως νέοι άνθρωποι.
Οπως προαναφέραµε, το TikTok είναι βασικό εργαλείο της επικοινωνιακής τακτικής του Στέφανου Κασσελάκη. Πολλές φορές απαντά ή δικαιολογεί τις επιλογές του µέσα από τη συγκεκριµένη πλατφόρµα. Παραλλήλως, ανεβάζει πολλά χιουµοριστικά ή και αυτοσαρκαστικά βίντεο, όπως για παράδειγµα έκανε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ µε την προετοιµασία του για τη στρατιωτική του θητεία, την παρουσία του στο κουρείο, την είσοδό του στο στρατόπεδο, ενώ συνόδευε αυτά τα βιντεάκια µε την αντίστοιχη µουσική υπόκρουση.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης, βλέποντας την απήχηση του µέσου, µπήκε και αυτός στην εν λόγω πλατφόρµα. Οχι τόσο για να κάνει πολιτική παρέµβαση όσο για να κάνει χιουµοριστικές αναρτήσεις, όπως αυτή µε τον αγαπηµένο του γιο Μαρίνο ή τους φηµισµένους κρητικούς χοχλιούς.
@nikos.androulakis Ξεκιναμε ομιλία στην Κρήτη και κάνουμε pit stop για χοχλιούς στο σπίτι της Πόπης #crete ♬ original sound – Nikos Androulakis
* Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή της Κυριακής