Έρευνα: Η πιο συνηθισμένη βλάβη στα καινούργια αυτοκίνητα στην Ελλάδα
Η εξέλιξη της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα αλλάζει σε μεγάλο βαθμό και τον χάρτη των βλαβών που προκύπτουν στα κανούργια οχήματα νέας τεχνολογίας.
Η εξέλιξη της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα αλλάζει σε κάποιο βαθμό και τον χάρτη των βλαβών που προκύπτουν και είναι ενδεικτικά τα στατιστικά στοιχεία των ακινητοποιημένων οχημάτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία Hellas Direct από τις κλήσεις που δέχθηκε για οδική βοήθεια το 2023, η μηχανική βλάβη αποτέλεσε την κύρια αιτία ακινητοποίησης για πάνω από το 60% των αυτοκινήτων. Ακολουθεί το πρόβλημα με την μπαταρία, το οποίο προκάλεσε το 25% των κλήσεων, ενώ η αλλαγή ελαστικού ήταν η αιτία για το 10% των περιστατικών.
Σε πολύ μικρότερα ποσοστά καταγράφονται οι κλήσεις για επαναφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο (0,55%) και η ακινητοποίηση λόγω έλλειψης καυσίμου (0,45%). Τα στοιχεία αυτά υποδεικνύουν ότι το ποσοστό ακινητοποίησης λόγω μηχανικής βλάβης είναι αυξημένο εξαιτίας της μεγάλης ηλικίας και της κακής συντήρησης του ελληνικού στόλου αυτοκινήτων.
Ανά ηλικιακή κατηγορία οχημάτων
Στα αυτοκίνητα άνω των 30 ετών, η μηχανική βλάβη αποτελεί τη συνηθέστερη αιτία ακινητοποίησης (83%), ακολουθούμενη από την απώλεια ηλεκτρικής ενέργειας λόγω μπαταρίας (11%) και την αλλαγή ελαστικού (5,5%). Για τα αυτοκίνητα ηλικίας 26-30 ετών, το ποσοστό ακινητοποίησης λόγω μηχανικής βλάβης μειώνεται στο 72%, με προβλήματα μπαταρίας στο 19% και προβλήματα ελαστικών στο 6%.
Τα οχήματα ηλικίας 16-25 ετών παρουσιάζουν περαιτέρω μείωση των ακινητοποιήσεων λόγω μηχανικής βλάβης (66%), ενώ τα προβλήματα με την μπαταρία αυξάνονται στο 24% και με τα ελαστικά στο 8%. Στα αυτοκίνητα ηλικίας 6-15 ετών, η μηχανική βλάβη περιορίζεται στο 58% των περιπτώσεων, ενώ τα προβλήματα μπαταρίας και ελαστικών καταγράφονται στο 28% και 12% αντίστοιχα. Τέλος, στα αυτοκίνητα μέχρι 5 ετών, οι μηχανικές βλάβες εντοπίζονται στο 44%, με τα προβλήματα μπαταρίας στο 33% και τα προβλήματα ελαστικών στο 20%.
Συμπεράσματα από την ανάλυση δεδομένων
Από την ανάλυση των δεδομένων προκύπτει ότι οι κλήσεις για οδική βοήθεια λόγω μηχανικής βλάβης αυξάνονται όσο μεγαλώνει η ηλικία του αυτοκινήτου. Η σύγκριση των καινούριων αυτοκινήτων με αυτά άνω των 30 ετών δείχνει σχεδόν διπλάσια αύξηση στις κλήσεις λόγω μηχανικών βλαβών. Τα καινούρια αυτοκίνητα ωστόσο παρουσιάζουν υψηλά ποσοστά ακινητοποίησης λόγω μπαταρίας (33%), γεγονός που αποδίδεται στις αυξημένες ηλεκτρικές ανάγκες των σύγχρονων οχημάτων.
Best of Network