«Φρένο» στις πωλήσεις της Pepco αλλά ανοίγει νέα καταστήματα στην Ελλάδα
Έφτασε τα 30 καταστήματα στην Ελλάδα ο πολωνικός όμιλος, ενώ θα ανοίξει φέτος άλλα 400 σε όλη την Ευρώπη. Πτωτικά κινούνται τα έσοδα, εξαιρουμένων των νέων καταστημάτων.
Έφτασε τα 30 καταστήματα στην Ελλάδα ο πολωνικός όμιλος, ενώ θα ανοίξει φέτος άλλα 400 σε όλη την Ευρώπη. Πτωτικά κινούνται τα έσοδα, εξαιρουμένων των νέων καταστημάτων.
Συνεχίζει την δυναμική επέκταση του δικτύου καταστημάτων του και στην χώρα μας ο πολωνικός όμιλος Pepco. Πρόσφατα εγκαινιάστηκε το 30ο κατάστημα της ομώνυμης αλυσίδας στην πόλη της Καλαμάτας, ενώ στον σχεδιασμό του ομίλου περιλαμβάνεται η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας του πανελλαδικά. Η διάθεση ενδυμάτων για όλη την οικογένεια καθώς και ειδών οικιακού εξοπλισμού, σε πολύ προσιτές τιμές, αποτελεί το μοντέλο ανάπτυξης της αλυσίδας πανευρωπαϊκά, με τις εξελίξεις ωστόσο στην Μέση Ανατολή να αποτελούν σημείο προβληματισμού για τη διοίκηση του πολωνικού ομίλου, καθώς δύνανται να επηρεάσουν δυσμενώς τόσο την κατανάλωση όσο και τα περιθώρια κερδοφορίας του.
Ήδη, το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης -το οποίο ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2024- ο όμιλος είδε τα έσοδα του να μειώνονται σε συγκρίσιμη βάση, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενισχυόμενα σε απόλυτους αριθμούς χάρη στην προσθήκη νέων καταστημάτων πανευρωπαϊκά. Ειδικότερα, ο τζίρος του πολωνικού ομίλου ανήλθε σε 3,2 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης, αυξημένος κατά 11% συγκριτικά με πέρσι συνολικά, αλλά υποχωρώντας κατά 2,5% εξαιρουμένων των νέων καταστημάτων (like for like). Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο δεύτερο τρίμηνο της χρήσης, με τα έσοδα του ομίλου Pepco να αγγίζουν τα 1,34 δισ ευρώ, αυξημένα σε απόλυτα μεγέθη κατά 11,7% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρήσης, αλλά μειωμένα κατά 2,9% σε συγκρίσιμη βάση.
Ειδικά η αλυσίδα Pepco εμφάνισε κάμψη πωλήσεων κατά 3,2% το πρώτο εξάμηνο φέτος συγκριτικά με πέρσι, σε επίπεδο like for like, ενώ σε 2,8% διαμορφώθηκε η αρνητική μεταβολή των εσόδων της αλυσίδας το δεύτερο τρίμηνο της χρήσης, ακολουθώντας την τάση που είχε ήδη καταγραφεί το πρώτο τρίμηνο, διάστημα κατά το οποίο η κάμψη σε συγκρίσιμη βάση είχε ανέλθει σε 3,7%. Ο όμιλος πάντως εκφράζει συγκρατημένη αισιοδοξία για το μέλλον, έχοντας επιτύχει την βελτίωση του μεικτού περιθωρίου του αλλά και την αύξηση ειδικότερα των πωλήσεων της Pepco κατά 14% σε απόλυτους αριθμούς, τόσο κατά το δεύτερο τρίμηνο όσο και κατά το πρώτο εξάμηνο. Συνολικά για την τρέχουσα χρήση προγραμματίζεται το άνοιγμα 400 νέων καταστημάτων πανευρωπαϊκά, ενώ ήδη κατά το πρώτο εξάμηνο προστέθηκαν 215 καταστήματα Pepco, 81 σημεία της αλυσίδας Poundland και 33 σημεία Dealz, στην αγορά της Πολωνίας.
Ο όμιλος σημειώνει περαιτέρω ότι το πρόγραμμα επέκτασης των δικτύων καταστημάτων του είναι εμπροσθοβαρές, καθώς από το σύνολο των 400 ανοιγμάτων που προβλέπονται για φέτος, τα 289 λειτούργησαν ήδη μέσα στο πρώτο εξάμηνο. Επιπρόσθετα, η Pepco αποχώρησε από την αγορά της Αυστρίας στις αρχές του έτους, κλείνοντας τα 73 καταστήματα που λειτουργούσε, καθώς εκτίμησε ότι πλέον δεν συνιστά κερδοφόρα αγορά, ενώ παρακολουθεί με προσοχή τις εξελίξεις στην Μέση Ανατολή. Σημειώνεται άτι ο όμιλος έχει συμφωνημένα συμβόλαια μεταφορών των εμπορευμάτων του σε ισχύ μέχρι και το τέλος του τρίτου τριμήνου -τον προσεχή Ιούνιο- τα οποία ωστόσο επιβαρύνονται με επιπλέον χρεώσεις λόγω αναπροσαρμογής των δρομολογίων των πλοίων. Αν και στην παρούσα φάση δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας για τυχόν ελλείψεις εμπορευμάτων, η διοίκηση της Pepco προειδοποιεί ότι, εάν η κατάσταση δεν εξομαλυνθεί το επόμενο διάστημα, ενδέχεται να διαταραχθεί η εφοδιαστική της αλυσίδα.