Γιατί έγινε «καθημερινό» φαινόμενο η φωτιά σε αυτοκίνητα στην Ελλάδα – The Opinion
Η φωτιά σε αυτοκίνητα έχει γίνει στην Ελλάδα ένα… σύνηθες φαινόμενο, διότι δυστυχώς βλέπουμε συχνά πλέον οχήματα με βλάβες.
Η φωτιά σε αυτοκίνητα έχει γίνει στην Ελλάδα ένα… σύνηθες φαινόμενο, διότι δυστυχώς βλέπουμε συχνά πλέον οχήματα με βλάβες, πολλά εξ αυτών μάλιστα να «βγάζουν καπνούς».
Σχεδόν καθημερινά η πυροσβεστική υπηρεσία καλείται να αντιμετωπίσει δεκάδες περιπτώσεις με πυρκαγιές αυτοκινήτων. Χαρακτηριστικό είναι πως τις τελευταίες δέκα ημέρες οι περιπτώσεις ήταν πάνω από 12 και αυτές είναι μόνο οι καταγεγραμμένες από την Πυροσβεστική…
Η κατάσταση πλέον είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη, ενώ σε συνδυασμό με τα δεκάδες οχήματα που ακινητοποιούνται στους δρόμους από μηχανική βλάβη και τις συγκρούσεις, δημιουργούν μια αφόρητη κατάσταση στην καθημερινότητα των κατοίκων των μεγαλουπόλεων…
Όλο αυτό το εκρηκτικό κοκτέιλ λοιπόν, έχει τα εξής συστατικά: Παλαιότητα του στόλου αυτοκινήτων, ελλιπής – κακή συντήρηση, καθυστερημένη αλλαγή ελαστικών και φυσικά -τα πάγια χαρακτηριστικά- της κακής οδηγικής παιδείας και εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του newsauto, σχεδόν το 90% αυτών των περιστατικών, είναι σε αυτοκίνητα άνω των δέκα ετών. Σημειώστε δε, πως μέχρι σήμερα, σε κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν έχει προκληθεί πυρκαγιά από μηχανολογικούς λόγους…
Όπως έχει γράψει πολλές φορές το newsauto η Ελλάδα έχει έναν από τους γηραιότερους και πιο κακοσυντηρημένους στόλους οχημάτων στην Ευρώπη. Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων που υπερβαίνει τα 16 χρόνια.
Τα ΚΤΕΟ που τους περνούν όλους
Εκτός από το γεγονός ότι τα παλαιά, έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να παρουσιάσουν προβλήματα, το κύριο θέμα είναι η κακή συντήρηση. Ένα σημαντικό ποσοστό ιδιοκτητών δεν πραγματοποιεί τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης, πράγμα που ενισχύει την πιθανότητα εμφάνισης βλαβών και προβλημάτων ασφαλείας.
Σύμφωνα με τα στατιστικά, πάνω από το 40% των αυτοκινήτων στην Ελλάδα δεν περνάνε τον τακτικό έλεγχο ΚΤΕΟ, που είναι υποχρεωτικός για την επιβεβαίωση της ασφαλούς λειτουργίας των οχημάτων.
Από την άλλη και αυτοί οι έλεγχοι είναι πολλές φορές αμφιλεγόμενοι, αφού οι ιδιωτικής επιχειρήσεις ΚΤΕΟ, έχουν μπει στο ράλι του ανταγωνισμού, δίνοντας το σηματάκι του ελέγχου σωρηδόν… Άλλωστε η φήμη συγκεκριμένων ΚΤΕΟ που «τους περνούν όλους», είναι γνωστή…
Κινούμενες βόμβες…
Ένα κακοσυντηρημένο, παλαιό αυτοκίνητο αντιμετωπίζει μεγάλο κίνδυνο πυρκαγιάς, με σοβαρές συνέπειες τόσο για την ασφάλεια των επιβατών, όσο και για τους γύρω του. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν μια τέτοια κατάσταση, πολλοί εκ των οποίων είναι αποτέλεσμα της κακής συντήρησης.
Πρώτον, η θερμότητα είναι ένας σημαντικός παράγοντας. Ένας παλαιός κινητήρας που δεν έχει συντηρηθεί σωστά μπορεί να υπερθερμανθεί, και να οδηγήσει στην ανάφλεξη των υγρών του αυτοκινήτου, όπως το λάδι και το αντιψυκτικό, προκαλώντας έτσι πυρκαγιά.
Δεύτερον, τα παλιά καλώδια και η ηλεκτρική εγκατάσταση είναι άλλη μια πηγή κινδύνου. Η φθορά και η ηλικία μπορούν να οδηγήσουν σε βραχυκύκλωμα, το οποίο μπορεί να προκαλέσει φωτιά. Πολλά παλαιά αυτοκίνητα επίσης έχουν ελλιπείς προστασίες από βραχυκυκλώματα, αυξάνοντας τον κίνδυνο.
Τρίτον, οι διαρροές καυσίμου. Οι φθαρμένες σωληνώσεις και συνδέσεις μπορούν να οδηγήσουν σε διαρροές. Το καύσιμο μπορεί να αναφλεχθεί από μια θερμή επιφάνεια ή από μια σπίθα από την ηλεκτρική εγκατάσταση.
Απαιτείται λοιπόν τακτική συντήρηση και επιθεωρήσεις από μηχανικούς που ξέρουν, ωστε να εντοπίζουν και να διορθώνουν τυχόν προβλήματα. Αυτό περιλαμβάνει την αναπλήρωση των υγρών, την ελεγχόμενη λειτουργία του συστήματος ψύξης, την επιθεώρηση της ηλεκτρικής εγκατάστασης και των σωληνώσεων καυσίμου κ.α.