Γιώργος Οικονόμου: Επιμένει για την «άλωση» της Performance με στόχο την Αλίκη Παληού, η οποία «πυροβολεί» στο αδύνατο σημείο του
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Performance Shipping, που διευθύνεται από την Αλίκη Παληού και τον σύζυγό της, Ανδρέα Μιχαλόπουλο, δέχεται άλλη μία επιθετική κίνηση από τον εφοπλιστή Γιώργο Οικονόμου, ο οποίος συνεχίζει την προσφιλή του τακτική να αγοράζει μετοχές εισηγμένων ναυτιλιακών ελληνικών συμφερόντων και στη συνέχεια να διεκδικεί την είσοδο του στο διοικητικό συμβούλιο τους.
Ξεκίνησε με την Diana της Σεμίραμις Παληού και συνέχισε με την Seanergy του Σταμάτη Τσαντάνη.
Σε αυτή την περίπτωση επιδιώκει να εκλέξει στο διοικητικό συμβούλιο, τον έμπιστο συνεργάτη του Γιάννη Λιβέρη, ο οποίος αποτελεί τον “πολιορκητικό κριό του” στις επιθετικές του κινήσεις.
Η Performance Shipping είναι μια ναυτιλιακή εταιρεία που διαχειρίζεται επτά πλοία, η κεφαλαιοποίηση της ανέρχεται στα 23,38 εκατομμύρια δολάρια και η μετοχή της έκλεισε την τελευταία ημέρα της διαπραγμάτευσης της στα 1,80 δολάρια.
Στις 28 Μαΐου, η μετοχή διαπραγματευόταν στα 2,33 δολάρια και στις 5 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους στα 2,33 δολάρια.
Η μονομαχία
Το «ραντεβού της μονομαχίας» έχει δοθεί στη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας που έχει προσδιοριστεί για τις 17 Δεκεμβρίου. Δικαίωμα συμμετοχής στη συνέλευση έχουν οι μέτοχοι που κατείχαν μετοχές στις 8 Νοεμβρίου 2024.
Ο Γιώργος Οικονόμου, έχει βάλει στόχο την μη επανεκλογή της Αλίκης Παληού, που είναι πρόεδρος της εταιρείας και στη θέση της να εκλέξει τον Γιάννη Λιβέρη. Ο στόχος του είναι να πλήξει τον πυρήνα των ιδρυτικών μετόχων της εταιρείας και να αποδυναμώσει το διοικητικό συμβούλιο και στην συνέχεια να το ελέγξει απόλυτα.
Η Αλίκη Παληού, με επιστολή της ζήτησε από τους μετόχους να ψηφίσουν “λευκή κάρτα” για τον Γιάννη Λιβέρη και να την υπερψηφίσουν και ανέφερε μια σειρά επιχειρημάτων για τις πρακτικές που ακολούθησε ο Γιώργος Οικονόμου στις εταιρείες που έλεγξε στο παρελθόν.
Η θυγατρική εταιρεία του Γιώργου Οικονόμου, Sphinx Investment Corp, κατέχει ποσοστό 8,3% στην Performance, που αντιστοιχούν σε 1.033.859 μετοχές.
Υπενθυμίζεται ότι με ανακοίνωση της, η Sphinx Investment Corp, παράτεινε την ημερομηνία λήξης της προσφοράς έως τις 18 Φεβρουαρίου 2025, ένδειξη ότι επιμένει στην εξαγορά της εταιρείας.
Η Αλίκη Παληού τονίζει στην επιστολή της, την οποία έστειλε στους μετόχους:
“Απευθυνόμαστε απευθείας σε εσάς επειδή θέλουμε την ψήφο σας «Υπέρ» του υποψήφιου διευθυντή μας στην επερχόμενη Ετήσια Συνέλευση των Μετόχων μας.
Αυτή είναι μια σημαντική στιγμή για την Performance Shipping. Οι ενέργειες που έχουμε λάβει για την επανατοποθέτηση του στόλου δεξαμενόπλοιων μας και της στρατηγικής μας για την εμπορική ανάπτυξη αποδίδουν. Αξιοποιούμε τις ευκαιρίες σε ένα σταθερό περιβάλλον αγοράς και δημιουργούμε ισχυρές ταμειακές ροές, αυξημένα έσοδα και κερδοφορία για την εταιρεία.
Οι ισχυρές εμπορικές μας σχέσεις και η ικανότητά μας να ναυλώνουμε και πάλι τα πλοία μας σε ελκυστικές τιμές μας καθιστούν έτοιμους να συνεχίσουμε τις ισχυρές μας επιδόσεις στο εγγύς μέλλον. Επιπλέον, ο ισχυρός ισολογισμός μας, το πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων και οι στενές σχέσεις μας με τους ηγέτες της διεθνούς ναυτιλίας έχουν φέρει την Performance σε καλή θέση για τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους.
Ο Γιώργος Οικονόμου ξεκίνησε μια πολυδιάστατη εκστρατεία για να πάρει τον έλεγχο της εταιρείας. Ο Γ. Οικονόμου είναι ανταγωνιστής της Performance με ευρέως γνωστό ιστορικό κακής εταιρικής διακυβέρνησης, αυτοδιαχείρισης και καταστροφής της αξίας των μετόχων στις εταιρείες στις οποίες είχε τον έλεγχο.
Στο πλαίσιο των προσπαθειών του να πάρει τον έλεγχο, πραγματοποιεί έναν αγώνα με πληρεξούσιο σε σχέση με την Ετήσια Συνέλευσή μας, ο οποίος, αν επιτύχει, θα μπορούσε τελικά να του δώσει τον ουσιαστικό έλεγχο της Performance.
Πιστεύουμε ότι η Performance έχει σημαντικές προοπτικές ανόδου. Μην αφήσετε τον Γιώργο Οικονόμου να σας το στερήσει. Οι μέτοχοί μας μπορούν να συμμετάσχουν στη δημιουργία αξίας της Performance ψηφίζοντας ΥΠΕΡ του υποψήφιου μέλους μας και κατά των προτάσεων του Οικονόμου στη ΛΕΥΚΗ κάρτα πληρεξουσίων”.
Ειδικότερα, για τον Γιάννη Λιβέρη, η Αλίκη Παληού επισημαίνει:
“Ο υποψήφιος του Γιώργου Οικονόμου έχει περιορισμένη τεχνογνωσία και εμπειρία στον κλάδο μας και ως διευθυντής δημόσιας εταιρείας είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον Γιώργο Οικονόμου και τις πρακτικές του σε άλλες εταιρείες. Ο Γ. Οικονόμου έχει προτείνει τον Γιάννη Λιβέρη για να είναι μέλος του Διοικητικού μας Συμβουλίου. Το συμβούλιο μας σχημάτισε μια Ειδική Επιτροπή ανεξάρτητων διευθυντών για να εξετάσει τις υποψηφιότητες για την επερχόμενη ετήσια συνέλευση μας, συμπεριλαμβανομένου του υποψηφίου του Γ. Οικονόμου, ο οποίος διαπίστωσε ότι ο Γιάννης Λιβέρης δεν διαθέτει διακριτές δεξιότητες ή ικανότητες που θα ήταν πρόσθετες στην ήδη ισχυρή ισορροπία ικανοτήτων και εμπειρίας του Διοικητικού Συμβουλίου.
Ο Γιάννης Λιβέρης υπηρέτησε στα διοικητικά συμβούλια της Ocean Rig και της Ocean Freight, όπου μαζί με τον Γ. Οικονόμου συνετέλεσαν στην καταστροφή σημαντικής αξίας των μετόχων κατά τη διάρκεια της θητείας τους, εν μέρει εγκρίνοντας πολυάριθμες συναλλαγές με συνδεδεμένα μέρη που ωφέλησαν τον Γ. Οικονόμου σε βάρος αυτών των εταιρειών και των άλλων μετόχων τους. Ο Γ. Λιβέρης ήταν στο διοικητικό συμβούλιο όταν η Ocean Rig υπέβαλε τελικά αίτηση πτώχευσης, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την ολική καταστροφή της αξίας για όλους τους μετόχους της εισηγμένης εταιρείας.
Η εφαρμογή των μη δεσμευτικών συμβουλευτικών προτάσεων του Γ. Οικονόμου και η εκλογή του υποψηφίου του θα έδινε στον Γ. Οικονόμου τον αποτελεσματικό έλεγχο του Διοικητικού Συμβουλίου και της εταιρείας. Παρά την επιδίωξη αποτελεσματικού ελέγχου της εταιρείας, ο Γ. Οικονόμου δεν έχει διατυπώσει προτάσεις για τη δημιουργία αξίας για τους μετόχους της Performance Shipping”.
Τα οικονομικά αποτελέσματα
Η Performance Shipping Inc., ανέφερε καθαρά έσοδα 12,4 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους 12,0 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024.
Αυτά τα αποτελέσματα συγκρίνονται με καθαρό εισόδημα 10,4 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους ύψους 9,9 εκατομμυρίων δολαρίων για την ίδια περίοδο το 2023. Κέρδη ανά μετοχή, για το τρίτο τρίμηνο του 2024 ήταν 0,96 δολάρια.
Τα έσοδα ήταν 22,9 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 24,1 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2023.
Αυτή η μείωση αποδόθηκε στη μείωση των ημερών ιδιοκτησίας που ακολούθησαν την πώληση του πλοίου P. Kikuma τον Δεκέμβριο του 2023, εν μέρει αντισταθμισμένη από την αύξηση των ισοδύναμων ναύλων χρόνου που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Σε όλο τον στόλο, ο μέσος ναύλος TCE για το τρίτο τρίμηνο του 2024 ήταν 34.307 δολάρια, σε σύγκριση με το μέσο ναύλο 31.787 δολαρίων για την ίδια περίοδο το 2023.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, τα καθαρά μετρητά που παρέχονται από τις λειτουργικές δραστηριότητες ήταν 16,1 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τα καθαρά μετρητά παρέχονται από λειτουργικές δραστηριότητες ύψους 17,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Τα καθαρά έσοδα για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 ανήλθαν σε 34 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με καθαρά έσοδα 44,5 εκατομμυρίων δολαρίων για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.
Τα καθαρά έσοδα που αποδίδονται σε κοινούς μετόχους για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 , ανήλθαν σε 32,7 εκατ. δολάρια και είχαν ως αποτέλεσμα κέρδη ανά μετοχή, 2,65.
Το καθαρό εισόδημα που αναλογεί στους κοινούς μετόχους για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, ανήλθε σε 32,4 εκατομμύρια δολάρια και είχε ως αποτέλεσμα κέρδη ανά κοινή μετοχή, 3,26 δολάρια.
Τα στελέχη της εταιρείας
Το διοικητικό συμβούλιο της Performance αποτελείται από δοκιμασμένα στελέχη που επικεφαλής του, είναι η Αλίκη Παληού και ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος.
Η Αλίκη Παλιού εργάζεται στην εταιρεία από τον Φεβρουάριο του 2020 και ως Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου από την ετήσια συνέλευση των μετόχων του 2022. Επίσης, υπηρετεί ως Διευθύντρια, Αντιπρόεδρος και Ταμίας της Unitized Ocean Transport Limited από τον Ιανουάριο του 2020. Από το 2010 έως το 2015, εργάστηκε ως Διευθύντρια και Ταμίας της Alpha Sigma Shipping Corp. Η Αλίκη Παλιού σπούδασε Θεατρικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Κεντ στην Canterbury, UK και απέκτησε M.A. στη Σκηνογραφία στο Central Saint Martins School of Art and Design στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2005 αποφοίτησε με άριστα από την Ελληνική Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα. Είναι παντρεμένη με τον Ανδρέα Μιχαλόπουλο, τον σημερινό Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας.
Ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος εργάστηκε ως Διευθύνων Σύμβουλος της Performance Shipping Inc. από τον Οκτώβριο του 2020 και ως Διευθυντής από τον Φεβρουάριο του 2020. Από τον Οκτώβριο του 2019 έως τον Οκτώβριο του 2020, διετέλεσε Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος. Από τις 13 Ιανουαρίου 2010 έως τον Οκτώβριο 2020, διετέλεσε και Οικονομικός Διευθυντής. Ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος διετέλεσε Οικονομικός Διευθυντής και Ταμίας της Diana Shipping Inc. από τον Μάρτιο του 2006 έως τον Φεβρουάριο του 2020 και διετέλεσε Διευθυντής της Diana Shipping Inc. από τον Αύγουστο του 2018 έως τον Φεβρουάριο του 2020. Ξεκίνησε την καριέρα του το 1993 όταν εντάχθηκε στην Merrill Lynch Private στο Παρίσι.
Το 1995 έγινε International Corporate Auditor με τη Nestle SA με έδρα το Vevey της Ελβετίας και το 1998 μετακόμισε στη θέση του Trade Marketing and Merchandising Manager. Από το 2000 έως το 2002, εργάστηκε για την McKinsey and Company στο Παρίσι της Γαλλίας ως Associate Generalist Consultant πριν ενταχθεί σε έναν σημαντικό Ελληνικό Φαρμακευτικό Όμιλο με δραστηριότητα Ε&Α στις ΗΠΑ ως Αντιπρόεδρος Διεθνούς Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής το 2002 όπου παρέμεινε έως το 2005. Από το 2005 έως το 2006, εντάχθηκε στην Diana Shipping Agencies S.A. ως Project Manager. Ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Paris IX Dauphine με Άριστα το 1993 αποκτώντας MSc στα Οικονομικά και μεταπτυχιακό στις Επιστήμες Διοίκησης με ειδίκευση στα Χρηματοοικονομικά. Το 1995 απέκτησε επίσης μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Imperial College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος είναι παντρεμένος με την Αλίκη Παλιού.
Ο Άλεξ Παπαγεωργίου εργάζεται ως ανεξάρτητος Διευθυντής της Εταιρείας και ως Πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου από την ετήσια συνέλευση των μετόχων του 2022. Διαθέτει πάνω από 25 χρόνια εμπειρία στον τραπεζικό τομέα, τις κεφαλαιαγορές, τα ακίνητα και τη ναυτιλία. Ο Άλεξ Παπαγεωργίου υπηρέτησε στο παρελθόν ως Διευθύνων Σύμβουλος της Hystead Limited, μιας εταιρείας λιανικής πώλησης ακινήτων με περισσότερα από 750 εκατομμύρια ευρώ σε περιουσιακά στοιχεία εμπορικών κέντρων σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Ήταν επίσης ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Assos Capital Limited, μιας εταιρείας ιδιωτικών κεφαλαίων ακινήτων που επικεντρώνεται στην ακίνητη περιουσία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς και της Assos Property Management EOOD, μιας κορυφαίας εταιρείας διαχείρισης ακινήτων στη Βουλγαρία. Διετέλεσε Διευθυντής της Seanergy Maritime Corp. (τώρα Seanergy Maritime Holdings Corp.) από τον Δεκέμβριο του 2008 έως τον Νοέμβριο του 2009. Από το 2007 έως το 2008, διετέλεσε μη εκτελεστικός διευθυντής στην First Business Bank στην Αθήνα, Ελλάδα.
Από τον Μάρτιο του 2005 έως τον Μάιο του 2006, ήταν ο οικονομικός διευθυντής της Golden Energy Marine Corp., μιας διεθνούς ναυτιλιακής εταιρείας που μεταφέρει αργό και προϊόντα πετρελαίου με έδρα την Αθήνα. Από τον Μάρτιο του 2004 έως τον Μάρτιο του 2005, ο Άλεξ Παπαγεωργίου υπηρέτησε ως διευθυντής στον όμιλο μετοχών στο γραφείο της Citigroup Global Markets Inc. στο Λονδίνο, όπου ήταν υπεύθυνος για τη διαχείριση και την ανάπτυξη της επιχείρησης της Citigroup. Από τον Μάρτιο του 2001 έως τον Μάρτιο του 2004, ο Άλεξ Παπαγεωργίου υπηρέτησε ως αντιπρόεδρος στον όμιλο μετοχών στα γραφεία της Morgan Stanley & Co. στο Λονδίνο, όπου ήταν υπεύθυνος για τις πωλήσεις προϊόντων χαρτοφυλακίου και την κάλυψη πωλήσεων-διαπραγμάτευσης για τη Σκανδιναβία. Από τον Απρίλιο του 1997 έως τον Μάρτιο του 2001, ήταν συνεργάτης στην J.P. Morgan Securities Ltd. στα τμήματα Fixed Income και Investment Banking. Ο Άλεξ Παπαγεωργίου είναι κάτοχος MSC στη Ναυτιλία, το Εμπόριο και τα Χρηματοοικονομικά από το City University Business School στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο και πτυχίο BA (Hons) στα Οικονομικά των Επιχειρήσεων από το Vrije Universiteit στις Βρυξέλλες, στο Βέλγιο.
Η Loïsa Ranunkel υπηρετεί ως ανεξάρτητη Διευθύντρια της Εταιρείας και ως Πρόεδρος της Επιτροπής Αμοιβών από την ετήσια συνέλευση των μετόχων του 2022. Είναι έμπειρη ασφαλιστική μεσίτρια με ειδίκευση στους Εμπορικούς Πιστωτικούς Κινδύνους. Από το 2018, ασχολείται με την επίβλεψη της δημιουργίας και της ανάπτυξης του τμήματος Ασφάλισης Κινδύνων (PRI) στον Όμιλο AU στο Παρίσι, έναν ιστορικό και παγκόσμιο όμιλο μεσιτείας που ειδικεύεται στην εξασφάλιση και τη χρηματοδότηση εμπορικών απαιτήσεων. Από το 2014 έως το 2018, εργάστηκε ως πιστοποιημένη μεσίτρια Ασφαλίσεων Πολιτικών και Εμπορικών Πιστωτικών Κινδύνων στην Ελλάδα με πελάτες με έδρα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με επίκεντρο τον κατασκευαστικό κλάδο, την αμυντική βιομηχανία, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τη ναυπηγική. Η Loïsa Ranunkel ξεκίνησε την καριέρα της στην αγορά PRI το 2006, όταν διορίστηκε διευθύντρια του παγκόσμιου προγράμματος Πολιτικών και Εμπορικών Κινδύνων της Alcatel-Lucent. Πριν εισέλθει στην αγορά PRI, εργάστηκε στην HSBC Investment Bank ως εμπειρογνώμονας πληροφόρησης και επικοινωνίας και πέρασε έξι χρόνια ως υπεύθυνη επιχειρηματικής ανάπτυξης στο Egis Group – BDPA, μια εταιρεία συμβούλων που ειδικεύεται στη διεθνή αναπτυξιακή βοήθεια. Η Loïsa Ranunkel είναι κάτοχος MBA από την IAE – Paris Sorbonne.
Ο Μιχάλης Μπουτάρης εργάζεται ως ανεξάρτητος Διευθυντής της εταιρείας, ως μέλος της Επιτροπής Ελέγχου και ως μέλος της Επιτροπής Αμοιβών μας από την ετήσια συνέλευση των μετόχων του 2022. Είναι ο ιδρυτής και διευθυντής της Athroa Innovations. Έχει υπηρετήσει ως σύμβουλος του Εθνικού Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών «Δημόκριτος» έχοντας ιστορικό διασυνοριακών συνεργασιών για να φέρει στην αγορά νέες τεχνολογίες. Ο Μ. Μπουτάρης είναι οινοποιός πέμπτης γενιάς, με μαθητεία στο κρασί στην Καλιφόρνια, τη Χιλή και τη Γαλλία. Με έδρα τη Σαγκάη, ίδρυσε το Domaine XiGu, ένα από τα πρωτοποριακά οινοποιεία στην Κίνα που παράγει εκλεκτό κρασί, ενώ παράλληλα ανέπτυξε ένα δίκτυο εξαγωγών για το ελληνικό κρασί στην Ασία-Ειρηνικό. Ξεκίνησε την καριέρα του στο Boston Consulting Group αφού αποφοίτησε με πτυχίο στη φιλοσοφία από το Χάρβαρντ και MSc στη φυτοκομία από το UCDavis. Έχει υπηρετήσει στο Σώμα Πεζοναυτών Ελλάδος και είναι συνιδρυτής του Arcturos, μιας εξέχουσας ΜΚΟ για την άγρια ζωή.
Ο Aντώνης Αργυρόπουλος εργάζεται ως Chief Financial Officer της Performance Shipping Inc. από τον Οκτώβριο του 2020. Είναι επίσης ιδρυτής της Seaborne Capital Advisors, μιας εταιρείας χρηματοοικονομικών συμβούλων με έδρα την Αθήνα, με επίκεντρο τη ναυτιλία και τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Πριν από την Seaborne Capital Advisors, ο Αντώνης Αργυρόπουλος ήταν συνεργάτης στην Cantor Fitzgerald & Co. μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2011, όπου ήταν υπεύθυνος για τις δραστηριότητες του ομίλου επενδυτικής τραπεζικής στον ναυτιλιακό τομέα. Μέχρι τις αρχές του 2004, ήταν Ανώτερος Αντιπρόεδρος στην Jefferies & Company, Inc. όπου έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της πρακτικής της ναυτιλιακής επενδυτικής τραπεζικής. Ο Αντώνης Αργυρόπουλος αποφοίτησε από το Deere College της Αθήνας με πτυχίο B.A. στα Οικονομικά και από το Bentley College, Waltham, Mass. με M.B.A. στα Χρηματοοικονομικά. Είναι μέλος της Beta Gamma Sigma honor Association of collegiate schools of business. Είναι συχνά ομιλητής σε παγκόσμιες ναυτιλιακές εκδηλώσεις, συνεργάτης σε πολλές εκδόσεις και αποδέκτης πολλών βραβείων.
Διαβάστε επίσης:
Πάνος Λασκαρίδης: Ναυπηγεί δέκα πλοία και ο στόλος του προσεγγίζει πλέον τα 100
Pyxis (Βαλέντιος Βαλεντής): Κέρδη 3,6 εκατ. δολαρίων στο γ’ τρίμηνο
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Performance Shipping, που διευθύνεται από την Αλίκη Παληού και τον σύζυγό της, Ανδρέα Μιχαλόπουλο, δέχεται άλλη μία επιθετική κίνηση από τον εφοπλιστή Γιώργο Οικονόμου, ο οποίος συνεχίζει την προσφιλή του τακτική να αγοράζει μετοχές εισηγμένων ναυτιλιακών ελληνικών συμφερόντων και στη συνέχεια να διεκδικεί την είσοδο του στο διοικητικό συμβούλιο τους.
Ξεκίνησε με την Diana της Σεμίραμις Παληού και συνέχισε με την Seanergy του Σταμάτη Τσαντάνη.
Σε αυτή την περίπτωση επιδιώκει να εκλέξει στο διοικητικό συμβούλιο, τον έμπιστο συνεργάτη του Γιάννη Λιβέρη, ο οποίος αποτελεί τον “πολιορκητικό κριό του” στις επιθετικές του κινήσεις.
Η Performance Shipping είναι μια ναυτιλιακή εταιρεία που διαχειρίζεται επτά πλοία, η κεφαλαιοποίηση της ανέρχεται στα 23,38 εκατομμύρια δολάρια και η μετοχή της έκλεισε την τελευταία ημέρα της διαπραγμάτευσης της στα 1,80 δολάρια.
Στις 28 Μαΐου, η μετοχή διαπραγματευόταν στα 2,33 δολάρια και στις 5 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους στα 2,33 δολάρια.
Η μονομαχία
Το «ραντεβού της μονομαχίας» έχει δοθεί στη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας που έχει προσδιοριστεί για τις 17 Δεκεμβρίου. Δικαίωμα συμμετοχής στη συνέλευση έχουν οι μέτοχοι που κατείχαν μετοχές στις 8 Νοεμβρίου 2024.
Ο Γιώργος Οικονόμου, έχει βάλει στόχο την μη επανεκλογή της Αλίκης Παληού, που είναι πρόεδρος της εταιρείας και στη θέση της να εκλέξει τον Γιάννη Λιβέρη. Ο στόχος του είναι να πλήξει τον πυρήνα των ιδρυτικών μετόχων της εταιρείας και να αποδυναμώσει το διοικητικό συμβούλιο και στην συνέχεια να το ελέγξει απόλυτα.
Η Αλίκη Παληού, με επιστολή της ζήτησε από τους μετόχους να ψηφίσουν “λευκή κάρτα” για τον Γιάννη Λιβέρη και να την υπερψηφίσουν και ανέφερε μια σειρά επιχειρημάτων για τις πρακτικές που ακολούθησε ο Γιώργος Οικονόμου στις εταιρείες που έλεγξε στο παρελθόν.
Η θυγατρική εταιρεία του Γιώργου Οικονόμου, Sphinx Investment Corp, κατέχει ποσοστό 8,3% στην Performance, που αντιστοιχούν σε 1.033.859 μετοχές.
Υπενθυμίζεται ότι με ανακοίνωση της, η Sphinx Investment Corp, παράτεινε την ημερομηνία λήξης της προσφοράς έως τις 18 Φεβρουαρίου 2025, ένδειξη ότι επιμένει στην εξαγορά της εταιρείας.
Η Αλίκη Παληού τονίζει στην επιστολή της, την οποία έστειλε στους μετόχους:
“Απευθυνόμαστε απευθείας σε εσάς επειδή θέλουμε την ψήφο σας «Υπέρ» του υποψήφιου διευθυντή μας στην επερχόμενη Ετήσια Συνέλευση των Μετόχων μας.
Αυτή είναι μια σημαντική στιγμή για την Performance Shipping. Οι ενέργειες που έχουμε λάβει για την επανατοποθέτηση του στόλου δεξαμενόπλοιων μας και της στρατηγικής μας για την εμπορική ανάπτυξη αποδίδουν. Αξιοποιούμε τις ευκαιρίες σε ένα σταθερό περιβάλλον αγοράς και δημιουργούμε ισχυρές ταμειακές ροές, αυξημένα έσοδα και κερδοφορία για την εταιρεία.
Οι ισχυρές εμπορικές μας σχέσεις και η ικανότητά μας να ναυλώνουμε και πάλι τα πλοία μας σε ελκυστικές τιμές μας καθιστούν έτοιμους να συνεχίσουμε τις ισχυρές μας επιδόσεις στο εγγύς μέλλον. Επιπλέον, ο ισχυρός ισολογισμός μας, το πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων και οι στενές σχέσεις μας με τους ηγέτες της διεθνούς ναυτιλίας έχουν φέρει την Performance σε καλή θέση για τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους.
Ο Γιώργος Οικονόμου ξεκίνησε μια πολυδιάστατη εκστρατεία για να πάρει τον έλεγχο της εταιρείας. Ο Γ. Οικονόμου είναι ανταγωνιστής της Performance με ευρέως γνωστό ιστορικό κακής εταιρικής διακυβέρνησης, αυτοδιαχείρισης και καταστροφής της αξίας των μετόχων στις εταιρείες στις οποίες είχε τον έλεγχο.
Στο πλαίσιο των προσπαθειών του να πάρει τον έλεγχο, πραγματοποιεί έναν αγώνα με πληρεξούσιο σε σχέση με την Ετήσια Συνέλευσή μας, ο οποίος, αν επιτύχει, θα μπορούσε τελικά να του δώσει τον ουσιαστικό έλεγχο της Performance.
Πιστεύουμε ότι η Performance έχει σημαντικές προοπτικές ανόδου. Μην αφήσετε τον Γιώργο Οικονόμου να σας το στερήσει. Οι μέτοχοί μας μπορούν να συμμετάσχουν στη δημιουργία αξίας της Performance ψηφίζοντας ΥΠΕΡ του υποψήφιου μέλους μας και κατά των προτάσεων του Οικονόμου στη ΛΕΥΚΗ κάρτα πληρεξουσίων”.
Ειδικότερα, για τον Γιάννη Λιβέρη, η Αλίκη Παληού επισημαίνει:
“Ο υποψήφιος του Γιώργου Οικονόμου έχει περιορισμένη τεχνογνωσία και εμπειρία στον κλάδο μας και ως διευθυντής δημόσιας εταιρείας είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον Γιώργο Οικονόμου και τις πρακτικές του σε άλλες εταιρείες. Ο Γ. Οικονόμου έχει προτείνει τον Γιάννη Λιβέρη για να είναι μέλος του Διοικητικού μας Συμβουλίου. Το συμβούλιο μας σχημάτισε μια Ειδική Επιτροπή ανεξάρτητων διευθυντών για να εξετάσει τις υποψηφιότητες για την επερχόμενη ετήσια συνέλευση μας, συμπεριλαμβανομένου του υποψηφίου του Γ. Οικονόμου, ο οποίος διαπίστωσε ότι ο Γιάννης Λιβέρης δεν διαθέτει διακριτές δεξιότητες ή ικανότητες που θα ήταν πρόσθετες στην ήδη ισχυρή ισορροπία ικανοτήτων και εμπειρίας του Διοικητικού Συμβουλίου.
Ο Γιάννης Λιβέρης υπηρέτησε στα διοικητικά συμβούλια της Ocean Rig και της Ocean Freight, όπου μαζί με τον Γ. Οικονόμου συνετέλεσαν στην καταστροφή σημαντικής αξίας των μετόχων κατά τη διάρκεια της θητείας τους, εν μέρει εγκρίνοντας πολυάριθμες συναλλαγές με συνδεδεμένα μέρη που ωφέλησαν τον Γ. Οικονόμου σε βάρος αυτών των εταιρειών και των άλλων μετόχων τους. Ο Γ. Λιβέρης ήταν στο διοικητικό συμβούλιο όταν η Ocean Rig υπέβαλε τελικά αίτηση πτώχευσης, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την ολική καταστροφή της αξίας για όλους τους μετόχους της εισηγμένης εταιρείας.
Η εφαρμογή των μη δεσμευτικών συμβουλευτικών προτάσεων του Γ. Οικονόμου και η εκλογή του υποψηφίου του θα έδινε στον Γ. Οικονόμου τον αποτελεσματικό έλεγχο του Διοικητικού Συμβουλίου και της εταιρείας. Παρά την επιδίωξη αποτελεσματικού ελέγχου της εταιρείας, ο Γ. Οικονόμου δεν έχει διατυπώσει προτάσεις για τη δημιουργία αξίας για τους μετόχους της Performance Shipping”.
Τα οικονομικά αποτελέσματα
Η Performance Shipping Inc., ανέφερε καθαρά έσοδα 12,4 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους 12,0 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024.
Αυτά τα αποτελέσματα συγκρίνονται με καθαρό εισόδημα 10,4 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους ύψους 9,9 εκατομμυρίων δολαρίων για την ίδια περίοδο το 2023. Κέρδη ανά μετοχή, για το τρίτο τρίμηνο του 2024 ήταν 0,96 δολάρια.
Τα έσοδα ήταν 22,9 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 24,1 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2023.
Αυτή η μείωση αποδόθηκε στη μείωση των ημερών ιδιοκτησίας που ακολούθησαν την πώληση του πλοίου P. Kikuma τον Δεκέμβριο του 2023, εν μέρει αντισταθμισμένη από την αύξηση των ισοδύναμων ναύλων χρόνου που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Σε όλο τον στόλο, ο μέσος ναύλος TCE για το τρίτο τρίμηνο του 2024 ήταν 34.307 δολάρια, σε σύγκριση με το μέσο ναύλο 31.787 δολαρίων για την ίδια περίοδο το 2023.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, τα καθαρά μετρητά που παρέχονται από τις λειτουργικές δραστηριότητες ήταν 16,1 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τα καθαρά μετρητά παρέχονται από λειτουργικές δραστηριότητες ύψους 17,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Τα καθαρά έσοδα για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 ανήλθαν σε 34 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με καθαρά έσοδα 44,5 εκατομμυρίων δολαρίων για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.
Τα καθαρά έσοδα που αποδίδονται σε κοινούς μετόχους για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 , ανήλθαν σε 32,7 εκατ. δολάρια και είχαν ως αποτέλεσμα κέρδη ανά μετοχή, 2,65.
Το καθαρό εισόδημα που αναλογεί στους κοινούς μετόχους για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, ανήλθε σε 32,4 εκατομμύρια δολάρια και είχε ως αποτέλεσμα κέρδη ανά κοινή μετοχή, 3,26 δολάρια.
Τα στελέχη της εταιρείας
Το διοικητικό συμβούλιο της Performance αποτελείται από δοκιμασμένα στελέχη που επικεφαλής του, είναι η Αλίκη Παληού και ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος.
Η Αλίκη Παλιού εργάζεται στην εταιρεία από τον Φεβρουάριο του 2020 και ως Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου από την ετήσια συνέλευση των μετόχων του 2022. Επίσης, υπηρετεί ως Διευθύντρια, Αντιπρόεδρος και Ταμίας της Unitized Ocean Transport Limited από τον Ιανουάριο του 2020. Από το 2010 έως το 2015, εργάστηκε ως Διευθύντρια και Ταμίας της Alpha Sigma Shipping Corp. Η Αλίκη Παλιού σπούδασε Θεατρικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Κεντ στην Canterbury, UK και απέκτησε M.A. στη Σκηνογραφία στο Central Saint Martins School of Art and Design στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2005 αποφοίτησε με άριστα από την Ελληνική Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα. Είναι παντρεμένη με τον Ανδρέα Μιχαλόπουλο, τον σημερινό Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας.
Ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος εργάστηκε ως Διευθύνων Σύμβουλος της Performance Shipping Inc. από τον Οκτώβριο του 2020 και ως Διευθυντής από τον Φεβρουάριο του 2020. Από τον Οκτώβριο του 2019 έως τον Οκτώβριο του 2020, διετέλεσε Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος. Από τις 13 Ιανουαρίου 2010 έως τον Οκτώβριο 2020, διετέλεσε και Οικονομικός Διευθυντής. Ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος διετέλεσε Οικονομικός Διευθυντής και Ταμίας της Diana Shipping Inc. από τον Μάρτιο του 2006 έως τον Φεβρουάριο του 2020 και διετέλεσε Διευθυντής της Diana Shipping Inc. από τον Αύγουστο του 2018 έως τον Φεβρουάριο του 2020. Ξεκίνησε την καριέρα του το 1993 όταν εντάχθηκε στην Merrill Lynch Private στο Παρίσι.
Το 1995 έγινε International Corporate Auditor με τη Nestle SA με έδρα το Vevey της Ελβετίας και το 1998 μετακόμισε στη θέση του Trade Marketing and Merchandising Manager. Από το 2000 έως το 2002, εργάστηκε για την McKinsey and Company στο Παρίσι της Γαλλίας ως Associate Generalist Consultant πριν ενταχθεί σε έναν σημαντικό Ελληνικό Φαρμακευτικό Όμιλο με δραστηριότητα Ε&Α στις ΗΠΑ ως Αντιπρόεδρος Διεθνούς Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής το 2002 όπου παρέμεινε έως το 2005. Από το 2005 έως το 2006, εντάχθηκε στην Diana Shipping Agencies S.A. ως Project Manager. Ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Paris IX Dauphine με Άριστα το 1993 αποκτώντας MSc στα Οικονομικά και μεταπτυχιακό στις Επιστήμες Διοίκησης με ειδίκευση στα Χρηματοοικονομικά. Το 1995 απέκτησε επίσης μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Imperial College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος είναι παντρεμένος με την Αλίκη Παλιού.
Ο Άλεξ Παπαγεωργίου εργάζεται ως ανεξάρτητος Διευθυντής της Εταιρείας και ως Πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου από την ετήσια συνέλευση των μετόχων του 2022. Διαθέτει πάνω από 25 χρόνια εμπειρία στον τραπεζικό τομέα, τις κεφαλαιαγορές, τα ακίνητα και τη ναυτιλία. Ο Άλεξ Παπαγεωργίου υπηρέτησε στο παρελθόν ως Διευθύνων Σύμβουλος της Hystead Limited, μιας εταιρείας λιανικής πώλησης ακινήτων με περισσότερα από 750 εκατομμύρια ευρώ σε περιουσιακά στοιχεία εμπορικών κέντρων σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Ήταν επίσης ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Assos Capital Limited, μιας εταιρείας ιδιωτικών κεφαλαίων ακινήτων που επικεντρώνεται στην ακίνητη περιουσία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς και της Assos Property Management EOOD, μιας κορυφαίας εταιρείας διαχείρισης ακινήτων στη Βουλγαρία. Διετέλεσε Διευθυντής της Seanergy Maritime Corp. (τώρα Seanergy Maritime Holdings Corp.) από τον Δεκέμβριο του 2008 έως τον Νοέμβριο του 2009. Από το 2007 έως το 2008, διετέλεσε μη εκτελεστικός διευθυντής στην First Business Bank στην Αθήνα, Ελλάδα.
Από τον Μάρτιο του 2005 έως τον Μάιο του 2006, ήταν ο οικονομικός διευθυντής της Golden Energy Marine Corp., μιας διεθνούς ναυτιλιακής εταιρείας που μεταφέρει αργό και προϊόντα πετρελαίου με έδρα την Αθήνα. Από τον Μάρτιο του 2004 έως τον Μάρτιο του 2005, ο Άλεξ Παπαγεωργίου υπηρέτησε ως διευθυντής στον όμιλο μετοχών στο γραφείο της Citigroup Global Markets Inc. στο Λονδίνο, όπου ήταν υπεύθυνος για τη διαχείριση και την ανάπτυξη της επιχείρησης της Citigroup. Από τον Μάρτιο του 2001 έως τον Μάρτιο του 2004, ο Άλεξ Παπαγεωργίου υπηρέτησε ως αντιπρόεδρος στον όμιλο μετοχών στα γραφεία της Morgan Stanley & Co. στο Λονδίνο, όπου ήταν υπεύθυνος για τις πωλήσεις προϊόντων χαρτοφυλακίου και την κάλυψη πωλήσεων-διαπραγμάτευσης για τη Σκανδιναβία. Από τον Απρίλιο του 1997 έως τον Μάρτιο του 2001, ήταν συνεργάτης στην J.P. Morgan Securities Ltd. στα τμήματα Fixed Income και Investment Banking. Ο Άλεξ Παπαγεωργίου είναι κάτοχος MSC στη Ναυτιλία, το Εμπόριο και τα Χρηματοοικονομικά από το City University Business School στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο και πτυχίο BA (Hons) στα Οικονομικά των Επιχειρήσεων από το Vrije Universiteit στις Βρυξέλλες, στο Βέλγιο.
Η Loïsa Ranunkel υπηρετεί ως ανεξάρτητη Διευθύντρια της Εταιρείας και ως Πρόεδρος της Επιτροπής Αμοιβών από την ετήσια συνέλευση των μετόχων του 2022. Είναι έμπειρη ασφαλιστική μεσίτρια με ειδίκευση στους Εμπορικούς Πιστωτικούς Κινδύνους. Από το 2018, ασχολείται με την επίβλεψη της δημιουργίας και της ανάπτυξης του τμήματος Ασφάλισης Κινδύνων (PRI) στον Όμιλο AU στο Παρίσι, έναν ιστορικό και παγκόσμιο όμιλο μεσιτείας που ειδικεύεται στην εξασφάλιση και τη χρηματοδότηση εμπορικών απαιτήσεων. Από το 2014 έως το 2018, εργάστηκε ως πιστοποιημένη μεσίτρια Ασφαλίσεων Πολιτικών και Εμπορικών Πιστωτικών Κινδύνων στην Ελλάδα με πελάτες με έδρα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με επίκεντρο τον κατασκευαστικό κλάδο, την αμυντική βιομηχανία, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τη ναυπηγική. Η Loïsa Ranunkel ξεκίνησε την καριέρα της στην αγορά PRI το 2006, όταν διορίστηκε διευθύντρια του παγκόσμιου προγράμματος Πολιτικών και Εμπορικών Κινδύνων της Alcatel-Lucent. Πριν εισέλθει στην αγορά PRI, εργάστηκε στην HSBC Investment Bank ως εμπειρογνώμονας πληροφόρησης και επικοινωνίας και πέρασε έξι χρόνια ως υπεύθυνη επιχειρηματικής ανάπτυξης στο Egis Group – BDPA, μια εταιρεία συμβούλων που ειδικεύεται στη διεθνή αναπτυξιακή βοήθεια. Η Loïsa Ranunkel είναι κάτοχος MBA από την IAE – Paris Sorbonne.
Ο Μιχάλης Μπουτάρης εργάζεται ως ανεξάρτητος Διευθυντής της εταιρείας, ως μέλος της Επιτροπής Ελέγχου και ως μέλος της Επιτροπής Αμοιβών μας από την ετήσια συνέλευση των μετόχων του 2022. Είναι ο ιδρυτής και διευθυντής της Athroa Innovations. Έχει υπηρετήσει ως σύμβουλος του Εθνικού Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών «Δημόκριτος» έχοντας ιστορικό διασυνοριακών συνεργασιών για να φέρει στην αγορά νέες τεχνολογίες. Ο Μ. Μπουτάρης είναι οινοποιός πέμπτης γενιάς, με μαθητεία στο κρασί στην Καλιφόρνια, τη Χιλή και τη Γαλλία. Με έδρα τη Σαγκάη, ίδρυσε το Domaine XiGu, ένα από τα πρωτοποριακά οινοποιεία στην Κίνα που παράγει εκλεκτό κρασί, ενώ παράλληλα ανέπτυξε ένα δίκτυο εξαγωγών για το ελληνικό κρασί στην Ασία-Ειρηνικό. Ξεκίνησε την καριέρα του στο Boston Consulting Group αφού αποφοίτησε με πτυχίο στη φιλοσοφία από το Χάρβαρντ και MSc στη φυτοκομία από το UCDavis. Έχει υπηρετήσει στο Σώμα Πεζοναυτών Ελλάδος και είναι συνιδρυτής του Arcturos, μιας εξέχουσας ΜΚΟ για την άγρια ζωή.
Ο Aντώνης Αργυρόπουλος εργάζεται ως Chief Financial Officer της Performance Shipping Inc. από τον Οκτώβριο του 2020. Είναι επίσης ιδρυτής της Seaborne Capital Advisors, μιας εταιρείας χρηματοοικονομικών συμβούλων με έδρα την Αθήνα, με επίκεντρο τη ναυτιλία και τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Πριν από την Seaborne Capital Advisors, ο Αντώνης Αργυρόπουλος ήταν συνεργάτης στην Cantor Fitzgerald & Co. μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2011, όπου ήταν υπεύθυνος για τις δραστηριότητες του ομίλου επενδυτικής τραπεζικής στον ναυτιλιακό τομέα. Μέχρι τις αρχές του 2004, ήταν Ανώτερος Αντιπρόεδρος στην Jefferies & Company, Inc. όπου έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της πρακτικής της ναυτιλιακής επενδυτικής τραπεζικής. Ο Αντώνης Αργυρόπουλος αποφοίτησε από το Deere College της Αθήνας με πτυχίο B.A. στα Οικονομικά και από το Bentley College, Waltham, Mass. με M.B.A. στα Χρηματοοικονομικά. Είναι μέλος της Beta Gamma Sigma honor Association of collegiate schools of business. Είναι συχνά ομιλητής σε παγκόσμιες ναυτιλιακές εκδηλώσεις, συνεργάτης σε πολλές εκδόσεις και αποδέκτης πολλών βραβείων.
Διαβάστε επίσης:
Πάνος Λασκαρίδης: Ναυπηγεί δέκα πλοία και ο στόλος του προσεγγίζει πλέον τα 100
Pyxis (Βαλέντιος Βαλεντής): Κέρδη 3,6 εκατ. δολαρίων στο γ’ τρίμηνο