Gucci, Prada, Hermes, LVMH: Επιδόσεις ρεκόρ για τα luxury brands στην Ελλάδα
H παγκόσμια βιομηχανία των luxury brands επιβραδύνεται με τους καταναλωτές και ιδιαίτερα τη γενιά Ζ να δείχνει μία προτίμηση στις εμπειρίες
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Bain σε συνεργασία με την Altagamma, την ιταλική ένωση κατασκευαστών ειδών πολυτελείας, οι παγκόσμιες δαπάνες πολυτελείας αναμένεται να φτάσουν σχεδόν το 1,5 τρισεκατομμύριο ευρώ το 2024, παραμένοντας σχετικά σταθερές σε σύγκριση με το 2023, με εκτιμώμενο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ -1 και 1% σε ετήσια βάση.
Όμως τα τελευταία δύο χρόνια τα brands πολυτελείας έχασαν περίπου 50 εκατομμύρια καταναλωτές.
Όμως στην Ελλάδα η αγορά πολυτελών ειδών όχι μόνο είναι ανθεκτική εν μέσω υψηλού πληθωρισμού αλλά και αβεβαιότητας που προκαλούν οι γεωπολιτικές αναταράξεις αλλά κινείται ανοδικά διευρύνοντας πωλήσεις και κερδοφορία.
Με ώθηση από το αυξημένο τουριστικό ρεύμα αλλά και την αυξημένη ζήτηση από Ελληνες πελάτες τα luxury brands γνωρίζουν μεγάλες δόξες.
Από Ελληνες πελάτες ο μισός τζίρος της Prada
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Prada Hellas, θυγατρική του γνωστού ιταλικού οίκου, οφείλει μεγάλο μέρος της ανάπτυξης που σημείωσαν πέρυσι οι πωλήσεις της, στο ελληνικό πελατειακό κοινό. Οι πωλήσεις του πολυτελούς brand αυξήθηκαν κατά 27% στα 11,7 εκατ. ευρώ ενώ οι τοπικοί πελάτες, δηλαδή οι Ελληνες και οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 48% των συνολικών πωλήσεων, παρουσίασαν αύξηση 32%, εκ των οποίων το 50% προέρχεται από το πρώτο εξάμηνο και το 20% από το δεύτερο εξάμηνο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Οι πωλήσεις από τους ξένους πελάτες που αυξήθηκαν με ρυθμό 24% προέρχονται κυρίως από Αμερικανούς, Ευρωπαίους και Αραβες. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων από τους τουρίστες έγινε στο πρώτο εξάμηνο (59%), με τη γεωπολιτική κρίση του περασμένου Οκτωβρίου στη Λωρίδα της Γάζας να μειώνει και την έλευση των επισκεπτών. Φυσικά και οι Κινέζοι τουρίστες, που αποτελούν διαχρονικά πελατειακό κοινό της μάρκας έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν συνεισφέροντας το 4% του συνολικού τζίρου της εταιρείας.
Και το 2024 αναμένεται να είναι μια καλή χρονιά για την εταιρεία με επικεφαλής τις Mara Brognoli και Maria Viola Grimaldi, προσβλέποντας τόσο στην αύξηση της ζήτησης όσο και στο νέο σημείο που πρόσθεσε στο δίκτυό της, ένα κατάστημα Miu Miu. Πρόκειται για την πρώτη επώνυμη boutique υπό το δημοφιλές brand και λειτουργεί από το καλοκαίρι στο Nammos Village στη Μύκονο.
Ξοδέψαμε πάνω από 22 εκατ. ευρώ για Gucci
Το εμβληματικό ιταλικό brand Gucci, μπορεί να αποτελεί το αδύναμο σημείο του ομίλου Kering της οικογένειας Pinault, καθώς οι πωλήσεις του σήματος υποχωρούν κατά 25% το τρίτο τρίμηνο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα ωστόσο η εικόνα στην εγχώρια αγορά είναι διαφορετική.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 οι πωλήσεις της Gucci στην Ελλάδα ήταν σε ανοδική τροχιά με τον ρυθμό ανάπτυξης 4,6%. Και πριν οι ακόμη οι εύποροι τουρίστες κατακλύσουν την Αθήνα, όπου το κατάστημα της Gucci στο Σύνταγμα αποτελεί τον μεγάλο τροφοδότη στον τζίρο της Luxury Goods Greece, της εταιρείας του ομίλου Kering «τρέχει» το πολυτελές brand στην Ελλάδα. Οι επιδόσεις της περσινής χρονιάς ήταν εντυπωσιακές με τον κύκλο εργασιών στα 22,1 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 16% με τη διοίκηση της εταιρείας υπό τον Matteo Mascazzini, να σημειώνει, στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα, ότι η αύξηση των πωλήσεων ήταν της ανοδικής πορείας του καταστήματος της Αθήνας λόγω αύξησης της τουριστικής κίνησης στην πρωτεύουσα και γενικότερα της βελτίωσης του οικονομικού κλίματος στην χώρα.
Η εταιρεία εκτός από την κεντρική boutique στην Αθήνα διατηρεί άλλο ένα κατάστημα στον Αστέρα Βουλιαγμένης και δύο σημεία πώλησης στη Μύκονο. Το ένα είναι στο Nammos Village και το δεύτερο στη χώρα του νησιού.
Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία της εταιρείας τα κέρδη προ φόρων ξεπέρασαν το 1,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 66,35% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά ενώ τα κέρδη μετά φόρων ενισχύθηκαν κατά 75,99% και διαμορφώθηκαν σε 966 χιλ. ευρώ.
Hermes: Πωλήσεις αυξημένες κατά 29%
Με ένα κατάστημα επί των οδών Σταδίου και Βουκουρεστίου, ο οίκος πολυτελείας Hermes διευρύνει όλο και περισσότερο το αποτύπωμά του στην εγχώρια αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023, η Hermes Greece, κατέγραψε αξιοσημείωτη αύξηση των εσόδων της κατά 28,83% φτάνοντας τα 17,52 εκατ. ευρώ από τα 13,60 εκατ. ευρώ του 2022. Η αύξηση αυτή υπογραμμίζει την ανθεκτικότητα και την αυξανόμενη ζήτηση στον τομέα της πολυτέλειας, ακόμη και εν μέσω αβεβαιότητας και μεταβαλλόμενων συνθηκών στην αγορά.
Το κόστος των πωληθέντων διαμορφώθηκε στο ποσό των 9,68 εκατ. ευρώ έναντι 7,33 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα το μικτό κέρδος επί των πωλήσεων να κυμανθεί στο 44,74% επί των πωλήσεων έναντι 46,06% της προηγούμενης χρήσης, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 3,31 εκατ. ευρώ (18,94% επί των πωλήσεων) έναντι 2,45 εκατ. ευρώ (18,07% επί των πωλήσεων) της προηγούμενης χρήσης, καταγράφοντας αύξηση κατά 35,01%.
Με βάση αυτή την κερδοφορία και με συνέπεια την πολιτική της υψηλής μερισματικής απόδοσης, το μέρισμα που προτείνεται για τη χρήση 2023 ανέρχεται σε 3,30 εκατ. ευρώ ή 5,84 ευρώ ανά μετοχή.
«Χρυσές» δουλειές για τη Louis Vuitton στην Ελλάδα
Πωλήσεις άνω των 64,8 εκατ. ευρώ κατέγραψε πέρυσι στην Ελλάδα η θυγατρική του κολοσσού στην αγορά πολυτελών ειδών, του ομίλου LVMH (Louis Vuitton). Ενώ και φέτος με ώθηση από τον τουρισμό αλλά και από την αξιοποίηση της εσωτερικής αγοράς οι επιδόσεις αναμένεται να είναι ακόμη καλύτερες.
H Louis Vuitton στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2023, αύξησε τον τζίρο της κατά 19,3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά ενώ με θετικό πρόσημο έκλεισε και η κερδοφορία παρά το γεγονός ότι πέρυσι η Louis Vuitton Ελλάς είχε αυξημένα λειτουργικά κόστη κυρίως λόγω του νέου καταστήματός της στο εστιατόριο Zuma στη Μύκονο αλλά και του κόστους μισθοδοσίας που προέκυψε από την αύξηση του προσωπικού κατά 37%.
Το κεντρικό κατάστημα του luxury brand είναι στη Βουκουρεστίου ενώ σημαντική είναι και η παρουσία στη Μύκονο με εποχικά καταστήματα (Τρία Πηγάδια), Nammos Village και στις εγκαταστάσεις του εστιατορίου Zumma. Επιπλέον το φετινό καλοκαίρι ξεκίνησε η λειτουργία του νέου καταστήματος της εταιρείας στο εμπορικό κέντρο Astir Marina στην Αθηναϊκή Ριβιέρα.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις, το μικτό αποτέλεσμα αυξήθηκε κατά 10,32% στα 29,15 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ τόκων κα φόρων υποχώρησαν στα 18,532 εκατ. ευρώ από 19,538 εκατ. ευρώ το 2022 (-5,14%), το αποτέλεσμα προ φόρων διαμορφώθηκε στα 18,659 εκατ. ευρώ από 19,523 εκατ. ευρώ (-4,4%) και τα καθαρά κέρδη παρουσίασαν αντίστοιχη μείωση και ανήλθαν σε 14,503 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
Απίστευτη ιστορία: Ο αρεοπαγίτης, μια τεράστια περιουσία και ο ταξιτζής αδερφός του που άρπαξε 500.000 ευρώ
Θεσσαλονίκη: Ανάπτυξη στην κρουαζιέρα και το 2025
Ελβετία: 25 άνθρωποι δηλητηριάστηκαν από μονοξείδιο του άνθρακα
H παγκόσμια βιομηχανία των luxury brands επιβραδύνεται με τους καταναλωτές και ιδιαίτερα τη γενιά Ζ να δείχνει μία προτίμηση στις εμπειρίες
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Bain σε συνεργασία με την Altagamma, την ιταλική ένωση κατασκευαστών ειδών πολυτελείας, οι παγκόσμιες δαπάνες πολυτελείας αναμένεται να φτάσουν σχεδόν το 1,5 τρισεκατομμύριο ευρώ το 2024, παραμένοντας σχετικά σταθερές σε σύγκριση με το 2023, με εκτιμώμενο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ -1 και 1% σε ετήσια βάση.
Όμως τα τελευταία δύο χρόνια τα brands πολυτελείας έχασαν περίπου 50 εκατομμύρια καταναλωτές.
Όμως στην Ελλάδα η αγορά πολυτελών ειδών όχι μόνο είναι ανθεκτική εν μέσω υψηλού πληθωρισμού αλλά και αβεβαιότητας που προκαλούν οι γεωπολιτικές αναταράξεις αλλά κινείται ανοδικά διευρύνοντας πωλήσεις και κερδοφορία.
Με ώθηση από το αυξημένο τουριστικό ρεύμα αλλά και την αυξημένη ζήτηση από Ελληνες πελάτες τα luxury brands γνωρίζουν μεγάλες δόξες.
Από Ελληνες πελάτες ο μισός τζίρος της Prada
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Prada Hellas, θυγατρική του γνωστού ιταλικού οίκου, οφείλει μεγάλο μέρος της ανάπτυξης που σημείωσαν πέρυσι οι πωλήσεις της, στο ελληνικό πελατειακό κοινό. Οι πωλήσεις του πολυτελούς brand αυξήθηκαν κατά 27% στα 11,7 εκατ. ευρώ ενώ οι τοπικοί πελάτες, δηλαδή οι Ελληνες και οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 48% των συνολικών πωλήσεων, παρουσίασαν αύξηση 32%, εκ των οποίων το 50% προέρχεται από το πρώτο εξάμηνο και το 20% από το δεύτερο εξάμηνο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Οι πωλήσεις από τους ξένους πελάτες που αυξήθηκαν με ρυθμό 24% προέρχονται κυρίως από Αμερικανούς, Ευρωπαίους και Αραβες. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων από τους τουρίστες έγινε στο πρώτο εξάμηνο (59%), με τη γεωπολιτική κρίση του περασμένου Οκτωβρίου στη Λωρίδα της Γάζας να μειώνει και την έλευση των επισκεπτών. Φυσικά και οι Κινέζοι τουρίστες, που αποτελούν διαχρονικά πελατειακό κοινό της μάρκας έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν συνεισφέροντας το 4% του συνολικού τζίρου της εταιρείας.
Και το 2024 αναμένεται να είναι μια καλή χρονιά για την εταιρεία με επικεφαλής τις Mara Brognoli και Maria Viola Grimaldi, προσβλέποντας τόσο στην αύξηση της ζήτησης όσο και στο νέο σημείο που πρόσθεσε στο δίκτυό της, ένα κατάστημα Miu Miu. Πρόκειται για την πρώτη επώνυμη boutique υπό το δημοφιλές brand και λειτουργεί από το καλοκαίρι στο Nammos Village στη Μύκονο.
Ξοδέψαμε πάνω από 22 εκατ. ευρώ για Gucci
Το εμβληματικό ιταλικό brand Gucci, μπορεί να αποτελεί το αδύναμο σημείο του ομίλου Kering της οικογένειας Pinault, καθώς οι πωλήσεις του σήματος υποχωρούν κατά 25% το τρίτο τρίμηνο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα ωστόσο η εικόνα στην εγχώρια αγορά είναι διαφορετική.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 οι πωλήσεις της Gucci στην Ελλάδα ήταν σε ανοδική τροχιά με τον ρυθμό ανάπτυξης 4,6%. Και πριν οι ακόμη οι εύποροι τουρίστες κατακλύσουν την Αθήνα, όπου το κατάστημα της Gucci στο Σύνταγμα αποτελεί τον μεγάλο τροφοδότη στον τζίρο της Luxury Goods Greece, της εταιρείας του ομίλου Kering «τρέχει» το πολυτελές brand στην Ελλάδα. Οι επιδόσεις της περσινής χρονιάς ήταν εντυπωσιακές με τον κύκλο εργασιών στα 22,1 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 16% με τη διοίκηση της εταιρείας υπό τον Matteo Mascazzini, να σημειώνει, στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα, ότι η αύξηση των πωλήσεων ήταν της ανοδικής πορείας του καταστήματος της Αθήνας λόγω αύξησης της τουριστικής κίνησης στην πρωτεύουσα και γενικότερα της βελτίωσης του οικονομικού κλίματος στην χώρα.
Η εταιρεία εκτός από την κεντρική boutique στην Αθήνα διατηρεί άλλο ένα κατάστημα στον Αστέρα Βουλιαγμένης και δύο σημεία πώλησης στη Μύκονο. Το ένα είναι στο Nammos Village και το δεύτερο στη χώρα του νησιού.
Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία της εταιρείας τα κέρδη προ φόρων ξεπέρασαν το 1,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 66,35% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά ενώ τα κέρδη μετά φόρων ενισχύθηκαν κατά 75,99% και διαμορφώθηκαν σε 966 χιλ. ευρώ.
Hermes: Πωλήσεις αυξημένες κατά 29%
Με ένα κατάστημα επί των οδών Σταδίου και Βουκουρεστίου, ο οίκος πολυτελείας Hermes διευρύνει όλο και περισσότερο το αποτύπωμά του στην εγχώρια αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023, η Hermes Greece, κατέγραψε αξιοσημείωτη αύξηση των εσόδων της κατά 28,83% φτάνοντας τα 17,52 εκατ. ευρώ από τα 13,60 εκατ. ευρώ του 2022. Η αύξηση αυτή υπογραμμίζει την ανθεκτικότητα και την αυξανόμενη ζήτηση στον τομέα της πολυτέλειας, ακόμη και εν μέσω αβεβαιότητας και μεταβαλλόμενων συνθηκών στην αγορά.
Το κόστος των πωληθέντων διαμορφώθηκε στο ποσό των 9,68 εκατ. ευρώ έναντι 7,33 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα το μικτό κέρδος επί των πωλήσεων να κυμανθεί στο 44,74% επί των πωλήσεων έναντι 46,06% της προηγούμενης χρήσης, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 3,31 εκατ. ευρώ (18,94% επί των πωλήσεων) έναντι 2,45 εκατ. ευρώ (18,07% επί των πωλήσεων) της προηγούμενης χρήσης, καταγράφοντας αύξηση κατά 35,01%.
Με βάση αυτή την κερδοφορία και με συνέπεια την πολιτική της υψηλής μερισματικής απόδοσης, το μέρισμα που προτείνεται για τη χρήση 2023 ανέρχεται σε 3,30 εκατ. ευρώ ή 5,84 ευρώ ανά μετοχή.
«Χρυσές» δουλειές για τη Louis Vuitton στην Ελλάδα
Πωλήσεις άνω των 64,8 εκατ. ευρώ κατέγραψε πέρυσι στην Ελλάδα η θυγατρική του κολοσσού στην αγορά πολυτελών ειδών, του ομίλου LVMH (Louis Vuitton). Ενώ και φέτος με ώθηση από τον τουρισμό αλλά και από την αξιοποίηση της εσωτερικής αγοράς οι επιδόσεις αναμένεται να είναι ακόμη καλύτερες.
H Louis Vuitton στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2023, αύξησε τον τζίρο της κατά 19,3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά ενώ με θετικό πρόσημο έκλεισε και η κερδοφορία παρά το γεγονός ότι πέρυσι η Louis Vuitton Ελλάς είχε αυξημένα λειτουργικά κόστη κυρίως λόγω του νέου καταστήματός της στο εστιατόριο Zuma στη Μύκονο αλλά και του κόστους μισθοδοσίας που προέκυψε από την αύξηση του προσωπικού κατά 37%.
Το κεντρικό κατάστημα του luxury brand είναι στη Βουκουρεστίου ενώ σημαντική είναι και η παρουσία στη Μύκονο με εποχικά καταστήματα (Τρία Πηγάδια), Nammos Village και στις εγκαταστάσεις του εστιατορίου Zumma. Επιπλέον το φετινό καλοκαίρι ξεκίνησε η λειτουργία του νέου καταστήματος της εταιρείας στο εμπορικό κέντρο Astir Marina στην Αθηναϊκή Ριβιέρα.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις, το μικτό αποτέλεσμα αυξήθηκε κατά 10,32% στα 29,15 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ τόκων κα φόρων υποχώρησαν στα 18,532 εκατ. ευρώ από 19,538 εκατ. ευρώ το 2022 (-5,14%), το αποτέλεσμα προ φόρων διαμορφώθηκε στα 18,659 εκατ. ευρώ από 19,523 εκατ. ευρώ (-4,4%) και τα καθαρά κέρδη παρουσίασαν αντίστοιχη μείωση και ανήλθαν σε 14,503 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
Απίστευτη ιστορία: Ο αρεοπαγίτης, μια τεράστια περιουσία και ο ταξιτζής αδερφός του που άρπαξε 500.000 ευρώ
Θεσσαλονίκη: Ανάπτυξη στην κρουαζιέρα και το 2025
Ελβετία: 25 άνθρωποι δηλητηριάστηκαν από μονοξείδιο του άνθρακα