Ηλεκτροκίνηση: Ο κόσμος χρειάζεται περισσότερες μπαταρίες, αλλά όχι τόσες πολλές
Μέχρι το τέλος του 2025, η παγκόσμια βιομηχανία μπαταριών θα είναι σε θέση να παράγει τουλάχιστον πέντε φορές περισσότερες κυψέλες από όσες θα χρειαστεί ο κόσμος.
Τα νέα εργοστάσια μπαταριών που κατασκευάζονται σε όλο τον κόσμο θα είναι σε θέση να παράγουν πολύ περισσότερα κυψέλες ιόντων λιθίου από όσες χρειάζεται η παγκόσμια οικονομία, προειδοποιεί το BloombergNEF σε νέα έκθεσή του.
Η ζήτηση για τις κυψέλες που είναι απαραίτητες για την κατασκευή μπαταριών αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων και οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας εγκαθιστούν μεγάλες μπαταρίες για να σταθεροποιήσουν το ηλεκτρικό δίκτυο. Αλλά οι κατασκευαστές έχουν δρομολογήσει τη δημιουργία τόσων πολλών νέων εργοστασίων ώστε εκτιμάται η παραγωγή θα ξεπεράσει τη ζήτηση για το υπόλοιπο της δεκαετίας, σύμφωνα με το BNEF. Μέχρι το τέλος του 2025, η παγκόσμια βιομηχανία μπαταριών θα είναι σε θέση να παράγει πάνω από πέντε φορές περισσότερες κυψέλες από όσες θα χρειαστεί ο κόσμος εκείνη τη χρονιά, προβλέπει η BNEF στην τελευταία της έκθεση Electric Vehicle Outlook.
«Αυτά είναι καλά νέα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά σηματοδοτούν μια δύσκολη εποχή για τους νεοεισερχόμενους στη βιομηχανία μπαταριών», αναφέρει η έκθεση.
Η υπερπροσφορά είναι πιο έντονη στην Κίνα, όπου η παραγωγική ικανότητα θα υπερβαίνει την ετήσια ζήτηση μπαταριών κατά τουλάχιστον 400% για το υπόλοιπο της δεκαετίας. Ζήτημα υπάρχει και στις ΗΠΑ, όπου ο πρόεδρος Joe Biden έχει καταστήσει προτεραιότητα της πολιτικής του τη δημιουργία μιας εγχώριας αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών. Στο πλαίσιο των προσπαθειών να προσελκύσει τους κατασκευαστές μπαταριών, η κυβέρνηση προσέφερε πέρυσι δάνειο 9,2 δισ. δολαρίων υπό όρους στη Ford Motor Co. για την κατασκευή τριών σχετικών εργοστασίων.
Πλεόνασμα υπάρχει και στην Ευρώπη, αλλά οι κυβερνήσεις πιέζουν για περισσότερες μπαταρίες. Η σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών Nortvolt AB κατασκευάζει ένα εργοστάσιο στη Γερμανία, αλλά ο υπουργός Οικονομίας της χώρας Robert Habeck πιέζει ήδη την εταιρεία να κατασκευάσει ένα ακόμα.
Η κατασκευή κάποιων από τα εργοστάσια που έχουν δρομολογηθεί ανά τον κόσμο ενδέχεται να καθυστερήσει ή να ακυρωθεί λόγω της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας του κλάδου, σύμφωνα με τον Yayoi Sekine, επικεφαλής της έρευνας για την αποθήκευση ενέργειας στο BNEF. Η Ford, για παράδειγμα, έχει αναστείλει τα σχέδιά της για την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων επικαλούμενη τον πόλεμο τιμών για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά με μπαταρίες.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Κομισιόν: Έως και 38,1% οι δασμοί στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Ηλεκτροκίνηση: «Τρύπα» 110 δισ.δολαρίων από την κατάργηση φόρων καυσίμων – Πως θα καλυφθεί
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News