Ηλεκτρονικό «μάτι» της εφορίας στο πελατολόγιο επαγγελματιών
Δρομολογείται το ψηφιακό βιβλίο – Ποιοι επαγγελματίες είναι στη λίστα
Ένα νέο όπλο στη μάχη κατά της απόκρυψης τζίρου με τη μη έκδοση αποδείξεων αποκτά η ΑΑΔΕ προχωρώντας στην καθιέρωση του ψηφιακού πελατολογίου για δεκάδες κατηγορίες επαγγελματιών. Σε πρώτη φάση στη λίστα των υπόχρεων περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκδρομών.
Με το νέο σύστημα η ΑΑΔΕ θα μπορεί να «βλέπει» on line τους πελάτες των επαγγελματιών και να τσεκάρει τα στοιχεία με τις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών που έχουν εκδοθεί και έχουν περαστεί στα MyData. Σε περίπτωση που ο επαγγελματίας εμφανίζει στα ηλεκτρονικά βιβλία λιγότερο αριθμό πελατών θα «ανάβει κόκκινο» στο φορολογικό μηχανισμό ο οποίος θα προχωρά σε διενέργεια επιτόπιου ελέγχου.
Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή συγκροτείται ειδική ομάδα εργασίας για “Την ανάπτυξη και τον καθορισμό των επιχειρησιακών απαιτήσεων για την υλοποίηση του έργου «Ψηφιακό Πελατολόγιο»”.
Σύμφωνα με την απόφαση έργο της ομάδας εργασίας είναι
α) Η αποτύπωση των επιχειρησιακών απαιτήσεων που αφορούν επιτηδευματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα.
β) Η αποτύπωση των επιχειρησιακών απαιτήσεων που αφορούν χώρους εκδηλώσεων.
γ) Η επιλογή και ο καθορισμός των υπόλοιπων κλάδων δραστηριότητας, καθώς και η σύνταξη επιχειρησιακών απαιτήσεων.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό οι πρώτοι που θα κληθούν να τηρήσουν το ψηφιακό πελατολόγιο είναι:
1. Επαγγελματίες παροχής υπηρεσιών σε οχήματα όπως συνεργεία οχημάτων, ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικά και αξεσουάρ οχημάτων, χώροι στάθμευσης οχημάτων, πλυντήρια αυτοκινήτων, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.
2. Επαγγελματίες διοργάνωσης εκδηλώσεων σε κτήματα και αίθουσες (γάμοι, βαφτίσια) καθώς και εταιρείες catering, ταξιδιών, ψυχαγωγίας και διακοσμήσεων
Το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα
Σύμφωνα με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή «πριν κάνει κάποιος μια δραστηριότητα θα πρέπει να μας δηλώνει ότι θα την κάνει εκεί και θα έχει τόσα άτομα κλπ, θα πρέπει να μας αναφέρει ποια θα είναι η συμφωνία του χονδρικά. Για παράδειγμα αναλαμβάνει κάποιος το catering σε έναν γάμο, όπου θα είναι 100 άτομα, αυτό θα πρέπει να μας το δηλώσει»
Επισημαίνεται ότι το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί σύγχρονη μορφή των πρόσθετων βιβλίων που μέχρι το 2012 ήταν υποχρεωτική η τήρηση τους από πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, όπως γιατροί, οδοντίατροι, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία κ.λπ. Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη θα έπρεπε να εκδοθεί και η απόδειξη παροχής υπηρεσιών. Με την καθιέρωση του νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών καταργήθηκε ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων και στο πλαίσιο της απλοποίησης καταργήθηκαν και τα πρόσθετα βιβλία.