Καζακστάν: Σώθηκαν όσοι κάθονταν στην ουρά του αεροσκάφους – Σύγκρουση με πουλιά προκάλεσε την πτώση
Τραγωδία σημειώθηκε ανήμερα Χριστούγεννα στο Καζακστάν, όταν ένα επιβατικό αεροσκάφος τύπου Embraer 190 των Αερογραμμών του Αζερμπαϊτζάν που μετέφερε – σύμφωνα με τις τοπικές αρχές – 67 άτομα (62 επιβάτες και πέντε μέλη πληρώματος) συνετρίβη κοντά στην πόλη Ακτάου. Σύμφωνα με τη διαχειρίστρια εταιρεία (Azerbaijan Airlines), το αεροσκάφος που εκτελούσε δρομολόγιο από το Μπακού στο Γκρόζνι, συγκρούστηκε με σμήνος πουλιών και έχασε τη σταθερότητά του στον αέρα και συνετρίβη.
Μια άλλη πηγή ανέφερε πως εξερράγη μια φιάλη μέσα στο αεροσκάφος την ώρα που βρισκόταν στον αέρα, ενώ σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορικών Μεταφορών του Καζακστάν, ο κυβερνήτης του αεροσκάφους αποφάσισε να κατευθυνθεί σε εναλλακτικό αεροδρόμιο, το οποίο βρισκόταν στο Ακτάου. Η ίδια υπηρεσία ανέφερε πως το ουραίο τμήμα του αεροσκάφους που συνετρίβη υπέστη τις λιγότερες ζημιές.
Συγκεχυμένα παραμένουν ακόμα τα στοιχεία για τους νεκρούς και τους επιζώντες. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών του Καζακστάν, στο αεροσκάφος επέβαιναν 37 πολίτες του Αζερμπαϊτζάν, 6 από το Καζακστάν, 3 από το Κιργιστάν και 16 από τη Ρωσική Ομοσπονδία (συνολικά 62). Δέκα Ρώσοι επέζησαν από τη συντριβή του αεροσκάφους, ανέφερε η ρωσική πρεσβεία. Μεταξύ των άλλων επιζώντων, 14 ήταν πολίτες του Αζερμπαϊτζάν, δύο ήταν πολίτες του Κιργιζιστάν, ενώ η υπηκοότητα τριών δεν έχει εξακριβωθεί (συνολικά 29). Αργότερα η γενική εισαγγελία του Αζερμπαϊτζάν ανακοίνωσε 32 επιζώντες μεταξύ τους και 2 παιδιά, προσθέτοντας ότι ο αριθμός δεν είναι ο τελικός.
Οι διασωθέντες κάθονταν στο ουριαίο τμήμα του αεροσκάφους
Στο μεταξύ, οι περισσότεροι από τους επιβάτες που κατάφεραν να επιζήσουν της συντριβής, βρίσκονταν στην ουρά του αεροπλάνου, μετέδωσε το πρακτορείο «24.kg» του Κιργιστάν.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, 16 επιβάτες που βρίσκονταν στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου εκτοξεύτηκαν έξω αμέσως μετά τη σύγκρουση με το έδαφος. Αυτοί που κάθονταν στο κέντρο, σκοτώθηκαν μέσα στην καμπίνα.
Προκαταρκτικές ενέργειες για εκληματική ενέργεια έχουν ήδη ανοίξει σε Καζακστάν, Αζερμπαϊτζάν και Ρωσία.
Το μοιραίο αεροσκάφος είχε ζωή 11,5 χρόνων
Από τα στοιχεία που παραθέτει η ιστοσελίδα russianairplanes.net, το μοιραίο αεροσκάφος ήταν σε λειτουργία για 11,5 χρόνια – από τις 24 Ιουλίου 2013. Την περίοδο 2017-2023, πέταξε για τη Buta Airways (υπο-μάρκα της Azerbaijan Airlines).
Η ίδια σελίδα σημειώνει ότι το Embraer 190 που συνετρίβη είναι ένα περιφερειακό επιβατικό αεροσκάφος που αναπτύχθηκε από τη βραζιλιάνικη εταιρεία Embraer και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2004.
Το Embraer 190 έχει καλή φήμη όσον αφορά την ασφάλεια, αλλά έχουν σημειωθεί αρκετά περιστατικά. Το 2007, ένα αεροσκάφος της JetBlue Airways παρουσίασε βλάβη στα φρένα κατά τη διάρκεια της προσγείωσης, αλλά προσγειώθηκε με ασφάλεια. Το 2011, η Aerosvit Airlines έχασε ένα Embraer 190 λόγω λάθους του πιλότου. Και το 2018, ένα Embraer 190 παρουσίασε βλάβη συστήματος στην Ινδονησία, η οποία οδήγησε σε αναγκαστική προσγείωση, αλλά η έρευνα για το περιστατικό δεν αποκάλυψε σφάλματα σχεδιασμού.
Διαβάστε επίσης:
Χάρης Δούκας: «Να βοηθήσουμε όσο περνάει από το χέρι μας και να χαρίσουμε το δώρο της προσφοράς»
Συρία: Οι νέες αρχές είπαν ότι έκαψαν ένα εκατομμύριο χάπια captagon
Δένδιας: Ευχήθηκε από την την οριογραμμή της Ελλάδας στον Έβρο
Τραγωδία σημειώθηκε ανήμερα Χριστούγεννα στο Καζακστάν, όταν ένα επιβατικό αεροσκάφος τύπου Embraer 190 των Αερογραμμών του Αζερμπαϊτζάν που μετέφερε – σύμφωνα με τις τοπικές αρχές – 67 άτομα (62 επιβάτες και πέντε μέλη πληρώματος) συνετρίβη κοντά στην πόλη Ακτάου. Σύμφωνα με τη διαχειρίστρια εταιρεία (Azerbaijan Airlines), το αεροσκάφος που εκτελούσε δρομολόγιο από το Μπακού στο Γκρόζνι, συγκρούστηκε με σμήνος πουλιών και έχασε τη σταθερότητά του στον αέρα και συνετρίβη.
Μια άλλη πηγή ανέφερε πως εξερράγη μια φιάλη μέσα στο αεροσκάφος την ώρα που βρισκόταν στον αέρα, ενώ σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορικών Μεταφορών του Καζακστάν, ο κυβερνήτης του αεροσκάφους αποφάσισε να κατευθυνθεί σε εναλλακτικό αεροδρόμιο, το οποίο βρισκόταν στο Ακτάου. Η ίδια υπηρεσία ανέφερε πως το ουραίο τμήμα του αεροσκάφους που συνετρίβη υπέστη τις λιγότερες ζημιές.
Συγκεχυμένα παραμένουν ακόμα τα στοιχεία για τους νεκρούς και τους επιζώντες. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών του Καζακστάν, στο αεροσκάφος επέβαιναν 37 πολίτες του Αζερμπαϊτζάν, 6 από το Καζακστάν, 3 από το Κιργιστάν και 16 από τη Ρωσική Ομοσπονδία (συνολικά 62). Δέκα Ρώσοι επέζησαν από τη συντριβή του αεροσκάφους, ανέφερε η ρωσική πρεσβεία. Μεταξύ των άλλων επιζώντων, 14 ήταν πολίτες του Αζερμπαϊτζάν, δύο ήταν πολίτες του Κιργιζιστάν, ενώ η υπηκοότητα τριών δεν έχει εξακριβωθεί (συνολικά 29). Αργότερα η γενική εισαγγελία του Αζερμπαϊτζάν ανακοίνωσε 32 επιζώντες μεταξύ τους και 2 παιδιά, προσθέτοντας ότι ο αριθμός δεν είναι ο τελικός.
Οι διασωθέντες κάθονταν στο ουριαίο τμήμα του αεροσκάφους
Στο μεταξύ, οι περισσότεροι από τους επιβάτες που κατάφεραν να επιζήσουν της συντριβής, βρίσκονταν στην ουρά του αεροπλάνου, μετέδωσε το πρακτορείο «24.kg» του Κιργιστάν.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, 16 επιβάτες που βρίσκονταν στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου εκτοξεύτηκαν έξω αμέσως μετά τη σύγκρουση με το έδαφος. Αυτοί που κάθονταν στο κέντρο, σκοτώθηκαν μέσα στην καμπίνα.
Προκαταρκτικές ενέργειες για εκληματική ενέργεια έχουν ήδη ανοίξει σε Καζακστάν, Αζερμπαϊτζάν και Ρωσία.
Το μοιραίο αεροσκάφος είχε ζωή 11,5 χρόνων
Από τα στοιχεία που παραθέτει η ιστοσελίδα russianairplanes.net, το μοιραίο αεροσκάφος ήταν σε λειτουργία για 11,5 χρόνια – από τις 24 Ιουλίου 2013. Την περίοδο 2017-2023, πέταξε για τη Buta Airways (υπο-μάρκα της Azerbaijan Airlines).
Η ίδια σελίδα σημειώνει ότι το Embraer 190 που συνετρίβη είναι ένα περιφερειακό επιβατικό αεροσκάφος που αναπτύχθηκε από τη βραζιλιάνικη εταιρεία Embraer και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2004.
Το Embraer 190 έχει καλή φήμη όσον αφορά την ασφάλεια, αλλά έχουν σημειωθεί αρκετά περιστατικά. Το 2007, ένα αεροσκάφος της JetBlue Airways παρουσίασε βλάβη στα φρένα κατά τη διάρκεια της προσγείωσης, αλλά προσγειώθηκε με ασφάλεια. Το 2011, η Aerosvit Airlines έχασε ένα Embraer 190 λόγω λάθους του πιλότου. Και το 2018, ένα Embraer 190 παρουσίασε βλάβη συστήματος στην Ινδονησία, η οποία οδήγησε σε αναγκαστική προσγείωση, αλλά η έρευνα για το περιστατικό δεν αποκάλυψε σφάλματα σχεδιασμού.
Διαβάστε επίσης:
Χάρης Δούκας: «Να βοηθήσουμε όσο περνάει από το χέρι μας και να χαρίσουμε το δώρο της προσφοράς»
Συρία: Οι νέες αρχές είπαν ότι έκαψαν ένα εκατομμύριο χάπια captagon
Δένδιας: Ευχήθηκε από την την οριογραμμή της Ελλάδας στον Έβρο