Κίνα: Τα ηλεκτρικά θα ξεπεράσουν τα βενζινοκίνητα το 2025 – 10 χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
Το 2020, η κινεζική κυβέρνηση έθεσε ως στόχο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων έως το 2035
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων δεν έρχεται, είναι ήδη εδώ, και αυτό δεν είναι πουθενά πιο εμφανές από την Κίνα. Μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο έχει ανατρέψει το σενάριο για τις μηχανές εσωτερικής καύσης, με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων, των plug-in υβριδικών και των υβριδικών να αυξάνονται ασταμάτητα. Μέχρι το 2025, αποκλειστικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα ξεπεράσουν για πρώτη φορά τις πωλήσεις των οχημάτων εσωτερικής καύσης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Οι πωλήσεις EV αυξάνονται κατακόρυφα
Σύμφωνα με προβλέψεις από εταιρίες όπως η UBS και η HSBC, οι πωλήσεις EV στην Κίνα αναμένεται να φτάσουν τις 12 εκατομμύρια μονάδες το 2024, ένα τεράστιο άλμα 20% από το 2023. Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις Ι.Χ. με θερμικούς κινητήρες, προβλέπεται να σημειώσουν βουτιά κατά 10%, πέφτοντας κάτω από τα 11 εκατομμύρια μονάδες. Αν αυτοί οι αριθμοί διατηρηθούν, τα EV δεν θα ξεπεράσουν απλώς τα αυτοκίνητα ICE, αλλά θα εξαλείψουν τους επίσημους στόχους.
Το 2020, η κινεζική κυβέρνηση έθεσε ως στόχο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2035. Με αυτόν τον ρυθμό, η χώρα θα ξεπεράσει αυτό το ορόσημο μια ολόκληρη δεκαετία νωρίτερα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Μάλιστα τα ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσουν να αυξάνονται κατακόρυφα και θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 18 εκατομμύρια μέχρι το 2034, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσαν οι Financial Times. Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις των μοντέλων εσωτερικής καύσης θα ακολουθήσουν πτωτική πορεία και, το 2034, θα μπορούσαν να πέσουν σε μόλις 2,93 εκατομμύρια. Το 2025, αναμένεται επίσης να πωληθούν περισσότερα PHEV από κάθε προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα 4,39 εκατομμύρια, και μπορεί να αυξηθούν σταθερά για να φτάσουν στο μέγιστο των 6,05 εκατομμυρίων το 2033. Τα παραδοσιακά υβριδικά ενδέχεται να κυμανθούν μεταξύ 730.000 και 1 εκατομμυρίου μονάδων κατά την επόμενη δεκαετία.
Ωστόσο, ενώ προβλέπονται ισχυρές πωλήσεις EV για το μέλλον, ο ολοένα και πιο σκληρός ανταγωνισμός θα συμπιέσει πιθανότατα πολλές μάρκες, καθώς η αγορά κινείται προς την κατεύθυνση της ενοποίησης.
Εν ολίγοις, η… βιασύνη για τα EV εξελίσσεται σε ένα παιχνίδι επιβίωσης. Οι νικητές; Κατά πάσα πιθανότητα οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θα μπορέσουν να προσφέρουν υψηλής ποιότητας EV στις πιο ανταγωνιστικές τιμές. Η δραματική στροφή της Κίνας προς τα EV σημαίνει επίσης ότι τα υπάρχοντα εργοστάσια που παράγουν εκατομμύρια οχήματα εσωτερικής καύσης θα έχουν πολύ μικρή εγχώρια αγορά να εξυπηρετήσουν. Οι ξένες μάρκες θα νιώσουν επίσης την πίεση αυτή, καθώς το 2024 το μερίδιο αγοράς των ξένων αυτοκινήτων θα πέσει μόλις στο 37%, έναντι 64% που ήταν το 2020.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ