LVMH: Οι Κινέζοι γυρίζουν τη πλάτη στις πολυτελείς τσάντες – Απογοήτευση στον κλάδο
Ύστερα από ένα δυναμικό καλοκαίρι με τον όμιλο της LVMH να κυριαρχεί σε όλο το Παρίσι, αφού ήταν μέγας χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων, η ψυχρολουσία δεν άργησε να έρθει για την εταιρεία, τα αποτελέσματα της οποίας απογοήτευσαν ακόμα και τις πενιχρές προσδοκίες των αναλυτών.
Η ζημιά από την Κίνα φαίνεται να είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που εκτιμούσε η αγορά, με τα πάλαι ποτέ δημοφιλή brands Louis Vuitton και Christian Dior να μην συγκινούν πλέον τους Κινέζους πελάτες.
Η LVMH βουλιάζει τον κλάδο πολυτελείας
Έχοντας στο ιστορικό του ένα επιθετικό μπαράζ εξαγορών τουλάχιστον 70 πολυτελών brands ενώ παράλληλα πέτυχε να ξεχωρίσει ως η μοναδική εταιρεία της Ευρώπης, που μπήκε για λίγο στο κλαμπ του μισού δισ. δολαρίων σε κεφαλαιοποίηση, η πορεία του ομίλου της LVMH μπορεί να βουλιάξει ή εκτοξεύσει όλο τον κλάδο της πολυτέλειας μέσα σε λίγες ώρες.
Τα αποτελέσματα της εταιρείας για το γ’ τρίμηνο –λίγο μετά το κλείσιμο των ευρωαγορών- ήταν τόσο απογοητευτικά, που ακόμα και αμερικανικές εταιρείες πολυτέλειας είδαν τις μετοχές τους να υποχωρούν.
H Estee Lauder έχασε μέχρι και 3% στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ, ενώ η Ralph Lauren κατέγραψε αντίστοιχες απώλειες αμέσως μετά τις ανακοινώσεις της LVMH.
O πανικός στις αγορές προέρχεται από τα αδύναμα στοιχεία της εταιρείας Τα έσοδα της LVMH υπό την ηγεσία του Bernard Arnault μειώθηκαν οργανικά κατά 3%, στα 19,08 δισ. ευρώ (20,82 δισ. δολάρια), όπως ανακοίνωσε την Τρίτη. Οι αναλυτές είχαν προβλέψει έσοδα 19,94 δισ. ευρώ και ανέμεναν ότι η εταιρεία θα σημειώσει οργανική ανάπτυξη 0,9%, σύμφωνα με δημοσκόπηση εκτιμήσεων που συνέταξε η Visible Alpha.
Ο βασικός τομέας μόδας και δερμάτινων ειδών του ομίλου -που περιλαμβάνει brands υψηλής ποιότητας όπως η Louis Vuitton και η Dior- κατέγραψε έσοδα 9,15 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 5%. Αυτό δεν ικανοποίησε τις προβλέψεις των αναλυτών για 9,67 δισ. ευρώ.
To μεγαλύτερο πλήγμα βέβαια το δέχθηκε η εταιρεία στα οινοπνευματώδη ποτά της. Με brands όπως το κονιάκ Hennessy και η σαμπάνια Moet & Chandon, τα έσοδα συρρικνώθηκαν κατά 7%.
Η αχίλλειος πτέρνα
Η περιοχή της Ασίας, ένα κάποτε εύφορο πεδίο επενδύσεων για τους οίκους πολυτελείας έχει πλέον αποδυναμωθεί και καμία άλλη αγορά δεν φαντάζει ικανή να καλύψει το κενό. Οι πωλήσεις στην ασιατική αγορά της LVMH -στην οποία κυριαρχεί η Κίνα και δεν περιλαμβάνεται η Ιαπωνία- μειώθηκαν κατά 16% το τρίτο τρίμηνο.
Ένας όμιλος, σθεναρός στους κραδασμούς του πληθωρισμού, κατέγραψε για ακόμα ένα τρίμηνο χαμηλές επιδόσεις στην Κίνα, πολύ κατώτερες των προσδοκιών των αναλυτών. Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία σημείωσαν επίσης χειρότερες επιδόσεις από τις αναμενόμενες, καθώς το ισχυρότερο γεν έπληξε τις δαπάνες των Κινέζων καταναλωτών που ταξίδεψαν εκεί για να ψωνίσουν είδη πολυτελείας.
Η Κίνα, που κάποτε αποτελούσε μοχλό ανάπτυξης για τον κλάδο, έχει γίνει η αχίλλειος πτέρνα της πολυτέλειας καθώς η χώρα αντιμετωπίζει οικονομικές προκλήσεις στον τομέα ακινήτων και μια αβέβαιη οικονομική προοπτική που έχει πλήξει το καταναλωτικό κλίμα. Αυτό έχει οδηγήσει τους Κινέζους καταναλωτές, ιδίως τους λιγότερο εύπορους, να περιορίσουν τις αγορές πολυτελείας.
Αδύναμη η ανάπτυξη η Ευρώπη και οι ΗΠΑ
Πέρα από την Κίνα, ο κλάδος αντιμετωπίζει μια ευρύτερη επιβράδυνση της ζήτησης για μόδα και αξεσουάρ υψηλής ποιότητας. Οι δυτικοί καταναλωτές, ιδίως οι λιγότερο εύποροι, τσιγκουνεύτηκαν και σε αυτό το τρίμηνο τα περιττά έξοδα και έκαναν οικονομία υπό την πίεση των συνεχιζόμενων αυξήσεων των τιμών και του ασθενέστερου οικονομικού περιβάλλοντος.
Στις ΗΠΑ τα οργανικά έσοδα της εταιρείας παρέμειναν αμετάβλητα, ενώ στην Ευρώπη, τα οργανικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 2%.
Διαβάστε επίσης:
Μήπως οι τσάντες Dior και Gucci έγιναν πολύ ακριβές ακόμα και για τους super rich;
Γιατί βουλιάζουν οι μετοχές των ειδών πολυτελείας; Στο «κόκκινο» LVMH και Kering
Watches of Switzerland: H μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης Rolex εξαγόρασε την Hodinkee
Ύστερα από ένα δυναμικό καλοκαίρι με τον όμιλο της LVMH να κυριαρχεί σε όλο το Παρίσι, αφού ήταν μέγας χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων, η ψυχρολουσία δεν άργησε να έρθει για την εταιρεία, τα αποτελέσματα της οποίας απογοήτευσαν ακόμα και τις πενιχρές προσδοκίες των αναλυτών.
Η ζημιά από την Κίνα φαίνεται να είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που εκτιμούσε η αγορά, με τα πάλαι ποτέ δημοφιλή brands Louis Vuitton και Christian Dior να μην συγκινούν πλέον τους Κινέζους πελάτες.
Η LVMH βουλιάζει τον κλάδο πολυτελείας
Έχοντας στο ιστορικό του ένα επιθετικό μπαράζ εξαγορών τουλάχιστον 70 πολυτελών brands ενώ παράλληλα πέτυχε να ξεχωρίσει ως η μοναδική εταιρεία της Ευρώπης, που μπήκε για λίγο στο κλαμπ του μισού δισ. δολαρίων σε κεφαλαιοποίηση, η πορεία του ομίλου της LVMH μπορεί να βουλιάξει ή εκτοξεύσει όλο τον κλάδο της πολυτέλειας μέσα σε λίγες ώρες.
Τα αποτελέσματα της εταιρείας για το γ’ τρίμηνο –λίγο μετά το κλείσιμο των ευρωαγορών- ήταν τόσο απογοητευτικά, που ακόμα και αμερικανικές εταιρείες πολυτέλειας είδαν τις μετοχές τους να υποχωρούν.
H Estee Lauder έχασε μέχρι και 3% στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ, ενώ η Ralph Lauren κατέγραψε αντίστοιχες απώλειες αμέσως μετά τις ανακοινώσεις της LVMH.
O πανικός στις αγορές προέρχεται από τα αδύναμα στοιχεία της εταιρείας Τα έσοδα της LVMH υπό την ηγεσία του Bernard Arnault μειώθηκαν οργανικά κατά 3%, στα 19,08 δισ. ευρώ (20,82 δισ. δολάρια), όπως ανακοίνωσε την Τρίτη. Οι αναλυτές είχαν προβλέψει έσοδα 19,94 δισ. ευρώ και ανέμεναν ότι η εταιρεία θα σημειώσει οργανική ανάπτυξη 0,9%, σύμφωνα με δημοσκόπηση εκτιμήσεων που συνέταξε η Visible Alpha.
Ο βασικός τομέας μόδας και δερμάτινων ειδών του ομίλου -που περιλαμβάνει brands υψηλής ποιότητας όπως η Louis Vuitton και η Dior- κατέγραψε έσοδα 9,15 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 5%. Αυτό δεν ικανοποίησε τις προβλέψεις των αναλυτών για 9,67 δισ. ευρώ.
To μεγαλύτερο πλήγμα βέβαια το δέχθηκε η εταιρεία στα οινοπνευματώδη ποτά της. Με brands όπως το κονιάκ Hennessy και η σαμπάνια Moet & Chandon, τα έσοδα συρρικνώθηκαν κατά 7%.
Η αχίλλειος πτέρνα
Η περιοχή της Ασίας, ένα κάποτε εύφορο πεδίο επενδύσεων για τους οίκους πολυτελείας έχει πλέον αποδυναμωθεί και καμία άλλη αγορά δεν φαντάζει ικανή να καλύψει το κενό. Οι πωλήσεις στην ασιατική αγορά της LVMH -στην οποία κυριαρχεί η Κίνα και δεν περιλαμβάνεται η Ιαπωνία- μειώθηκαν κατά 16% το τρίτο τρίμηνο.
Ένας όμιλος, σθεναρός στους κραδασμούς του πληθωρισμού, κατέγραψε για ακόμα ένα τρίμηνο χαμηλές επιδόσεις στην Κίνα, πολύ κατώτερες των προσδοκιών των αναλυτών. Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία σημείωσαν επίσης χειρότερες επιδόσεις από τις αναμενόμενες, καθώς το ισχυρότερο γεν έπληξε τις δαπάνες των Κινέζων καταναλωτών που ταξίδεψαν εκεί για να ψωνίσουν είδη πολυτελείας.
Η Κίνα, που κάποτε αποτελούσε μοχλό ανάπτυξης για τον κλάδο, έχει γίνει η αχίλλειος πτέρνα της πολυτέλειας καθώς η χώρα αντιμετωπίζει οικονομικές προκλήσεις στον τομέα ακινήτων και μια αβέβαιη οικονομική προοπτική που έχει πλήξει το καταναλωτικό κλίμα. Αυτό έχει οδηγήσει τους Κινέζους καταναλωτές, ιδίως τους λιγότερο εύπορους, να περιορίσουν τις αγορές πολυτελείας.
Αδύναμη η ανάπτυξη η Ευρώπη και οι ΗΠΑ
Πέρα από την Κίνα, ο κλάδος αντιμετωπίζει μια ευρύτερη επιβράδυνση της ζήτησης για μόδα και αξεσουάρ υψηλής ποιότητας. Οι δυτικοί καταναλωτές, ιδίως οι λιγότερο εύποροι, τσιγκουνεύτηκαν και σε αυτό το τρίμηνο τα περιττά έξοδα και έκαναν οικονομία υπό την πίεση των συνεχιζόμενων αυξήσεων των τιμών και του ασθενέστερου οικονομικού περιβάλλοντος.
Στις ΗΠΑ τα οργανικά έσοδα της εταιρείας παρέμειναν αμετάβλητα, ενώ στην Ευρώπη, τα οργανικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 2%.
Διαβάστε επίσης:
Μήπως οι τσάντες Dior και Gucci έγιναν πολύ ακριβές ακόμα και για τους super rich;
Γιατί βουλιάζουν οι μετοχές των ειδών πολυτελείας; Στο «κόκκινο» LVMH και Kering
Watches of Switzerland: H μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης Rolex εξαγόρασε την Hodinkee