Μαρία Αγγελικούση: Πώς η ισχυρή πλοιοκτήτρια διέψευσε όσους την αμφισβήτησαν
Όταν η Μαρία Αγγελικούση ανέλαβε τα ηνία της οικογενειακής ναυτιλιακής αυτοκρατορίας, ορισμένοι έσπευσαν να προβλέψουν ότι θα δυσκολευτεί να την διαχειριστεί με επιτυχία.
Σε άρθρο του το tradewinds επισημαίνει ότι η κορυφαία πλοιοκτήτρια – η οποία κατέλαβε την τρίτη θέση στην ψηφοφορία του ναυτιλιακού site για το Πρόσωπο της Χρονιάς 2024– απέδειξε με έργα ότι διαθέτει το ταλέντο και τη διορατικότητα που απαιτούνται όχι μόνο για να συντηρήσει αλλά και να ισχυροποιήσει περαιτέρω έναν από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλου διεθνώς.
«Αυτός ο στόλος είναι απλά μη διαχειρίσιμος», είχε δηλώσει μεγάλος πλοιοκτήτης στο TradeWinds, όταν ο πατέρας της ο ισχυρός εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης πέθανε απροσδόκητα τον Απρίλιο του 2021, με αποτέλεσμα εκείνη να αναλάβει τα ηνία της Angelicoussis Group.
«Δεν έχει την εμπειρία του πατέρα της … για να κάνει τη δουλειά της αποτελεσματικά, ίσως χρειαστεί να περιορίσει τον όμιλο», είχε εκτιμήσει ο ίδιος πλοιοκτήτης.
Τέσσερα χρόνια μετά, η Μαρία Αγγελικούση όχι μόνο δεν συρρίκνωσε τον στόλο της, αλλά αντίθετα επεκτάθηκε και σε άλλους τομείς.
Η κίνηση ματ
Η κίνηση-ορόσημο που σφράγισε την είσοδο της στους μεγάλους “παίκτες” της ναυτιλίας και άνοιξε νέους δρόμους για τον όμιλο Angelicoussis Shipping, αιφνιδιάζοντας την ναυτιλιακή αγορά, ήταν η εξαγορά της Altera Shuttle Tankers (AST), στις αρχές του Νοεμβρίου.
Απέδειξε ότι η απόφαση της Μαρίας Αγγελικούση να παραγγείλει τον περασμένο Ιανουάριο τρία νεότευκτα shuttle tankers, έχοντα κλείσει συμβόλαια με την Petrobras της Βραζιλίας, εντάσσονταν σε ένα ευρύτερο στρατηγικό σχέδιο, που έφερε την υπογραφή της.
Ο όμιλος Αγγελικούση δεν αποκάλυψε το ποσό που διέθεσε για την απόκτηση του στόλου της AST. Ωστόσο, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της TradeWinds τα 18 σύγχρονα δεξαμενόπλοια του καναδικού fund είχαν αξία περίπου 2,5 δισ. δολάρια κατά τη στιγμή της εξαγοράς.
Ωστόσο, πέρα από το μέγεθος της, το εντυπωσιακό της συμφωνίας είναι η χρονική στιγμή και η γεωπολιτική προσέγγιση που κρύβεται πίσω από αυτήν, αναφέρει το tradewinds.
Είτε από σύμπτωση είτε προμελετημένα, πραγματοποιήθηκε λίγες ώρες μετά την νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ.
Ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος είναι υπέρμαχος μιας πιο σταδιακής ενεργειακής μετάβασης.
Η αυξημένη παραγωγή πετρελαίου υπό την κυβέρνηση Τραμπ μόνο θετική μπορεί να είναι για τα shuttle tankers, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από υπεράκτιες πετρελαιοπηγές ως εναλλακτική λύση έναντι των αγωγών.
Ο στόλος της AST δραστηριοποιείται επί του παρόντος στη Βόρεια Θάλασσα, τη Βραζιλία και τις ανατολικές ακτές του Καναδά.
Παράλληλα, η Μαρία Αγγελικούση λειτουργεί δίνοντας έμφαση στη βιωσιμότητα.
Τα πλοία διπλού καυσίμου, με δυνατότητα χρήσης LNG αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των 22 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου, δεξαμενόπλοιων και bulkers που παρήγγειλε ή απέκτησε o όμιλος Αγγελικούση υπό την ηγεσία της, δαπανώντας κατά εκτίμηση περίπου 3,5 δισ. δολάρια.
Οι παραγγελίες αυτές προστέθηκαν στον υφιστάμενο στόλο του Angelicoussis Shipping Group, ο οποίος αποτελείται από 167 πλοία μεταφοράς αερίου, μεταφοράς ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια, έναν από τους μεγαλύτερους στόλους ιδιωτικής εταιρείας από άποψη αριθμού και αναμφισβήτητα τον μεγαλύτερο από άποψη αγοραίας αξίας.
Το έμπιστο επιτελείο
Ωστόσο, η κα Αγγελικούση, η οποία κλείνει τον Φεβρουάριο τα 43 της χρόνια, δεν ήταν μόνη της σε όλο αυτό.
Μια έμπιστη ομάδα στελεχών υπό τον Sveinung Stohle έχει σχεδιάσει, υλοποιήσει και επιβλέψει την εκτέλεση της στρατηγικής.
Με τον διορισμό του Stohle ως αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου τον Οκτώβριο του 2021, η Αγγελικούση έδωσε την πρώτη σαφή ένδειξη ότι είχε το δικό της όραμα για τον όμιλο και ήταν αποφασισμένη να το δει να υλοποιείται από την ομάδα της.
Για το σκοπό αυτό προχώρησε σε μια ευρεία διοικητική αναδιάρθρωση, κατά την οποία αποχώρησαν βασικά, έμπιστα στελέχη του ομίλου, που ήταν στο πλευρό του πατέρα της επί δεκαετίες.
Δεν ήταν δεδομένο ότι η Μαρία Αγγελικούση θα αναλάμβανε και θα διατηρούσε κυρίαρχο ρόλο στον οικογενειακό όμιλο. Το μοναχοπαίδι του Γιάννη Αγγελικούση, σπούδασε ιατρική στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ωστόσο, στις αρχές του 2018, πατέρας και κόρη θέλησαν να ξεκαθαρίσουν κατά την διάρκεια του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός, ότι η Μαρία θα ασχοληθεί με την επιχείρηση και ότι ο όμιλος θα παραμείνει ιδιωτικός.
Η εξαγορά των shuttle tankers επιβεβαιώνει την ικανότητα της Αγγελικούση να προβλέπει τις τάσεις της αγοράς, αποδεικνύοντας ότι διαθέτει και η ίδια την οξεία επιχειρηματική αντίληψη που χαρακτήριζε τους προγόνους της.
Ο ιδρυτής του ομίλου και παππούς της Αντώνης Αγγελικούσης ήταν ένας από τους λίγους Έλληνες μεταπολεμικούς πλοιοκτήτες που πόνταραν σε νεότευκτα και όχι σε μεταχειρισμένα πλοία. Όταν ανέλαβε τα ηνία ο γιος του, Αντώνης, η Angelicoussis Group αναδείχθηκε σε ισχυρή δύναμη της αγοράς LNG.
H ναυτιλιακή Maran Gas- μία εκ των τριών βασικών εταιρειών του ομίλου- αντιπροσωπεύει σήμερα περίπου τα δύο τρίτα της αξίας του ομίλου και ένα μεγάλο μέρος των κερδών του, επισημαίνει το tradewinds.
Διαβάστε επίσης:
Attica Group: Ανακοίνωσε στρατηγική συνεργασία με Orbyt Global και Telenor Maritime
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Έσοδα 6,42 εκατ. δολαρίων από ναύλωση πλοίου
Αυξήθηκαν οι εισαγωγές κοντέινερ των ΗΠΑ από τις ασιατικές χώρες
Όταν η Μαρία Αγγελικούση ανέλαβε τα ηνία της οικογενειακής ναυτιλιακής αυτοκρατορίας, ορισμένοι έσπευσαν να προβλέψουν ότι θα δυσκολευτεί να την διαχειριστεί με επιτυχία.
Σε άρθρο του το tradewinds επισημαίνει ότι η κορυφαία πλοιοκτήτρια – η οποία κατέλαβε την τρίτη θέση στην ψηφοφορία του ναυτιλιακού site για το Πρόσωπο της Χρονιάς 2024– απέδειξε με έργα ότι διαθέτει το ταλέντο και τη διορατικότητα που απαιτούνται όχι μόνο για να συντηρήσει αλλά και να ισχυροποιήσει περαιτέρω έναν από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλου διεθνώς.
«Αυτός ο στόλος είναι απλά μη διαχειρίσιμος», είχε δηλώσει μεγάλος πλοιοκτήτης στο TradeWinds, όταν ο πατέρας της ο ισχυρός εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης πέθανε απροσδόκητα τον Απρίλιο του 2021, με αποτέλεσμα εκείνη να αναλάβει τα ηνία της Angelicoussis Group.
«Δεν έχει την εμπειρία του πατέρα της … για να κάνει τη δουλειά της αποτελεσματικά, ίσως χρειαστεί να περιορίσει τον όμιλο», είχε εκτιμήσει ο ίδιος πλοιοκτήτης.
Τέσσερα χρόνια μετά, η Μαρία Αγγελικούση όχι μόνο δεν συρρίκνωσε τον στόλο της, αλλά αντίθετα επεκτάθηκε και σε άλλους τομείς.
Η κίνηση ματ
Η κίνηση-ορόσημο που σφράγισε την είσοδο της στους μεγάλους “παίκτες” της ναυτιλίας και άνοιξε νέους δρόμους για τον όμιλο Angelicoussis Shipping, αιφνιδιάζοντας την ναυτιλιακή αγορά, ήταν η εξαγορά της Altera Shuttle Tankers (AST), στις αρχές του Νοεμβρίου.
Απέδειξε ότι η απόφαση της Μαρίας Αγγελικούση να παραγγείλει τον περασμένο Ιανουάριο τρία νεότευκτα shuttle tankers, έχοντα κλείσει συμβόλαια με την Petrobras της Βραζιλίας, εντάσσονταν σε ένα ευρύτερο στρατηγικό σχέδιο, που έφερε την υπογραφή της.
Ο όμιλος Αγγελικούση δεν αποκάλυψε το ποσό που διέθεσε για την απόκτηση του στόλου της AST. Ωστόσο, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της TradeWinds τα 18 σύγχρονα δεξαμενόπλοια του καναδικού fund είχαν αξία περίπου 2,5 δισ. δολάρια κατά τη στιγμή της εξαγοράς.
Ωστόσο, πέρα από το μέγεθος της, το εντυπωσιακό της συμφωνίας είναι η χρονική στιγμή και η γεωπολιτική προσέγγιση που κρύβεται πίσω από αυτήν, αναφέρει το tradewinds.
Είτε από σύμπτωση είτε προμελετημένα, πραγματοποιήθηκε λίγες ώρες μετά την νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ.
Ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος είναι υπέρμαχος μιας πιο σταδιακής ενεργειακής μετάβασης.
Η αυξημένη παραγωγή πετρελαίου υπό την κυβέρνηση Τραμπ μόνο θετική μπορεί να είναι για τα shuttle tankers, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από υπεράκτιες πετρελαιοπηγές ως εναλλακτική λύση έναντι των αγωγών.
Ο στόλος της AST δραστηριοποιείται επί του παρόντος στη Βόρεια Θάλασσα, τη Βραζιλία και τις ανατολικές ακτές του Καναδά.
Παράλληλα, η Μαρία Αγγελικούση λειτουργεί δίνοντας έμφαση στη βιωσιμότητα.
Τα πλοία διπλού καυσίμου, με δυνατότητα χρήσης LNG αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των 22 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου, δεξαμενόπλοιων και bulkers που παρήγγειλε ή απέκτησε o όμιλος Αγγελικούση υπό την ηγεσία της, δαπανώντας κατά εκτίμηση περίπου 3,5 δισ. δολάρια.
Οι παραγγελίες αυτές προστέθηκαν στον υφιστάμενο στόλο του Angelicoussis Shipping Group, ο οποίος αποτελείται από 167 πλοία μεταφοράς αερίου, μεταφοράς ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια, έναν από τους μεγαλύτερους στόλους ιδιωτικής εταιρείας από άποψη αριθμού και αναμφισβήτητα τον μεγαλύτερο από άποψη αγοραίας αξίας.
Το έμπιστο επιτελείο
Ωστόσο, η κα Αγγελικούση, η οποία κλείνει τον Φεβρουάριο τα 43 της χρόνια, δεν ήταν μόνη της σε όλο αυτό.
Μια έμπιστη ομάδα στελεχών υπό τον Sveinung Stohle έχει σχεδιάσει, υλοποιήσει και επιβλέψει την εκτέλεση της στρατηγικής.
Με τον διορισμό του Stohle ως αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου τον Οκτώβριο του 2021, η Αγγελικούση έδωσε την πρώτη σαφή ένδειξη ότι είχε το δικό της όραμα για τον όμιλο και ήταν αποφασισμένη να το δει να υλοποιείται από την ομάδα της.
Για το σκοπό αυτό προχώρησε σε μια ευρεία διοικητική αναδιάρθρωση, κατά την οποία αποχώρησαν βασικά, έμπιστα στελέχη του ομίλου, που ήταν στο πλευρό του πατέρα της επί δεκαετίες.
Δεν ήταν δεδομένο ότι η Μαρία Αγγελικούση θα αναλάμβανε και θα διατηρούσε κυρίαρχο ρόλο στον οικογενειακό όμιλο. Το μοναχοπαίδι του Γιάννη Αγγελικούση, σπούδασε ιατρική στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ωστόσο, στις αρχές του 2018, πατέρας και κόρη θέλησαν να ξεκαθαρίσουν κατά την διάρκεια του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός, ότι η Μαρία θα ασχοληθεί με την επιχείρηση και ότι ο όμιλος θα παραμείνει ιδιωτικός.
Η εξαγορά των shuttle tankers επιβεβαιώνει την ικανότητα της Αγγελικούση να προβλέπει τις τάσεις της αγοράς, αποδεικνύοντας ότι διαθέτει και η ίδια την οξεία επιχειρηματική αντίληψη που χαρακτήριζε τους προγόνους της.
Ο ιδρυτής του ομίλου και παππούς της Αντώνης Αγγελικούσης ήταν ένας από τους λίγους Έλληνες μεταπολεμικούς πλοιοκτήτες που πόνταραν σε νεότευκτα και όχι σε μεταχειρισμένα πλοία. Όταν ανέλαβε τα ηνία ο γιος του, Αντώνης, η Angelicoussis Group αναδείχθηκε σε ισχυρή δύναμη της αγοράς LNG.
H ναυτιλιακή Maran Gas- μία εκ των τριών βασικών εταιρειών του ομίλου- αντιπροσωπεύει σήμερα περίπου τα δύο τρίτα της αξίας του ομίλου και ένα μεγάλο μέρος των κερδών του, επισημαίνει το tradewinds.
Διαβάστε επίσης:
Attica Group: Ανακοίνωσε στρατηγική συνεργασία με Orbyt Global και Telenor Maritime
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Έσοδα 6,42 εκατ. δολαρίων από ναύλωση πλοίου
Αυξήθηκαν οι εισαγωγές κοντέινερ των ΗΠΑ από τις ασιατικές χώρες