Μαρκ Σνάιντερ (Nestle): Βοήθησε και αποχώρησε από την θέση του CEO – Πώς χάθηκε η εμπιστοσύνη
Αποχώρησε αιφνιδιαστικά την περασμένη εβδομάδα ο CEO της Nestle, Μαρκ Σνάιντερ, παρόλο που καθοδήγησε θετικά τον μεγαλύτερο κατασκευαστή τροφίμων στον κόσμο εν μέσω της πανδημίας COVID-19, αύξησε τα περιθώρια κέρδους, παρά την επακόλουθη κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα και οδήγησε την εταιρεία σε μια ιστορική αναδιοργάνωση.
Ενώ η Nestle αρνήθηκε να σχολιάσει τη φύση της αποχώρησής του όταν την ανακοίνωσε την Πέμπτη και ο Σνάιντερ δεν απάντησε σε σχετικό αίτημα, τρεις πηγές πληροφόρησαν το Reuters την Παρασκευή ότι ο CEO, απολύθηκε!
Πότε λοιπόν το διοικητικό συμβούλιο έχασε την εμπιστοσύνη του στο πρόσωπό του;
Μια πηγή σημείωσε ότι η απόφαση ελήφθη αφού το διοικητικό συμβούλιο της Nestle ανησυχούσε ολοένα και περισσότερο για την αδύναμη αύξηση των πωλήσεων.
Οι πηγές ανέφεραν επίσης ότι υπήρξαν ανησυχίες σχετικά με την επιβράδυνση της ανάπτυξης προϊόντων, καθώς τα νέα προϊόντα χρειάζονται περισσότερο χρόνο, προκειμένου να δημιουργηθούν και να κυκλοφορήσουν στην αγορά.
Τα επιτεύγματα
«Πριν από δύο χρόνια, ο Mark Schneider δεν μπορούσε να κάνει τίποτα λάθος, όμως τώρα φαίνεται να τα έχει κάνει όλα στραβά!», εξήγησε ο αναλυτής της Bernstein, Bruno Monteyne, επισημαίνοντας μια πτώση στη μετοχή της Nestle, η οποία έχει υποχωρήσει περίπου 30% από το υψηλό επίπεδο στις αρχές του 2022.
Ωστόσο, ο Monteyne διερωτάται εάν είναι αυτός ένας καλός λόγος για μια εταιρεία να αποπέμψει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, που μόλις πριν από δύο χρόνια βραβεύτηκε ως ο καλύτερος CEO στον κλάδο.
Η 58χρονος Σνάιντερ, το 2017 – όντας αουτσάιντερ – ηγήθηκε δυναμικά την Nestle, κάτι που είχε να συμβεί πολλά χρόνια.
Η μετοχή της κορυφώθηκε κατά τη διάρκεια της θητείας του, σημειώνοντας ρεκόρ 129,5 ελβετικών φράγκων (152,73 δολαρίων) στις αρχές του 2022.
Εκείνο το έτος, ο Σνάιντερ ηγήθηκε μιας γενικής αναμόρφωσης της εταιρείας, αλλάζοντας το εκτελεστικό της συμβούλιο, προκειμένου να ευθυγραμμιστεί με μια νέα γεωγραφική δομή.
Άκρως ανταγωνιστική, τα επτά χρόνια έως το 2023, ο Σνάιντερ συνέβαλλε ώστε η μετοχή της Nestle να αυξηθεί στο 17,3% από 16,5%.
Τούτο, χαρακτηρίστηκε ως ένα αξιοσημείωτο κατόρθωμα, δεδομένων των περιθωρίων κέρδους του κλάδου κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι ανησυχίες του διοικητικού συμβουλίου
Ωστόσο, οι ανησυχίες του διοικητικού συμβουλίου για υποτονικούς όγκους πωλήσεων και υποεπενδύσεις, δεν είναι αβάσιμες, σύμφωνα με τις πηγές του Reuters.
Η Nestle σημείωσε κάποια αύξηση στις πωλήσεις, κατά τη διάρκεια της σχεδόν οκταετούς θητείας του Σνάιντερ, σε σύγκριση με ορισμένους από τους ανταγωνιστές της, ωστόσο, έχασε το momentum που κέρδισε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αποξενώνοντας τους αγοραστές με τις πολύ υψηλές τιμές των προϊόντων το 2023.
Σημειώνεται ότι στο σύνολό της, η βιομηχανία καταναλωτικών αγαθών αύξησαν τις τιμές τους σημαντικά, καθώς εκτοξεύτηκαν τα κόστη στην αλυσίδα εφοδιασμού και των πρώτων υλών, τροφοδοτώντας μια παγκόσμια οικονομική κρίση.
Απαντώντας σε ερώτηση μετά τα αποτελέσματα του Ιουλίου της εταιρείας, ο Σνάιντερ αναγνώρισε ότι οι περιορισμοί της εφοδιαστικής αλυσίδας το 2022, είχαν δημιουργήσει μικρότερο περιθώριο για καινοτομία, η οποία, όπως είπε, μπορεί να βοήθησε τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή επωνυμίας καταστημάτων, σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Σε παλαιότερη δήλωσή του όμως είχε πει ότι «Δεν ανησυχώ για τις ιδιωτικές ετικέτες».
Έως τα μέσα Ιουνίου, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen που αναλύθηκαν από την Barclays, το μερίδιο αγοράς των σούπερ μάρκετ για την Nestle, είχε μειωθεί δραματικά στην Ευρώπη από το προηγούμενο έτος, ενώ στις ΗΠΑ, η κατάσταση ήταν ακόμη χειρότερη.
Επιπλέον, στο θέμα του μάρκετινγκ της εταιρείας, ο Σνάιντερ επικρίθηκε επανειλημμένα από επενδυτές και αναλυτές.
Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι το μάρκετινγκ ήταν «αρκετά υποτονικό» το 2022, λόγω των περιορισμών της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Διαβάστε επίσης:
Nestle: Βουτιά για τη μετοχή μετά από την ξαφνική παραίτηση του CEO
Nestle: Μειώνει τις προβλέψεις για τις ετήσιες πωλήσεις – Στροφή στην καινοτομία
Αποχώρησε αιφνιδιαστικά την περασμένη εβδομάδα ο CEO της Nestle, Μαρκ Σνάιντερ, παρόλο που καθοδήγησε θετικά τον μεγαλύτερο κατασκευαστή τροφίμων στον κόσμο εν μέσω της πανδημίας COVID-19, αύξησε τα περιθώρια κέρδους, παρά την επακόλουθη κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα και οδήγησε την εταιρεία σε μια ιστορική αναδιοργάνωση.
Ενώ η Nestle αρνήθηκε να σχολιάσει τη φύση της αποχώρησής του όταν την ανακοίνωσε την Πέμπτη και ο Σνάιντερ δεν απάντησε σε σχετικό αίτημα, τρεις πηγές πληροφόρησαν το Reuters την Παρασκευή ότι ο CEO, απολύθηκε!
Πότε λοιπόν το διοικητικό συμβούλιο έχασε την εμπιστοσύνη του στο πρόσωπό του;
Μια πηγή σημείωσε ότι η απόφαση ελήφθη αφού το διοικητικό συμβούλιο της Nestle ανησυχούσε ολοένα και περισσότερο για την αδύναμη αύξηση των πωλήσεων.
Οι πηγές ανέφεραν επίσης ότι υπήρξαν ανησυχίες σχετικά με την επιβράδυνση της ανάπτυξης προϊόντων, καθώς τα νέα προϊόντα χρειάζονται περισσότερο χρόνο, προκειμένου να δημιουργηθούν και να κυκλοφορήσουν στην αγορά.
Τα επιτεύγματα
«Πριν από δύο χρόνια, ο Mark Schneider δεν μπορούσε να κάνει τίποτα λάθος, όμως τώρα φαίνεται να τα έχει κάνει όλα στραβά!», εξήγησε ο αναλυτής της Bernstein, Bruno Monteyne, επισημαίνοντας μια πτώση στη μετοχή της Nestle, η οποία έχει υποχωρήσει περίπου 30% από το υψηλό επίπεδο στις αρχές του 2022.
Ωστόσο, ο Monteyne διερωτάται εάν είναι αυτός ένας καλός λόγος για μια εταιρεία να αποπέμψει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, που μόλις πριν από δύο χρόνια βραβεύτηκε ως ο καλύτερος CEO στον κλάδο.
Η 58χρονος Σνάιντερ, το 2017 – όντας αουτσάιντερ – ηγήθηκε δυναμικά την Nestle, κάτι που είχε να συμβεί πολλά χρόνια.
Η μετοχή της κορυφώθηκε κατά τη διάρκεια της θητείας του, σημειώνοντας ρεκόρ 129,5 ελβετικών φράγκων (152,73 δολαρίων) στις αρχές του 2022.
Εκείνο το έτος, ο Σνάιντερ ηγήθηκε μιας γενικής αναμόρφωσης της εταιρείας, αλλάζοντας το εκτελεστικό της συμβούλιο, προκειμένου να ευθυγραμμιστεί με μια νέα γεωγραφική δομή.
Άκρως ανταγωνιστική, τα επτά χρόνια έως το 2023, ο Σνάιντερ συνέβαλλε ώστε η μετοχή της Nestle να αυξηθεί στο 17,3% από 16,5%.
Τούτο, χαρακτηρίστηκε ως ένα αξιοσημείωτο κατόρθωμα, δεδομένων των περιθωρίων κέρδους του κλάδου κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι ανησυχίες του διοικητικού συμβουλίου
Ωστόσο, οι ανησυχίες του διοικητικού συμβουλίου για υποτονικούς όγκους πωλήσεων και υποεπενδύσεις, δεν είναι αβάσιμες, σύμφωνα με τις πηγές του Reuters.
Η Nestle σημείωσε κάποια αύξηση στις πωλήσεις, κατά τη διάρκεια της σχεδόν οκταετούς θητείας του Σνάιντερ, σε σύγκριση με ορισμένους από τους ανταγωνιστές της, ωστόσο, έχασε το momentum που κέρδισε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αποξενώνοντας τους αγοραστές με τις πολύ υψηλές τιμές των προϊόντων το 2023.
Σημειώνεται ότι στο σύνολό της, η βιομηχανία καταναλωτικών αγαθών αύξησαν τις τιμές τους σημαντικά, καθώς εκτοξεύτηκαν τα κόστη στην αλυσίδα εφοδιασμού και των πρώτων υλών, τροφοδοτώντας μια παγκόσμια οικονομική κρίση.
Απαντώντας σε ερώτηση μετά τα αποτελέσματα του Ιουλίου της εταιρείας, ο Σνάιντερ αναγνώρισε ότι οι περιορισμοί της εφοδιαστικής αλυσίδας το 2022, είχαν δημιουργήσει μικρότερο περιθώριο για καινοτομία, η οποία, όπως είπε, μπορεί να βοήθησε τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή επωνυμίας καταστημάτων, σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Σε παλαιότερη δήλωσή του όμως είχε πει ότι «Δεν ανησυχώ για τις ιδιωτικές ετικέτες».
Έως τα μέσα Ιουνίου, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen που αναλύθηκαν από την Barclays, το μερίδιο αγοράς των σούπερ μάρκετ για την Nestle, είχε μειωθεί δραματικά στην Ευρώπη από το προηγούμενο έτος, ενώ στις ΗΠΑ, η κατάσταση ήταν ακόμη χειρότερη.
Επιπλέον, στο θέμα του μάρκετινγκ της εταιρείας, ο Σνάιντερ επικρίθηκε επανειλημμένα από επενδυτές και αναλυτές.
Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι το μάρκετινγκ ήταν «αρκετά υποτονικό» το 2022, λόγω των περιορισμών της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Διαβάστε επίσης:
Nestle: Βουτιά για τη μετοχή μετά από την ξαφνική παραίτηση του CEO
Nestle: Μειώνει τις προβλέψεις για τις ετήσιες πωλήσεις – Στροφή στην καινοτομία