MotoGP Misano 2: o Bastianini νικητής με αμφιλεγόμενο πέρασμα
Το “Beast” κυριάρχησε, ο Martinator είναι επικεφαλής στο πρωτάθλημα MotoGP και ο Marc Marquez ολοκληρώνει το βάθρο καθώς ο Bagnaia πέφτει στο Misano.
του Δημήτρη Διατσίδη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το “Beast” κυριάρχησε, ο Martinator είναι επικεφαλής στο πρωτάθλημα MotoGP και ο Marc Marquez ολοκληρώνει το βάθρο καθώς ο Bagnaia πέφτει στο Misano.
Υψηλό δράμα μπορεί να χαρακτηριστεί, με άλλη μια ανατροπή στη μάχη τίτλου και μια σύγκρουση στον τελευταίο γύρο του Gran Premio Pramac dell’Emilia-Romagna το οποίο ήταν εκπληκτικό μέχρι το τέλος.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Στο πρώτο σκαλοπάτι μετά από έναν δύσκολο Αγώνα του τελευταίου γύρου, ο Enea Bastianini (Ducati Lenovo Team) πήρε την 100η νίκη της Ducati στην κορυφαία κατηγορία – και εξασφάλισε ότι το εργοστάσιο ολοκλήρωσε το Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών του 2024. Εξασφαλίζει επίσης ότι θα μειώσει τη διαφορά του στην κορυφή του Πρωταθλήματος αναβατών, καθώς η τελευταία του επίθεση στον γύρο ήταν να νικήσει τον επικεφαλής των βαθμών Jorge Martin (Prima Pramac Racing).
Ο Μartin μπορεί να μην πήρε αυτή τη νίκη, αλλά φεύγει με ενισχυμένο πλεονέκτημα 24 βαθμών στη μάχη του τίτλου, αφού ο Πρωταθλητής Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) έπεσε από την 3η θέση όταν χρειάστηκε να προλάβει τη μονομαχία στο μπροστινό μέρος… προωθώντας τον Marc Marquez (Gresini Racing MotoGP™) στην 3η θέση.
Ο Μartin έκανε άλλη μια εκπληκτική εκίνηση από τη μέση της πρώτης σειράς, αλλά ο Bagnaia πήρε το προβάδισμα πίσω στη στροφή 2, με κλασικό στυλ. Αλλά ο Μartin κατάφερε να κρατήσει τον Bastianini για να παραμείνει 2ος στη συνέχεια, και αυτοί οι τρεις άρχισαν να δημιουργούν μια μικρή διαφορά καθώς ο Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3) ακολουθούσε πιο πίσω και ο Marc Marquez επίσης.
Ο Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) είχε το πρώτο δράμα στο μπροστινό γκρουπ καθώς ο Νοτιοαφρικανός έπεσε και επανήλθε στην πίστα, αλλά παραιτήθηκε από τη μάχη ενάντια στον Acosta και τον Marquez. Ο Acosta θα έκανε το ίδιο μερικούς γύρους αργότερα, αλλά δεν μπορούσε να επιστρέψει. Στο μεταξύ, υπήρχαν πολλά που διαδραματίζονταν μπροστά. Με 25 γύρους ακόμη, οι δύο πρώτοι στον Αγώνα για τον τίτλο έδιναν μάχη. Ο Μartin ξεκίνησε τη μάχη, αλλά ο Bagnaia ανταποκρίθηκε αμέσως. Στη συνέχεια, ο Ισπανός ήταν σχεδόν στρυμωγμένος ανάμεσα στις δύο μοτοσυκλέτες της Ducati Lenovo, καθώς ο Bastianini προσπάθησε επίσης να δοκιμάσει την τύχη του, αλλά έμεινε στην ίδια θέση. Στον επόμενο γύρο, ο Martin πήγε για μια βουτιά στην εσωτερική της La Quercia, και αυτή τη φορά πέρασε τον Bagnaia που προσπάθησε να ανταποκριθεί ξανά στην εσωτερική, αλλά αναγκάστηκε να ξαναμπεί στη 2η θέση και να αμυνθεί τον Bastianini – και από εκεί ο Πρωταθλητής είχε μερικές κακές στροφές και ολόκληρους γύρους.
Ο Bastianini πέρασε τον Bagnaia και ξεκίνησε να ακολουθεί τον Μartin, και φαινόταν ότι ο Bagnaia θα έπρεπε να κοιτάξει για τον Marc Marquez και τον Marco Bezzecchi (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) που θα άρχιζαν να τον κυνηγούν. Καθώς ο Bastianini πλησίαζε τον Μartin στο μπροστινό μέρος, ο Bagnaia άρχισε να κάνει πολύ γρήγορους γύρους, αφήνοντας πίσω το #93 και το #72, ενώ έκοψε τρία ή τέσσερα δέκατα από το πλεονέκτημα του κορυφαίου διδύμου, αλλά τότε το όνειρο του #1 τελείωσε με κάποιο δράμα για τους βαθμούς του Πρωταθλήματος.
Αφού έφτασε τη διαφορά στο μπροστινό μέρος κάτω από δύο δευτερόλεπτα και μετά αγωνίστηκε να τη μειώσει περισσότερο, ξαφνικά ένα σύννεφο σκόνης υπήρχε στον αέρα – και ένας Πρωταθλητής στο χαλίκι. Ο Bagnaia δεν χτύπησε, αλλά το Emilia-Romagna GP τελείωσε και αναγκάστηκε να παρακολουθήσει τη μονομαχία για την 100ή νίκη της Ducati έξω από την πίστα, με την αναμονή αν η διαφορά του θα ήταν 24 βαθμοί ή 29 μέχρι το τέλος του Αγώνα.
Στο μπροστινό μέρος, η μάχη συνεχιζόταν. Ο Μartin στο προβάδισμα, ο Bastianini η σκιά του. Με πέντε γύρους να απομένουν, το #89 έχασε και το τελευταίο εκατοστό του πλεονεκτήματος καθώς ανοίχτηκε και ο Bastianini ήταν σχεδόν δίπλα. Έμειναν έτσι για τους επόμενους γύρους και μερικές φορές φαινόταν ότι ο Μartin μόλις είχε καταφέρει να κρατήσει διαφορά αρκετά δέκατα για να εξασφαλίσει ότι θα έφτανε στο τέλος χωρίς να δεχτεί επίθεση. Αλλά ο Bastianini κατάφερνε να βρει μια απάντηση κάθε φορά, και στον τελευταίο γύρο η κίνηση έγινε. Η απάντηση ήρθε στη στροφή 4, και ήταν επιθετική. Το “beast” μπήκε στην εσωτερική χτυπώντας τον Μartin ο οποίος έπρεπε να παραμείνει όρθιος και το #89 ανοίχτηκε πολύ σηκώνοντας το χέρι στον αέρα καθώς ο Bastianini έφυγε μακριά μπροστά εξασφαλίζοντας ένα προβάδισμα.
Όσο αμφιλεγόμενο ή αποφασιστικό κι αν είναι για κάποιους το προσπέρασμα αυτό, δεν ήταν έτσι για τους αγωνοδίκες της FIM του MotoGP™, οι οποίοι αρνήθηκαν να το διερευνήσουν. Το #23 παίρνει μια εντός έδρας νίκη – επεκτείνοντας το ρεκόρ του με 100% βάθρα στο MotoGP™ στο Misano, μειώνοντας τη διαφορά του στη μάχη του τίτλου και διασφαλίζοντας ότι ο συναθλητής του έχασε 5 λιγότερους από τον Martin. Καθώς, φυσικά, εξασφάλισε την 100η νίκη της Ducati στο MotoGP™ και σφράγισε αυτό το απίστευτο 6ο Πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Ο Μartin έμεινε να βράζει μετά το πέρασμα αυτό, αλλά πανηγύρισε το νέο πλεονέκτημα των 24 βαθμών στην κορυφή και ο Marc Marquez ανέβηκε στο βάθρο μετά την πτώση του Bagnaia, μια άλλη αλλαγή που έχει λόγο στις βαθμολογίες του Πρωταθλήματος.
Ακριβώς πίσω, ο Bezzecchi πήρε την 4η θέση, χωρίς να μπορεί να παραμείνει στο #93, αλλά έχοντας άλλο ένα σταθερό Σαββατοκύριακο. Η 5η θέση, μέχρι τον τελευταίο γύρο του Αγώνα, φαινόταν έτοιμη να πάει σε άλλη μια εκπληκτική απόδοση από τον Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™). Όμως, ένα πρόβλημα, που φένεται η μοτοσυκλέτα να έμεινε από καύσιμα, είδε τον Γάλλο να προσπαθεί να κρατηθεί στην τελευταία στροφή και στη συνέχεια αναγκάστηκε να παρακολουθήσει τον Franco Morbidelli (Prima Pramac Racing) και τον Maverick Viñales (Aprilia Racing) να τον περνούν στη γραμμή τεματιζμού. Ωστόσο, ο Quartararo ισοδυναμεί με το καλύτερο δικό του αποτέλεσμα και της Yamaha για τη σεζόν μέχρι στιγμής στην 7η θέση.
Οι Aleix Espargaro (Aprilia Racing), Alex Marquez (Gresini Racing MotoGP™) και Miguel Oliveira (Trackhouse Racing) συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Στη συνέχεια, μια εντυπωσιακή 11η θέση για τον Joan Mir (Repsol Honda Team) είναι το καλύτερο αποτέλεσμα του εργοστασίου μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν και ο συναθλητής του Luca Marini ήταν επίσης σε επαφή πίσω του. Και οι δύο κέρδισαν τον Raul Fernandez (Trackhouse Racing) και τον πονεμένο Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing Team), ο οποίος είχε επίσης ποινή μεγάλου γύρου λόγω ορίων πίστας, με τον Johann Zarco (CASTROL Honda LCR) να συμπληρώνει τις βαθμολογούμενες θέσεις.
Αυτά είναι όσα συναίβησαν τη διάρκεια ενός δραματικού Σαββατοκύριακου στο Misano και το paddock είναι ήδη καθ’ οδόν για τη Διεθνή πίστα Pertamina Mandalika για το Pertamina Grand Prix της Ινδονησίας. Εκεί, η μάχη συνεχίζεται για άλλους 37 βαθμούς – και υπάρχουν ακόμα αρκετοί στο τραπέζι, καθώς η δυναμική συνεχίζει να αλλάζει και το τελευταίο δράμα μας προετοιμάζει για ένα συναρπαστικό υπόλοιπο του Πρωταθλήματος. Ραντεβού στο Lombok για την επόμενη δόση του πιο συναρπαστικού αθλήματος στον κόσμο!
Τα πληρη αποτελέσματα στον παρακάτω πίνακα: