Νέο deal στην Ελλάδα για τη Meliá Hotels | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
H πολυεθνική έκλεισε συμφωνία franchise για το Elounda Ilion της οικογενείας Παπακαλιάτη.
Σε συμφωνία franchise με το πέμπτο ξενοδοχείο της στην Ελλάδα κατέληξε η πολυεθνική ισπανική ξενοδοχειακή αλυσίδα Meliá Hotels International, η οποία επιδιώκει να διευρύνει έτι περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό της στη χώρα. Πρόκειται για μία συμφωνία franchise, για το brand INNSiDE by Meliá, και αφορά το ξενοδοχείο Elounda Ilion στην Ελούντα, το οποίο ανήκει στα συμφέροντα της ευρύτερης οικογένειας του γνωστού σκηνοθέτη και ηθοποιού Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Η οικογένεια έχει ήδη συνεργασία με τον ισπανικό κολοσσό που αφορά άλλες μονάδες.
Η πολυεθνική διαχειρίζεται περισσότερα από 350 ξενοδοχεία σε 40 χώρες και διαθέτει παρουσία στην Ελλάδα με τέσσερα έως τώρα ξενοδοχεία. Τα δύο εξ αυτών βρίσκονται στην Κρήτη, ένα στη Ρόδο και ένα στο κέντρο της Αθήνας. Η προσθήκη της μονάδας στην Ελούντα ενισχύει τη συνεργασία μεταξύ της Zeus Hotels της οικογένειας Παπακαλιάτη και της Meliá Hotels International, που πλέον αφορά περισσότερα από 1.050 δωμάτια. Το INNSiDE Crete Elounda, όπως θα μετονομαστεί το ξενοδοχείο, προστίθεται στο ελληνικό χαρτοφυλάκιο της Meliá που περιλαμβάνει το Sol Marina Beach, το Sol Cosmopolitan και το Affiliated by Meliá Blue Sea Beach όπως και το Meliá Athens.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», η Meliá αναζητάει κι άλλες συνεργασίες στην Ελλάδα, η οποία κατατάσσεται πλέον μεταξύ των κορυφαίων τουριστικών προορισμών παγκοσμίως. Εξάλλου προ δύο ετών περίπου, ο επικεφαλής της διεθνούς ανάπτυξης της Meliá Hotels International είχε δηλώσει πως στόχος του ομίλου είναι ο διπλασιασμός των μονάδων που διαχειρίζεται στην Ελλάδα σε οκτώ με ορίζοντα το 2025. Η έμφαση σε υψηλού εισοδηματικού επιπέδου πελάτες εκτιμάται πως μπορεί να βοηθήσει περαιτέρω τις δραστηριότητες της εταιρείας που θέλει να εκμεταλλευτεί την αυξανόμενη παρουσία της στον συνεχώς αναπτυσσόμενο ελληνικό τουρισμό, αναφέρουν πηγές με γνώση των σχετικών διεργασιών. Το INNSiDE Crete Elounda αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες του τον Μάιο του 2025 ως ένα πλήρως ανακαινισμένο και ανανεωμένο σύμφωνα με τα standards του brand για ξενοδοχείο 5 αστέρων.
Η Ελλάδα είναι μία από τις μεγάλες τουριστικές χώρες με τη μικρότερη διείσδυση διεθνών αλυσίδων διαχείρισης, καθώς μέχρι πρότινος οι περισσότερες επιχειρήσεις είτε ανέπτυσσαν τα δικά τους brands είτε ήταν μικρές, συχνά οικογενειακά ελεγχόμενες επιχειρήσεις με μία-δύο μονάδες. Ωστόσο τα κόστη που συνδέονται με την οικοδόμηση ή την ανακαίνιση ξενοδοχειακών ακινήτων και οι φορολογικές και άλλες επιβαρύνσεις της ιδιοκτησίας τους έχουν διεθνώς οδηγήσει σε μοντέλο διαχωρισμού της ιδιοκτησίας από τη διαχείριση. Με δεδομένα τα ψηλά χρηματοδοτικά κόστη και τη δυσκολία πρόσβασης σε χρηματοδότηση που έχουν πολλοί μικρότεροι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων στην Ελλάδα, αλλά και την ανάγκη πρόσβασης σε μεγάλες πλατφόρμες πωλήσεων όπως αυτές που διαθέτουν τα αναγνωρισμένα διεθνή σήματα, όπως της Meliá Hotels International, η συγκυρία είναι ιδανική για την επέκταση πολλών εξ αυτών των αλυσίδων. Τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού είναι τέτοια που έχει προσελκύσει σημαντικό αριθμό διεθνών αλυσίδων διαχείρισης, όλων των κατηγοριών. Πολλά από τα άγνωστα μέχρι πρότινος στην Ελλάδα σήματα της Hilton και της Marriott International έχουν πλέον παρουσία εδώ, ενώ και εμβληματικές διεθνείς υπερπολυτελείς αλυσίδες όπως η Four Seasons, η Mandarin Oriental, η Hyatt και η One & Only «χτίζουν» σημαντικές θέσεις στην ελληνική αγορά.
Την επιλογή της Meliá Hotels International να αυξήσει την παρουσία της στη χώρα στηρίζουν και οι μέχρι τώρα επιδόσεις της. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσιευμένα στοιχεία, το 2023 καταγράφηκε στα ξενοδοχεία της αύξηση των διανυκτερεύσεων και μάλιστα μεγαλύτερη από τη μέση αύξηση της ελληνικής αγοράς συνολικά.