Ο CEO της Globalstar δεν είναι πεπεισμένος ότι ο κόσμος θα πληρώσει για την υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας Starlink
Σε συνέντευξή του στο PCMag, ο Paul Jacobs αφήνει να εννοηθεί ότι οι δορυφορικοί αστερισμοί των αντιπάλων εταιρείων μπορεί να μην είναι οικονομικά βιώσιμοι με την πάροδο του χρόνου, παρά το γεγονός Globalstar επεκτείνει μια δορυφορική συμφωνία με την Apple.
Η διαφημιστική εκστρατεία αυξάνεται για το κυψελοειδές Starlink της SpaceX και άλλες δορυφορικές υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας. Αλλά ο διευθύνων σύμβουλος της Globalstar, Paul Jacobs, αμφισβητεί αν οι πελάτες θα πληρώσουν για τέτοιες υπηρεσίες.
«Δεν λέω ότι δεν θα συμβεί, αλλά δεν έχει αποδειχθεί ακόμη ότι είναι μια επιχείρηση για την οποία οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν πολλά», δήλωσε σε συνέντευξή του στο PCMag τη Δευτέρα.
Η δήλωση αυτή μπορεί να προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι η Globalstar με έδρα τη Λουιζιάνα παρέχει επίσης υπηρεσίες δορυφορικής τηλεφωνίας. Το 2022, η εταιρεία συνεργάστηκε με την Apple για να τροφοδοτήσει τη λειτουργία Emergency SOS για τα iPhones.
Έκτοτε η Apple έχει επεκτείνει τη δορυφορική συνδεσιμότητα στο iMessage, δίνοντας στους χρήστες iPhone έναν τρόπο να συνομιλούν με φίλους ή συγγενείς ακόμη και σε νεκρή ζώνη κινητής τηλεφωνίας. Αλλά σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, ο διευθύνων σύμβουλος της Globalstar δήλωσε ότι η εταιρεία του επικεντρώνεται στη λειτουργία της «πιο οικονομικά αποδοτικής» επιχείρησης με έναν μικρότερο αστερισμό δορυφόρων. Με τη σειρά της, η εταιρεία λαμβάνει έσοδα και επενδύσεις από την Apple.
Apple Emergency SOS
(Credit: Apple)
«Αν είσαι κατασκευαστής smartphone γενικά -δεν μιλάω για κάποιο συγκεκριμένο- κάθε χαρακτηριστικό που κάνεις και μπορεί να κάνει τον κόσμο να βγει έξω και να αγοράσει ένα τηλέφωνο νωρίτερα παράγει πραγματικά χρήματα», είπε. «Ή αν μπορείς να κερδίσεις μερίδιο [της αγοράς] μέσω ενός διαφοροποιημένου χαρακτηριστικού, αυτό μπορεί επίσης να αποφέρει χρήματα. Αυτό δεν απαιτεί να απευθυνθείς στον καταναλωτή απαραίτητα».
Προς το παρόν, οι δορυφορικές υπηρεσίες της Apple είναι δωρεάν, γεγονός που έχει συμβάλει στο να καταστεί η τεχνολογία εύκολα προσβάσιμη και ακόμη και σωτήρια για ορισμένους χρήστες iPhone. Αλλά η χρέωση για τις δορυφορικές υπηρεσίες μπορεί να είναι πιο δύσκολη υπόθεση, ειδικά όταν η δορυφορική συνδεσιμότητα είναι συχνά πιο αργή και πιο περιορισμένη σε σύγκριση με την παραδοσιακή κάλυψη κινητής τηλεφωνίας.
«Παίζει ρόλο και η φυσική. Οι δορυφόροι είναι πιο μακριά, έχουν περιορισμούς ισχύος», δήλωσε ο Jacobs, προσθέτοντας αργότερα: «Η ζήτηση για δορυφορικές φωνητικές κλήσεις υπάρχει, αλλά δεν πρόκειται για μια γιγαντιαία αγορά. Τώρα, θα μπορούσατε να πείτε, ‘Πόση ανάπτυξη θα έχετε αν ενσωματώσετε με τα smartphones;’. Δεν νομίζω ότι αυτό σημαίνει ότι όλοι θα τρέξουν στην ερημιά και θα παρακολουθούν Netflix».
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο Jacobs αναφέρθηκε επίσης σε μια πρόσφατη έρευνα της GSM Association, σύμφωνα με την οποία το 40% των ερωτηθέντων θα αρνούνταν να πληρώσουν για υπηρεσίες δορυφορικής σύνδεσης με το τηλέφωνο. Ένα άλλο 32% δήλωσε ότι θα πλήρωνε μόνο μέχρι 5% επιπλέον κόστος.
«Για οποιονδήποτε κάνει ευρυζωνικές συνδέσεις σε συσκευές εκτός της κάλυψης της κινητής τηλεφωνίας, τίθεται θέμα επιχειρηματικού μοντέλου», πρόσθεσε ο Jacobs. «Πρόκειται για ένα μη δοκιμασμένο επιχειρηματικό μοντέλο σε αυτό το σημείο. Είναι σαφές ότι σε κάποιον θα άρεσε. Το ερώτημα είναι, τι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν γι’ αυτό».
Η Globalstar γνωρίζει ένα ή δύο πράγματα για τα προβλήματα ζήτησης δορυφόρων. Πριν από δύο δεκαετίες, η εταιρεία πέρασε από πτώχευση επειδή ο αρχικός της δορυφόρος δεν απέφερε αρκετά έσοδα. Παρόλο που η SpaceX, η AST SpaceMobile και άλλες εταιρείες σχεδιάζουν να κατασκευάσουν μεγάλους δορυφόρους για να τροφοδοτήσουν τη συνδεσιμότητα απευθείας προς συσκευές, ο Jacobs σηματοδότησε ότι το κόστος θα μπορούσε να είναι απαγορευτικό αν η ζήτηση δυσκολεύεται να εμφανιστεί.
«Δεν είναι ακόμη μια ξεκάθαρη αγορά. Μπορεί να γίνει, αλλά είναι δύσκολο να δούμε ποια θα είναι η πρόταση αξίας που θα επιτρέψει την επιχειρηματική υπόθεση για την κατασκευή τόσων πολλών δορυφόρων», δήλωσε ο Jacobs. «Αυτός είναι ένας από τους τομείς που παρακολουθούμε».
Εν τω μεταξύ, η Globalstar ανακοίνωσε πρόσφατα ότι έλαβε πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια από την Apple για να τη βοηθήσει να κατασκευάσει έναν νέο δορυφόρο με διευρυμένες δυνατότητες. Ωστόσο, ο Jacobs αρνήθηκε να σχολιάσει σχετικά με την πλευρά της Apple, συμπεριλαμβανομένου του αν ή πότε η εταιρεία θα αρχίσει να χρεώνει για τις δορυφορικές λειτουργίες του iPhone. Προς το παρόν, φαίνεται ότι οι δορυφορικές υπηρεσίες θα παραμείνουν δωρεάν τουλάχιστον μέχρι το φθινόπωρο του 2025.