Ο Γιώργος Ανδρίτσος αποκαλύπτει τα μυστικά της αισθητικής οδοντιατρικής
Γράφει ο Μένιος Φουρθιώτης.
«Ιδανικό είναι το χαμόγελο που ταιριάζει σε κάθε άνθρωπο».
Ο χειρουργός οδοντίατρος, απόφοιτος της οδοντιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, έχει καταφέρει να γίνει γνωστός μέσα από τα υπέροχα χαμόγελα που χαρίζει στους ασθενείς του – μεταξύ αυτών και πολλοί διάσημοι.
Ειδικεύεται στην αισθητική οδοντιατρική και έχει βάλει στόχο να κάνει όλους όσοι τον επισκέπτονται στην κλινική του Ideal Smiles να φεύγουν όχι απλώς ικανοποιημένοι, αλλά γεμάτοι αυτοπεποίθηση.
Λέγεται πως είστε από τους οδοντιάτρους που έχουν καταφέρει να ανατρέψουν τον κανόνα που θέλει τον ασθενή να φοβάται να πάει για οδοντιατρικό έλεγχο. Πώς το έχετε πετύχει αυτό;
Eίναι πολύ σημαντικό να καταλαβαίνεις ότι κάποιος άνθρωπος έχει μια φοβία, τη φοβία για τον οδοντίατρο. Προσωπικά, συζητάω με τον ασθενή – τα άγχη, τις ανησυχίες και τους φόβους του. Ενδεχομένως να έχει και κάποια παλιά τραυματική εμπειρία με κάποιον άλλο οδοντίατρο, οπότε συζητώντας όλα αυτά και δείχνοντάς του εμπιστοσύνη προσπαθώ να τον κάνω να ξεχάσει τον φόβο. Και εννοείται ότι κάθε φορά που θα νιώσει άσχημα, μια δυσφορία, σταματάμε και συνεχίζουμε αργότερα.
Διατηρείτε τη δική σας οδοντιατρική κλινική με την ονομασία Ideal Smiles. Ποιο είναι για εσάς το ιδανικό χαμόγελο;
Το ιδανικό χαμόγελο δεν αφορά μόνο ιδανικές αναλογίες. Ιδανικό είναι το χαμόγελο που ταιριάζει σε κάθε ασθενή. Κάθε άνθρωπος έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, αν έκανα σε κάποιον ασθενή μεγάλα ή πολύ λευκά δόντια, μπορεί το αποτέλεσμα να μην τον κολάκευε. Οπότε, κοιτώντας το πρόσωπο και όλο το παρουσιαστικό –την εικόνα του δηλαδή–, αποφασίζουμε μαζί το ιδανικό χαμόγελο για τον καθέναν. Γενικά πρεσβεύω την ιδανική αναλογία: όμορφα ίσια λευκά δόντια, απλά προσαρμοσμένα στο πρόσωπο και στα χαρακτηριστικά του κάθε ασθενή.
Κάθε πότε χρειάζεται να επισκεπτόμαστε τον οδοντίατρο;
Κάθε επανεξέταση είναι εξατομικευμένη. Άλλες ανάγκες μπορεί να έχει ένας ασθενής ο οποίος έχει περιοδοντική θεραπεία και άλλες ένας που είχε μια τέλεια στοματική υγιεινή στο παρελθόν. Οπότε βάζουμε έναν μέσο όρο: ανά εξάμηνο και μπορεί να πάει ανά 2, 3 ή 4 μήνες. Αν ο ασθενής έχει εξαιρετική στοματική υγεία, μπορεί να το κάνει ανά χρόνο. Δεν είναι στάνταρ δηλαδή οι επισκέψεις.
Τα τελευταία χρόνια η λεύκανση θεωρείται μια πολύ δημοφιλής αισθητική παρέμβαση. Κάθε πότε όμως μπορούμε να την κάνουμε;
Πάντα θα πρέπει η λεύκανση να γίνεται από τον οδοντίατρο με φάρμακα και προϊόντα τα οποία έχουν εγκριθεί από τον ΕΟΦ (Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων). Οτιδήποτε άλλο δεν ενδείκνυται. Επίσης, με τη χρήση χρωστικών, καπνίσματος και καφέ «πέφτει» το χρώμα. Έτσι, πρέπει να κάνουμε συντήρηση μία φορά τον χρόνο ή και πιο αραιά. Όταν, για παράδειγμα, ένας ασθενής καπνίζει και πίνει πολλούς καφέδες, θα κάνει συχνότερα συντήρηση στη λεύκανση.
Ενδέχεται να μην πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα, παρόλο που θα υποβληθούμε στη διαδικασία της λεύκανσης;
Δεν είναι ότι δεν πιάνει η λεύκανση. Η λεύκανση πάντα πιάνει, αλλά δεν έχει πάντα το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Πρέπει πριν ξεκινήσουμε τη διαδικασία να συζητήσουμε με τον ασθενή ποιες είναι οι προσδοκίες του. Είναι ρεαλιστικές; Γιατί πολλοί ασθενείς μπορεί να έχουν στο μυαλό τους κάτι άλλο. Να νομίζουν ότι τα δόντια τους θα γίνουν τόσο λευκά όσο οι όψεις πορσελάνης. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει. Κάθε ασθενής και κάθε δόντι είναι ιδιαίτερο. Σε κάποιους τα δόντια λευκαίνουν περισσότερο, σε κάποιους λιγότερο. Οπότε, μπορούμε να πούμε ότι όταν ακολουθήσουμε όλους τους κανόνες, θα έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα για τον καθέναν.
Πλέον, έχει προχωρήσει η αισθητική οδοντιατρική στην οποία έχετε ειδικευτεί. Ποιες είναι σήμερα οι πιο δημοφιλείς μέθοδοι;
Αυτή την περίοδο δίνεται μεγάλη έμφαση στην αισθητική του χαμόγελου. Οι πιο δημοφιλείς θεραπείες διεθνώς είναι η λεύκανση, οι όψεις πορσελάνης, οι όψεις ρητίνης, αλλά και η χειρουργική στα ούλα για να αυξηθεί, για παράδειγμα, το μέγεθος των δοντιών. Όλα μπορούν να γίνουν ανάλογα με το πρόβλημα και την επιθυμία του ασθενή. Δόντια μικρά και κοντά, π.χ., μπορούν να μεγαλώσουν. Πολύ διαδεδομένη είναι και η ορθοδοντική, γιατί μπορούμε να έχουμε πολύ όμορφα φυσικά αποτελέσματα χωρίς να φορέσει ο ασθενής τα γνωστά «σιδεράκια». Είναι απλή η διαδικασία. Παίρνουμε το αποτύπωμα και γίνεται το σχέδιο που θέλουμε να δώσουμε και μετά ακολουθεί η μετακίνηση με διάφανους νάρθηκες και χωρίς πόνο.
Υπάρχουν περιπτώσεις που ο ασθενής σάς έχει ζητήσει κάτι υπερβολικό και έχετε αρνηθεί;
Το θετικό είναι πως μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας μου οι ασθενείς μου έχουν αντιληφθεί ότι εγώ δημιουργώ όμορφα και φυσικά αποτελέσματα. Οι περισσότεροι έρχονται γιατί θέλουν ακριβώς αυτό. Τώρα μπορεί να τύχει κάποιος ασθενής που να θέλει πάρα πολύ λευκά δόντια ή κάτι extreme. Σε αυτή την περίπτωση, το συζητάμε. Για ποιο λόγο θέλει να το κάνει αυτό; Αν θεωρήσω ότι δεν θα τον κολακεύει, μπορεί να του αρνηθώ και να του προτείνω να πάει σε κάποιον άλλο συνάδελφο ή να του προτείνω κάτι άλλο που να καλύπτει τις ανάγκες του αλλά να είναι και το σωστό.
Λέγεται ότι από την υγεία των δοντιών μας εξαρτάται και γενικότερα η υγεία μας. Αλήθεια, τι προβλήματα μπορεί να προκαλέσει ένα χαλασμένο δόντι που δεν είδε εγκαίρως ο οδοντίατρος;
Συνήθως η εικόνα της στοματικής υγιεινής είναι και η αντανάκλαση της γενικότερης υγείας. Ένας ασθενής που έχει παραμελημένη τη στοματική του υγιεινή ενδεχομένως έχει αντίστοιχα παραμελημένη την υγεία του γενικότερα. Όσο για το πρόβλημα που μπορεί να προκαλέσει ένα χαλασμένο δόντι, δεν θέλω να αγχώσω τον κόσμο. Για να υπάρξουν δυσάρεστες επιπτώσεις στην υγεία κάποιου πρέπει να έχει πολύ χαμηλό ανοσοποιητικό σύστημα.
Πώς πήρατε την απόφαση να γίνετε οδοντίατρος;
Όταν ήμουν πιο μικρός, η αδελφή μου πήγαινε σε έναν ορθοδοντικό. Μου άρεσε αυτό που έβλεπα εκεί. Ήταν καλό το κλίμα και οι συνθήκες εργασίας. Στην αρχή λοιπόν ήθελα να γίνω ορθοδοντικός. Μετά μπήκα στη σχολή, παρακολούθησα σεμινάρια, έκανα μετεκπαιδεύσεις και κατέληξα ότι θέλω να κάνω αισθητική οδοντιατρική.
Τι σας κέρδισε στην αισθητική οδοντιατρική;
Βλέπω ανθρώπους που δυσκολεύονται να χαμογελάσουν γιατί νιώθουν αμήχανα. Νιώθω πολύ όμορφα όταν τους πιάνω από το χέρι και ξεκινάμε μαζί ένα ταξίδι. Τους φτιάχνω σιγά σιγά το στόμα και φτάνουν στο σημείο να χαμογελούν συνέχεια! Και ξέρω ότι έχω βάλει και εγώ το λιθαράκι μου σε αυτό.
Πολλοί Έλληνες celebrities σας επισκέπτονται κατά καιρούς. Έχει να κάνει με το γεγονός πως υιοθετείτε καινοτόμες μεθόδους αισθητικής οδοντιατρικής;
Κάνω τις πιο σύγχρονες μεθόδους στην οδοντιατρική. Αλλά oι celebrities έρχονται σε μένα γιατί τους ικανοποιεί το αποτέλεσμα που δίνω σε γνωστούς και φίλους τους.
Μάλιστα, στο ιατρείο σας έρχονται και ασθενείς από το εξωτερικό, όπου τους προσφέρετε ένα πλήρες πακέτο ώστε να συνδυάσουν τη θεραπεία των δοντιών τους με διακοπές στην Ελλάδα.
Ναι, έχουμε δημιουργήσει πακέτα για τους ασθενείς από το εξωτερικό, που θέλουν να συνδυάσουν τις οδοντιατρικές υπηρεσίες μας με μια ευχάριστη διαμονή στην Ελλάδα. Τα πακέτα περιλαμβάνουν τη διαμονή τους σε διαμερίσματα ή ξενοδοχεία ανάλογα με το budget τους, ενοικίαση αυτοκινήτου, που μπορεί να συνοδεύεται και από οδηγό, και προτάσεις από εμάς για εστιατόρια και καταστήματα ανάλογα με τις επιθυμίες τους. Ακόμη, μπορούμε και να τους οργανώσουμε εκδρομές στα ελληνικά νησιά. Κάποιοι από τους πελάτες μας είναι ενθουσιασμένοι γιατί γυρίζουν στην πατρίδα τους και με ένα υπέροχο χαμόγελο αλλά και γεμάτοι εικόνες από τις διακοπές τους στην Ελλάδα.
Είστε ένας καταξιωμένος στον χώρο σας γιατρός, αλλά παράλληλα έχετε αναπτύξει και επιχειρηματικές δραστηριότητες. Ποιο ήταν το εφαλτήριο για να ξεκινήσετε τη δική σας διαφημιστική εταιρεία, στην οποία σύντομα προστέθηκε και μια εταιρεία παραγωγών;
Η αλήθεια είναι ότι μου αρέσει να γνωρίζω πράγματα. Να δημιουργώ συνέχεια καταστάσεις. Αγαπώ την οδοντιατρική, την εξελίσσω, αλλά ήθελα να δοκιμάσω και κάτι άλλο. Στην περίοδο της καραντίνας που είχα λίγο περισσότερο χρόνο σκεφτόμουν με τι άλλο θα ήθελα να ασχοληθώ. Έτσι, ξεκίνησα με τη διαφημιστική και μετά, αφού είχε καλή εξέλιξη, συνέχισα κάνοντας μια εταιρεία παραγωγής. Και κάπως έτσι άρχισε να στήνεται.
Παράλληλα, έχετε ακόμη μία επιχείρηση, που ασχολείται με κατασκευές και real estate. Ήταν μια ανάγκη που εντοπίσατε στην αγορά;
Είναι αυτό το μυαλό μου που δεν θέλει να κάθεται! (Γελάει.) Κάθε μέρα στο ιατρείο μιλάω με ανθρώπους και βλέπω τους προβληματισμούς τους. Για παράδειγμα, μου λένε «θέλω να φτιάξω ένα σπίτι και δεν βρίσκω μηχανικούς», «θέλω να βρω ένα σπίτι και οι μεσίτες δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους». Σκέφτηκα λοιπόν ότι με τις γνωριμίες που έχω εγώ, τους ανθρώπους που γνωρίζω, μπορώ να τους συνδυάσω και να παρέχουμε τις καλύτερες υπηρεσίες. Μπορώ να βοηθήσω στις αγορές, στην ενοικίαση, την πώληση. Τώρα ξεκινάμε και ένα νέο πρότζεκτ με διαχείριση ακινήτων.