Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο smart #3 στην παντοδύναμη έκδοση Brabus
Οδηγήσαμε στην Ελλάδα την κορυφαία έκδοση Brabus του νέου smart #3 και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.
Το σήμα είναι ίδιο όπως και η συνθήκη που θέλει όλα τα μοντέλα smart να είναι εδώ και χρόνια ηλεκτρικά. Ωστόσο η νέα γκάμα μοντέλων smart είναι σχεδιασμένη σε λευκό χαρτί. Το γνώριμο fortwo δεν κυκλοφορεί πλέον και τη θέση του έχουν πάρει τα μοντέλα #1 και #3. Αμφότερα βασίζονται στο ίδιο πάτωμα της κινέζικης Geely, με το μοντέλο #3 να έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και καλύτερους χώρους.
Στην Ελλάδα θα τα δούμε από τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο οδηγήσαμε για λίγες ώρες ένα smart #3 Brabus με γερμανικές πινακίδες σε μια πρώτη εμπειρία χρήσης με το κορυφαίο ηλεκτρικό μοντέλο της σειράς. Ένα αυτοκίνητο τύπου crossover με 5θυρο αμάξωμα και 5θέσια καμπίνα που εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν στον κάθε άξονα τροχών – που του εξασφαλίζει τετρακίνηση.
Στην περίπτωση του smart #3 Brabus όλα τα στερεότυπα έχουν καταρριφθεί. Είναι το πιο ισχυρό, το πιο γρήγορο αλλά και το πιο ακριβό smart που έχει παρουσιαστεί ποτέ. Μετά βεβαιότητας θα ισχυριζόμουν πως είναι και το πιο καλά ηχομονωμένο smart καθώς με ταχύτητες 150-160 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο παρουσιάζει ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους.
Διότι από την λειτουργία των δύο ηλεκτροκινητήρων δεν καταλαβαίνεις τίποτα εκτός αν επιλέξεις τα mode Sport και Brabus όπου ένας τεχνητός ήχος που βγαίνει από τα ηχεία του αυτοκινήτου προσομοιάζει κάτι από ήχο εξάτμισης. Όχι τόσο ρεαλιστικά όσο το κάνει η Fiat με το ηλεκτρικό Abarth αλλά τουλάχιστον υπάρχει ως ένα πικάντικο feature του μοντέλου.
Θέση οδήγησης και εργονομία είναι στοιχεία ορθά σχεδιασμένα από την εταιρεία. Το σύστημα infontainment προσφέρει καλές απεικονίσεις και είναι αρκετά γρήγορο στη λειτουργία του. Και σε επίπεδο συνδεσιμότητας υπάρχουν τα πάντα.
Η έκδοση Brabus είναι δομημένη πάνω σε σπορτίβ χαρακτηριστικά τόσο στην εμφάνιση όσο και στο στήσιμο του αυτοκινήτου. Το μοντέλο στέκεται πάνω σε τροχούς 20 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 245/40.
Οι χώροι είναι καλοί για αμάξωμα μήκους 4,4 μ. με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 370 λίτρα. Κάτω από το καπό υπάρχει και ένας μικρός χώρος 15 λίτρων για την αποθήκευση καλωδίων φόρτισης ή μικροαντικειμένων.
Το απόβαρο της κατασκευής είναι στα 1.910 κιλά που μεταφράζεται σε περίπου 130 κιλά περισσότερα από την έκδοση Pure+ με τον ένα ηλεκτροκινητήρα. Η μπαταρία είναι δυναμικότητας 66 kWh και η μέγιστη αυτονομία έδειχνε πάνω από τα 400 χλμ. με πλήρη φόρτιση.
Καθόλου άσχημα για ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων που έχει περιοριστή ταχύτητας στα 180 χλμ./ώρα όμως επιταχύνει σε χρόνο μόλις 3,7” για τα 0-100. Η επίδοση παραπέμπει σε μοντέλα supercar συμβατικής τεχνολογίας.
Εν τούτοις το πιο εντυπωσιακό της έκδοσης Brabus, πέραν της επιτάχυνσης, είναι το πως βάζει τους 423 ίππους και τα 543 Nm ροπής με ασφάλεια στο δρόμο. Φυσικά με ένα σωστά μελετημένο πρόγραμμα διαχείρισης των ηλεκτροκινητήρων.
Γενικώς η κατανομή ισχύος και ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες τροχών είναι οπισθοβαρή. Η πλευρική πρόσφυση είναι υψηλή – χάρη και στους μεγάλους τροχούς – όμως δεν μπορείς να νικήσεις πάντα τους νόμους της φυσικής: Ένα μοντέλο με σχετικά μικρά μετατρόχια-μεταξόνιο γίνεται νευρικό στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης ειδικά με τόση ισχύ.
Σε κάθε περίπτωση, τα ηλεκτρονικά ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας ελάχιστα δούλεψαν στην ανηφορική διαδρομή από Μαραθώνα προς Διόνυσο, με το Brabus να πατά σταθερά σε στροφιλίκι με ρυθμό. Μικρή λεπτομέρεια αλλά με σημασία για την συγκεκριμένη έκδοση είναι η ύπαρξη launch control.
Στα λοιπά στοιχεία θα λέγαμε πως το τιμόνι έχει αρκετή πληροφόρηση και μολονότι έχει 3+1 ρυθμίσεις για την βαρύτητα του τιμονιού, οι διαφορές στην αίσθηση είναι ανεπαίσθητες.
Το smart #3 Brabus διαθέτει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση δύο σταδίων όμως θα θέλαμε να υπάρχει και δυνατότητα απενεργοποίησης όταν για παράδειγμα θέλεις να ρολάρεις στον αυτοκινητόδρομο και να μη σε “φρενάρει” το σύστημα.
Το μοντέλο κατασκευάζεται εξ’ ολοκλήρου στην Κίνα και είναι ιδιαίτερα ποιοτικό και φουλ σε εξοπλισμό. Όταν με το καλό κυκλοφορήσει στα μέρη μας η τιμή του έχει διαμορφωθεί στα 55.280 ευρώ (δίχως την κρατική επιδότηση). Πιο εμπεριστατωμένη άποψη θα έχουμε το Φθινόπωρο όταν θα το δοκιμάσουμε εκτενώς.