Όμιλος Σαράντη: Από τις διεθνείς αγορές το 70% των πωλήσεων – Πού κερδίζει περισσότερα
Σε τροχιά επίτευξης των στόχων που έχει θέσει η διοίκησή του κινείται ο όμιλος Σαράντη, σημειώνοντας επιδόσεις ρεκόρ τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και κερδών στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Η εισηγμένη με βασικούς μετόχους τον Γρηγόρη και Κυριάκο Σαράντη, με τη συνεισφορά της πολωνικής Stella Pack που πέρασε στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου από τον περασμένο Ιανουάριο, πέτυχε αυξημένες πωλήσεις κατά 30,2% φτάνοντας στα 302,6 εκατ. ευρώ. Αλλά και χωρίς τη συνεισφορά της πολωνικής εταιρείας οι πωλήσεις εξαμήνου ήταν αυξημένες κατά 13,4% σε σχέση με το εξάμηνο του προηγούμενου έτους.
Σημαντική άνοδος καταγράφηκε και στην κερδοφορία, με την στρατηγική εξορθολογισμού του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, όπου προϊόντα χαμηλής προστιθέμενης αξίας διακόπηκαν με παράλληλα επικέντρωση στα προϊόντα HERO, να αποδίδει καρπούς.
Η βελτίωση των περιθωρίων κέρδους οδήγησε σε άνοδο των EBITDA και EBIT (συμπεριλαμβανομένης της Stella Pack) στα 41,7 εκατ. ευρώ (+45%) στο πρώτο εξάμηνο του 2023 (+45%) και σε 31,8 εκατ. ευρώ (+47,5%) αντίστοιχα. Το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε στο 13,8% (έναντι 12,4% το Α’ εξάμηνο 2023) και το περιθώριο ΕΒΙΤ στο 10,5% έναντι 9,3% κατά το Α’ εξάμηνο 2023.
Σε τροχιά επίτευξης των στόχων
Οι στόχοι της διοίκησης όπως είχαν αποτυπωθεί από τον επικεφαλής του ομίλου κ Γιάννη Μπούρα τον περασμένο Μάρτιο στο πλάνο ανάπτυξης της πενταετίας που είχε παρουσιάσει για φέτος είναι οι καθαρές πωλήσεις να διαμορφωθούν στα 595,2 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 23,5% απ’ το 2023 και τα EBITDA στα 80,2 εκατ. ευρώ με βελτίωση του περιθωρίου στο 13,5%, έναντι των 61,2 εκατ. ευρώ το 2023 και με το περιθώριο στο 12,8%. Το καθαρό αποτέλεσμα εξαμήνου είναι κέρδη 24,3 εκατ. ευρώ (+26,8%) με το περιθώριο καθαρού κέρδους να διαμορφώνεται σε 8,0% (έναντι 8,3% το Α’ εξάμηνο 2023).
Διψήφια ανάπτυξη κερδοφορίας καταγράφεται και στα συγκρίσιμα μεγέθη εξαμήνου (χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η Stella Pack), με τα κέρδη προ φόρων στα 26,6 εκατ. ευρώ (+13,5%) και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 21,5 εκατ. ευρώ (+12,1%) αλλά με οριακή μείωση του περιθωρίου καθαρού κέρδους που διαμορφώθηκε στο 8,2% έναντι 8,3% στο αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.
Κυρίαρχη η αγορά της Πολωνίας μετά την εξαγορά της Stella Pack
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις επτά στα δέκα ευρώ που μπαίνουν στο ταμείο της Σαράντης προέρχονται από τις διεθνείς αγορές.
Οι πωλήσεις του διεθνούς δικτύου που αντιπροσωπεύουν το 70,6% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου, σημείωσαν άνοδο κατά 35,8% στα 213,8 εκατ. ευρώ (+35,8%) ενώ μη συμπεριλαμβάνοντας τη συνεισφορά της Stella Pack στις χώρες δραστηριοποίησής της, Πολωνία, Ρουμανία και Ουκρανία, οι πωλήσεις του διεθνούς δικτύου ανήλθαν σε 174,5εκατ. ευρώ (+10,5%).
Η εξαγορά της Stella Pack, εταιρείας με κυρίαρχη θέση στην παραγωγή και διάθεση ειδών οικιακής χρήσης κατέστησε την αγορά της `Πολωνίας την πιο σημαντική αγορά του ομίλου με τις πωλήσεις εξαμήνου να ξεπερνούν αυτές της ελληνικής αγοράς.
Ειδικότερα, ο τζίρος στην Πολωνία στο πρώτο εξάμηνο διαμορφώθηκε στα 94,3 εκατ. ευρώ με το μερίδιο επί των πωλήσεων στο 31,1% την ώρα που στην ελληνική αγορά (συμπεριλαμβανομένης και της Πορτογαλίας
και επιλεγμένων διεθνών αγορών) παράγεται το 29,4% του τζίρου με τις πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο να διαμορφώνονται στα 88,9 εκατ. ευρώ (+18,5%).
Στη Ρουμανία οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 48,5 εκατ. ευρώ και ως ποσοστό επί των συνολικών πωλήσεων στο 16%, στην Τσεχία και Σλοβακία 22,6 εκατ. ευρώ (7,5% επί των πωλήσεων), στα Δυτικά Βαλκάνια ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 19,6 εκατ. ευρώ (6,5% επί των συνολικών πωλήσεων). Από την αγορά της Βουλγαρίας η συνεισφορά επί των πωλήσεων (10,6 εκατ. ευρώ) ήταν στο 3,5% και της Ουγγαρίας στο 2% (6,2 εκατ. ευρώ). Νέα προσθήκη ως προς τη διεθνή παρουσία του ομίλου αποτελεί η αγορά της Ουκρανίας όπου έχει δραστηριότητα η Stella Pack με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 12 εκατ. ευρώ και ως ποσοστό επί των πωλήσεων στο 4%.
Στο 9,1% το περιθώριο ΕΒΙΤ του διεθνούς δικτύου, στο 13,9% στην Ελλάδα
Το μεγαλύτερο περιθώριο λειτουργικού κέρδους δίνει στον όμιλο Σαράντη η αγορά της Ρουμανίας ενώ ακολουθεί η ελληνική αγορά και η βουλγαρική.
Κατά το α’ εξάμηνο το ΕΒΙΤ της Ελλάδας (συμπεριλαμβανομένης και της Πορτογαλίας και επιλεγμένων διεθνών αγορών) σημείωσε αύξηση κατά 75,8% και διαμορφώθηκε στα 12,4 εκατ. ευρώ από 7 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο περσινό εξάμηνο αντανακλώντας την ισχυρή λειτουργική μόχλευση από την αύξηση των πωλήσεων, και ταυτόχρονα αντισταθμίζοντας την επένδυση που πραγματοποίησε ο όμιλο τον Μάιο 2023 για το λανσάρισμα του clean beauty brand Clinéa που συμπεριλαμβάνεται στην κατηγορία Ομορφιάς / Περιποίησης Δέρματος / Αντιηλιακής Προστασίας. Το περιθώριο ΕΒΙΤ της Ελλάδας (συμπεριλαμβανομένης και της Πορτογαλίας και επιλεγμένων διεθνών αγορών) διαμορφώθηκε στο 13,9% από 9,4% την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, αυξημένο κατά 454 μονάδες βάσης. Οι χώρες του διεθνούς δικτύου παρουσίασαν αύξηση ΕΒΙT κατά 33,9% στα 19,5 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο 2024 από 14,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε όλες τις κύριες κατηγορίες του ομίλου. Το περιθώριο ΕΒΙΤ του διεθνούς δικτύου διαμορφώθηκε σε 9,1% από 9,2% την αντίστοιχη περίοδο πέρσι καταγράφοντας ελαφριά μείωση κατά 13 μονάδες βάσης. Αναλυτικά:
Στη Ρουμανία αυξήθηκε στο 15,3% από 14,9%
Στην Ελλάδα αυξήθηκε στο 13,9% από 9,4%
Στη Βουλγαρία το περιθώριο ΕΒΙΤ βελτιώθηκε στο 13,3% από 10,2%
Σε Τσεχία και Σλοβακία αυξήθηκε στο 12,2% από 11,2%
Στα Δυτικά Βαλκάνια μειώθηκε στο 7,8% από 8,1%
Στην Πολωνία αυξήθηκε στο 6,7% από 5,8%
Στην Ουγγαρία μειώθηκε στο 6% από 8,1%
Στην Ουκρανία μειώθηκε στο -3% από 6,2%.
Διαβάστε επίσης
Σαράντης: Ρεκόρ πωλήσεων 302,6 εκ. ευρώ στο εξάμηνο και αύξηση κερδών 26,8%
Σαράντης: Οι 4 βασικοί πυλώνες για βιώσιμη ανάπτυξη
Σαράντης: Νέος CEO ο Γιάννης Μπούρας – Αντιπρόεδρος ο Γρηγόρης Σαράντης
Σε τροχιά επίτευξης των στόχων που έχει θέσει η διοίκησή του κινείται ο όμιλος Σαράντη, σημειώνοντας επιδόσεις ρεκόρ τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και κερδών στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Η εισηγμένη με βασικούς μετόχους τον Γρηγόρη και Κυριάκο Σαράντη, με τη συνεισφορά της πολωνικής Stella Pack που πέρασε στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου από τον περασμένο Ιανουάριο, πέτυχε αυξημένες πωλήσεις κατά 30,2% φτάνοντας στα 302,6 εκατ. ευρώ. Αλλά και χωρίς τη συνεισφορά της πολωνικής εταιρείας οι πωλήσεις εξαμήνου ήταν αυξημένες κατά 13,4% σε σχέση με το εξάμηνο του προηγούμενου έτους.
Σημαντική άνοδος καταγράφηκε και στην κερδοφορία, με την στρατηγική εξορθολογισμού του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, όπου προϊόντα χαμηλής προστιθέμενης αξίας διακόπηκαν με παράλληλα επικέντρωση στα προϊόντα HERO, να αποδίδει καρπούς.
Η βελτίωση των περιθωρίων κέρδους οδήγησε σε άνοδο των EBITDA και EBIT (συμπεριλαμβανομένης της Stella Pack) στα 41,7 εκατ. ευρώ (+45%) στο πρώτο εξάμηνο του 2023 (+45%) και σε 31,8 εκατ. ευρώ (+47,5%) αντίστοιχα. Το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε στο 13,8% (έναντι 12,4% το Α’ εξάμηνο 2023) και το περιθώριο ΕΒΙΤ στο 10,5% έναντι 9,3% κατά το Α’ εξάμηνο 2023.
Σε τροχιά επίτευξης των στόχων
Οι στόχοι της διοίκησης όπως είχαν αποτυπωθεί από τον επικεφαλής του ομίλου κ Γιάννη Μπούρα τον περασμένο Μάρτιο στο πλάνο ανάπτυξης της πενταετίας που είχε παρουσιάσει για φέτος είναι οι καθαρές πωλήσεις να διαμορφωθούν στα 595,2 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 23,5% απ’ το 2023 και τα EBITDA στα 80,2 εκατ. ευρώ με βελτίωση του περιθωρίου στο 13,5%, έναντι των 61,2 εκατ. ευρώ το 2023 και με το περιθώριο στο 12,8%. Το καθαρό αποτέλεσμα εξαμήνου είναι κέρδη 24,3 εκατ. ευρώ (+26,8%) με το περιθώριο καθαρού κέρδους να διαμορφώνεται σε 8,0% (έναντι 8,3% το Α’ εξάμηνο 2023).
Διψήφια ανάπτυξη κερδοφορίας καταγράφεται και στα συγκρίσιμα μεγέθη εξαμήνου (χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η Stella Pack), με τα κέρδη προ φόρων στα 26,6 εκατ. ευρώ (+13,5%) και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 21,5 εκατ. ευρώ (+12,1%) αλλά με οριακή μείωση του περιθωρίου καθαρού κέρδους που διαμορφώθηκε στο 8,2% έναντι 8,3% στο αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.
Κυρίαρχη η αγορά της Πολωνίας μετά την εξαγορά της Stella Pack
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις επτά στα δέκα ευρώ που μπαίνουν στο ταμείο της Σαράντης προέρχονται από τις διεθνείς αγορές.
Οι πωλήσεις του διεθνούς δικτύου που αντιπροσωπεύουν το 70,6% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου, σημείωσαν άνοδο κατά 35,8% στα 213,8 εκατ. ευρώ (+35,8%) ενώ μη συμπεριλαμβάνοντας τη συνεισφορά της Stella Pack στις χώρες δραστηριοποίησής της, Πολωνία, Ρουμανία και Ουκρανία, οι πωλήσεις του διεθνούς δικτύου ανήλθαν σε 174,5εκατ. ευρώ (+10,5%).
Η εξαγορά της Stella Pack, εταιρείας με κυρίαρχη θέση στην παραγωγή και διάθεση ειδών οικιακής χρήσης κατέστησε την αγορά της `Πολωνίας την πιο σημαντική αγορά του ομίλου με τις πωλήσεις εξαμήνου να ξεπερνούν αυτές της ελληνικής αγοράς.
Ειδικότερα, ο τζίρος στην Πολωνία στο πρώτο εξάμηνο διαμορφώθηκε στα 94,3 εκατ. ευρώ με το μερίδιο επί των πωλήσεων στο 31,1% την ώρα που στην ελληνική αγορά (συμπεριλαμβανομένης και της Πορτογαλίας
και επιλεγμένων διεθνών αγορών) παράγεται το 29,4% του τζίρου με τις πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο να διαμορφώνονται στα 88,9 εκατ. ευρώ (+18,5%).
Στη Ρουμανία οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 48,5 εκατ. ευρώ και ως ποσοστό επί των συνολικών πωλήσεων στο 16%, στην Τσεχία και Σλοβακία 22,6 εκατ. ευρώ (7,5% επί των πωλήσεων), στα Δυτικά Βαλκάνια ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 19,6 εκατ. ευρώ (6,5% επί των συνολικών πωλήσεων). Από την αγορά της Βουλγαρίας η συνεισφορά επί των πωλήσεων (10,6 εκατ. ευρώ) ήταν στο 3,5% και της Ουγγαρίας στο 2% (6,2 εκατ. ευρώ). Νέα προσθήκη ως προς τη διεθνή παρουσία του ομίλου αποτελεί η αγορά της Ουκρανίας όπου έχει δραστηριότητα η Stella Pack με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 12 εκατ. ευρώ και ως ποσοστό επί των πωλήσεων στο 4%.
Στο 9,1% το περιθώριο ΕΒΙΤ του διεθνούς δικτύου, στο 13,9% στην Ελλάδα
Το μεγαλύτερο περιθώριο λειτουργικού κέρδους δίνει στον όμιλο Σαράντη η αγορά της Ρουμανίας ενώ ακολουθεί η ελληνική αγορά και η βουλγαρική.
Κατά το α’ εξάμηνο το ΕΒΙΤ της Ελλάδας (συμπεριλαμβανομένης και της Πορτογαλίας και επιλεγμένων διεθνών αγορών) σημείωσε αύξηση κατά 75,8% και διαμορφώθηκε στα 12,4 εκατ. ευρώ από 7 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο περσινό εξάμηνο αντανακλώντας την ισχυρή λειτουργική μόχλευση από την αύξηση των πωλήσεων, και ταυτόχρονα αντισταθμίζοντας την επένδυση που πραγματοποίησε ο όμιλο τον Μάιο 2023 για το λανσάρισμα του clean beauty brand Clinéa που συμπεριλαμβάνεται στην κατηγορία Ομορφιάς / Περιποίησης Δέρματος / Αντιηλιακής Προστασίας. Το περιθώριο ΕΒΙΤ της Ελλάδας (συμπεριλαμβανομένης και της Πορτογαλίας και επιλεγμένων διεθνών αγορών) διαμορφώθηκε στο 13,9% από 9,4% την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, αυξημένο κατά 454 μονάδες βάσης. Οι χώρες του διεθνούς δικτύου παρουσίασαν αύξηση ΕΒΙT κατά 33,9% στα 19,5 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο 2024 από 14,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε όλες τις κύριες κατηγορίες του ομίλου. Το περιθώριο ΕΒΙΤ του διεθνούς δικτύου διαμορφώθηκε σε 9,1% από 9,2% την αντίστοιχη περίοδο πέρσι καταγράφοντας ελαφριά μείωση κατά 13 μονάδες βάσης. Αναλυτικά:
Στη Ρουμανία αυξήθηκε στο 15,3% από 14,9%
Στην Ελλάδα αυξήθηκε στο 13,9% από 9,4%
Στη Βουλγαρία το περιθώριο ΕΒΙΤ βελτιώθηκε στο 13,3% από 10,2%
Σε Τσεχία και Σλοβακία αυξήθηκε στο 12,2% από 11,2%
Στα Δυτικά Βαλκάνια μειώθηκε στο 7,8% από 8,1%
Στην Πολωνία αυξήθηκε στο 6,7% από 5,8%
Στην Ουγγαρία μειώθηκε στο 6% από 8,1%
Στην Ουκρανία μειώθηκε στο -3% από 6,2%.
Διαβάστε επίσης
Σαράντης: Ρεκόρ πωλήσεων 302,6 εκ. ευρώ στο εξάμηνο και αύξηση κερδών 26,8%
Σαράντης: Οι 4 βασικοί πυλώνες για βιώσιμη ανάπτυξη
Σαράντης: Νέος CEO ο Γιάννης Μπούρας – Αντιπρόεδρος ο Γρηγόρης Σαράντης