Ωρα μηδέν για το Open: Οι «μνηστήρες» που φεύγουν, τα προσύμφωνα με εφοπλιστές, τα άδεια ταμεία και ο τελευταίος χορός του Ιβάν Σαββίδη
Αν όπως υποστήριζε το μακρινό 1748 ο Αμερικανός πολιτικός Βενιαμίν Φραγκλίνος ο «χρόνος είναι χρήμα» – ως υπενθύμιση προς τους εργάτες ότι ο χρόνος που περνάει χωρίς δουλειά, είναι χρόνος χωρίς να βγαίνουν χρήματα – σίγουρα, για τον Ιβάν Σαββίδη είναι πολύ ακριβό να αγοράσει χρήμα και κάπως λιγότερο ακριβό (ακόμη) να αγοράσει χρόνο.
Καθώς το πρώτο τελείωσε – δεν υπάρχουν κονδύλια για αγορά προγράμματος από τον Ιανουάριο και μετά – η σφικτή ηγετική ομάδα του καναλιού καλείται να αντιμετωπίσει παθογένειες και προκλήσεις ενώ παίζει τα τελευταία της χαρτιά αναζητώντας «άσους» στο «μανίκι» της ενημέρωσης, εκεί που έχει σφυρηλατηθεί το αρχικό DNA του καναλιού έχοντας κάψει σπάταλα και άστοχα πολύτιμους οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους σε content που δεν ταιριάζει ούτε στην κουλτούρα του ιδιοκτήτη ούτε στη «στόφα» της δημοσιογραφικής ομάδας κατά την «Κοκλώνεια» περίοδο που πέρασε μάλλον ανεπιστρεπτί. Μια ιδανική λύση θα ήταν να πωληθεί σε χρόνο DT ει δυνατόν και αύριο ο σταθμός και ιδανικά να μην χρειαστεί καν ο καναλάρχης να βάλει το χέρι στην τσέπη για άδειες Χριστουγέννων, bonus (αν δεν συνιστά σύντομο ανέκδοτο), μισθούς και αποζημιώσεις…
To «ghosting» του Ρέστη και η επανακατεύθυνση της πρότασης σε έτερο εφοπλιστή
Το σήριαλ της πώλησης του Open περιλαμβάνει τα τελευταία δύο χρόνια μια ποικιλία επεισοδίων, που θα ζήλευαν και οι πιο ευρηματικοί σεναριογράφοι της must watch list της Silicon Valley. Διαφοροποιούνται ως προ το τίμημα, το μοντέλο ανάληψης των χρεών, τον χρονικό διακανονισμό καταβολής κεφαλαίου και φυσικά τους επίδοξους αγοραστές. Η πιο πρόσφατη χρονικά (στις 10/11) κρούση έγινε στον εφοπλιστή Βίκτωρα Ρέστη με το προσύμφωνο να περιλαμβάνει την τιμή αγοράς (36,2 εκατ. ευρώ) με την παράλληλη ανάληψη των οφειλών ύψους 10 εκατ. ευρώ.
Καθώς η πλευρά του Ρέστη αδιαφόρησε και δεν επέστρεψε το προσύμφωνο υπογεγραμμένο, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία εξαγοράς, ο πρόεδρος της Ραδιοτηλεοπτικής Α.Ε. (διαχειρίστρια εταιρεία του Open), Αρτούρ Νταβιντιάν και «δεξί χέρι» του Ιβάν Σαββίδη, ανακατεύθυνε το συμφωνητικό όπως ακριβώς είχε σταλεί, χωρίς να αλλάξει ούτε ένα κόμμα, σε έτερο κραταιό εφοπλιστή, αναμένοντας αυτή τη φορά η κίνησή του να έχει αίσια έκβαση. Γιατί ο χρόνος πιέζει….
Ο χρόνος, δίκοπο μαχαίρι
Ο χρόνος λοιπόν είναι δίκοπο μαχαίρι για τον Ιβάν Σαββίδη. Το βιαστικό, αγχωγόνο πλήρωμά του (του χρόνου) οσονούπω όταν θα κληθούν οι διαφημιστές να αποφασίσουν με ποια κανάλια θα πάνε και ποια θα αφήσουν για το 2025. Και η πιο ελαστική διάστασή του, η περίοδος κατά την οποία θα υπάρξει μια αίσια λύση της σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας – Ουκρανίας που υπό προϋποθέσεις θα ευνοούσαν το άνοιγμα των μπλοκαρισμένων του λογαριασμών που και αυτό με τη σειρά του θα ξεμπλόκαρε την κάνουλα του χρήματος προς το κανάλι.
Ο φαύλος κύκλος
Ο φαύλος κύκλος περιγράφεται σχηματικά ως εξής: Το κανάλι δεν έχει πρόγραμμα, οι διαφημιστές δεν επενδύουν – Οι διαφημιστές δεν επενδύουν, άρα το κανάλι δεν έχει πρόγραμμα. Δεν είναι αστείο, αλλά το καλύτερο το πιο καλά πουλημένο πρόγραμμα του καναλιού είναι η εκπομπή της Τσολάκη και του Κουσουλού (που κάνει υψηλότατη τηλεθέαση 53%). Ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος είναι master των ειδήσεων αλλά δεν είναι «μάγος» του ΟΖ που θα μετατρέψει με ένα μαγικό ραβδί σε διψήφιο ποσοστό το 5% της τηλεθέασης του δελτίου ειδήσεων του Open.
Ωστόσο ξέρει να κάνει κάτι εξίσου καλά. Να δημιουργήσει νέα ενημερωτικά slot τα οποία θα στελεχώσει εκ των ενόντων, ζητώντας από διαφημιζόμενους και διαφημιστές να επενδύσουν σε αυτό που δεν έχουν οι άλλοι, ή σχεδόν δεν έχουν οι άλλοι γιατί ο ΣΚΑΙ σιγά σιγά γέρνει το καράβι και προς την ενημέρωση. Μια πρόταση είναι λοιπόν να αξιοποιηθούν δημοσιογράφοι – οι οποίοι αναρωτιούνται πόσο ακόμη θα «βάζουν πλάτη» σε κλίμα αβεβαιότητας – για να παραχθούν εκπομπές με πολιτικό περιεχόμενο για διεθνή ή εσωτερικά θέματα.
Και η αλήθεια είναι ότι και για τα μεν υπάρχει ακόμη δυναμικό (πολιτικοί συντάκτες, δημοσιογράφοι όπως η Έλλη Στάη κλπ) και για τα δε (ανταποκριτές από Βρυξέλλες, Τουρκία, Βερολίνο, Μόσχα, ΗΠΑ). Όμως, οι δημοσιογράφοι είναι σίγουρα λιγότεροι έναντι της αρχικής και ακμάζουσας περιόδου του Open, νεότεροι (καλό αυτό) αλλά και λιγότερο έμπειροι (μάλλον κακό) και ίσως εξαντλημένοι. Μάλιστα η έλλειψη έμπειρων δημοσιογράφων είχε πρόσφατα ως αποτέλεσμα λάθη στη μετάδοση πληροφοριών και καθυστερημένες αντιδράσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η λανθασμένη εκτίμηση (κατά τη μετάδοση της είδησης περί διαγραφής Σαμαρά από τον πρωθυπουργό) ότι «ήταν η πρώτη φορά που ένας πρωθυπουργός διέγραψε έναν πρώην πρωθυπουργό», ενώ στην πραγματικότητα, ο Γιώργος Παπανδρέου ως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ είχε τον Ιούνιο του 2008 θέσει εκτός Κ.Ο. τον Κώστα Σημίτη, έπειτα από επιστολή του δεύτερου με την οποία εξέφραζε διαφωνία για διεξαγωγή δημοψηφίσματος επί της Συνθήκης της Λισαβόνας.
Οταν ο Ιβάν Σαββίδης επιθεωρούσε το νέο του απόκτημα, το Open
Σενάρια απόγνωσης
Στο τραπέζι πέφτουν διάφορες ιδέες. Ένα τραπέζι με συνδαιτημόνες τόσο τον γενικό διευθυντή Χρ.Παναγιωτόπουλο όσο και στελέχη από το εμπορικό ή αρχισυντάκτες. Όποιος μπορεί να προσθέσει κάτι ενδιαφέρον και να καταστήσει πιο ανθρώπινο το δωμάτιο πανικού, το προσθέτει. Μια πρόταση είναι η ανάθεση της παραγωγής ψυχαγωγικού προγράμματος σε εταιρείες παραγωγής και η παραχώρηση σε δεύτερο χρόνο, δωρεάν air time. Και ένα έσχατο σενάριο απελπισίας είναι να δώσουν σε καλούς πελάτες δωρεάν χρόνο. Αλλά αυτό δεν πρόκειται να ισχύσει στην πράξη καθώς το κανάλι με αυτόν τον τρόπο υπογράφει τη θανατική του καταδίκη. Ποιος επιστρέφει στις πληρωμές όταν έχει μάθει στο «τζάμπα»; Ή ποιος θέλει να κάνει τον κράχτη – ότι το κανάλι έχει υποδοχή διαφήμισης ισχυρών διαφημιζομένων– για να έρθει κανονικό χρήμα από άλλους πιο μέτριους (σε budget) διαφημιζόμενους; Γίνονται αυτά στην αγορά….
Ζημίες επί ζημιών
Να θυμίσουμε ότι η Ραδιοτηλεοπτική ΑΕ εμφάνισε το 2023 κύκλο εργασιών ύψους 22.248.027 ευρώ έναντι κύκλου εργασιών ύψους 20.965.464 ευρώ το 2022. Η εταιρεία αύξησε τις ζημίες της σε 26.810.179 ευρώ το 2023 από 21.655.361 ευρώ το 2022. «Το σύνολο των Ιδίων Κεφαλαίων της εταιρείας έχει καταστεί αρνητικό ενώ παράλληλα το σύνολο της αξίας των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρείας υπερβαίνει τη συνολική αξία των κυκλοφορούντων περιουσιακών της στοιχείων ύψους 17.819.000 ευρώ.
Τα γεγονότα αυτά ή οι συνθήκες αυτές υποδηλώνουν την ύπαρξη ουσιώδους αβεβαιότητας η οποία ενδεχομένως θα εγείρει σημαντική αμφιβολία σχετικά με τη δυνατότητα της εταιρείας να συνεχίσει τη δραστηριότητά της», σημειώνουν οι ορκωτοί λογιστές και προσθέτουν: «Η διοίκηση της εταιρείας έχει ήδη λάβει τα κατάλληλα μέτρα για τη βελτίωση της χρηματοοικονομικής της θέσης και την ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων της».
Το τελευταίο διάστημα (από τις 24 Ιουλίου έως τις 30 Οκτωβρίου 2024), η Dimera Media Investments LTD, κάτοχος του 99,01% της εταιρείας Ραδιοτηλεοπτική, έχει χορηγήσει μέσω έκδοσης τεσσάρων συνολικά ομολογιακών δανείων ποσά ύψους 4.350.000 ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
Τo Βατερλώ της JP Morgan, ο θρίαμβος της Morgan Stanley και η πρόβλεψη σοκ της Goldman Sachs
Σταϊκούρας: Το μετρό Θεσσαλονίκης θα μεταφέρει 254.000 άτομα ημερησίως
Μπερνάρ Αρνό (Louis Vuitton): Η εκρηκτική κατάθεση του ισχυρού άνδρα της LVMH και οι κατηγορίες κατασκοπείας
Αν όπως υποστήριζε το μακρινό 1748 ο Αμερικανός πολιτικός Βενιαμίν Φραγκλίνος ο «χρόνος είναι χρήμα» – ως υπενθύμιση προς τους εργάτες ότι ο χρόνος που περνάει χωρίς δουλειά, είναι χρόνος χωρίς να βγαίνουν χρήματα – σίγουρα, για τον Ιβάν Σαββίδη είναι πολύ ακριβό να αγοράσει χρήμα και κάπως λιγότερο ακριβό (ακόμη) να αγοράσει χρόνο.
Καθώς το πρώτο τελείωσε – δεν υπάρχουν κονδύλια για αγορά προγράμματος από τον Ιανουάριο και μετά – η σφικτή ηγετική ομάδα του καναλιού καλείται να αντιμετωπίσει παθογένειες και προκλήσεις ενώ παίζει τα τελευταία της χαρτιά αναζητώντας «άσους» στο «μανίκι» της ενημέρωσης, εκεί που έχει σφυρηλατηθεί το αρχικό DNA του καναλιού έχοντας κάψει σπάταλα και άστοχα πολύτιμους οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους σε content που δεν ταιριάζει ούτε στην κουλτούρα του ιδιοκτήτη ούτε στη «στόφα» της δημοσιογραφικής ομάδας κατά την «Κοκλώνεια» περίοδο που πέρασε μάλλον ανεπιστρεπτί. Μια ιδανική λύση θα ήταν να πωληθεί σε χρόνο DT ει δυνατόν και αύριο ο σταθμός και ιδανικά να μην χρειαστεί καν ο καναλάρχης να βάλει το χέρι στην τσέπη για άδειες Χριστουγέννων, bonus (αν δεν συνιστά σύντομο ανέκδοτο), μισθούς και αποζημιώσεις…
To «ghosting» του Ρέστη και η επανακατεύθυνση της πρότασης σε έτερο εφοπλιστή
Το σήριαλ της πώλησης του Open περιλαμβάνει τα τελευταία δύο χρόνια μια ποικιλία επεισοδίων, που θα ζήλευαν και οι πιο ευρηματικοί σεναριογράφοι της must watch list της Silicon Valley. Διαφοροποιούνται ως προ το τίμημα, το μοντέλο ανάληψης των χρεών, τον χρονικό διακανονισμό καταβολής κεφαλαίου και φυσικά τους επίδοξους αγοραστές. Η πιο πρόσφατη χρονικά (στις 10/11) κρούση έγινε στον εφοπλιστή Βίκτωρα Ρέστη με το προσύμφωνο να περιλαμβάνει την τιμή αγοράς (36,2 εκατ. ευρώ) με την παράλληλη ανάληψη των οφειλών ύψους 10 εκατ. ευρώ.
Καθώς η πλευρά του Ρέστη αδιαφόρησε και δεν επέστρεψε το προσύμφωνο υπογεγραμμένο, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία εξαγοράς, ο πρόεδρος της Ραδιοτηλεοπτικής Α.Ε. (διαχειρίστρια εταιρεία του Open), Αρτούρ Νταβιντιάν και «δεξί χέρι» του Ιβάν Σαββίδη, ανακατεύθυνε το συμφωνητικό όπως ακριβώς είχε σταλεί, χωρίς να αλλάξει ούτε ένα κόμμα, σε έτερο κραταιό εφοπλιστή, αναμένοντας αυτή τη φορά η κίνησή του να έχει αίσια έκβαση. Γιατί ο χρόνος πιέζει….
Ο χρόνος, δίκοπο μαχαίρι
Ο χρόνος λοιπόν είναι δίκοπο μαχαίρι για τον Ιβάν Σαββίδη. Το βιαστικό, αγχωγόνο πλήρωμά του (του χρόνου) οσονούπω όταν θα κληθούν οι διαφημιστές να αποφασίσουν με ποια κανάλια θα πάνε και ποια θα αφήσουν για το 2025. Και η πιο ελαστική διάστασή του, η περίοδος κατά την οποία θα υπάρξει μια αίσια λύση της σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας – Ουκρανίας που υπό προϋποθέσεις θα ευνοούσαν το άνοιγμα των μπλοκαρισμένων του λογαριασμών που και αυτό με τη σειρά του θα ξεμπλόκαρε την κάνουλα του χρήματος προς το κανάλι.
Ο φαύλος κύκλος
Ο φαύλος κύκλος περιγράφεται σχηματικά ως εξής: Το κανάλι δεν έχει πρόγραμμα, οι διαφημιστές δεν επενδύουν – Οι διαφημιστές δεν επενδύουν, άρα το κανάλι δεν έχει πρόγραμμα. Δεν είναι αστείο, αλλά το καλύτερο το πιο καλά πουλημένο πρόγραμμα του καναλιού είναι η εκπομπή της Τσολάκη και του Κουσουλού (που κάνει υψηλότατη τηλεθέαση 53%). Ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος είναι master των ειδήσεων αλλά δεν είναι «μάγος» του ΟΖ που θα μετατρέψει με ένα μαγικό ραβδί σε διψήφιο ποσοστό το 5% της τηλεθέασης του δελτίου ειδήσεων του Open.
Ωστόσο ξέρει να κάνει κάτι εξίσου καλά. Να δημιουργήσει νέα ενημερωτικά slot τα οποία θα στελεχώσει εκ των ενόντων, ζητώντας από διαφημιζόμενους και διαφημιστές να επενδύσουν σε αυτό που δεν έχουν οι άλλοι, ή σχεδόν δεν έχουν οι άλλοι γιατί ο ΣΚΑΙ σιγά σιγά γέρνει το καράβι και προς την ενημέρωση. Μια πρόταση είναι λοιπόν να αξιοποιηθούν δημοσιογράφοι – οι οποίοι αναρωτιούνται πόσο ακόμη θα «βάζουν πλάτη» σε κλίμα αβεβαιότητας – για να παραχθούν εκπομπές με πολιτικό περιεχόμενο για διεθνή ή εσωτερικά θέματα.
Και η αλήθεια είναι ότι και για τα μεν υπάρχει ακόμη δυναμικό (πολιτικοί συντάκτες, δημοσιογράφοι όπως η Έλλη Στάη κλπ) και για τα δε (ανταποκριτές από Βρυξέλλες, Τουρκία, Βερολίνο, Μόσχα, ΗΠΑ). Όμως, οι δημοσιογράφοι είναι σίγουρα λιγότεροι έναντι της αρχικής και ακμάζουσας περιόδου του Open, νεότεροι (καλό αυτό) αλλά και λιγότερο έμπειροι (μάλλον κακό) και ίσως εξαντλημένοι. Μάλιστα η έλλειψη έμπειρων δημοσιογράφων είχε πρόσφατα ως αποτέλεσμα λάθη στη μετάδοση πληροφοριών και καθυστερημένες αντιδράσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η λανθασμένη εκτίμηση (κατά τη μετάδοση της είδησης περί διαγραφής Σαμαρά από τον πρωθυπουργό) ότι «ήταν η πρώτη φορά που ένας πρωθυπουργός διέγραψε έναν πρώην πρωθυπουργό», ενώ στην πραγματικότητα, ο Γιώργος Παπανδρέου ως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ είχε τον Ιούνιο του 2008 θέσει εκτός Κ.Ο. τον Κώστα Σημίτη, έπειτα από επιστολή του δεύτερου με την οποία εξέφραζε διαφωνία για διεξαγωγή δημοψηφίσματος επί της Συνθήκης της Λισαβόνας.
Οταν ο Ιβάν Σαββίδης επιθεωρούσε το νέο του απόκτημα, το Open
Σενάρια απόγνωσης
Στο τραπέζι πέφτουν διάφορες ιδέες. Ένα τραπέζι με συνδαιτημόνες τόσο τον γενικό διευθυντή Χρ.Παναγιωτόπουλο όσο και στελέχη από το εμπορικό ή αρχισυντάκτες. Όποιος μπορεί να προσθέσει κάτι ενδιαφέρον και να καταστήσει πιο ανθρώπινο το δωμάτιο πανικού, το προσθέτει. Μια πρόταση είναι η ανάθεση της παραγωγής ψυχαγωγικού προγράμματος σε εταιρείες παραγωγής και η παραχώρηση σε δεύτερο χρόνο, δωρεάν air time. Και ένα έσχατο σενάριο απελπισίας είναι να δώσουν σε καλούς πελάτες δωρεάν χρόνο. Αλλά αυτό δεν πρόκειται να ισχύσει στην πράξη καθώς το κανάλι με αυτόν τον τρόπο υπογράφει τη θανατική του καταδίκη. Ποιος επιστρέφει στις πληρωμές όταν έχει μάθει στο «τζάμπα»; Ή ποιος θέλει να κάνει τον κράχτη – ότι το κανάλι έχει υποδοχή διαφήμισης ισχυρών διαφημιζομένων– για να έρθει κανονικό χρήμα από άλλους πιο μέτριους (σε budget) διαφημιζόμενους; Γίνονται αυτά στην αγορά….
Ζημίες επί ζημιών
Να θυμίσουμε ότι η Ραδιοτηλεοπτική ΑΕ εμφάνισε το 2023 κύκλο εργασιών ύψους 22.248.027 ευρώ έναντι κύκλου εργασιών ύψους 20.965.464 ευρώ το 2022. Η εταιρεία αύξησε τις ζημίες της σε 26.810.179 ευρώ το 2023 από 21.655.361 ευρώ το 2022. «Το σύνολο των Ιδίων Κεφαλαίων της εταιρείας έχει καταστεί αρνητικό ενώ παράλληλα το σύνολο της αξίας των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρείας υπερβαίνει τη συνολική αξία των κυκλοφορούντων περιουσιακών της στοιχείων ύψους 17.819.000 ευρώ.
Τα γεγονότα αυτά ή οι συνθήκες αυτές υποδηλώνουν την ύπαρξη ουσιώδους αβεβαιότητας η οποία ενδεχομένως θα εγείρει σημαντική αμφιβολία σχετικά με τη δυνατότητα της εταιρείας να συνεχίσει τη δραστηριότητά της», σημειώνουν οι ορκωτοί λογιστές και προσθέτουν: «Η διοίκηση της εταιρείας έχει ήδη λάβει τα κατάλληλα μέτρα για τη βελτίωση της χρηματοοικονομικής της θέσης και την ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων της».
Το τελευταίο διάστημα (από τις 24 Ιουλίου έως τις 30 Οκτωβρίου 2024), η Dimera Media Investments LTD, κάτοχος του 99,01% της εταιρείας Ραδιοτηλεοπτική, έχει χορηγήσει μέσω έκδοσης τεσσάρων συνολικά ομολογιακών δανείων ποσά ύψους 4.350.000 ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
Τo Βατερλώ της JP Morgan, ο θρίαμβος της Morgan Stanley και η πρόβλεψη σοκ της Goldman Sachs
Σταϊκούρας: Το μετρό Θεσσαλονίκης θα μεταφέρει 254.000 άτομα ημερησίως
Μπερνάρ Αρνό (Louis Vuitton): Η εκρηκτική κατάθεση του ισχυρού άνδρα της LVMH και οι κατηγορίες κατασκοπείας