Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
Οι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι που πραγματοποίησαν συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών στις έντεκα Μαρίνες της Αττικής, διαπίστωσαν ότι μεγάλος αριθμός ναυτικών, ενώ αποτελούσαν πλήρωμα των πολυτελών σκαφών δεν ήταν ασφαλισμένοι στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.
Μάλιστα, σε ανακοίνωση της, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, κατονόμαζε ή φωτογράφιζε και εφοπλιστές για την τακτική που ακολουθούσαν.
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κινητοποιήθηκε αμέσως μετά τις καταγγελίες και το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος “σάρωσε” τις Μαρίνες και τα θαλαμηγά σκάφη για να διασταυρώσουν τις καταγγελίες.
Ταυτόχρονα, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία επισήμανε ότι όλοι οι απογεγραμμένοι ναυτικού που απασχολούνται σε πλοία, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του Προεδρικού Διατάγματος 913 /78, θα πρέπει να είναι ασφαλισμένοι στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.
Στην πρώτη ανακοίνωση της, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος, αποκάλυπτε ότι “ βραβευμένος μεγαλο-εφοπλιστής πιάστηκε με την γίδα στην πλάτη…” και τόνιζε:
“Πολυτελή σκάφη που κλείνουν ναυλοσύμφωνα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, απασχολούν ανασφάλιστους ναυτικούς. Ο πόλεμος εναντίον τους ξεκίνησε και δεν θα σταματήσει έως την συμμόρφωση τους. Μια σημαντική, αγωνιστική πρωτοβουλία ξεκίνησε η ΠΕΝΕΝ έχοντας στο στόχαστρο της τα επαγγελματικά θαλαμηγά σκάφη αναψυχής στα οποία επικρατεί γενικευμένη αδήλωτη εργασία κατά την χειμερινή περίοδο.
Από έλεγχο που διενεργήσαμε σε όλες τις μαρίνες (Ζέας, Αθήνας, Φλοίσβου, Γλυφάδας, Αγίου Κοσμά, Περάματος κ.α.) κατά το προηγούμενο διάστημα διαπιστώσαμε και έχουμε καταγράψει πολλές δεκάδες πλοία στα οποία παράνομα επικρατεί η ανασφάλιστη εργασία.
Επίσης στο πλαίσιο των ίδιων ελέγχων καταγράψαμε και παραβάσεις που αφορούν την ισχύουσα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η οποία προβλέπει τις ελάχιστες αποδοχές στην κατηγορία αυτή των πλοίων.
Μέσα σε αυτές τις εταιρίες που έχουν στην ιδιοκτησία τους δεκάδες πολυτελή θαλαμηγά σκάφη σημειώνεται εκτεταμένη εισφορο-διαφυγή από την ασφάλιση των πληρωμάτων στο ΝΑΤ με συνέπεια την απώλεια εσόδων για το ΝΑΤ αλλά και ναυτικής υπηρεσίας για τους Ναυτεργάτες που δουλεύουν ανασφάλιστοι”.
Στην ίδια ανακοίνωση, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος, επισήμανε ότι “το θλιβερό σε αυτή την εφοπλιστική αυθαιρεσία είναι ότι λιμενικές αρχές που εδρεύουν δίπλα και μπροστά σε αυτά τα σκάφη και νυχθημερόν ασχολούνται και εποπτεύουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, ουδέποτε έως σήμερα πραγματοποίησαν τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους σε ό,τι αφορά την ασφάλιση των πληρωμάτων!
Με τον τρόπο αυτό καθιερώθηκε η αδήλωτη, ανασφάλιστη εργασία, οι πλοιοκτήτες όριζαν και αποφάσιζαν μόνοι τα μεροκάματα και τους μισθούς των πληρωμάτων με τους δικούς τους όρους, με αποτέλεσμα να οργιάζει η ασυδοσία.
Ταυτόχρονα είχε επιβληθεί ένα είδος ομερτά που όλοι οι εμπλεκόμενοι γνώριζαν αλλά κανείς δεν μιλούσε και βέβαια ούτε λόγος να αντιμετωπιστεί και να αποκατασταθεί αυτή η αντεργατική αθλιότητα σε βάρος των Ναυτεργατών”.
Μετά τις καταγγελίες και την ενεργοποίηση των κατά τόπων Λιμεναρχείων, οι περισσότεροι πλοιοκτήτες των σκαφών και οι εταιρείες έσπευσαν να ασφαλίσουν τα πληρώματα τους, ή μέρος αυτών.
“Από τον περσινό χειμώνα ασχοληθήκαμε επισταμένως, μεθοδικά και αποτελεσματικά, δώσαμε συνέχεια φέτος και σήμερα έχουμε μια εξαιρετική εικόνα για τα επαγγελματικά σκάφη που οφείλουν να έχουν συγκροτημένο πλήρωμα, να απασχολούν απογεγραμμένους Ναυτεργάτες και να εφαρμόζεται για αυτούς τουλάχιστον η ΣΣΕ”, ανέφερε η ΠΕΝΕΝ και στη συνέχεια επισήμανε:
“Ενδεικτικά σε παρέμβαση μας στην Μαρίνα Ζέας στον Πειραιά διαπιστώθηκε ότι η πολυτελής θαλαμηγός του γνωστού εφοπλιστή Γ. Δράγνη (OPTASIA) απασχολούσε 18 μέλη του πληρώματος οι οποίοι όλοι ακόμη και ο Πλοίαρχος ήταν ανασφάλιστοι. Ο κύριος αυτός μόλις προχθές τιμήθηκε με το βραβείο Newsmaker της Χρονιάς στα 21α Ελληνικά
Ναυτιλιακά Βραβεία της Lloyd’s List…
Εξηγούμαστε και διευκρινίζουμε:
Η πάταξη της αδήλωτης – ανασφάλιστης εργασίας γίνεται βασική προτεραιότητα μας για το επόμενο διάστημα, θα βρισκόμαστε καθημερινά στις μαρίνες έως όλα τα επαγγελματικά σκάφη ν’ ασφαλίσουντους Ναυτεργάτες στο ΝΑΤ”
Επίσης, ο Αντώνης Νταλακογιώργος, καλεί την Ένωση Πλοιοκτητών Θαλαμηγών Σκαφών να ενημερώσει άμεσα τα μέλη της προκειμένου να συμμορφωθούν και να εγκαταλείψουν οριστικά τον τυχοδιωκτισμό τους στην μη ασφάλιση των πληρωμάτων.
Επίσης, καλεί το ΥΕΝ, την ΔΝΕΡ, τα Κεντρικά Λιμεναρχεία Πειραιά – Σαρωνικού μαζί και κυρίως τα Λιμενικά Τμήματα που βρίσκονται σε όλες τις μαρίνες της Αττικής να πράξουν το αυτονόητο.
Σε νεώτερη ανακοίνωση του, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος, ενημερώνει ότι “εντυπωσιακή και απολύτως αποτελεσματική είναι η αγωνιστική παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ σε πολλές δεκάδες επαγγελματικά θαλαμηγά σκάφη που οι πλοιοκτήτες τους (όπως καταγγείλαμε) έχουν αδήλωτα και ανασφάλιστα πληρώματα κατά την χειμερινή περίοδο.
Ήδη κλιμάκια της ΠΕΝΕΝ σαρώνουν τις μαρίνες σε όλη την Αττική και τα στοιχεία που έχουν συλλέξει είναι πρωτοφανή για την έκταση της μαύρης, αδήλωτης εργασίας στα σκάφη αυτά. Η ΠΕΝΕΝ ήδη έχει ενημερώσει το ΥΕΝ, το Υπουργείο Εργασίας, τις αρμόδιες Υπηρεσίες τους, καθώς και όλες τις λιμενικές αρχές.
Ένα σημαντικό μέρος των πλοιοκτητών έχουν ήδη συμμορφωθεί, ορισμένοι άλλοι εξακολουθούν να κωφεύουν, ενώ υπάρχουν και εκείνοι οι οποίοι στέλνουν για καφέ… στα πλοία τους στελέχη τους για να κόψουν κίνηση αποφεύγοντας προκλητικά να προχωρήσουν στην ασφάλιση των πληρωμάτων τους.
Ίσως να πιστεύουν ότι η εκστρατεία μας αυτή θα είναι προσωρινή ή αποσπασματική και θα τελειώσει τις επόμενες ημέρες αφήνοντας πίσω το καθεστώς της επιχειρηματικής ασυδοσίας.
Δηλώνουμε ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και θα ενταθούν και μέσα στις γιορτές και κανείς δεν πρόκειται να ξεφύγει…
Θα επιβάλλουμε είτε το θέλουν , είτε όχι σε όλα τα σκάφη που πρέπει να είναι ασφαλισμένοι οι Ναυτεργάτες να έχουν διασφαλισμένα τα δικαιώματα τους στη Ναυτική εργασία, στην ΣΣΕ, στην κοινωνική ασφάλιση!!!”
Ο Αντώνης Νταλακογιώργος, θίγει με τις ανακοινώσεις και ένα άλλο σημαντικό θέμα, αυτό της εκμετάλλευσης αλλοδαπών ναυτικών, ανδρών και γυναικών.
Ειδικότερα, τονίζει:
“Μαζί με αυτό δεν θα αφήσουμε στο απυρόβλητο ένα ακόμη πρόβλημα που δεν θελήσαμε στο πρώτο στάδιο να αναδείξουμε και αφορά πολλούς κοινοτικούς Ναυτεργάτες (από Ρουμανία – Βουλγαρία κλπ.) μεταξύ των οποίων και γυναικών που γίνονται θύματα αισχρής εκμετάλλευσης από τους πλοιοκτήτες.
Θα μας βρουν και τώρα τον χειμώνα μπροστά και απέναντι τους, αλλά και το καλοκαίρι!!!
Γνωρίζουμε άριστα τους τρόπους, τις μεθόδους και τις άθλιες πρακτικές που χρησιμοποιούν σε βάρος τους!
Οφείλουμε να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις που έχουμε στην προσπάθεια μας αυτή, έχουν θετική ανταπόκριση οι υπηρεσίες του ΥΕΝ, το ΝΑΤ, αλλά και ορισμένα λιμενικά τμήματα”.
Διαβάστε επίσης
Στυλιανίδης: Το κύκλωμα των διακινητών είναι αδίστακτο
Castor Maritime (Πέτρος Παναγιωτίδης): Πούλησε πλοίο έναντι 19,3 εκατ. δολαρίων
Centrofin (Δημήτρης Προκοπίου): Παρήγγειλε έξι πλοία kamsarmax
Οι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι που πραγματοποίησαν συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών στις έντεκα Μαρίνες της Αττικής, διαπίστωσαν ότι μεγάλος αριθμός ναυτικών, ενώ αποτελούσαν πλήρωμα των πολυτελών σκαφών δεν ήταν ασφαλισμένοι στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.
Μάλιστα, σε ανακοίνωση της, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, κατονόμαζε ή φωτογράφιζε και εφοπλιστές για την τακτική που ακολουθούσαν.
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κινητοποιήθηκε αμέσως μετά τις καταγγελίες και το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος “σάρωσε” τις Μαρίνες και τα θαλαμηγά σκάφη για να διασταυρώσουν τις καταγγελίες.
Ταυτόχρονα, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία επισήμανε ότι όλοι οι απογεγραμμένοι ναυτικού που απασχολούνται σε πλοία, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του Προεδρικού Διατάγματος 913 /78, θα πρέπει να είναι ασφαλισμένοι στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.
Στην πρώτη ανακοίνωση της, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος, αποκάλυπτε ότι “ βραβευμένος μεγαλο-εφοπλιστής πιάστηκε με την γίδα στην πλάτη…” και τόνιζε:
“Πολυτελή σκάφη που κλείνουν ναυλοσύμφωνα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, απασχολούν ανασφάλιστους ναυτικούς. Ο πόλεμος εναντίον τους ξεκίνησε και δεν θα σταματήσει έως την συμμόρφωση τους. Μια σημαντική, αγωνιστική πρωτοβουλία ξεκίνησε η ΠΕΝΕΝ έχοντας στο στόχαστρο της τα επαγγελματικά θαλαμηγά σκάφη αναψυχής στα οποία επικρατεί γενικευμένη αδήλωτη εργασία κατά την χειμερινή περίοδο.
Από έλεγχο που διενεργήσαμε σε όλες τις μαρίνες (Ζέας, Αθήνας, Φλοίσβου, Γλυφάδας, Αγίου Κοσμά, Περάματος κ.α.) κατά το προηγούμενο διάστημα διαπιστώσαμε και έχουμε καταγράψει πολλές δεκάδες πλοία στα οποία παράνομα επικρατεί η ανασφάλιστη εργασία.
Επίσης στο πλαίσιο των ίδιων ελέγχων καταγράψαμε και παραβάσεις που αφορούν την ισχύουσα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η οποία προβλέπει τις ελάχιστες αποδοχές στην κατηγορία αυτή των πλοίων.
Μέσα σε αυτές τις εταιρίες που έχουν στην ιδιοκτησία τους δεκάδες πολυτελή θαλαμηγά σκάφη σημειώνεται εκτεταμένη εισφορο-διαφυγή από την ασφάλιση των πληρωμάτων στο ΝΑΤ με συνέπεια την απώλεια εσόδων για το ΝΑΤ αλλά και ναυτικής υπηρεσίας για τους Ναυτεργάτες που δουλεύουν ανασφάλιστοι”.
Στην ίδια ανακοίνωση, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος, επισήμανε ότι “το θλιβερό σε αυτή την εφοπλιστική αυθαιρεσία είναι ότι λιμενικές αρχές που εδρεύουν δίπλα και μπροστά σε αυτά τα σκάφη και νυχθημερόν ασχολούνται και εποπτεύουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, ουδέποτε έως σήμερα πραγματοποίησαν τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους σε ό,τι αφορά την ασφάλιση των πληρωμάτων!
Με τον τρόπο αυτό καθιερώθηκε η αδήλωτη, ανασφάλιστη εργασία, οι πλοιοκτήτες όριζαν και αποφάσιζαν μόνοι τα μεροκάματα και τους μισθούς των πληρωμάτων με τους δικούς τους όρους, με αποτέλεσμα να οργιάζει η ασυδοσία.
Ταυτόχρονα είχε επιβληθεί ένα είδος ομερτά που όλοι οι εμπλεκόμενοι γνώριζαν αλλά κανείς δεν μιλούσε και βέβαια ούτε λόγος να αντιμετωπιστεί και να αποκατασταθεί αυτή η αντεργατική αθλιότητα σε βάρος των Ναυτεργατών”.
Μετά τις καταγγελίες και την ενεργοποίηση των κατά τόπων Λιμεναρχείων, οι περισσότεροι πλοιοκτήτες των σκαφών και οι εταιρείες έσπευσαν να ασφαλίσουν τα πληρώματα τους, ή μέρος αυτών.
“Από τον περσινό χειμώνα ασχοληθήκαμε επισταμένως, μεθοδικά και αποτελεσματικά, δώσαμε συνέχεια φέτος και σήμερα έχουμε μια εξαιρετική εικόνα για τα επαγγελματικά σκάφη που οφείλουν να έχουν συγκροτημένο πλήρωμα, να απασχολούν απογεγραμμένους Ναυτεργάτες και να εφαρμόζεται για αυτούς τουλάχιστον η ΣΣΕ”, ανέφερε η ΠΕΝΕΝ και στη συνέχεια επισήμανε:
“Ενδεικτικά σε παρέμβαση μας στην Μαρίνα Ζέας στον Πειραιά διαπιστώθηκε ότι η πολυτελής θαλαμηγός του γνωστού εφοπλιστή Γ. Δράγνη (OPTASIA) απασχολούσε 18 μέλη του πληρώματος οι οποίοι όλοι ακόμη και ο Πλοίαρχος ήταν ανασφάλιστοι. Ο κύριος αυτός μόλις προχθές τιμήθηκε με το βραβείο Newsmaker της Χρονιάς στα 21α Ελληνικά
Ναυτιλιακά Βραβεία της Lloyd’s List…
Εξηγούμαστε και διευκρινίζουμε:
Η πάταξη της αδήλωτης – ανασφάλιστης εργασίας γίνεται βασική προτεραιότητα μας για το επόμενο διάστημα, θα βρισκόμαστε καθημερινά στις μαρίνες έως όλα τα επαγγελματικά σκάφη ν’ ασφαλίσουντους Ναυτεργάτες στο ΝΑΤ”
Επίσης, ο Αντώνης Νταλακογιώργος, καλεί την Ένωση Πλοιοκτητών Θαλαμηγών Σκαφών να ενημερώσει άμεσα τα μέλη της προκειμένου να συμμορφωθούν και να εγκαταλείψουν οριστικά τον τυχοδιωκτισμό τους στην μη ασφάλιση των πληρωμάτων.
Επίσης, καλεί το ΥΕΝ, την ΔΝΕΡ, τα Κεντρικά Λιμεναρχεία Πειραιά – Σαρωνικού μαζί και κυρίως τα Λιμενικά Τμήματα που βρίσκονται σε όλες τις μαρίνες της Αττικής να πράξουν το αυτονόητο.
Σε νεώτερη ανακοίνωση του, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος, ενημερώνει ότι “εντυπωσιακή και απολύτως αποτελεσματική είναι η αγωνιστική παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ σε πολλές δεκάδες επαγγελματικά θαλαμηγά σκάφη που οι πλοιοκτήτες τους (όπως καταγγείλαμε) έχουν αδήλωτα και ανασφάλιστα πληρώματα κατά την χειμερινή περίοδο.
Ήδη κλιμάκια της ΠΕΝΕΝ σαρώνουν τις μαρίνες σε όλη την Αττική και τα στοιχεία που έχουν συλλέξει είναι πρωτοφανή για την έκταση της μαύρης, αδήλωτης εργασίας στα σκάφη αυτά. Η ΠΕΝΕΝ ήδη έχει ενημερώσει το ΥΕΝ, το Υπουργείο Εργασίας, τις αρμόδιες Υπηρεσίες τους, καθώς και όλες τις λιμενικές αρχές.
Ένα σημαντικό μέρος των πλοιοκτητών έχουν ήδη συμμορφωθεί, ορισμένοι άλλοι εξακολουθούν να κωφεύουν, ενώ υπάρχουν και εκείνοι οι οποίοι στέλνουν για καφέ… στα πλοία τους στελέχη τους για να κόψουν κίνηση αποφεύγοντας προκλητικά να προχωρήσουν στην ασφάλιση των πληρωμάτων τους.
Ίσως να πιστεύουν ότι η εκστρατεία μας αυτή θα είναι προσωρινή ή αποσπασματική και θα τελειώσει τις επόμενες ημέρες αφήνοντας πίσω το καθεστώς της επιχειρηματικής ασυδοσίας.
Δηλώνουμε ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και θα ενταθούν και μέσα στις γιορτές και κανείς δεν πρόκειται να ξεφύγει…
Θα επιβάλλουμε είτε το θέλουν , είτε όχι σε όλα τα σκάφη που πρέπει να είναι ασφαλισμένοι οι Ναυτεργάτες να έχουν διασφαλισμένα τα δικαιώματα τους στη Ναυτική εργασία, στην ΣΣΕ, στην κοινωνική ασφάλιση!!!”
Ο Αντώνης Νταλακογιώργος, θίγει με τις ανακοινώσεις και ένα άλλο σημαντικό θέμα, αυτό της εκμετάλλευσης αλλοδαπών ναυτικών, ανδρών και γυναικών.
Ειδικότερα, τονίζει:
“Μαζί με αυτό δεν θα αφήσουμε στο απυρόβλητο ένα ακόμη πρόβλημα που δεν θελήσαμε στο πρώτο στάδιο να αναδείξουμε και αφορά πολλούς κοινοτικούς Ναυτεργάτες (από Ρουμανία – Βουλγαρία κλπ.) μεταξύ των οποίων και γυναικών που γίνονται θύματα αισχρής εκμετάλλευσης από τους πλοιοκτήτες.
Θα μας βρουν και τώρα τον χειμώνα μπροστά και απέναντι τους, αλλά και το καλοκαίρι!!!
Γνωρίζουμε άριστα τους τρόπους, τις μεθόδους και τις άθλιες πρακτικές που χρησιμοποιούν σε βάρος τους!
Οφείλουμε να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις που έχουμε στην προσπάθεια μας αυτή, έχουν θετική ανταπόκριση οι υπηρεσίες του ΥΕΝ, το ΝΑΤ, αλλά και ορισμένα λιμενικά τμήματα”.
Διαβάστε επίσης
Στυλιανίδης: Το κύκλωμα των διακινητών είναι αδίστακτο
Castor Maritime (Πέτρος Παναγιωτίδης): Πούλησε πλοίο έναντι 19,3 εκατ. δολαρίων
Centrofin (Δημήτρης Προκοπίου): Παρήγγειλε έξι πλοία kamsarmax