Παπακωνσταντίνου (Ideal): €180 εκατ. για επενδύσεις και εξαγορές – Τα σχέδια για τη Byte
Με πρωταγωνιστή τον τομέα της Πληροφορικής «πορεύθηκε» το πρώτο εξάμηνο η Ideal του Λάμπρου Παπακωνσταντίνου, με τον ίδιο να επισημαίνει ότι μέχρι τέλος του έτους αναμένεται ακόμα μία εξαγορά, μετά τη BlueStream.
Κατά τη διάρκεια του χθεσινού call με αναλυτές, η διοίκηση του ομίλου τόνισε ότι έχει στο…τσουβάλι περί τα 180 εκατ. ευρώ για επενδύσεις και εξαγορές μετά την πώληση της Astir Vitogiannis ενώ ήδη εξετάζεται η περίπτωση τουλάχιστον 3 εταιρειών, με τη μία εξαγορά να γίνεται μέχρι τέλος του χρόνου.
Μάλιστα, η διοίκηση επιβεβαίωσε ότι στα πλάνα έχει τη δημιουργία ενιαίας εταιρείας πληροφορικής, στην οποία θα μπουν όλες οι εταιρείες του κλάδου και συγκεκριμένα κάτω από την ομπρέλα της Byte.
Όπως έχει τονίσει και στο παρελθόν, μιλώντας στο mononews ο κ. Λάμπρος Παπακωνσταντίνου είχε αφήσει ανοιχτό το σενάριο για τη δημιουργία ενός δυναμικού ομίλου πληροφορικής με κεντρικό βραχίονα την Byte, ενώ δεν απέκλεισε να κινηθεί και για την είσοδο αυτής της νέας οντότητας στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Η διοίκηση αναφέρθηκε και στην δραστηριότητα του ομίλου στο Μπαχρέιν, λέγοντας ότι στοχεύουν σε μεγαλύτερη ανάπτυξη στην περιοχή.
«Πυλώνας» η πληροφορική
Απ’ ότι φαίνεται η πληροφορική θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρείας τα επόμενα χρόνια. Να θυμίσουμε ότι τα τελευταία χρόνια η Ideal έχει προχωρήσει στην εξαγορά σημαντικών εταιρειών πληροφορικής.
Όπως αυτή της Netbull το 2022, μέσω της Adacom, θυγατρικής του ομίλου, έναντι 6,3 εκατ. ευρώ, την Byte του Σπυριδογιώργου Βυζαντίου (που αποτελεί και τη μεγαλύτερη και σημαντικότερη στον κλάδο), και τελευταία τη Bluestream, έναντι 12,2 εκατ. ευρώ, κρατώντας μάλιστα και option για την απόκτηση του υπόλοιπου 25%.
Εφόσον δημιουργηθεί ένας όμιλος πληροφορικής με σημαία την Byte, θα είναι η μεγαλύτερη εισηγμένη πληροφορικής βάσει τζίρου στο ΧΑ.
Το α’ εξάμηνο 2024 τα έσοδα της δραστηριότητας των Ολοκληρωμένων Λύσεων Πληροφορικής & Διανομής τεχνολογικού εξοπλισμού μέσω της θυγατρικής BYTE COMPUTER Α.Β.Ε.Ε., ανήλθαν σε 51,5 εκατ. ευρώ ενώ τα έσοδα για την αντίστοιχη περίοδο 2023 ανήλθαν σε 25,9 εκατ. ευρώ, με την δραστηριότητα να σημειώνει διπλασιασμό των πωλήσεών της.
Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην υλοποίηση μεγάλων έργων ψηφιακού μετασχηματισμού που η εταιρεία είχε αναλάβει αλλά και στις στοχευμένες επιχειρηματικές επιλογές της Διοίκησης για προσθήκη και ανάπτυξη νέων λύσεων που συμβάλλουν στην αύξηση του πελατολογίου και του κύκλου εργασιών της εταιρίας.
Η διοίκηση εκτιμά ότι η ανάπτυξη αυτή θα συνεχιστεί και στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 μέσω της ολοκλήρωσης των υλοποιήσεων έργων που έχει ήδη αναλάβει καθώς και λόγω της προσπάθειας της κυβέρνησης για επιτάχυνση του ρυθμού απορρόφησης των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης η οποία αναμένεται να συμβάλει στην δημοπράτηση νέων έργων, μέρος της ανάληψης των οποίων η Εταιρεία θα προσπαθήσει να διεκδικήσει. Επισημαίνεται, ότι η ΒΥΤΕ έχει ανεκτέλεστα έργα ύψους, 65 εκατ. ευρώ.
Συνολικά ο κύκλος εργασιών ο κύκλος εργασιών της δραστηριότητας της πληροφορικής ανήλθε σε 82,7 εκατ. ευρώ και σημείωσε αύξηση 65% (50,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο) ενώ η EBITDA κερδοφορία ανήλθε σε 8,9 εκατ. ευρώ και σημείωσε αντίστοιχα αύξηση 51%.
Μειωμένες πωλήσεις το β εξάμηνο
Όσον αφορά τα Attica, αν και τα έσοδα το πρώτο εξάμηνο είχαν αύξηση 11% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, η διοίκηση προβλέπει μείωση των εσόδων το β εξάμηνο του έτους, λόγω της γενικότερης επιβράδυνσης της αγοράς που ξεκίνησε από τον Μάιο.
Το πρώτο εξάμηνο σημαντική ενίσχυση των εσόδων προήλθε από την αύξηση των πωλήσεων προς ταξιδιώτες τρίτων χωρών (Tax Free) σημειώνοντας άνοδο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα κατά 32% περίπου. Ισραήλ, ΗΠΑ, Αίγυπτος, Τουρκία και Αραβικά κράτη έχουν ιδιαίτερη δυναμική στις πωλήσεις Tax Free.
Στα πλαίσια αναβάθμισης των πολυκαταστημάτων Attica, συνεχίζεται το επενδυτικό πλάνο ανακαίνισης των υφισταμένων χώρων και δημιουργίας νέων τμημάτων στα πλαίσια της στρατηγικής καθιέρωσης ως το μοναδικό premium πολυκατάστημα στην Ελληνική αγορά, ενώ παράλληλα διαφοροποιούνται προϊοντικά με την εισαγωγή νέων brands όπως ενδεικτικά jacquemus, amiri, Gucci make up, Alemais, Elisabetha Franchi.
Η αύξηση των ωφέλιμων τετραγωνικών μέτρων του συνόλου των καταστημάτων αλλά και η επιλογή προμηθευτών και προϊόντων με μεγαλύτερη ανταπόκριση στο καταναλωτικό κοινό είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της επισκεψιμότητας με παράλληλη αύξηση του αριθμού των συναλλαγών και της μέσης αξίας της συναλλαγής.
Διαβάστε επίσης:
Παπακωνσταντίνου (Ideal): Τα σενάρια για την BYTE, μετά την εξαγορά της BlueStream
Με πρωταγωνιστή τον τομέα της Πληροφορικής «πορεύθηκε» το πρώτο εξάμηνο η Ideal του Λάμπρου Παπακωνσταντίνου, με τον ίδιο να επισημαίνει ότι μέχρι τέλος του έτους αναμένεται ακόμα μία εξαγορά, μετά τη BlueStream.
Κατά τη διάρκεια του χθεσινού call με αναλυτές, η διοίκηση του ομίλου τόνισε ότι έχει στο…τσουβάλι περί τα 180 εκατ. ευρώ για επενδύσεις και εξαγορές μετά την πώληση της Astir Vitogiannis ενώ ήδη εξετάζεται η περίπτωση τουλάχιστον 3 εταιρειών, με τη μία εξαγορά να γίνεται μέχρι τέλος του χρόνου.
Μάλιστα, η διοίκηση επιβεβαίωσε ότι στα πλάνα έχει τη δημιουργία ενιαίας εταιρείας πληροφορικής, στην οποία θα μπουν όλες οι εταιρείες του κλάδου και συγκεκριμένα κάτω από την ομπρέλα της Byte.
Όπως έχει τονίσει και στο παρελθόν, μιλώντας στο mononews ο κ. Λάμπρος Παπακωνσταντίνου είχε αφήσει ανοιχτό το σενάριο για τη δημιουργία ενός δυναμικού ομίλου πληροφορικής με κεντρικό βραχίονα την Byte, ενώ δεν απέκλεισε να κινηθεί και για την είσοδο αυτής της νέας οντότητας στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Η διοίκηση αναφέρθηκε και στην δραστηριότητα του ομίλου στο Μπαχρέιν, λέγοντας ότι στοχεύουν σε μεγαλύτερη ανάπτυξη στην περιοχή.
«Πυλώνας» η πληροφορική
Απ’ ότι φαίνεται η πληροφορική θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρείας τα επόμενα χρόνια. Να θυμίσουμε ότι τα τελευταία χρόνια η Ideal έχει προχωρήσει στην εξαγορά σημαντικών εταιρειών πληροφορικής.
Όπως αυτή της Netbull το 2022, μέσω της Adacom, θυγατρικής του ομίλου, έναντι 6,3 εκατ. ευρώ, την Byte του Σπυριδογιώργου Βυζαντίου (που αποτελεί και τη μεγαλύτερη και σημαντικότερη στον κλάδο), και τελευταία τη Bluestream, έναντι 12,2 εκατ. ευρώ, κρατώντας μάλιστα και option για την απόκτηση του υπόλοιπου 25%.
Εφόσον δημιουργηθεί ένας όμιλος πληροφορικής με σημαία την Byte, θα είναι η μεγαλύτερη εισηγμένη πληροφορικής βάσει τζίρου στο ΧΑ.
Το α’ εξάμηνο 2024 τα έσοδα της δραστηριότητας των Ολοκληρωμένων Λύσεων Πληροφορικής & Διανομής τεχνολογικού εξοπλισμού μέσω της θυγατρικής BYTE COMPUTER Α.Β.Ε.Ε., ανήλθαν σε 51,5 εκατ. ευρώ ενώ τα έσοδα για την αντίστοιχη περίοδο 2023 ανήλθαν σε 25,9 εκατ. ευρώ, με την δραστηριότητα να σημειώνει διπλασιασμό των πωλήσεών της.
Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην υλοποίηση μεγάλων έργων ψηφιακού μετασχηματισμού που η εταιρεία είχε αναλάβει αλλά και στις στοχευμένες επιχειρηματικές επιλογές της Διοίκησης για προσθήκη και ανάπτυξη νέων λύσεων που συμβάλλουν στην αύξηση του πελατολογίου και του κύκλου εργασιών της εταιρίας.
Η διοίκηση εκτιμά ότι η ανάπτυξη αυτή θα συνεχιστεί και στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 μέσω της ολοκλήρωσης των υλοποιήσεων έργων που έχει ήδη αναλάβει καθώς και λόγω της προσπάθειας της κυβέρνησης για επιτάχυνση του ρυθμού απορρόφησης των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης η οποία αναμένεται να συμβάλει στην δημοπράτηση νέων έργων, μέρος της ανάληψης των οποίων η Εταιρεία θα προσπαθήσει να διεκδικήσει. Επισημαίνεται, ότι η ΒΥΤΕ έχει ανεκτέλεστα έργα ύψους, 65 εκατ. ευρώ.
Συνολικά ο κύκλος εργασιών ο κύκλος εργασιών της δραστηριότητας της πληροφορικής ανήλθε σε 82,7 εκατ. ευρώ και σημείωσε αύξηση 65% (50,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο) ενώ η EBITDA κερδοφορία ανήλθε σε 8,9 εκατ. ευρώ και σημείωσε αντίστοιχα αύξηση 51%.
Μειωμένες πωλήσεις το β εξάμηνο
Όσον αφορά τα Attica, αν και τα έσοδα το πρώτο εξάμηνο είχαν αύξηση 11% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, η διοίκηση προβλέπει μείωση των εσόδων το β εξάμηνο του έτους, λόγω της γενικότερης επιβράδυνσης της αγοράς που ξεκίνησε από τον Μάιο.
Το πρώτο εξάμηνο σημαντική ενίσχυση των εσόδων προήλθε από την αύξηση των πωλήσεων προς ταξιδιώτες τρίτων χωρών (Tax Free) σημειώνοντας άνοδο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα κατά 32% περίπου. Ισραήλ, ΗΠΑ, Αίγυπτος, Τουρκία και Αραβικά κράτη έχουν ιδιαίτερη δυναμική στις πωλήσεις Tax Free.
Στα πλαίσια αναβάθμισης των πολυκαταστημάτων Attica, συνεχίζεται το επενδυτικό πλάνο ανακαίνισης των υφισταμένων χώρων και δημιουργίας νέων τμημάτων στα πλαίσια της στρατηγικής καθιέρωσης ως το μοναδικό premium πολυκατάστημα στην Ελληνική αγορά, ενώ παράλληλα διαφοροποιούνται προϊοντικά με την εισαγωγή νέων brands όπως ενδεικτικά jacquemus, amiri, Gucci make up, Alemais, Elisabetha Franchi.
Η αύξηση των ωφέλιμων τετραγωνικών μέτρων του συνόλου των καταστημάτων αλλά και η επιλογή προμηθευτών και προϊόντων με μεγαλύτερη ανταπόκριση στο καταναλωτικό κοινό είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της επισκεψιμότητας με παράλληλη αύξηση του αριθμού των συναλλαγών και της μέσης αξίας της συναλλαγής.
Διαβάστε επίσης:
Παπακωνσταντίνου (Ideal): Τα σενάρια για την BYTE, μετά την εξαγορά της BlueStream