Ποιους περιορισμούς βάζει το υπ. Περιβάλλοντος για τη δόμηση στη Μύκονο
Τον καθορισμό μίας ενιαίας ζώνης τουρισμού στις νότιες και δυτικές περιοχές της Μυκόνου προτείνει το επικρατέστερο σενάριο που προκρίνει το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το νησί, το οποίο παρουσίασε χθες το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με το ΤΕΕ και το μελετητικό γραφείο Σαμαρά, ανάδοχο της μελέτης.
Σύμφωνα με την κεντρική ιδέα της πρότασης του υπουργείου, όλο το υπόλοιπο τμήμα του νησιού θεωρείται καταρχάς ως περιοχή προστασίας και ήπιου ή/και εναλλακτικού τουρισμού, ενώ με το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο ορίζονται ευρείες περιοχές διερεύνησης ανάπτυξης κοινωνικής κατοικίας για τους εργαζόμενους του νησιού, στη δημοτική κοινότητα Μυκονίων.
Επισημαίνεται ότι οι τουριστικές ζώνες θα ενεργοποιηθούν μόνο μετά την ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων υποδομής με χρονικό ορίζοντα 5ετίας. Τα έργα αφορούν σε έργα ύδρευσης (αφαλατώσεις-δίκτυα), στην απαγόρευση κολυμβητικών δεξαμενών σε όλες τις νέες άδειες λόγω λειψυδρίας μέχρι να λειτουργήσει νέα αφαλάτωση, σε έργα αποχέτευσης και διαχείρισης αποβλήτων, έργα οδοποιίας, θέσεις στάθμευσης και έργα του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον, η πρόταση εξετάζει μέτρα για το όριο του στόλου οχημάτων ανά επιχείρηση, το όριο των οχημάτων που αποβιβάζονται στο λιμάνι, τον έλεγχο του επιτρεπόμενου αριθμού οχημάτων τύπου transfer, ενώ μετά τη θεσμοθέτηση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου προτείνεται να μην εκδοθεί καμία νέα οικοδομική άδεια για βραχυχρόνια μίσθωση κατοικίας.
Με βάση αυτό το διαχωρισμό, στην ενιαία ζώνη τουρισμού και αναψυχής προτείνεται συντελεστής δόμησης 0,12 για τουριστικά καταλύματα στη δημοτική κοινότητα Μυκονίων και 0,15 στη δημοτική ενότητα Άνω Μεράς, καθώς και περιορισμός 150 κλινών ανά γήπεδο.
Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο, η ζώνη ήπιου τουρισμού περιλαμβάνει τη δυτική ακτή Μυκόνου, τη Χερσόνησο Διακόφτη και την Περιοχή Ταμιευτήρα Μαραθίου, όπου ο συντελεστής δόμησης διαμορφώνεται σε 0,10 για τα τουριστικά καταλύματα και προτείνεται να ισχύει περιορισμός 50 κλινών ανά γήπεδο. Τέλος, στην Αγροκτηνοτροφική Ζώνη Άνω Μεράς, ο συντελεστής δόμησης διαμορφώνεται σε 0,10 για τα τουριστικά καταλύματα και προτείνεται να ισχύει περιορισμός 30 κλινών ανά γήπεδο.
Η θεσμοθέτηση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου μέσω Προεδρικού Διατάγματος θα γίνει μετά τη γνωμοδότηση επί του τελικού σχεδίου από το ΚΕΣΥΠΟΘΑ και κατόπιν από το ΣτΕ, ενώ σήμερα ξεκινά πενθήμερη διαβούλευση επί του σχεδίου μέσω πλατφόρμας που δημιούργησε η Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ.
Διαβάστε επίσης
Μύκονος: Τι προτείνεται για τον πολεοδομικό σχεδιασμό του νησιού – Ολη η παρουσίαση
Fourlis: Νέο κατάστημα Πλαίσιο στο Εμπορικό Πάρκο Αεροδρομίου
Τον καθορισμό μίας ενιαίας ζώνης τουρισμού στις νότιες και δυτικές περιοχές της Μυκόνου προτείνει το επικρατέστερο σενάριο που προκρίνει το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το νησί, το οποίο παρουσίασε χθες το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με το ΤΕΕ και το μελετητικό γραφείο Σαμαρά, ανάδοχο της μελέτης.
Σύμφωνα με την κεντρική ιδέα της πρότασης του υπουργείου, όλο το υπόλοιπο τμήμα του νησιού θεωρείται καταρχάς ως περιοχή προστασίας και ήπιου ή/και εναλλακτικού τουρισμού, ενώ με το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο ορίζονται ευρείες περιοχές διερεύνησης ανάπτυξης κοινωνικής κατοικίας για τους εργαζόμενους του νησιού, στη δημοτική κοινότητα Μυκονίων.
Επισημαίνεται ότι οι τουριστικές ζώνες θα ενεργοποιηθούν μόνο μετά την ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων υποδομής με χρονικό ορίζοντα 5ετίας. Τα έργα αφορούν σε έργα ύδρευσης (αφαλατώσεις-δίκτυα), στην απαγόρευση κολυμβητικών δεξαμενών σε όλες τις νέες άδειες λόγω λειψυδρίας μέχρι να λειτουργήσει νέα αφαλάτωση, σε έργα αποχέτευσης και διαχείρισης αποβλήτων, έργα οδοποιίας, θέσεις στάθμευσης και έργα του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον, η πρόταση εξετάζει μέτρα για το όριο του στόλου οχημάτων ανά επιχείρηση, το όριο των οχημάτων που αποβιβάζονται στο λιμάνι, τον έλεγχο του επιτρεπόμενου αριθμού οχημάτων τύπου transfer, ενώ μετά τη θεσμοθέτηση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου προτείνεται να μην εκδοθεί καμία νέα οικοδομική άδεια για βραχυχρόνια μίσθωση κατοικίας.
Με βάση αυτό το διαχωρισμό, στην ενιαία ζώνη τουρισμού και αναψυχής προτείνεται συντελεστής δόμησης 0,12 για τουριστικά καταλύματα στη δημοτική κοινότητα Μυκονίων και 0,15 στη δημοτική ενότητα Άνω Μεράς, καθώς και περιορισμός 150 κλινών ανά γήπεδο.
Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο, η ζώνη ήπιου τουρισμού περιλαμβάνει τη δυτική ακτή Μυκόνου, τη Χερσόνησο Διακόφτη και την Περιοχή Ταμιευτήρα Μαραθίου, όπου ο συντελεστής δόμησης διαμορφώνεται σε 0,10 για τα τουριστικά καταλύματα και προτείνεται να ισχύει περιορισμός 50 κλινών ανά γήπεδο. Τέλος, στην Αγροκτηνοτροφική Ζώνη Άνω Μεράς, ο συντελεστής δόμησης διαμορφώνεται σε 0,10 για τα τουριστικά καταλύματα και προτείνεται να ισχύει περιορισμός 30 κλινών ανά γήπεδο.
Η θεσμοθέτηση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου μέσω Προεδρικού Διατάγματος θα γίνει μετά τη γνωμοδότηση επί του τελικού σχεδίου από το ΚΕΣΥΠΟΘΑ και κατόπιν από το ΣτΕ, ενώ σήμερα ξεκινά πενθήμερη διαβούλευση επί του σχεδίου μέσω πλατφόρμας που δημιούργησε η Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ.
Διαβάστε επίσης
Μύκονος: Τι προτείνεται για τον πολεοδομικό σχεδιασμό του νησιού – Ολη η παρουσίαση
Fourlis: Νέο κατάστημα Πλαίσιο στο Εμπορικό Πάρκο Αεροδρομίου