Πώς Λαβίδας, Παντελιάδης, Κρητικός, δικαιώνονται για τις επιλογές τους
Στις 30 Σεπτεμβρίου, ο Νίκος Λαβίδας, ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της αλυσίδας έδωσε το στίγμα της επόμενης ημέρας για τον ΑΒ.
Η δεύτερη σε μέγεθος αλυσίδα, βάσει των εταιρειών στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, που δημοσιεύουν ισολογισμούς (η lidl δεν δημοσιεύει), είδε πέρυσι τις πωλήσεις της να υποχωρούν σε μια αγορά που συνέχισε να εμφανίζει ανάπτυξη δεν ικανοποιεί ούτε τη μητρική της Ahold Delhaize ούτε τη διοικητική ομάδα της εν Ελλάδι θυγατρική της.
Όμως φαίνεται ότι υπάρχει λύση στο να ξεπεραστεί αυτός ο σκόπελος. Η στροφή προς το franchise και στα καταστήματα της γειτονιάς φαίνεται να απαντά στο ερώτημα από που θα αντλήσει εξτρά τζίρο.
Βέβαια, ο Νίκος Λαβίδας δεν είναι ο μόνος. Ο Άγγελος Κρητικός, επικεφαλής της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και βασικός μέτοχος της αλυσίδας στηρίζει την ανάπτυξη κατά βάση στα καταστήματα γειτονιάς. Ενώ στροφή προς αυτό το μοντέλο κάνει και ο όμιλος Μετρό της οικογένειας Παντελιάδη.
Η στροφή στα καταστήματα γειτονιάς
Γιατί όμως έχει ανοίξει η… όρεξη των μεγάλων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων για τα καταστήματα γειτονιάς;
Η προφανής απάντηση είναι τα 3 δις ευρώ πωλήσεις που πραγματοποιούν. Μπορεί το ποσό αυτό να υπολείπεται από τον συνολικό τζίρο του συνόλου της αγοράς που ξεπερνά τα 12 δις ευρώ ωστόσο η ανάπτυξή τους είναι πολλαπλάσια από το ρυθμό ανόδου της συνολικής αγοράς.
Τα στοιχεία της Circana που δημοσιεύτηκαν χθες και αφορούν στο οκτάμηνο του 2024 επιβεβαιώνουν τη στρατηγική αυτή των τριών αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Η ανάπτυξη στο οκτάμηνο
Και αυτό γιατί ενώ η συνολική αγορά των σούπερ μάρκετ αναπτύχθηκε στο οκτάμηνο κατά 3% τα πολύ μικρά καταστήματα έως 400 τ.μ. έτρεξαν με ρυθμό ανόδου 6%. Με αποτέλεσμα το μερίδιό τους από την «πίτα» να διευρύνεται στο 11,9% ξεπερνώντας τη συνεισφορά στον τζίρο που δίνουν τα πολύ μεγάλα καταστήματα.
Τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία πωλήσεων πέτυχαν τα υπερμάρκετ με 4,1% και μερίδιο 11,5%, ακολουθούν τα καταστήματα με εμβαδό 1.000-2.500 τ.μ. με ανάπτυξη 3,1% και μερίδιο 43,5%. Τέλος αύξηση κατά 2,9% και μερίδιο 33,2% καταγράφει η κατηγορία καταστημάτων με εμβαδό 400-1.000 τ.μ.
Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική ανάπτυξη της κατανάλωσης η Κρήτη και η Βόρεια Ελλάδα πέτυχαν αύξηση πωλήσεων 5,6% και 5,1% αντίστοιχα. Η Πελοπόννησος αναπτύχθηκε με 3,6%, 3,1% η Θεσσαλονίκη, 3% η Κεντρική Ελλάδα συμπεριλαμβανομένης της Ηπείρου και 2,3% η Αττική.
Στο σύνολό της η αγορά στο οκτάμηνο εμφανίζει ανάπτυξη 3%, η οποία προέρχεται τόσο από τα τυποποιημένα προϊόντα (+3,2%) όσο και από τα χύμα προϊόντα (+2,5%) στο οκτάμηνο Ιανουαρίου- Αυγούστου με την αξία να ξεπερνά τα 7,776 δισεκ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία σημειώνεται στα τρόφιμα (+3,6%) με τις πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής υγιεινής να παραμένουν στάσιμες και αυτές των προϊόντων καθαρισμού να σημειώνουν οριακή ανάπτυξη (0,3%). Ενδιαφέρον έχει ότι στο οκτάμηνο καταγράφεται έστω και οριακή μείωση τιμών ανά τεμάχιο κατά 0,1% με τον όγκο πωλήσεων να σημειώνει ανάπτυξη 3,3% και την αξία 3,2%.
Αναφορικά με τις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τα τρόφιμα αναπτύχθηκαν 4% σε αξία και 3,3% σε όγκο, τα είδη προσωπικής υγιεινής παρέμειναν στάσιμα σε αξία και αναπτύχθηκαν 3,7% σε όγκο και τα προϊόντα οικιακού καθαρισμού εμφάνισαν ανάπτυξη 0,3% σε αξία και 2,4% σε όγκο.
Ενδεικτικά, η μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία 7,8%, 6,9% και 4,6% σημείωσαν τα μη αλκοολούχα ποτά, τα αλκοολούχα και τα υλικά μαγειρικής. Αντιθέτως νέα υποχώρηση κατά 4,6% καταγράφηκε στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Σε επίπεδο όγκου πωλήσεων η μεγαλύτερη κατανάλωση κατά 7,8%, 7,2% και 6,2% καταγράφεται σε αλκοολούχα, γαλακτοκομικά και μη αλκοολούχα προϊόντα.
Διαβάστε επίσης:
Ομέρ Τσελίκ: Ο Ισμαήλ Κατζ είναι αξιωματούχος της βαρβαρότητας, όργανο δικτύου δολοφονιών
Επίσκεψη του Αρχηγού της Ιταλικής Ακτοφυλακής στο Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος
Τζο Μπάιντεν: Ευκαιρία να επιτευχθεί συμφωνία με το Ισραήλ και το Ιράν
Στις 30 Σεπτεμβρίου, ο Νίκος Λαβίδας, ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της αλυσίδας έδωσε το στίγμα της επόμενης ημέρας για τον ΑΒ.
Η δεύτερη σε μέγεθος αλυσίδα, βάσει των εταιρειών στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, που δημοσιεύουν ισολογισμούς (η lidl δεν δημοσιεύει), είδε πέρυσι τις πωλήσεις της να υποχωρούν σε μια αγορά που συνέχισε να εμφανίζει ανάπτυξη δεν ικανοποιεί ούτε τη μητρική της Ahold Delhaize ούτε τη διοικητική ομάδα της εν Ελλάδι θυγατρική της.
Όμως φαίνεται ότι υπάρχει λύση στο να ξεπεραστεί αυτός ο σκόπελος. Η στροφή προς το franchise και στα καταστήματα της γειτονιάς φαίνεται να απαντά στο ερώτημα από που θα αντλήσει εξτρά τζίρο.
Βέβαια, ο Νίκος Λαβίδας δεν είναι ο μόνος. Ο Άγγελος Κρητικός, επικεφαλής της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και βασικός μέτοχος της αλυσίδας στηρίζει την ανάπτυξη κατά βάση στα καταστήματα γειτονιάς. Ενώ στροφή προς αυτό το μοντέλο κάνει και ο όμιλος Μετρό της οικογένειας Παντελιάδη.
Η στροφή στα καταστήματα γειτονιάς
Γιατί όμως έχει ανοίξει η… όρεξη των μεγάλων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων για τα καταστήματα γειτονιάς;
Η προφανής απάντηση είναι τα 3 δις ευρώ πωλήσεις που πραγματοποιούν. Μπορεί το ποσό αυτό να υπολείπεται από τον συνολικό τζίρο του συνόλου της αγοράς που ξεπερνά τα 12 δις ευρώ ωστόσο η ανάπτυξή τους είναι πολλαπλάσια από το ρυθμό ανόδου της συνολικής αγοράς.
Τα στοιχεία της Circana που δημοσιεύτηκαν χθες και αφορούν στο οκτάμηνο του 2024 επιβεβαιώνουν τη στρατηγική αυτή των τριών αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Η ανάπτυξη στο οκτάμηνο
Και αυτό γιατί ενώ η συνολική αγορά των σούπερ μάρκετ αναπτύχθηκε στο οκτάμηνο κατά 3% τα πολύ μικρά καταστήματα έως 400 τ.μ. έτρεξαν με ρυθμό ανόδου 6%. Με αποτέλεσμα το μερίδιό τους από την «πίτα» να διευρύνεται στο 11,9% ξεπερνώντας τη συνεισφορά στον τζίρο που δίνουν τα πολύ μεγάλα καταστήματα.
Τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία πωλήσεων πέτυχαν τα υπερμάρκετ με 4,1% και μερίδιο 11,5%, ακολουθούν τα καταστήματα με εμβαδό 1.000-2.500 τ.μ. με ανάπτυξη 3,1% και μερίδιο 43,5%. Τέλος αύξηση κατά 2,9% και μερίδιο 33,2% καταγράφει η κατηγορία καταστημάτων με εμβαδό 400-1.000 τ.μ.
Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική ανάπτυξη της κατανάλωσης η Κρήτη και η Βόρεια Ελλάδα πέτυχαν αύξηση πωλήσεων 5,6% και 5,1% αντίστοιχα. Η Πελοπόννησος αναπτύχθηκε με 3,6%, 3,1% η Θεσσαλονίκη, 3% η Κεντρική Ελλάδα συμπεριλαμβανομένης της Ηπείρου και 2,3% η Αττική.
Στο σύνολό της η αγορά στο οκτάμηνο εμφανίζει ανάπτυξη 3%, η οποία προέρχεται τόσο από τα τυποποιημένα προϊόντα (+3,2%) όσο και από τα χύμα προϊόντα (+2,5%) στο οκτάμηνο Ιανουαρίου- Αυγούστου με την αξία να ξεπερνά τα 7,776 δισεκ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία σημειώνεται στα τρόφιμα (+3,6%) με τις πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής υγιεινής να παραμένουν στάσιμες και αυτές των προϊόντων καθαρισμού να σημειώνουν οριακή ανάπτυξη (0,3%). Ενδιαφέρον έχει ότι στο οκτάμηνο καταγράφεται έστω και οριακή μείωση τιμών ανά τεμάχιο κατά 0,1% με τον όγκο πωλήσεων να σημειώνει ανάπτυξη 3,3% και την αξία 3,2%.
Αναφορικά με τις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τα τρόφιμα αναπτύχθηκαν 4% σε αξία και 3,3% σε όγκο, τα είδη προσωπικής υγιεινής παρέμειναν στάσιμα σε αξία και αναπτύχθηκαν 3,7% σε όγκο και τα προϊόντα οικιακού καθαρισμού εμφάνισαν ανάπτυξη 0,3% σε αξία και 2,4% σε όγκο.
Ενδεικτικά, η μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία 7,8%, 6,9% και 4,6% σημείωσαν τα μη αλκοολούχα ποτά, τα αλκοολούχα και τα υλικά μαγειρικής. Αντιθέτως νέα υποχώρηση κατά 4,6% καταγράφηκε στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Σε επίπεδο όγκου πωλήσεων η μεγαλύτερη κατανάλωση κατά 7,8%, 7,2% και 6,2% καταγράφεται σε αλκοολούχα, γαλακτοκομικά και μη αλκοολούχα προϊόντα.
Διαβάστε επίσης:
Ομέρ Τσελίκ: Ο Ισμαήλ Κατζ είναι αξιωματούχος της βαρβαρότητας, όργανο δικτύου δολοφονιών
Επίσκεψη του Αρχηγού της Ιταλικής Ακτοφυλακής στο Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος
Τζο Μπάιντεν: Ευκαιρία να επιτευχθεί συμφωνία με το Ισραήλ και το Ιράν