Πόσα flagship καταστήματα τεχνολογίας αντέχει η Ελλάδα
Υπολογίζεται ότι τα flagship stores δεν ξεπερνούν το 10% στο σύνολο των σημείων πώλησης μεγάλων αλυσίδων τεχνολογίας και ηλεκτρικών συσκευών
“).length);
//debug
contenttts2=document.querySelector(“.entry-content.single-post-content”).innerHTML.substring( 0, document.querySelector(“.entry-content.single-post-content”).innerHTML.indexOf( “” ));
contenttts2=contenttts2.substring(contenttts2.indexOf( “fa-stop”>
” )+(“fa-stop”>
“).length);
document.querySelectorAll(“[id^=’adman’]”).forEach(function(el) {
contenttts2.replace(el.outerHTML,” “);
// console.log(el.outerHTML);
});
//console.log(contenttts2);
contenttts2 = document.querySelector(“.single-post-title”).outerHTML.replace(/[nt]/g,” “).replaceAll(/</?[^>]+(>|$)/gi, “”) + “. ” + contenttts2.replace(/
Στην αγορά του real estate έχουν στραμμένο το ενδιαφέρον τους κατασκευαστές και retailers που δραστηριοποιούνται στα είδη τεχνολογίας και στις ηλεκτρικές συσκευές αναζητώντας κατάλληλους χώρους για να αναπτύξουν εμβληματικά καταστήματα. Η ζήτηση δεν συναντά την προσφορά με αποτέλεσμα μεγάλοι παίκτες της αγοράς να σχεδιάζουν επενδύσεις με ορίζοντα την ολοκλήρωση εν εξελίξει κατασκευαστικών projects. Υπολογίζεται ότι σήμερα τα flagship stores δεν ξεπερνούν το 10% στο σύνολο των σημείων πώλησης μεγάλων αλυσίδων ειδών τεχνολογίας και ηλεκτρικών συσκευών αλλά και καταστημάτων τεχνολογίας με χαρτοφυλάκιο που συνδυάζει προϊόντα και υπηρεσίες.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς υπάρχει περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης ενόψει και των νέων malls που θα λειτουργήσουν τα επόμενα χρόνια όπως αυτά στο Ελληνικό, π.χ. το Vouliagmenis Mall Complex και άλλες επενδύσεις που θα προσελκύσουν εμπορικά σήματα. Τη στροφή σε χώρους που προσφέρουν ολοκληρωμένη εμπειρία στον καταναλωτή αναδεικνύουν οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς του λιανεμπορίου, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, που διαθέτουν και τα πολυπληθέστερα δίκτυα αλλά και ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά που φέρνει εμπορικές συνεργασίες. Για παράδειγμα, η Cosmote λάνσαρε πέρυσι νέο μοντέλο καταστήματος με διακριτούς χώρους smart home, fiber gaming zone, Fiber-5G stage ακολουθώντας το μοτίβο flagship της Γερμανός ενώ η Vodafone μπήκε στις μεγάλες σάλες της Public με shop in shop. Σημειώνεται ότι η Public έχει ήδη εντάξει την κατηγορία home living, των μεγάλων και μικρών οικιακών συσκευών, σε 30 καταστήματα κι έχει στόχο να την επεκτείνει σε άλλα 10.
Προσανατολίζεται και μετά την απορρόφηση της MediaMarkt σε χώρους 1.500 τ.μ. – 2.000 τ.μ. και αναζητά μεγαλύτερα ακίνητα σε Αττική και Περιφέρεια. Σε επενδύσεις προχωρά και η Πλαίσιο που λάνσαρε το πρώτο concept superstore με το κατάστημα στο Ρέντη όταν επεκτάθηκε στις λευκές συσκευές το 2019. Έχει διευρύνει σήμερα το χαρτοφυλάκιό της σε 10 καταστήματα εκ των 25 που διαθέτει συνολικά. Στην περίπτωση της Κωτσόβολος, πέρα από εμβληματικά καταστήματα, όπως το flagship στην Αγία Παρασκευή, που εγκαινιάστηκε το 2021, το δίκτυο μετασχηματίζεται στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής που χαράσσει η ΔΕΗ μετά την εξαγορά της αλυσίδας. Οι εξελίξεις στην αγορά και οι νέες καταναλωτικές τάσεις προοιωνίζονται αλλαγές στο μοντέλο καταστημάτων. Η τρέχουσα συγκυρία θεωρείται μεταβατική καθώς οι αλλαγές είναι καταιγιστικές και συνδέονται με τις εξελίξεις στην τεχνολογία και την πράσινη μετάβαση.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μετά την πανδημία τόσο οι αλυσίδες όσο και οι κατασκευαστές ειδών τεχνολογίας συνέχισαν να επενδύουν σε εμβληματικά καταστήματα. Αυτό έκαναν και κορυφαίες μάρκες στον κόσμο, που έσπευδαν η μια μετά την άλλη να προγραμματίσουν εγκαίνια μεγάλων καταστημάτων παρά την ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οίκοι μόδας και δημοφιλή brands αθλητικών ειδών επένδυσαν πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια σε ναυαρχίδες. Πρόκειται για μια τάση που ενισχύεται σήμερα, αν και ο όρος flagship δεν αποτυπώνει ακριβώς αυτό το είδος καταστήματος για το οποίο δημιουργήθηκε.
Για παράδειγμα η Apple άνοιξε το πρώτο της flagship store στη Βομβάη της Ινδίας στο συγκρότημα Bandra Kurla Complex (BKC). Είναι πράγματι ένα κατάστημα ναυαρχίδα σχεδιασμένο από την Foster + Partners.
Στην Ελλάδα υπάρχουν τα Apple Premium Partner Store της iStorm που δεν έχουν κάποια σχέση με το Apple BKC. Όταν μιλάμε λοιπόν για flagship καταστήματα τεχνολογίας δεν αναφερόμαστε συνήθως σε τέτοιου τύπου καταστήματα -κι αυτό ισχύει τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες αγορές. Οι επιχειρηματίες όταν μιλούν για flagship stores αναφέρονται συνήθως σε μεγάλα καταστήματα που ξεπερνούν τις προδιαγραφές του μέσου καταστήματος μιας αλυσίδας αλλά εξυπηρετούν τους στόχους ενός flagship store όπως η σύνδεση με τον καταναλωτή, οι απευθείας πωλήσεις για τα brands και οι υψηλές αποδόσεις ανά τ.μ..
Ο στόχος αναφορικά με το μέγεθος του δικτύου κάθε λιανέμπορου είναι ένα θέμα στρατηγικής και ποικίλλει ανά περίπτωση. Ωστόσο, ενώ υπάρχει διαφορετική προσέγγιση ως προς τον στόχο του αριθμού καταστημάτων στο μέλλον, με τα περισσότερα στελέχη να κρατούν χαμηλά τον πήχη εν μέσω αβεβαιότητας στην αγορά, υπάρχει σύγκλιση ως προς την ανάγκη για ανάπτυξη εμβληματικών καταστημάτων σε τοποθεσίες με έντονη εμπορική κίνηση.
Στην εποχή του digital marketing που ο καταναλωτής βομβαρδίζεται από πληθώρα ερεθισμάτων σε όλα τα κανάλια -από την τηλεόραση και τα social media μέχρι τις αφίσες στο δρόμο και τα λεωφορεία- αυτό που τον κερδίζει είναι η ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών. Αναζητά μια πραγματική εμπειρία 360 που προσφέρουν κυρίως τα μεγάλα flagship καταστήματα, αν και παραμένουν προσηλωμένοι στη σχέση ποιότητας/τιμής. Αυτό είναι και το βασικό κριτήριο για την αγορά οικιακών ηλεκτρικών συσκευών όπως έδειξε έρευνα που πραγματοποίησε η Focus Bari για λογαριασμό του ΑPPLiA, του ελληνικού συνδέσμου βιομηχανιών και επιχειρήσεων ηλεκτρικών συσκευών.
Ο Στάθης Σαχίνης, Γενικός Διευθυντής APPLiA Hellas, επιβεβαιώνει ότι υπάρχει τάση στην αγορά για μεγάλους χώρους από τη βιομηχανία δεδομένου ότι ο καταναλωτής αναζητά ολοκληρωμένη εμπειρία. Η ανάπτυξη νέων ακινήτων όπως ο Πύργος του Πειραιά, ο νέος πολυχώρος που θα δημιουργηθεί στη θέση Δηλαβέρη στο Μαρούσι, δίπλα στο Golden Hall, όπου θα δημιουργηθεί και το καζίνο της Regency Entertainment είναι ενδεικτικά παραδείγματα που αναδύουν ευκαιρίες για τους retailers. Επίσης αναμένονται και νέα project στην αγορά ακινήτων πριν από την ανάπτυξη των νέων εμπορικών κέντρων στο Ελληνικό.
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!