Πρώην CEO της Nissan: «Η συγχώνευση Honda με Nissan, είναι η απόλυτη κίνηση απελπισίας»
Το πρώην στέλεχος λέει ότι η ιαπωνική κυβέρνηση ωθεί τη Honda στη συμφωνία προς όφελος της εγχώριας οικονομίας
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Nissan και η Honda συγκλόνισαν τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας όταν την Τρίτη είδαν το φως της δημοσιότητας τα νέα για μια πιθανή συγχώνευση τους. Τίποτα δεν είναι ακόμη επίσημο, αλλά αυτό δεν εμποδίζει το πρώην αφεντικό της Nissan, Carlos Ghosn, να μοιραστεί τις σκέψεις του σχετικά με την πιθανή συμφωνία. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Bloomberg, ο αμφιλεγόμενος πρώην διευθύνων σύμβουλος ήταν εξαιρετικά επικριτικός απέναντι σε μια συμμαχία Nissan-Honda και στους λόγους που την διέπουν.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
«Κατά τη γνώμη μου, πρόκειται για μια απελπισμένη κίνηση», δήλωσε ο Ghosen στο Bloomberg. «Δεν είναι μια ρεαλιστική συμφωνία, διότι ειλικρινά, οι συνέργειες μεταξύ των δύο εταιρειών είναι δύσκολο να βρεθούν. Πρακτικά δεν υπάρχουν συμπληρωματικά [χαρακτηριστικά] μεταξύ των δύο εταιρειών. Βρίσκονται στις ίδιες αγορές. Έχουν τα ίδια προϊόντα. Τα εμπορικά σήματα είναι πολύ, πολύ παρόμοια».
Επιπλέον, ο Ghosn είναι βέβαιος ότι η προτεινόμενη συγχώνευση δεν είναι πρωτοβουλία των δύο ιαπωνικών εμπορικών σημάτων. Πιστεύει ότι το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας προωθεί τη συμφωνία για να στηρίξει την ιαπωνική οικονομία και ότι η Honda δεν είναι χαρούμενη γι’ αυτό.
«Έχοντας ζήσει στην Ιαπωνία τόσα χρόνια, καταλαβαίνω πόσο μεγάλη επιρροή μπορεί να έχει το Υπουργείο», εξήγησε ο Ghosn. «Κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχει λογική σε αυτό, αλλά υπάρχει μια στιγμή που πρέπει να επιλέξεις μεταξύ απόδοσης και ελέγχου. Προφανώς, αν μπορείς να έχεις και τα δύο, είναι καλύτερα. Αλλά υπάρχουν στιγμές που πρέπει να διαλέξεις, και χωρίς καμία αμφιβολία, πάντα προτιμούν τον έλεγχο από την απόδοση. Έτσι, πίεσαν τη Honda στη συμφωνία, χωρίς καμία αμφιβολία».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Ο Ghosn πραγματοποίησε μια τολμηρή απόδραση σε στυλ Χόλιγουντ από την Ιαπωνία πριν από αρκετά χρόνια, όπου βρισκόταν σε κατ’ οίκον περιορισμό, περιμένοντας να δικαστεί με πλήθος κατηγοριών για υποτιθέμενα οικονομικά εγκλήματα κατά τη διάρκεια της θητείας του στη Nissan. Ηγήθηκε της εταιρείας για 16 χρόνια και ήταν αναμφισβήτητα ο πιο επιτυχημένος διευθύνων σύμβουλός της. Δεδομένου του τρόπου με τον οποίο τελείωσε η σχέση του με τη Nissan, δεν αποτελεί μάλλον έκπληξη το γεγονός ότι ήταν επικριτικός για την εταιρεία στη συνομιλία του με το Bloomberg.
Ούτε η Nissan ούτε η Honda έχουν να πουν κάτι για μια πιθανή συγχώνευση αυτή τη στιγμή, αλλά οι μάρκες συνεργάζονται εδώ και μερικούς μήνες. Τον Αύγουστο υπογράφηκε μνημόνιο συνεργασίας για τη διερεύνηση μελλοντικών σχεδίων. Μια συγχώνευση όμως πηγαίνει πολύ πέρα από την ανταλλαγή ιδεών. Εάν ολοκληρωθεί, θα καταστήσει τον όμιλο μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες αυτοκινήτων στον κόσμο. Αλλά, σύμφωνα με τον Ghosn, δεν θα ήταν εύκολη υπόθεση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ