Σκλαβενίτης: Από το e shop στο Sklavenitis app – Τα… ψηφιακά σχέδια του leader της αγοράς
Η αλυσίδα Σκλαβενίτης, ο μεγαλύτερος λιανέμπορος στην εγχώρια αγορά σούπερ μάρκετ τόσο στο φυσικό όσο και στο e-grocery κανάλι, περνά σε ένα νέο κεφάλαιο στην… ψηφιακή του ιστορία.
Τέσσερα χρόνια μετά τη δημιουργία του eshop ο όμιλος Σκλαβενίτη έχοντας κατακτήσει την πρωτιά και στις διαδικτυακές αγορές προχωρά στο επόμενο βήμα. Αναβαθμίζει το ηλεκτρονικό κατάστημα εγκαινιάζοντας παράλληλα εφαρμογή για τα κινητά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews το Sklavenitis app και η νέα αναβαθμισμένη πλατφόρμα αγορών θα είναι στον… αέρα έως το πρώτο δίμηνο του νέου έτους. Η διαδικτυακή εμπειρία θα γίνει ακόμη πιο φιλική για τον χρήση ενώ μέσα από νέο app, οι καταναλωτές της Σκλαβενίτης θα έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύτατο κωδικολόγιο πρϊόντων που φτάνει περίπου τις 11.000.
Η κίνηση αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την αλυσίδα της οικογένειας Σκλαβενίτη, που μόλις στο τέλος του 2020 εν μέσω πανδημίας έκανε την επίσημη είσοδό της στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου. Από τότε μέχρι σήμερα έχει υλοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για το χτίσιμο της συγκεκριμένης αγοράς, που υπολογίζεται ότι φτάνει περίπου στο 3% του συνολικού τζίρου της αλυσίδας. Άλλωστε και ένα μέρος των επενδύσεων ύψους 130 εκατ. ευρώ που υλοποιεί φέτος ο όμιλος προορίζεται για τη βελτίωση των υπηρεσιών e-commerce.
Η αξία των αγορών από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ μετά την εκτίναξη που γνώρισε από την εποχή της πανδημίας διατηρεί θετικό πρόσημο. Πέρυσι οι διαδικτυακές αγορές μέσα από τα e-shop των σούπερ μάρκετ- χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι Q -Commerce πλατφόρμες με δικές τους αποθήκες όπως το e food ή η Wolt Market- αυξήθηκαν κατά 15% και ξεπέρασαν τα 306 εκατ. ευρώ. Ενώ φέτος στο πρώτο εξάμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 7% φτάνοντας στα 164 εκατ. ευρώ με τους καταναλωτές να βάζουν περισσότερα κατά 6% τεμάχια στο ηλεκτρονικό τους καλάθι.
Αγορές μέσω smartphone για έναν στους δύο
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τo 55% των αγορών από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, γίνονται μέσα από τα κινητά και τα τάμπλετ (Convert Group). Ενώ έρευνες δείχνουν ότι δύο στους πέντε καταναλωτές (39%) στις ΗΠΑ, χώρα όπου το online grocery αναμένεται το 19,0% των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου 2026, προτιμούν να κάνουν τις αγορές μέσω εφαρμογών στις κινητές συσκευές τους (Bryj).
Σε αυτό το περιβάλλον και με αυτά τα δεδομένα η Σκλαβενίτης, ένας παραδοσιακός retailer με 510 καταστήματα στην Ελλάδα, επιδιώκει να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται διευρύνοντας το αποτύπωμά της στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου. Εχοντας ήδη από το 2023 παρουσία στο quick commerce με το Σκλαβενίτης Express και στόχο παραδόσεων σε λιγότερο από μία ώρα, σε συνεργασία με την efood, ο μεγαλύτερος παίκτης της εγχώριας αγοράς, με τζίρο άνω των 5,1 δις ευρώ το 2023, αποκτώντας mobile εφαρμογή – την ώρα μάλιστα που το 97% των χρηστών στην Ελλάδα δηλώνει ότι προτιμά την πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω smartphone (πηγή:Focus Bari)- στοχεύει στη διεύρυνση του πελατολογίου του.
Ρυθμιστής και στο ψηφιακό περιβάλλον
Το e-grocery είναι ένα ακριβό… σπορ για τις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τρόφιμων. Και ενώ η ανάγκη χρεώσεων στις online παραδόσεις των σούπερ μάρκετ ήταν… κοινό μυστικό ο leader της αγοράς ήταν αυτός που έκανε το πρώτο βήμα διατηρώντας το δωρεάν delivery για παραγγελίες άνω των 100 ευρώ και βάζοντας χρεώσεις κλιμακωτές για μικρότερες παραγγελίες. Κίνηση η οποία πολλοί περίμεναν ότι θα γυρίσει μπούμεραγνκ στην αλυσίδα μειώνοντας τις αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημά της. Αυτό όχι μόνο δεν έγινε αλλά η απόφαση της Σκλαβενίτης οδήγησε προς τα πάνω των μέσο όρο των παραγγελιών στο σύνολο της αγοράς και άνοιξε τον δρόμο σε άλλες αλυσίδες να προχωρήσουν σε αλλαγή της πολιτικής τους στο κομμάτι αυτό. Η My Market οκτώ μήνες μετά την κίνηση της Σκλαβενίτης εφάρμοσε ένα νέο μοντέλο με κλιμακωτές χρεώσεις ενώ λίγο αργότερα και η Μασούτης προχώρησε στην αύξηση της ελάχιστης παραγγελίας στα 90 ευρώ για δωρεάν παραδόσεις.
«Όχι» σε πρόγραμμα πιστότητας
Μπορεί η περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών να αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της αλυσίδας για τα επόμενα χρόνια αλλά και σε αυτόν τον τομέα η τακτική της έναντι του ανταγωνισμού. Όπως έχει καταφέρει να εδραιωθεί ως η top of mind αλυσίδα σούπερ μάρκετ για τους καταναλωτές κυριαρχώντας με διαφορά στο share of heart (έρευνα Long Lust, 2023), δεν πρόκειται η εφαρμογή application για τα κινητά να οδηγήσει και στη δημιουργία προγραμμάτων πιστότητας, όπως έχουν οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές στο mononews, η διοίκηση της εταιρείας δεν σχεδιάζει παράλληλα με το νέο βήμα στο ηλεκτρονικό εμπόριο να δημιουργήσει κάρτα πιστότητας για τους πελάτες της.
Διαβάστε επίσης
Attica Πολυκαταστήματα: Το σχέδιο Παπακωνσταντίνου για να γίνουν τα Harrods της Ελλάδας
Σούπερ μάρκετ: Πώς συνδέονται κατανάλωση και τιμές με το σύνδρομο «πτωχός πλην τίμιος»
Η αλυσίδα Σκλαβενίτης, ο μεγαλύτερος λιανέμπορος στην εγχώρια αγορά σούπερ μάρκετ τόσο στο φυσικό όσο και στο e-grocery κανάλι, περνά σε ένα νέο κεφάλαιο στην… ψηφιακή του ιστορία.
Τέσσερα χρόνια μετά τη δημιουργία του eshop ο όμιλος Σκλαβενίτη έχοντας κατακτήσει την πρωτιά και στις διαδικτυακές αγορές προχωρά στο επόμενο βήμα. Αναβαθμίζει το ηλεκτρονικό κατάστημα εγκαινιάζοντας παράλληλα εφαρμογή για τα κινητά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews το Sklavenitis app και η νέα αναβαθμισμένη πλατφόρμα αγορών θα είναι στον… αέρα έως το πρώτο δίμηνο του νέου έτους. Η διαδικτυακή εμπειρία θα γίνει ακόμη πιο φιλική για τον χρήση ενώ μέσα από νέο app, οι καταναλωτές της Σκλαβενίτης θα έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύτατο κωδικολόγιο πρϊόντων που φτάνει περίπου τις 11.000.
Η κίνηση αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την αλυσίδα της οικογένειας Σκλαβενίτη, που μόλις στο τέλος του 2020 εν μέσω πανδημίας έκανε την επίσημη είσοδό της στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου. Από τότε μέχρι σήμερα έχει υλοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για το χτίσιμο της συγκεκριμένης αγοράς, που υπολογίζεται ότι φτάνει περίπου στο 3% του συνολικού τζίρου της αλυσίδας. Άλλωστε και ένα μέρος των επενδύσεων ύψους 130 εκατ. ευρώ που υλοποιεί φέτος ο όμιλος προορίζεται για τη βελτίωση των υπηρεσιών e-commerce.
Η αξία των αγορών από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ μετά την εκτίναξη που γνώρισε από την εποχή της πανδημίας διατηρεί θετικό πρόσημο. Πέρυσι οι διαδικτυακές αγορές μέσα από τα e-shop των σούπερ μάρκετ- χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι Q -Commerce πλατφόρμες με δικές τους αποθήκες όπως το e food ή η Wolt Market- αυξήθηκαν κατά 15% και ξεπέρασαν τα 306 εκατ. ευρώ. Ενώ φέτος στο πρώτο εξάμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 7% φτάνοντας στα 164 εκατ. ευρώ με τους καταναλωτές να βάζουν περισσότερα κατά 6% τεμάχια στο ηλεκτρονικό τους καλάθι.
Αγορές μέσω smartphone για έναν στους δύο
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τo 55% των αγορών από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, γίνονται μέσα από τα κινητά και τα τάμπλετ (Convert Group). Ενώ έρευνες δείχνουν ότι δύο στους πέντε καταναλωτές (39%) στις ΗΠΑ, χώρα όπου το online grocery αναμένεται το 19,0% των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου 2026, προτιμούν να κάνουν τις αγορές μέσω εφαρμογών στις κινητές συσκευές τους (Bryj).
Σε αυτό το περιβάλλον και με αυτά τα δεδομένα η Σκλαβενίτης, ένας παραδοσιακός retailer με 510 καταστήματα στην Ελλάδα, επιδιώκει να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται διευρύνοντας το αποτύπωμά της στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου. Εχοντας ήδη από το 2023 παρουσία στο quick commerce με το Σκλαβενίτης Express και στόχο παραδόσεων σε λιγότερο από μία ώρα, σε συνεργασία με την efood, ο μεγαλύτερος παίκτης της εγχώριας αγοράς, με τζίρο άνω των 5,1 δις ευρώ το 2023, αποκτώντας mobile εφαρμογή – την ώρα μάλιστα που το 97% των χρηστών στην Ελλάδα δηλώνει ότι προτιμά την πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω smartphone (πηγή:Focus Bari)- στοχεύει στη διεύρυνση του πελατολογίου του.
Ρυθμιστής και στο ψηφιακό περιβάλλον
Το e-grocery είναι ένα ακριβό… σπορ για τις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τρόφιμων. Και ενώ η ανάγκη χρεώσεων στις online παραδόσεις των σούπερ μάρκετ ήταν… κοινό μυστικό ο leader της αγοράς ήταν αυτός που έκανε το πρώτο βήμα διατηρώντας το δωρεάν delivery για παραγγελίες άνω των 100 ευρώ και βάζοντας χρεώσεις κλιμακωτές για μικρότερες παραγγελίες. Κίνηση η οποία πολλοί περίμεναν ότι θα γυρίσει μπούμεραγνκ στην αλυσίδα μειώνοντας τις αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημά της. Αυτό όχι μόνο δεν έγινε αλλά η απόφαση της Σκλαβενίτης οδήγησε προς τα πάνω των μέσο όρο των παραγγελιών στο σύνολο της αγοράς και άνοιξε τον δρόμο σε άλλες αλυσίδες να προχωρήσουν σε αλλαγή της πολιτικής τους στο κομμάτι αυτό. Η My Market οκτώ μήνες μετά την κίνηση της Σκλαβενίτης εφάρμοσε ένα νέο μοντέλο με κλιμακωτές χρεώσεις ενώ λίγο αργότερα και η Μασούτης προχώρησε στην αύξηση της ελάχιστης παραγγελίας στα 90 ευρώ για δωρεάν παραδόσεις.
«Όχι» σε πρόγραμμα πιστότητας
Μπορεί η περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών να αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της αλυσίδας για τα επόμενα χρόνια αλλά και σε αυτόν τον τομέα η τακτική της έναντι του ανταγωνισμού. Όπως έχει καταφέρει να εδραιωθεί ως η top of mind αλυσίδα σούπερ μάρκετ για τους καταναλωτές κυριαρχώντας με διαφορά στο share of heart (έρευνα Long Lust, 2023), δεν πρόκειται η εφαρμογή application για τα κινητά να οδηγήσει και στη δημιουργία προγραμμάτων πιστότητας, όπως έχουν οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές στο mononews, η διοίκηση της εταιρείας δεν σχεδιάζει παράλληλα με το νέο βήμα στο ηλεκτρονικό εμπόριο να δημιουργήσει κάρτα πιστότητας για τους πελάτες της.
Διαβάστε επίσης
Attica Πολυκαταστήματα: Το σχέδιο Παπακωνσταντίνου για να γίνουν τα Harrods της Ελλάδας
Σούπερ μάρκετ: Πώς συνδέονται κατανάλωση και τιμές με το σύνδρομο «πτωχός πλην τίμιος»