Σπέτσες: Τα 7 καυτά ερωτήματα για το σκάνδαλο με το Παλιό Λιμάνι – Γιατί δεν απαντά η δήμαρχος
Η εκλογή της Ευγενίας Φραγγιά στη θέση της δημάρχου Σπετσών στις περσινές αυτοδιοικητικές εκλογές, της πρώτης γυναίκας στη συγκεκριμένη θέση, προκάλεσε στο κοσμοπολίτικο νησί κύματα ενθουσιασμού και αισιοδοξίας.
Κάποιοι την είχαν χαρακτηρίσει τότε νέα «Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα», χαρακτηρισμό που η ίδια θέλησε αμέσως να αποτινάξει.
Όμως, μετά από όσα έχουν γίνει στις Σπέτσες μέσα στο καλοκαίρι, και ειδικά έπειτα από το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του mononews για την κατάσταση που επικρατεί στο παλιό λιμάνι, όπου δένουν τα μεγάλα πλοία του εφοπλιστή Αλέξανδρου Μπούφη, η κ. Φραγγιά δεν θα πρέπει να αισθάνεται καλά.
Και κάποιοι στο όμορφο νησί την ονομάζουν ήδη «μπουρλοτιέρισσα» αφού οι κινήσεις και οι αποφάσεις της έχουν προκαλέσει την μήνι πολλών.
Η δήμαρχος, έπειτα από το ρεπορτάζ του mononews, έσπευσε να εκδώσει ανακοίνωση – απάντηση, χωρίς όμως να απαντά επί της ουσίας σε καυτά ερωτήματα που θέτουν οι κάτοικοι και οι καταστηματάρχες των Σπετσών, αλλά και οι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί και βρίσκονται μπροστά σε μια εικόνα που δεν ταιριάζει στον χαρακτηρισμό του ως «αρχόντισσα του Αργοσαρωνικού».
Το μικρό λιμάνι μπροστά από την Ντάπια έχει επί της ουσίας «καταληφθεί» από δύο μεγάλα πλοία «παντόφλες» του εφοπλιστή Αλέξανδρου Μπούφη, ο οποίος εκτελεί τα δρομολόγια Κόστα – Σπέτσες αλλά μεταφέρει και νερό στο νησί με υδροφόρες.
Από τις 13 Αυγούστου, οπότε και ξέσπασε φωτιά στον επιβατηγό – οχηματαγωγό «Καπετάν Σταύρος», αυτό βρίσκεται μόνιμα αγκυροβολημένο μέσα στο παλαιό λιμανάκι ενώ εκεί δένει και το δεύτερο πλοίο της ίδιας εταιρείας, προκαλώντας προβλήματα στις θαλάσσιες μεταφορές.
Αλλά και δημιουργώντας μια αλγεινή εικόνα για το τουριστικό προφίλ της «αρχόντισσας του Αργοσαρωνικού».
Μάλιστα, κάτοικοι του νησιού λένε ότι θα μπορούσαν τα μεγάλα αυτά πλοία να δέσουν σε άλλο σημείο του νησιού, κι όχι στην «βιτρίνα» των Σπετσών.
Όπως έγραψε το mononews, μόνο περίεργη μπορεί να χαρακτηριστεί η ξαφνική αποπομπή από τη θέση της προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, της κυρίας Σταυρούλας Παρασκευά – Φουρναράκου, η οποία είχε τοποθετηθεί από την ίδια τη δήμαρχο τον περασμένο Ιανουάριο.
Παρά το γεγονός ότι η κ. Φραγγιά θέλοντας να δικαιολογήσει την καρατόμηση της κ. Φουρναράκου, την κατηγόρησε για σειρά θεμάτων, η ίδια η πρώην πρόεδρος, αλλά και πολλοί κάτοικοι των Σπετσών κάνουν λόγο για απομάκρυνση που συνδέεται με επιχειρηματικά συμφέροντα.
Αυτή είναι η εικόνα στο Παλιό Λιμάνι των Σπετσών
Φωτογραφίες του mononews από το λιμάνι των Σπετσών με τα τεράστια πλοία να έχουν δέσει εκεί
Η κ. Φουρναράκου είχε ζητήσει, και είχε ψηφίσει σχετικά, την απομάκρυνση του μεγάλου πλοίου του εφοπλιστή Μπούφη, από το παλιό λιμάνι και λίγες ώρες μετά αποπέμφθηκε από την δήμαρχο, η οποία μάλιστα ανέλαβε η ίδια πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου.
Να σημειωθεί –και αυτό το σημείο είναι κάτι που υπογραμμίζουν πολλοί Σπετσιώτες- η δήμαρχος κ. Φραγγιά είναι ανιψιά του εφοπλιστή που έχει τα πλοία της γραμμής τα οποία και δένει στο συγκεκριμένο λιμανάκι.
Η απάντηση της δημάρχου, που δημοσίευσε χθες το mononews, βρίθει κατηγοριών κατά της προηγούμενης διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου, δηλαδή της κ. Φουρναράκου, αλλά πουθενά δεν γίνεται αναφορά στο «ελευθέρας» που έχει ο εφοπλιστής Μπούφης να δένει στο συγκεκριμένο σημείο τα μεγάλα πλοία του.
Και πέρα από τις κατηγορίες για το έργο της πρώην προέδρου, η δήμαρχος επαναλαμβάνει ότι θα επιταχύνει το master plan για το λιμάνι προκειμένου να λυθούν τα προβλήματα που υπάρχουν με τις θέσεις ελλιμενισμού και τις θαλάσσιες μεταφορές.
Ένα master plan, όμως, το οποίο είχε εγκριθεί από τον Ιούνιο του 2019, αλλά έκτοτε… χάθηκε στα συρτάρια του δημαρχείου και του Λιμενικού Ταμείου.
Τα «φάουλ» της κ. Φραγγιά είναι πολλά καθώς όχι μόνο δεν απαντά στην ουσία των γεγονότων αλλά μεταθέτει σε άλλους τις ευθύνες που έχει και η ίδια για το κακό χάλι στο λιμάνι των Σπετσών.
Επτά σημαντικά ερωτήματα
Τα ερωτήματα που θέτει σήμερα το mononews έρχονται μετά και από συζητήσεις με κατοίκους του νησιού που ενδιαφέρθηκαν για την υπόθεση:
1. Ισχύει ότι καταστηματάρχες, κάτοικοι και επισκέπτες με σκάφη στις Σπέτσες διαμαρτυρήθηκαν για το γεγονός ότι δύο μεγάλα πλοία ελλιμενίζονταν στο Παλαιό Λιμάνι εμποδίζοντας την ομαλή λειτουργία των θαλάσσιων μεταφορών; Κι αν ναι ποια ήταν η απάντηση της δημοτικής αρχής;
2. Είναι αλήθεια ότι ο δήμος δεν αντέδρασε στο γεγονός ότι ενώ για το πρώτο πλοίο ο εφοπλιστής Μπούφης έχει πάρει άδεια ελλιμενισμού, για το δεύτερο δεν ενημέρωσε και δεν ρώτησε κανένας αλλά το έδεσε στο Παλαιό Λιμάνι αυθαίρετα; Και γιατί δεν υπήρξε καμιά αντίδραση από την δημοτική αρχή, παρά μόνο από το Λιμενικό Ταμείο;
3. Γιατί η κ. Φραγγιά στην ανακοίνωσή της δεν απαντά στις κατηγορίες εναντίον της ότι ενδεχομένως η απομάκρυνση της πρώην προέδρου να συνδέεται με την αντίδρασή της στον ελλιμενισμό των σκαφών του εφοπλιστή;
4. Γιατί η δήμαρχος δεν απαντά αν σχετίζεται η ανάληψη της προεδρίας του Λιμενικού Ταμείου από την ίδια με το γεγονός ότι πολλοί φοβούνται ότι έτσι θα εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα του εφοπλιστή Μπούφη, ο οποίος είναι συγγενής με την κ. Φραγγιά;
5. Λέει η δήμαρχος ότι θα προωθήσει τάχιστα το master plan για το λιμάνι. Οι πληροφορίες μας λένε ότι υπάρχουν ήδη έτοιμες μελέτες αφού το σχέδιο είχε εγκριθεί από τον Ιούνιο του 2019. Δηλαδή θα έρθει τώρα η δήμαρχος να επιδείξει έργο με έτοιμες μελέτες; Κι αν υπάρχει πρόοδος στο master plan την τελευταία πενταετία γιατί δεν τέθηκε σε εφαρμογή άμεσα ώστε να μην φτάσει η κατάσταση στο απροχώρητο αυτό το καλοκαίρι;
6. Η δήμαρχος Σπετσών ήταν και στην προηγούμενη διοίκηση αντιδήμαρχος, αν και οι αρμοδιότητές της ήταν στα θέματα Υγείας. Γνώριζε, ωστόσο, το πρόβλημα. Γιατί το άφησε να εξελιχθεί επί δημαρχίας της; Και γιατί επέτρεψε την αυθαίρετη κίνηση του εφοπλιστή, μόλις 8 μήνες από την ανάληψη της δημαρχίας από την ίδια;
7. Ποιοι εμποδίζουν τη δημιουργία σταθερής μονάδας αφαλάτωσης ώστε να επιλυθεί οριστικό το πρόβλημα της λειψυδρίας και να σταματήσει η μεταφορά νερού από τη στεριά, με πλοία του εν λόγω εφοπλιστή;
Το mononews θα επανέλθει και με νέο ρεπορτάζ με νέες καταγγελίες για κακώς κείμενα στο νησί που δυσφημούν ανεπανόρθωτα τις Σπέτσες.
Διαβάστε επίσης:
Motor Oil: Στα 639 εκατ. ευρώ τα EBITDA στο εξάμηνο – Στα 6,238 δισ. ο κύκλος εργασιών
JP Morgan: Αναβαθμίζει τις τιμές – στόχους για Eurobank, Εθνική και Πειραιώς
Σαλαμίνα: Απίστευτα βίντεο με τον επίδοξο βιαστή 20χρονης – Φίλος της κοπέλας τον χτυπά και τον βρίζει
Η εκλογή της Ευγενίας Φραγγιά στη θέση της δημάρχου Σπετσών στις περσινές αυτοδιοικητικές εκλογές, της πρώτης γυναίκας στη συγκεκριμένη θέση, προκάλεσε στο κοσμοπολίτικο νησί κύματα ενθουσιασμού και αισιοδοξίας.
Κάποιοι την είχαν χαρακτηρίσει τότε νέα «Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα», χαρακτηρισμό που η ίδια θέλησε αμέσως να αποτινάξει.
Όμως, μετά από όσα έχουν γίνει στις Σπέτσες μέσα στο καλοκαίρι, και ειδικά έπειτα από το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του mononews για την κατάσταση που επικρατεί στο παλιό λιμάνι, όπου δένουν τα μεγάλα πλοία του εφοπλιστή Αλέξανδρου Μπούφη, η κ. Φραγγιά δεν θα πρέπει να αισθάνεται καλά.
Και κάποιοι στο όμορφο νησί την ονομάζουν ήδη «μπουρλοτιέρισσα» αφού οι κινήσεις και οι αποφάσεις της έχουν προκαλέσει την μήνι πολλών.
Η δήμαρχος, έπειτα από το ρεπορτάζ του mononews, έσπευσε να εκδώσει ανακοίνωση – απάντηση, χωρίς όμως να απαντά επί της ουσίας σε καυτά ερωτήματα που θέτουν οι κάτοικοι και οι καταστηματάρχες των Σπετσών, αλλά και οι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί και βρίσκονται μπροστά σε μια εικόνα που δεν ταιριάζει στον χαρακτηρισμό του ως «αρχόντισσα του Αργοσαρωνικού».
Το μικρό λιμάνι μπροστά από την Ντάπια έχει επί της ουσίας «καταληφθεί» από δύο μεγάλα πλοία «παντόφλες» του εφοπλιστή Αλέξανδρου Μπούφη, ο οποίος εκτελεί τα δρομολόγια Κόστα – Σπέτσες αλλά μεταφέρει και νερό στο νησί με υδροφόρες.
Από τις 13 Αυγούστου, οπότε και ξέσπασε φωτιά στον επιβατηγό – οχηματαγωγό «Καπετάν Σταύρος», αυτό βρίσκεται μόνιμα αγκυροβολημένο μέσα στο παλαιό λιμανάκι ενώ εκεί δένει και το δεύτερο πλοίο της ίδιας εταιρείας, προκαλώντας προβλήματα στις θαλάσσιες μεταφορές.
Αλλά και δημιουργώντας μια αλγεινή εικόνα για το τουριστικό προφίλ της «αρχόντισσας του Αργοσαρωνικού».
Μάλιστα, κάτοικοι του νησιού λένε ότι θα μπορούσαν τα μεγάλα αυτά πλοία να δέσουν σε άλλο σημείο του νησιού, κι όχι στην «βιτρίνα» των Σπετσών.
Όπως έγραψε το mononews, μόνο περίεργη μπορεί να χαρακτηριστεί η ξαφνική αποπομπή από τη θέση της προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, της κυρίας Σταυρούλας Παρασκευά – Φουρναράκου, η οποία είχε τοποθετηθεί από την ίδια τη δήμαρχο τον περασμένο Ιανουάριο.
Παρά το γεγονός ότι η κ. Φραγγιά θέλοντας να δικαιολογήσει την καρατόμηση της κ. Φουρναράκου, την κατηγόρησε για σειρά θεμάτων, η ίδια η πρώην πρόεδρος, αλλά και πολλοί κάτοικοι των Σπετσών κάνουν λόγο για απομάκρυνση που συνδέεται με επιχειρηματικά συμφέροντα.
Αυτή είναι η εικόνα στο Παλιό Λιμάνι των Σπετσών
Φωτογραφίες του mononews από το λιμάνι των Σπετσών με τα τεράστια πλοία να έχουν δέσει εκεί
Η κ. Φουρναράκου είχε ζητήσει, και είχε ψηφίσει σχετικά, την απομάκρυνση του μεγάλου πλοίου του εφοπλιστή Μπούφη, από το παλιό λιμάνι και λίγες ώρες μετά αποπέμφθηκε από την δήμαρχο, η οποία μάλιστα ανέλαβε η ίδια πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου.
Να σημειωθεί –και αυτό το σημείο είναι κάτι που υπογραμμίζουν πολλοί Σπετσιώτες- η δήμαρχος κ. Φραγγιά είναι ανιψιά του εφοπλιστή που έχει τα πλοία της γραμμής τα οποία και δένει στο συγκεκριμένο λιμανάκι.
Η απάντηση της δημάρχου, που δημοσίευσε χθες το mononews, βρίθει κατηγοριών κατά της προηγούμενης διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου, δηλαδή της κ. Φουρναράκου, αλλά πουθενά δεν γίνεται αναφορά στο «ελευθέρας» που έχει ο εφοπλιστής Μπούφης να δένει στο συγκεκριμένο σημείο τα μεγάλα πλοία του.
Και πέρα από τις κατηγορίες για το έργο της πρώην προέδρου, η δήμαρχος επαναλαμβάνει ότι θα επιταχύνει το master plan για το λιμάνι προκειμένου να λυθούν τα προβλήματα που υπάρχουν με τις θέσεις ελλιμενισμού και τις θαλάσσιες μεταφορές.
Ένα master plan, όμως, το οποίο είχε εγκριθεί από τον Ιούνιο του 2019, αλλά έκτοτε… χάθηκε στα συρτάρια του δημαρχείου και του Λιμενικού Ταμείου.
Τα «φάουλ» της κ. Φραγγιά είναι πολλά καθώς όχι μόνο δεν απαντά στην ουσία των γεγονότων αλλά μεταθέτει σε άλλους τις ευθύνες που έχει και η ίδια για το κακό χάλι στο λιμάνι των Σπετσών.
Επτά σημαντικά ερωτήματα
Τα ερωτήματα που θέτει σήμερα το mononews έρχονται μετά και από συζητήσεις με κατοίκους του νησιού που ενδιαφέρθηκαν για την υπόθεση:
1. Ισχύει ότι καταστηματάρχες, κάτοικοι και επισκέπτες με σκάφη στις Σπέτσες διαμαρτυρήθηκαν για το γεγονός ότι δύο μεγάλα πλοία ελλιμενίζονταν στο Παλαιό Λιμάνι εμποδίζοντας την ομαλή λειτουργία των θαλάσσιων μεταφορών; Κι αν ναι ποια ήταν η απάντηση της δημοτικής αρχής;
2. Είναι αλήθεια ότι ο δήμος δεν αντέδρασε στο γεγονός ότι ενώ για το πρώτο πλοίο ο εφοπλιστής Μπούφης έχει πάρει άδεια ελλιμενισμού, για το δεύτερο δεν ενημέρωσε και δεν ρώτησε κανένας αλλά το έδεσε στο Παλαιό Λιμάνι αυθαίρετα; Και γιατί δεν υπήρξε καμιά αντίδραση από την δημοτική αρχή, παρά μόνο από το Λιμενικό Ταμείο;
3. Γιατί η κ. Φραγγιά στην ανακοίνωσή της δεν απαντά στις κατηγορίες εναντίον της ότι ενδεχομένως η απομάκρυνση της πρώην προέδρου να συνδέεται με την αντίδρασή της στον ελλιμενισμό των σκαφών του εφοπλιστή;
4. Γιατί η δήμαρχος δεν απαντά αν σχετίζεται η ανάληψη της προεδρίας του Λιμενικού Ταμείου από την ίδια με το γεγονός ότι πολλοί φοβούνται ότι έτσι θα εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα του εφοπλιστή Μπούφη, ο οποίος είναι συγγενής με την κ. Φραγγιά;
5. Λέει η δήμαρχος ότι θα προωθήσει τάχιστα το master plan για το λιμάνι. Οι πληροφορίες μας λένε ότι υπάρχουν ήδη έτοιμες μελέτες αφού το σχέδιο είχε εγκριθεί από τον Ιούνιο του 2019. Δηλαδή θα έρθει τώρα η δήμαρχος να επιδείξει έργο με έτοιμες μελέτες; Κι αν υπάρχει πρόοδος στο master plan την τελευταία πενταετία γιατί δεν τέθηκε σε εφαρμογή άμεσα ώστε να μην φτάσει η κατάσταση στο απροχώρητο αυτό το καλοκαίρι;
6. Η δήμαρχος Σπετσών ήταν και στην προηγούμενη διοίκηση αντιδήμαρχος, αν και οι αρμοδιότητές της ήταν στα θέματα Υγείας. Γνώριζε, ωστόσο, το πρόβλημα. Γιατί το άφησε να εξελιχθεί επί δημαρχίας της; Και γιατί επέτρεψε την αυθαίρετη κίνηση του εφοπλιστή, μόλις 8 μήνες από την ανάληψη της δημαρχίας από την ίδια;
7. Ποιοι εμποδίζουν τη δημιουργία σταθερής μονάδας αφαλάτωσης ώστε να επιλυθεί οριστικό το πρόβλημα της λειψυδρίας και να σταματήσει η μεταφορά νερού από τη στεριά, με πλοία του εν λόγω εφοπλιστή;
Το mononews θα επανέλθει και με νέο ρεπορτάζ με νέες καταγγελίες για κακώς κείμενα στο νησί που δυσφημούν ανεπανόρθωτα τις Σπέτσες.
Διαβάστε επίσης:
Motor Oil: Στα 639 εκατ. ευρώ τα EBITDA στο εξάμηνο – Στα 6,238 δισ. ο κύκλος εργασιών
JP Morgan: Αναβαθμίζει τις τιμές – στόχους για Eurobank, Εθνική και Πειραιώς
Σαλαμίνα: Απίστευτα βίντεο με τον επίδοξο βιαστή 20χρονης – Φίλος της κοπέλας τον χτυπά και τον βρίζει