Στα χιόνια με το Dacia Duster!
Το νέο Duster ξεχωρίζει για την εμφάνισή του, τους χώρους που προσφέρει αλλά και τις αγχολυτικές διαδρομές της ανάρτησής του. Απέχει 21cm από το έδαφος και αυτό το βοηθά να περνάει από ψηλά εμπόδια. Στην 3η του γενιά διαθέτει πληθώρα εκδόσεων και επιλογών. Εμείς είχαμε στα χέρια μας την έκδοση διπλού καυσίμου των 1.0lt. Καίει δηλαδή είτε υγραέριο είτε βενζίνη. Ο τρικύλινδρος κινητήρας έχει τα αποθέματα ροπής που απαιτούνται για ένα ασφαλές προσπέρασμα και είναι απροβλημάτιστος στα μεγάλα ταξίδια. Εντός πόλης το χειροκίνητο κιβώτιο προβληματίζει λόγω κλιμάκωσης καθώς χρειάζεται προσοχή για να μην πέσουν οι στροφές χαμηλά εκτός ροπής. Στο σταμάτα – ξεκίνα επιτείνει την κατάσταση το start – stop.
H ανάρτηση και η απορροφητικότητα των καθισμάτων συμβάλλουν στα υψηλά επίπεδα άνεσης. H εμπρός ανάρτηση έχει γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και η πίσω ημιάκαμπτο άξονα, ενώ στην 4×4 πίσω υπάρχουν επίσης γόνατα. Σε δρόμο με στροφές το Duster συμπεριφέρεται ασφαλώς και έχει υψηλά περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας χάρη στο σωστό σετάρισμα της ανάρτησης. Το νέο Duster διπλού καυσίμου είναι μια πρόταση για οικονομικές οικογενειακές μετακινήσεις.
Στη προσθιοκίνητη έκδοση η γωνία προσέγγισης είναι 31 μοίρες, η γωνία διαφυγής 36 μοίρες και η γωνία ράμπας 24 μοίρες. Η ικανότητα διέλευσής του σε υδάτινο πέρασμα είναι μέχρι 35 εκατοστά σε βάθος.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν σκληρά πλαστικά τα οποία εμπνέουν μια αίσθηση στιβαρότητας, χωρίς να λείπουν κάποιοι τριγμοί. Το ταμπλό έχει δύο οθόνες: 7,0 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Αμφότερες δεν προβληματίζουν στην χρήση τους. Το λογισμικό είναι πολύ εύκολο στην επιλογή του, υπάρχει και ειδικό μενού με τις μοίρες κλίσης για τις εκτός δρόμου διαδρομές αλλά και θύρες USB/Type C. O διάκοσμος του νέου Duster είναι πετυχημένος και φτιάχνει τη διάθεση. Ταξιδέψαμε άνετα με τέσσερις επιβάτες ενώ το πορτμπαγκάζ διαθέτει χωρητικότητα 513lt (αντί για ρεζέρβα έχει δεξαμενή LPG χωρητικότητας 51lt).
Οδηγώντας το Duster έχεις μια απροβλημάτιστη κυρίαρχη αίσθηση. Ο οδηγός πρέπει να καταφεύγει συχνά στο χειροκίνητο κιβώτιο που διαθέτει σφιχτή κλιμάκωση, μέτρια αίσθηση αλλά δεν χάνεις αλλαγή. Ο επιλογέας είναι ακριβής αλλά νωθρός στις γρήγορες αλλαγές. Ο κινητήρας έχει την ροπή και τη δύναμη για να κινείσαι ασφαλώς. Αποδίδει 101PS εκκινεί στα κρύα πρωϊνά με βενζίνη και σύντομα γυρνά σε υγραέριο. Αν τελειώσει σε ειδοποιεί και αυτόματα περνά σε βενζίνη ξανά. Οικονομία και αυτονομία είναι από τα δυνατά σημεία του Duster LPG. Βγάζει 400km με το LPG με το γέμισμα να κοστίζει 38 ευρώ και μαζί με τα περίπου 600km της βενζίνης ξεκινάς το ταξίδι με 1.000km αυτονομίας. Καμία διαφορά δεν γίνεται αντιληπτή όσον αφορά τα δυο καύσιμα.
Το νέο, πιο άκαμπτο πλαίσιο παίζει κυρίαρχο ρόλο στην άνεση που παρουσιάζει το Duster χωρίς να πλέει. Παρά τα 65άρια σε προφίλ λάστιχα η ανάρτηση είναι σφιχτή χωρίς να κοπανάει. Έτσι οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες και το νέο Duster στρίβει υποστροφικά χωρίς υπερβολές. Εκτός δρόμου, δεν υπάρχει κάτι που να σε προβληματίζει παρά μόνο τα λάστιχα. Το Duster κινείται με άνεση σε χωματόδρομο, κακοτράχαλη επιφάνεια, όπως και σε έδαφος με έντονη κλίση. Με μια 4αδα ελαστικά μεικτών συνθηκών δε, είναι έτοιμο να πατήσει και χιόνι. Έκδοση δοκιμής μας ήταν η Journey που εκκινεί από τις 25.390 ευρώ. Υπάρχουν όμως και πιο οικονομικές επιλογές σε εξοπλισμό που ξεκινούν από τα 20χ. Το Duster είναι μια πρόταση που διαθέτει πολλές λύσεις για τον οικογενειάρχη. Με θελκτική σχεδίαση, μεγάλους χώρους, ένα πλήρες ψηφιακό πακέτο και όλα τα συστήματα ασφάλειας χωρίς συμβιβασμούς σε ενεργητική ασφάλεια. Αν δίνεται έμφαση στις εκτός δρόμους εξορμήσεις προτιμήστε την πετρελαιοκίνητη έκδοση 4χ4 των 115PS. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι σημαντικός και προέρχεται από τα Skoda Karoq και Suzuki Vitara.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Dacia Duster LPG
Κινητήρας: Τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος, 999 cc
Μέγιστη ισχύς: 101 PS/4.600-5.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 170 Nm/2.000-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13,8 sec
Τελική ταχύτητα: 168 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 9,4 lt/100 km (LPG), 7,1 lt/100 km (βενζίνη)
Εκπομπές CO2: 126 gr/km (LPG), 142 gr/km (βενζίνη)
Τέλη κυκλοφορίας: 151 ευρώ
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.343/1.813/1.661 mm
Μεταξόνιο: 2.657 mm
Βάρος: 1.258 kg
Χώρος αποσκευών: 513 – 1.648lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: Από 19.950 ευρώ
Διαβάστε επίσης
Αράχωβα: Αλυσίδες για δέσιμο, μπαταρίες η-λιθίου!
Το νέο Duster ξεχωρίζει για την εμφάνισή του, τους χώρους που προσφέρει αλλά και τις αγχολυτικές διαδρομές της ανάρτησής του. Απέχει 21cm από το έδαφος και αυτό το βοηθά να περνάει από ψηλά εμπόδια. Στην 3η του γενιά διαθέτει πληθώρα εκδόσεων και επιλογών. Εμείς είχαμε στα χέρια μας την έκδοση διπλού καυσίμου των 1.0lt. Καίει δηλαδή είτε υγραέριο είτε βενζίνη. Ο τρικύλινδρος κινητήρας έχει τα αποθέματα ροπής που απαιτούνται για ένα ασφαλές προσπέρασμα και είναι απροβλημάτιστος στα μεγάλα ταξίδια. Εντός πόλης το χειροκίνητο κιβώτιο προβληματίζει λόγω κλιμάκωσης καθώς χρειάζεται προσοχή για να μην πέσουν οι στροφές χαμηλά εκτός ροπής. Στο σταμάτα – ξεκίνα επιτείνει την κατάσταση το start – stop.
H ανάρτηση και η απορροφητικότητα των καθισμάτων συμβάλλουν στα υψηλά επίπεδα άνεσης. H εμπρός ανάρτηση έχει γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και η πίσω ημιάκαμπτο άξονα, ενώ στην 4×4 πίσω υπάρχουν επίσης γόνατα. Σε δρόμο με στροφές το Duster συμπεριφέρεται ασφαλώς και έχει υψηλά περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας χάρη στο σωστό σετάρισμα της ανάρτησης. Το νέο Duster διπλού καυσίμου είναι μια πρόταση για οικονομικές οικογενειακές μετακινήσεις.
Στη προσθιοκίνητη έκδοση η γωνία προσέγγισης είναι 31 μοίρες, η γωνία διαφυγής 36 μοίρες και η γωνία ράμπας 24 μοίρες. Η ικανότητα διέλευσής του σε υδάτινο πέρασμα είναι μέχρι 35 εκατοστά σε βάθος.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν σκληρά πλαστικά τα οποία εμπνέουν μια αίσθηση στιβαρότητας, χωρίς να λείπουν κάποιοι τριγμοί. Το ταμπλό έχει δύο οθόνες: 7,0 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Αμφότερες δεν προβληματίζουν στην χρήση τους. Το λογισμικό είναι πολύ εύκολο στην επιλογή του, υπάρχει και ειδικό μενού με τις μοίρες κλίσης για τις εκτός δρόμου διαδρομές αλλά και θύρες USB/Type C. O διάκοσμος του νέου Duster είναι πετυχημένος και φτιάχνει τη διάθεση. Ταξιδέψαμε άνετα με τέσσερις επιβάτες ενώ το πορτμπαγκάζ διαθέτει χωρητικότητα 513lt (αντί για ρεζέρβα έχει δεξαμενή LPG χωρητικότητας 51lt).
Οδηγώντας το Duster έχεις μια απροβλημάτιστη κυρίαρχη αίσθηση. Ο οδηγός πρέπει να καταφεύγει συχνά στο χειροκίνητο κιβώτιο που διαθέτει σφιχτή κλιμάκωση, μέτρια αίσθηση αλλά δεν χάνεις αλλαγή. Ο επιλογέας είναι ακριβής αλλά νωθρός στις γρήγορες αλλαγές. Ο κινητήρας έχει την ροπή και τη δύναμη για να κινείσαι ασφαλώς. Αποδίδει 101PS εκκινεί στα κρύα πρωϊνά με βενζίνη και σύντομα γυρνά σε υγραέριο. Αν τελειώσει σε ειδοποιεί και αυτόματα περνά σε βενζίνη ξανά. Οικονομία και αυτονομία είναι από τα δυνατά σημεία του Duster LPG. Βγάζει 400km με το LPG με το γέμισμα να κοστίζει 38 ευρώ και μαζί με τα περίπου 600km της βενζίνης ξεκινάς το ταξίδι με 1.000km αυτονομίας. Καμία διαφορά δεν γίνεται αντιληπτή όσον αφορά τα δυο καύσιμα.
Το νέο, πιο άκαμπτο πλαίσιο παίζει κυρίαρχο ρόλο στην άνεση που παρουσιάζει το Duster χωρίς να πλέει. Παρά τα 65άρια σε προφίλ λάστιχα η ανάρτηση είναι σφιχτή χωρίς να κοπανάει. Έτσι οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες και το νέο Duster στρίβει υποστροφικά χωρίς υπερβολές. Εκτός δρόμου, δεν υπάρχει κάτι που να σε προβληματίζει παρά μόνο τα λάστιχα. Το Duster κινείται με άνεση σε χωματόδρομο, κακοτράχαλη επιφάνεια, όπως και σε έδαφος με έντονη κλίση. Με μια 4αδα ελαστικά μεικτών συνθηκών δε, είναι έτοιμο να πατήσει και χιόνι. Έκδοση δοκιμής μας ήταν η Journey που εκκινεί από τις 25.390 ευρώ. Υπάρχουν όμως και πιο οικονομικές επιλογές σε εξοπλισμό που ξεκινούν από τα 20χ. Το Duster είναι μια πρόταση που διαθέτει πολλές λύσεις για τον οικογενειάρχη. Με θελκτική σχεδίαση, μεγάλους χώρους, ένα πλήρες ψηφιακό πακέτο και όλα τα συστήματα ασφάλειας χωρίς συμβιβασμούς σε ενεργητική ασφάλεια. Αν δίνεται έμφαση στις εκτός δρόμους εξορμήσεις προτιμήστε την πετρελαιοκίνητη έκδοση 4χ4 των 115PS. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι σημαντικός και προέρχεται από τα Skoda Karoq και Suzuki Vitara.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Dacia Duster LPG
Κινητήρας: Τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος, 999 cc
Μέγιστη ισχύς: 101 PS/4.600-5.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 170 Nm/2.000-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13,8 sec
Τελική ταχύτητα: 168 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 9,4 lt/100 km (LPG), 7,1 lt/100 km (βενζίνη)
Εκπομπές CO2: 126 gr/km (LPG), 142 gr/km (βενζίνη)
Τέλη κυκλοφορίας: 151 ευρώ
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.343/1.813/1.661 mm
Μεταξόνιο: 2.657 mm
Βάρος: 1.258 kg
Χώρος αποσκευών: 513 – 1.648lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: Από 19.950 ευρώ
Διαβάστε επίσης
Αράχωβα: Αλυσίδες για δέσιμο, μπαταρίες η-λιθίου!