Στην Ελλάδα τα smart #1 και smart #3 στην Ελλάδα-πόσο κοστίζουν
Ήρθαν και στην Ελλάδα τα νέα ηλεκτρικά smart #1 και smart #3 που είναι διαθέσιμα με δύο τύπους μπαταρίας σε 2κίνητες και 4κίνητες εκδόσεις
Ήρθαν και στην ελληνική αγορά τα νέα μοντέλα της smart. Τα νέα ηλεκτρικά smart είναι 5θυρα, 5θέσια και πλήρως ηλεκτρικά με δύο τύπους μπαταρίας και εκδόσεις με μετάδοση κίνησης στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς.
Είναι γεγονός πως η νέα γκάμα μοντέλων Smart καθυστέρησε να έρθει στην ελληνική αγορά καθώς σε άλλες αγορές της Ε.Ε. διατίθεται από τις αρχές του προηγούμενου έτους. Είναι επίσης γεγονός πως με την αποχώρηση της Mercedes-Benz Ελλάς και την εκχώρηση των δικαιωμάτων εισαγωγής και διάθεσης των μοντέλων της Mercedes στη νεοσύστατη εταιρεία Star Automotive Hellas, η Smart έμεινε ορφανή.
Περίπου ένα χρόνο και κάτι μετά την έναρξη λειτουργίας της Star Automotive Hellas επετεύχθη συμφωνία για την εισαγωγή των νέων μοντέλων της ηλεκτρικής Smart στην ελληνική αγορά. Το επίσημο λανσάρισμα θα πραγματοποιηθεί το Φθινόπωρο του τρέχοντος έτους.
Τα δύο μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν είναι τα Smart #1 και Smart #3 με την εταιρεία να έχει δεσμευθεί σε ένα πρόγραμμα παρουσίασης τουλάχιστον ενός καινούργιου μοντέλου κάθε χρόνο.
Smart #1
Η Smart αποτελεί πλέον μια κοινοπραξία της Mercedes-Benz και της κινέζικης Geely. Το 2023, η εταιρεία κυκλοφόρησε το νέο μοντέλο της, ένα ηλεκτρικό crossover 4,27 μ. με την ονομασία #1. Ωστόσο, η διάθεσή του στην ευρωπαική αγορά δεν συνοδεύθηκε από υψηλούς ρυθμούς διείσδυσης.
Τους τελευταίους μήνες ξεκίνησε το εμπορικό λανσάρισμα του μοντέλου #1 και σε άλλες αγορές με πρόσφατη είσοδο και στην εγχώρια αγορά. Η βασική έκδοση χρησιμοποιεί μια μπαταρία τεχνολογίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) δυναμικότητας 49 kWh, ωστόσο υπάρχουν και εκδόσεις με μεγαλύτερη μπαταρία δυναμικότητας 66 kWh, τεχνολογίας νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου (NMC).
Η αυτονομία της βασικής έκδοσης περιορίζεται στα 310 χλμ. ενώ εκείνων με την διευρυμένη αυτονομία φθάνει στα 440 χλμ.
Οι μπαταρίες τεχνολογίας LFP είναι λιγότερο δαπανηρές στην κατασκευή και έχουν μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα. Θεωρούνται πιο κατάλληλες για μικρότερα αυτοκίνητα που δεν χρειάζονται πολύ μεγάλη αυτονομία. Άλλα πλεονεκτήματα περιλαμβάνουν αντοχή στη φωτιά και μεγαλύτερο κύκλο ζωής.
Το Smart #1 διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων και ροπής 343 Nm με την μετάδοση της κίνησης να αφορά στους πίσω τροχούς. Εν τούτοις υπάρχει και η έκδοση Brabus με δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν σε κάθε άξονα τροχών -με ισχύ 430 ίππων και ροπή 543 ίππων. Πρόκειται για ένα Smart που μπορεί να καλύψει τα 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3.9”.
Η εταιρεία αναφέρει πως σε φορτιστή AC 22 kW η πλήρωση της μεγάλης μπαταρίας απαιτεί χρόνο 3 ωρών από το 10-80% της χωρητικότητάς της. Σε ταχυφορτιστή DC 150 kW ο αντίστοιχος χρόνος περιορίζεται στη μισή ώρα.
Ο τιμοκατάλογος για το νέο Smart #1 έχει διαμορφωθεί ως εξής: H έκδοση Pure θα ξεκινά από τα 36.950 ευρώ. Aκολουθεί η έκδοση Pure+ στην τιμή των 42.500 ευρώ. Το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού είναι το Pro και Pro+. Εδώ οι τιμές είναι στα 39.250 ευρώ και στα 44.900 ευρώ, αντιστοίχως Επίσης υπάρχουν οι εκδόσεις Premium και Pulse στα 47.600 ευρώ ενώ στην κορυφή βρίσκεται η έκδοση Brabus με τετρακίνηση στα 52.330 ευρώ.
Η κορυφαία έκδοση Brabus του Smart #3 με δύο ηλεκτροκινητήρες
Η πρόταση του Smart #3
Τον περασμένο Απρίλιο, η Smart παρουσίασε το δεύτερο ηλεκτρικό της μοντέλο με την ονομασία #3. Το 2ο μοντέλο της Smart βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το μοντέλο #1 (από τις προθήκες της Geely με την ονομασία SEA2), αλλά με διευρυμένο μεταξόνιο. Ουσιαστικά είναι ένα SUV με κουπέ τελείωμα στην ουρά και αμάξωμα μήκους 4,4 μ.
Και εδώ τα τεχνικά χαρακτηριστικά με το μοντέλο #1 είναι ίδια (κινητήρες-μπαταρίες-επιδόσεις-αυτονομία) με την μόνη διαφορά να έγγειται στην μη ύπαρξη έκδοσης Pure.
Η βασική έκδοση είναι η Pro και ξεκινά από τα 40.900 ευρώ. Ακολουθεί η Pro+ με 46.500 ευρώ για να βρεθούμε μετά στις εκδόσεις Premium και Pulse, αμφότερες στο επίπεδο τιμής των 50.550 ευρώ. Τέλος, η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση Brabus κοστίζει 65.280 ευρώ.
Όλες οι τιμές του άρθρου είναι χωρίς την κρατική επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά II” που ούτως άλλως έχει εξαντλήσει τους πόρους τους.
Best of Network