Στην Ελλάδα το VW Tayron!
Το νέο VW Tayron είναι ένα 7-θέσιο SUV (5-θέσιο στις plug-in υβριδικές εκδόσεις), που παρέχει χαρακτηριστικά άνεσης, διαθέτοντας υψηλής ποιότητας υλικά στο εσωτερικό του, όπως διακοσμητικές επενδύσεις από πραγματικό ξύλο που του δίνουν έναν πολυτελή χαρακτήρα.
Με εντυπωσιακή χωρητικότητα αποσκευών που φτάνει τα 850lt (705lt στις eHybrid εκδόσεις) και αεροδυναμικό σχεδιασμό (0,28 Cd), το Tayron ξεχωρίζει για την αποδοτικότητά του. Οι νέες επαναφορτιζόμενες εκδόσεις προσφέρουν σημαντικά μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία έως 120 km και βελτιωμένη απόδοση.
Ταυτόχρονα, η μέγιστη συνδυαστική αυτονομία των 2 κινητήρων (ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα) φθάνει τα 850 km (τιμή πρόβλεψης) μεταξύ 2 στάσεων ανεφοδιασμού.
Με μήκος 4.792 mm και μεταξόνιο 2.791 mm, το Tayron τοποθετείται ανάμεσα στο Tiguan και το Touareg, συνδυάζοντας δυναμικές σχεδιαστικές γραμμές και πολυτελείς λεπτομέρειες. Τα χρωμιωμένα διακοσμητικά στοιχεία, οι στάνταρ LED Plus προβολείς με δυναμικά φώτα στροφής και το φωτιζόμενο σήμα της VW εμπρός-πίσω εξασφαλίζουν μια μοναδική φωτεινή υπογραφή.
Οι εξελιγμένοι προβολείς Iq. Light HD Matrix (προαιρετικά διαθέσιμοι) με περισσότερα από 19.000 LED ανά προβολέα, προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα τη νύχτα, διασφαλίζοντας ασφάλεια χωρίς να ενοχλούν άλλους οδηγούς. Το HD σημαίνει High Definition, δηλαδή υψηλή ανάλυση των πηγών φωτός.
Οι προβολείς Iq. Light HD Matrix δημιουργούν ένα φωτεινό «μονοπάτι» στη λωρίδα κυκλοφορίας του Tayron: το Lane Light, το οποίο κάνει τη νυχτερινή οδήγηση ασφαλή, επειδή το φωτεινό «μονοπάτι» ακολουθεί με ακρίβεια τη λωρίδα κυκλοφορίας. Ο οδηγός υποστηρίζεται επίσης από μια φωτεινή λειτουργία προσανατολισμού σε στενούς δρόμους.
Η μεγάλη αντιθαμβωτική «σκάλα» είναι ένα ακόμη πλεονέκτημα των νέων προβολέων. Ανάλογα με την ταχύτητα και τον φωτισμό του περιβάλλοντος, αυτή μπορεί να είναι διαρκώς ενεργή, δίχως να ενοχλούνται τα οχήματα στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, καθώς και τα προπορευόμενα, χάρη στην ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια των 38.400 LED που ελέγχονται ξεχωριστά. Η άνεση και η ασφάλεια τη νύχτα βελτιώνονται σημαντικά χάρη στον καλύτερο φωτισμό του δρόμου και της περιοχής μπροστά από το Tayron.
Το Tayron προσφέρει ευρυχωρία με δυνατότητα διαμόρφωσης του χώρου αποσκευών από 345lt(7θέσιο) έως 1.905lt (διθέσιο). Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς διαθέτουν δυνατότητα ρύθμισης της γωνίας της πλάτης και του μήκους και μπορούν να αναδιπλωθούν κατά 1/3 έως 2/3.
Εάν το κεντρικό κάθισμα είναι ελεύθερο, εδώ μπορεί να αναδιπλωθεί ένα κεντρικό υποβραχιόνιο με δύο ποτηροθήκες. Αυτή η προέκταση μπορεί να περιστραφεί προς τα αριστερά και προς τα δεξιά και διαθέτει άρθρωση στο μπροστινό μέρος όπου μπορούν να τοποθετηθούν tablet ή smartphone. Ως 7-θέσιο, η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να αναδιπλωθεί προς τα εμπρός με τη λειτουργία εύκολης εισόδου για να επιτρέψει την πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων.
Εδώ υπάρχουν δύο μεμονωμένα καθίσματα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται, τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να αναδιπλωθούν επίπεδα και να δημιουργήσουν πρόσθετο χώρο για τις αποσκευές.
Το εσωτερικό του Tayron ορίζει ένα νέο πρότυπο με τα premium χαρακτηριστικά του, όπως τα εργονομικά καθίσματα ergoActive Plus, με ηλεκτρικές ρυθμίσεις 14 κατευθύνσεων και λειτουργία μασάζ 10 πνευματικών μερών δημιουργώντας ένα περιβάλλον πολυτέλειας. Επιπλέον, τα εμπρός καθίσματα είναι κλιματιζόμενα που σημαίνει ότι μπορεί να θερμανθεί η επιφάνεια του καθίσματος και η πλάτη ανεξάρτητα η μία από την άλλη ή να ενεργοποιηθεί ο εξαερισμός των καθισμάτων.
Η μοντέρνα σχεδίαση του ταμπλό με την πιο πρόσφατη γενιά infotainment (MIB4) αναβαθμίζει την εμπειρία οδήγησης στο εσωτερικό του νέου Tayron. Είναι διαισθητικό στη λειτουργία, προσφέρει βέλτιστη συνδεσιμότητα και έχει καθαρό και έξυπνο σχεδιασμό.
Οι επιμέρους τομείς περιλαμβάνουν τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Digital Cockpit Pro με οθόνη 10,2 ιντσών, τη μεγάλη οθόνη infotainment 12,9 ιντσών (προαιρετικά 15 ιντσών) με νέα δομή μενού και γραφικών η οποία είναι διαισθητική και εύχρηστη. Πολλές ρυθμίσεις του συστήματος μπορούν επίσης να ελεγχθούν με τη χρήση φυσικής γλώσσας, χάρη στον έξυπνο φωνητικό βοηθό IDA με ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT.
Ένα ακόμη μοναδικό χαρακτηριστικό άνεσης είναι ο κεντρικός διακόπτης Driving Experience, όπου μπορεί να γίνει ταυτόχρονη προσαρμογή πολλών ρυθμίσεων, από τον φωτισμό Ambiente, την αναπαραγωγή μουσικής, μέχρι τον έλεγχο των προφίλ οδήγησης. Επίσης, με τη δυνατότητα εξατομίκευσης “Atmospheres”, οι ρυθμίσεις του φωτισμού φόντου και του ηχοσυστήματος συγχρονίζονται για να δημιουργήσουν ένα ευρύ φάσμα φωτεινών και ηχητικών θεμάτων.
Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να συμπεριληφθούν λίστες αναπαραγωγής από το Spotify, ώστε να ταιριάζουν απόλυτα με τις αντίστοιχες ατμόσφαιρες. Μπορούν να ενεργοποιηθούν οι λειτουργίες Lounge, Energetic, Joy, Minimal και Me. Για παράδειγμα, η λειτουργία Lounge χαρακτηρίζεται από χαμηλά χρώματα, ήσυχους ήχους και κλασική μουσική. Αντίθετα, η Energetic έχει εντονότερα χρώματα, οι ήχοι είναι πιο δυνατοί και η λίστα αναπαραγωγής είναι πιο ζωντανή.
Το νέο Tayron ενσωματώνει την τελευταία γενιά ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αμορτισέρ DCC Pro (βασικός εξοπλισμός σε eHybrid και 4MOTION). Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με την καινοτόμο τεχνολογία δύο βαλβίδων αντιδρούν σε χιλιοστά του δευτερολέπτου στο οδόστρωμα και στις συνθήκες οδήγησης και προσαρμόζουν αυτόματα τη συμπεριφορά απόσβεσης.
Τα ταχύτερης απόκρισης αμορτισέρ με δύο βαλβίδες επιτρέπουν μια καλύτερη και πιο αθόρυβη αλληλεπίδραση μεταξύ μη αναρτώμενης μάζας και αμαξώματος, ταυτόχρονα με βελτιστοποιημένη δυναμική οδήγησης, ακριβώς χάρη στον ακόμη πιο ακριβή έλεγχο των σταδίων επαναφοράς και συμπίεσης.
Χάρη στην αλληλεπίδραση αυτών των χαρακτηριστικών, ο οδηγός θα απολαμβάνει μια εξαιρετικά ευχάριστη οδηγική εμπειρία και μια αίσθηση ασφάλειας ακόμη και σε κακό οδόστρωμα.
Αποδοτικά Συστήματα Κίνησης
Το Tayron διατίθεται με 2 plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης (eHybrid), ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (eTSI), ένα βενζινοκινητήρα (TSI) και 2 πετρελαιοκινητήρες (TDI). Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, με επιλογές κίνησης εμπρός ή τετρακίνησης 4MOTION.
Οι νέες plug-in υβριδικές εκδόσεις προσφέρουν σημαντικά μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία και βελτιωμένη απόδοση, προσφέροντάς τη δυνατότητα να διανύετε το μεγαλύτερο μέρος των καθημερινών σας διαδρομών αμιγώς ηλεκτρικά. Το Tayron eHybrid θα διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος: 150 kW (204 PS) και 200 kW (272 PS).
Χάρη στην αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης και το ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας με 19,7 kWh (net) και τα δύο Tayron eHybrid μπορούν να επιτύχουν ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 120 km. Οι μπαταρίες τους μπορούν να φορτιστούν με έως και 11 kW σε ένα σταθμό φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος AC και με έως και 50 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC.
Ο κινητήρας eTSI με ισχύ 110 kW (150 PS) είναι ήπια υβριδικός με τεχνολογία 48V. Διαθέτει, επίσης, τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων (Active Cylinder Management) που συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Κατά το φρενάρισμα, η κινητική ενέργεια ανακτάται και αποθηκεύεται στη μπαταρία των 48V.
Το Tayron χρησιμοποιεί αυτή την ενέργεια για να απενεργοποιεί τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα υψηλής τεχνολογίας σε φάσεις επιβράδυνσης και σε κατηφόρες, συμβάλλοντας έτσι στην εξοικονόμηση καυσίμου.
Οι μπαταρίες 48V τροφοδοτούν όλα τα συστήματα με ενέργεια, όταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι απενεργοποιημένος. Επιπλέον, το σύστημα 48V βελτιστοποιεί τις επιδόσεις του οχήματος κατά την εκκίνηση χάρη σε μια λειτουργία ηλεκτρικής ώθησης -στην περίπτωση αυτή, η γεννήτρια αναλαμβάνει το ρόλο του ηλεκτροκινητήρα.
Ο πιο ισχυρός κινητήρας TDI με 142 kW (193 PS) είναι αποδοτικός και συνδυάζεται στάνταρ με την τετρακίνηση 4MOTION. Ο TSI κινητήρας συνδυάζεται επίσης με τετρακίνηση. Το Tayron στις εκδόσεις 4MOTION μπορεί να ρυμουλκήσει φορτία έως 2.500 kg (με φρένο, 12 % κλίση).
Η τετρακίνηση του νέου Tayron χρησιμοποιεί έναν συμπλέκτη 4MOTION έκτης γενιάς για τη μετάδοση της ισχύος στον πίσω άξονα. Αυτή χαρακτηρίζεται από έξυπνη διαχείριση ενέργειας: Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης – για παράδειγμα στην πόλη σε στεγνούς δρόμους χωρίς απαιτήσεις μέγιστου φορτίου – τροφοδοτείται μόνο ο μπροστινός άξονας του Tayron εξοικονομώντας καύσιμα.
Ο πίσω άξονας ενσωματώνεται στο σύστημα κίνησης του Tayron μέσω του συμπλέκτη 4MOTION και του άξονα μετάδοσης μόνο σε περίπτωση υψηλότερων απαιτήσεων φορτίου ή όταν υπάρχει κίνδυνος να χάσει την πρόσφυση ένας τροχός.
Ωστόσο, η τετρακίνηση μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα από το Driving Experience Control, προκειμένου να χρησιμοποιείται μόνιμα , για παράδειγμα, στο δρόμο προς τα χιονοδρομικά κέντρα.
Εκτός από τα προφίλ Eco, Comfort, Sport και Individual, τα προφίλ τετρακίνησης Offroad και Snow είναι διαθέσιμα για τις εκδόσεις 4MOTION. Το νέο VW Tayron θα είναι διαθέσιμο στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού Elegance και θα αρχίσει να παραδίδεται τον Απρίλιο του 2025.
Διαβάστε επίσης
VW: Καταργεί τα «επετειακά» μπόνους εργαζομένων στη Γερμανία
Στα χιόνια με το Dacia Duster!
Το νέο VW Tayron είναι ένα 7-θέσιο SUV (5-θέσιο στις plug-in υβριδικές εκδόσεις), που παρέχει χαρακτηριστικά άνεσης, διαθέτοντας υψηλής ποιότητας υλικά στο εσωτερικό του, όπως διακοσμητικές επενδύσεις από πραγματικό ξύλο που του δίνουν έναν πολυτελή χαρακτήρα.
Με εντυπωσιακή χωρητικότητα αποσκευών που φτάνει τα 850lt (705lt στις eHybrid εκδόσεις) και αεροδυναμικό σχεδιασμό (0,28 Cd), το Tayron ξεχωρίζει για την αποδοτικότητά του. Οι νέες επαναφορτιζόμενες εκδόσεις προσφέρουν σημαντικά μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία έως 120 km και βελτιωμένη απόδοση.
Ταυτόχρονα, η μέγιστη συνδυαστική αυτονομία των 2 κινητήρων (ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα) φθάνει τα 850 km (τιμή πρόβλεψης) μεταξύ 2 στάσεων ανεφοδιασμού.
Με μήκος 4.792 mm και μεταξόνιο 2.791 mm, το Tayron τοποθετείται ανάμεσα στο Tiguan και το Touareg, συνδυάζοντας δυναμικές σχεδιαστικές γραμμές και πολυτελείς λεπτομέρειες. Τα χρωμιωμένα διακοσμητικά στοιχεία, οι στάνταρ LED Plus προβολείς με δυναμικά φώτα στροφής και το φωτιζόμενο σήμα της VW εμπρός-πίσω εξασφαλίζουν μια μοναδική φωτεινή υπογραφή.
Οι εξελιγμένοι προβολείς Iq. Light HD Matrix (προαιρετικά διαθέσιμοι) με περισσότερα από 19.000 LED ανά προβολέα, προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα τη νύχτα, διασφαλίζοντας ασφάλεια χωρίς να ενοχλούν άλλους οδηγούς. Το HD σημαίνει High Definition, δηλαδή υψηλή ανάλυση των πηγών φωτός.
Οι προβολείς Iq. Light HD Matrix δημιουργούν ένα φωτεινό «μονοπάτι» στη λωρίδα κυκλοφορίας του Tayron: το Lane Light, το οποίο κάνει τη νυχτερινή οδήγηση ασφαλή, επειδή το φωτεινό «μονοπάτι» ακολουθεί με ακρίβεια τη λωρίδα κυκλοφορίας. Ο οδηγός υποστηρίζεται επίσης από μια φωτεινή λειτουργία προσανατολισμού σε στενούς δρόμους.
Η μεγάλη αντιθαμβωτική «σκάλα» είναι ένα ακόμη πλεονέκτημα των νέων προβολέων. Ανάλογα με την ταχύτητα και τον φωτισμό του περιβάλλοντος, αυτή μπορεί να είναι διαρκώς ενεργή, δίχως να ενοχλούνται τα οχήματα στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, καθώς και τα προπορευόμενα, χάρη στην ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια των 38.400 LED που ελέγχονται ξεχωριστά. Η άνεση και η ασφάλεια τη νύχτα βελτιώνονται σημαντικά χάρη στον καλύτερο φωτισμό του δρόμου και της περιοχής μπροστά από το Tayron.
Το Tayron προσφέρει ευρυχωρία με δυνατότητα διαμόρφωσης του χώρου αποσκευών από 345lt(7θέσιο) έως 1.905lt (διθέσιο). Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς διαθέτουν δυνατότητα ρύθμισης της γωνίας της πλάτης και του μήκους και μπορούν να αναδιπλωθούν κατά 1/3 έως 2/3.
Εάν το κεντρικό κάθισμα είναι ελεύθερο, εδώ μπορεί να αναδιπλωθεί ένα κεντρικό υποβραχιόνιο με δύο ποτηροθήκες. Αυτή η προέκταση μπορεί να περιστραφεί προς τα αριστερά και προς τα δεξιά και διαθέτει άρθρωση στο μπροστινό μέρος όπου μπορούν να τοποθετηθούν tablet ή smartphone. Ως 7-θέσιο, η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να αναδιπλωθεί προς τα εμπρός με τη λειτουργία εύκολης εισόδου για να επιτρέψει την πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων.
Εδώ υπάρχουν δύο μεμονωμένα καθίσματα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται, τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να αναδιπλωθούν επίπεδα και να δημιουργήσουν πρόσθετο χώρο για τις αποσκευές.
Το εσωτερικό του Tayron ορίζει ένα νέο πρότυπο με τα premium χαρακτηριστικά του, όπως τα εργονομικά καθίσματα ergoActive Plus, με ηλεκτρικές ρυθμίσεις 14 κατευθύνσεων και λειτουργία μασάζ 10 πνευματικών μερών δημιουργώντας ένα περιβάλλον πολυτέλειας. Επιπλέον, τα εμπρός καθίσματα είναι κλιματιζόμενα που σημαίνει ότι μπορεί να θερμανθεί η επιφάνεια του καθίσματος και η πλάτη ανεξάρτητα η μία από την άλλη ή να ενεργοποιηθεί ο εξαερισμός των καθισμάτων.
Η μοντέρνα σχεδίαση του ταμπλό με την πιο πρόσφατη γενιά infotainment (MIB4) αναβαθμίζει την εμπειρία οδήγησης στο εσωτερικό του νέου Tayron. Είναι διαισθητικό στη λειτουργία, προσφέρει βέλτιστη συνδεσιμότητα και έχει καθαρό και έξυπνο σχεδιασμό.
Οι επιμέρους τομείς περιλαμβάνουν τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Digital Cockpit Pro με οθόνη 10,2 ιντσών, τη μεγάλη οθόνη infotainment 12,9 ιντσών (προαιρετικά 15 ιντσών) με νέα δομή μενού και γραφικών η οποία είναι διαισθητική και εύχρηστη. Πολλές ρυθμίσεις του συστήματος μπορούν επίσης να ελεγχθούν με τη χρήση φυσικής γλώσσας, χάρη στον έξυπνο φωνητικό βοηθό IDA με ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT.
Ένα ακόμη μοναδικό χαρακτηριστικό άνεσης είναι ο κεντρικός διακόπτης Driving Experience, όπου μπορεί να γίνει ταυτόχρονη προσαρμογή πολλών ρυθμίσεων, από τον φωτισμό Ambiente, την αναπαραγωγή μουσικής, μέχρι τον έλεγχο των προφίλ οδήγησης. Επίσης, με τη δυνατότητα εξατομίκευσης “Atmospheres”, οι ρυθμίσεις του φωτισμού φόντου και του ηχοσυστήματος συγχρονίζονται για να δημιουργήσουν ένα ευρύ φάσμα φωτεινών και ηχητικών θεμάτων.
Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να συμπεριληφθούν λίστες αναπαραγωγής από το Spotify, ώστε να ταιριάζουν απόλυτα με τις αντίστοιχες ατμόσφαιρες. Μπορούν να ενεργοποιηθούν οι λειτουργίες Lounge, Energetic, Joy, Minimal και Me. Για παράδειγμα, η λειτουργία Lounge χαρακτηρίζεται από χαμηλά χρώματα, ήσυχους ήχους και κλασική μουσική. Αντίθετα, η Energetic έχει εντονότερα χρώματα, οι ήχοι είναι πιο δυνατοί και η λίστα αναπαραγωγής είναι πιο ζωντανή.
Το νέο Tayron ενσωματώνει την τελευταία γενιά ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αμορτισέρ DCC Pro (βασικός εξοπλισμός σε eHybrid και 4MOTION). Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με την καινοτόμο τεχνολογία δύο βαλβίδων αντιδρούν σε χιλιοστά του δευτερολέπτου στο οδόστρωμα και στις συνθήκες οδήγησης και προσαρμόζουν αυτόματα τη συμπεριφορά απόσβεσης.
Τα ταχύτερης απόκρισης αμορτισέρ με δύο βαλβίδες επιτρέπουν μια καλύτερη και πιο αθόρυβη αλληλεπίδραση μεταξύ μη αναρτώμενης μάζας και αμαξώματος, ταυτόχρονα με βελτιστοποιημένη δυναμική οδήγησης, ακριβώς χάρη στον ακόμη πιο ακριβή έλεγχο των σταδίων επαναφοράς και συμπίεσης.
Χάρη στην αλληλεπίδραση αυτών των χαρακτηριστικών, ο οδηγός θα απολαμβάνει μια εξαιρετικά ευχάριστη οδηγική εμπειρία και μια αίσθηση ασφάλειας ακόμη και σε κακό οδόστρωμα.
Αποδοτικά Συστήματα Κίνησης
Το Tayron διατίθεται με 2 plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης (eHybrid), ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (eTSI), ένα βενζινοκινητήρα (TSI) και 2 πετρελαιοκινητήρες (TDI). Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, με επιλογές κίνησης εμπρός ή τετρακίνησης 4MOTION.
Οι νέες plug-in υβριδικές εκδόσεις προσφέρουν σημαντικά μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία και βελτιωμένη απόδοση, προσφέροντάς τη δυνατότητα να διανύετε το μεγαλύτερο μέρος των καθημερινών σας διαδρομών αμιγώς ηλεκτρικά. Το Tayron eHybrid θα διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος: 150 kW (204 PS) και 200 kW (272 PS).
Χάρη στην αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης και το ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας με 19,7 kWh (net) και τα δύο Tayron eHybrid μπορούν να επιτύχουν ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 120 km. Οι μπαταρίες τους μπορούν να φορτιστούν με έως και 11 kW σε ένα σταθμό φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος AC και με έως και 50 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC.
Ο κινητήρας eTSI με ισχύ 110 kW (150 PS) είναι ήπια υβριδικός με τεχνολογία 48V. Διαθέτει, επίσης, τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων (Active Cylinder Management) που συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Κατά το φρενάρισμα, η κινητική ενέργεια ανακτάται και αποθηκεύεται στη μπαταρία των 48V.
Το Tayron χρησιμοποιεί αυτή την ενέργεια για να απενεργοποιεί τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα υψηλής τεχνολογίας σε φάσεις επιβράδυνσης και σε κατηφόρες, συμβάλλοντας έτσι στην εξοικονόμηση καυσίμου.
Οι μπαταρίες 48V τροφοδοτούν όλα τα συστήματα με ενέργεια, όταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι απενεργοποιημένος. Επιπλέον, το σύστημα 48V βελτιστοποιεί τις επιδόσεις του οχήματος κατά την εκκίνηση χάρη σε μια λειτουργία ηλεκτρικής ώθησης -στην περίπτωση αυτή, η γεννήτρια αναλαμβάνει το ρόλο του ηλεκτροκινητήρα.
Ο πιο ισχυρός κινητήρας TDI με 142 kW (193 PS) είναι αποδοτικός και συνδυάζεται στάνταρ με την τετρακίνηση 4MOTION. Ο TSI κινητήρας συνδυάζεται επίσης με τετρακίνηση. Το Tayron στις εκδόσεις 4MOTION μπορεί να ρυμουλκήσει φορτία έως 2.500 kg (με φρένο, 12 % κλίση).
Η τετρακίνηση του νέου Tayron χρησιμοποιεί έναν συμπλέκτη 4MOTION έκτης γενιάς για τη μετάδοση της ισχύος στον πίσω άξονα. Αυτή χαρακτηρίζεται από έξυπνη διαχείριση ενέργειας: Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης – για παράδειγμα στην πόλη σε στεγνούς δρόμους χωρίς απαιτήσεις μέγιστου φορτίου – τροφοδοτείται μόνο ο μπροστινός άξονας του Tayron εξοικονομώντας καύσιμα.
Ο πίσω άξονας ενσωματώνεται στο σύστημα κίνησης του Tayron μέσω του συμπλέκτη 4MOTION και του άξονα μετάδοσης μόνο σε περίπτωση υψηλότερων απαιτήσεων φορτίου ή όταν υπάρχει κίνδυνος να χάσει την πρόσφυση ένας τροχός.
Ωστόσο, η τετρακίνηση μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα από το Driving Experience Control, προκειμένου να χρησιμοποιείται μόνιμα , για παράδειγμα, στο δρόμο προς τα χιονοδρομικά κέντρα.
Εκτός από τα προφίλ Eco, Comfort, Sport και Individual, τα προφίλ τετρακίνησης Offroad και Snow είναι διαθέσιμα για τις εκδόσεις 4MOTION. Το νέο VW Tayron θα είναι διαθέσιμο στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού Elegance και θα αρχίσει να παραδίδεται τον Απρίλιο του 2025.
Διαβάστε επίσης
VW: Καταργεί τα «επετειακά» μπόνους εργαζομένων στη Γερμανία
Στα χιόνια με το Dacia Duster!