Στους κατασκευαστές η πρόσκληση για τα έργα 1.35 δισ. στη Θεσσαλία
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έστειλε τις «πολυαναμενόμενες» προσκλήσεις στους μεγάλους παίκτες των κατασκευών ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ και ΤΕΡΝΑ, 15 μήνες μετά τις καταστροφικές πλημμύρες, εκκινώντας τη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση μιας σειράς fast track έργων προϋπολογισμού 1.352.680.000 ευρώ για την αποκατάσταση βλαβών σιδηροδρομικών υποδομών, συνεπεία των καταστροφικών καιρικών φαινομένων των Daniel και Elias, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Πρόκειται για 9 συνολικά έργα που αφορούν την αποκατάσταση σιδηροδρομικών γραμμών, οδικά έργα και την αποκατάσταση βλαβών των συστημάτων σηματοδότησης, ETCS L1, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης που σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα υπολογίζεται πως θα ξεκινήσουν αρχές του 2025, ενώ το αρχικό χρονοδιάγραμμα προβλέπει να έχουν ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026.
Συγκεκριμένα, από τον συνολικό προϋπολογισμό τα 460 εκατομμύρια αφορούν τον σιδηρόδρομο και συγκεκριμένα την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης αλλά και τις περιφερειακές γραμμές Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος και τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν τα οδικά έργα και την επαναφορά τοπικών οδών σε όλη τη Θεσσαλία.
Τα έργα όπως έχει ήδη γίνει γνωστό θα γίνουν βάσει του άρθρου 32 του νόμου 4412/2019 που διευκολύνει την διεξαγωγή γρήγορων διαδικασιών για την ανάθεση δημόσιων έργων κάτω από έκτακτες συνθήκες και για τα οποία μέσα στο Νοέμβριο δεσμεύτηκαν οι εθνικοί πόροι για τη χρηματοδότηση που πλησιάζουν το 1,3 δισ. ευρώ και περίπου 600 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Αναλυτικά οι διαγωνισμοί
Σιδηροδρομικά έργα
1.Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ., με προϋπολογισμό 173.600.000,00€ (με ΦΠΑ 24%).
2.Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, προϋπολογισμού 181.660.000,00 € (με Φ.Π.Α. 24%).
3.Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, προϋπολογισμού 57.660.000,00 € (με Φ.Π.Α. 24%).
4.Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων έως τον Σ.Σ. Μηλεών, με προϋπολογισμό 1.860.000,00€ (με ΦΠΑ).
Όσον αφορά τα παραπάνω έργα θα κληθούν οι:
1. ΑΒΑΞ
2.ΑΚΤΩΡ
3.ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
4.ΤΕΡΝΑ
5. Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο έως ΣΣ Κράννων που καταστράφηκε από την κακοκαιρία Daniel» με προϋπολογισμού 37.200.000,00 € (με Φ.Π.Α. 24%).
Έργο για το οποίο θα κληθούν οι:
1.ΑΒΑΞ
2.ΑΚΤΩΡ
3.ALSTOM TRANSPORT S.A.
4.ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
5.SIEMENS MOBILITY A.E.
6.ΤΕΡΝΑ
Τα οδικά έργα
1.Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των Δήμων: Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων,με προϋπολογισμού 170.000.000,00 € (με Φ.Π.Α.)
2.Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των Δήμων: Τεμπών, Τυρνάβου, 7 Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας προϋπολογισμού 184.000.000,00 € (με Φ.Π.Α).
3.Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των Δήμων: Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης» προϋπολογισμού 267.500.000,00 € (με Φ.Π.Α).
4.Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των Δήμων: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου» προϋπολογισμού 278.200.000,00 € (με Φ.Π.Α.)
Ενώ για τα παραπάνω θα κληθούν οι:
1.ΑΒΑΞ
2.ΑΚΤΩΡ
3.ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
4.ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
Οι εργασίες θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων 110 γεφυρών και οι πόροι θα διανεμηθούν ανά περιφερειακή ενότητα ως εξής: 33% Μαγνησίας, 25% Τρικάλων, 21% Καρδίτσας, 9,5% Λάρισας, 9,5% Ευβοίας και 2% Φθιώτιδας.
Επιπλέον, έχουν αναρτηθεί οι αποφάσεις του Υπουργείου για τη διαδικασία σύναψης σύμβασης παροχής συμβούλων για τον έλεγχο μελετών και την παρακολούθηση των εργασιών των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης συνολικού προϋπολογισμού 8.282.056,28 € (με ΦΠΑ 24%)
Συγκεκριμένα οι συμβάσεις αφορούν τα εξής:
1.«Παροχή Υπηρεσιών Συμβούλου για την υποβοήθηση της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ στον έλεγχο μελετών και την παρακολούθηση των εργασιών των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης των βλαβών των σιδηροδρομικών υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias», και προϋπολογισμό τα 4.582.056,28€ (με ΦΠΑ 24%)
2.«Παροχή Υπηρεσιών Συμβούλου για την υποβοήθηση της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ στον έλεγχο μελετών και την παρακολούθηση των εργασιών των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης των βλαβών των οδικών υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων “Daniel” και “Elias”», με προϋπολογισμό 3.700.000,00€
Ενώ οι προσκλήσεις θα αποσταλούν στους εξής οικονομικούς φορείς:
1.Aecom LTD
2.Ηill International N.V. Greek Branch
3.PLANET A.E. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
4.ΣΑΛΦΩ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ δ.τ. ΣΑΛΦΩ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε
Υπενθυμίζεται πως η κατάσταση στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας βρίσκεται σχεδόν στα ίδια επίπεδα με πέρσι με τη λειτουργία του σιδηρόδρομου να έχει υποστεί ανεπανόρθωτες ζημίες και μέρος των δρομολογίων να εξακολουθούν να εκτελούνται με τη συνδρομή λεωφορείων, ενώ η διάρκεια του δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ξεπερνά σήμερα τις 5 ώρες. Συνθήκη που καθιστά την άμεση εκκίνηση των έργων επιτακτική περισσότερο από ποτέ.
Διαβάστε επίσης:
Χριστοδουλίδης: Κάλεσε τον Τουρκοκύπριο ηγέτη, Τατάρ, να ανοίξουν νέα οδοφράγματα
Κικίλιας: Το νέο δόγμα του Πυροσβεστικού Σώματος λειτούργησε σωτήρια παρά τις πιο ακραίες συνθήκες
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έστειλε τις «πολυαναμενόμενες» προσκλήσεις στους μεγάλους παίκτες των κατασκευών ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ και ΤΕΡΝΑ, 15 μήνες μετά τις καταστροφικές πλημμύρες, εκκινώντας τη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση μιας σειράς fast track έργων προϋπολογισμού 1.352.680.000 ευρώ για την αποκατάσταση βλαβών σιδηροδρομικών υποδομών, συνεπεία των καταστροφικών καιρικών φαινομένων των Daniel και Elias, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Πρόκειται για 9 συνολικά έργα που αφορούν την αποκατάσταση σιδηροδρομικών γραμμών, οδικά έργα και την αποκατάσταση βλαβών των συστημάτων σηματοδότησης, ETCS L1, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης που σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα υπολογίζεται πως θα ξεκινήσουν αρχές του 2025, ενώ το αρχικό χρονοδιάγραμμα προβλέπει να έχουν ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026.
Συγκεκριμένα, από τον συνολικό προϋπολογισμό τα 460 εκατομμύρια αφορούν τον σιδηρόδρομο και συγκεκριμένα την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης αλλά και τις περιφερειακές γραμμές Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος και τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν τα οδικά έργα και την επαναφορά τοπικών οδών σε όλη τη Θεσσαλία.
Τα έργα όπως έχει ήδη γίνει γνωστό θα γίνουν βάσει του άρθρου 32 του νόμου 4412/2019 που διευκολύνει την διεξαγωγή γρήγορων διαδικασιών για την ανάθεση δημόσιων έργων κάτω από έκτακτες συνθήκες και για τα οποία μέσα στο Νοέμβριο δεσμεύτηκαν οι εθνικοί πόροι για τη χρηματοδότηση που πλησιάζουν το 1,3 δισ. ευρώ και περίπου 600 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Αναλυτικά οι διαγωνισμοί
Σιδηροδρομικά έργα
1.Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ., με προϋπολογισμό 173.600.000,00€ (με ΦΠΑ 24%).
2.Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, προϋπολογισμού 181.660.000,00 € (με Φ.Π.Α. 24%).
3.Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, προϋπολογισμού 57.660.000,00 € (με Φ.Π.Α. 24%).
4.Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων έως τον Σ.Σ. Μηλεών, με προϋπολογισμό 1.860.000,00€ (με ΦΠΑ).
Όσον αφορά τα παραπάνω έργα θα κληθούν οι:
1. ΑΒΑΞ
2.ΑΚΤΩΡ
3.ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
4.ΤΕΡΝΑ
5. Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο έως ΣΣ Κράννων που καταστράφηκε από την κακοκαιρία Daniel» με προϋπολογισμού 37.200.000,00 € (με Φ.Π.Α. 24%).
Έργο για το οποίο θα κληθούν οι:
1.ΑΒΑΞ
2.ΑΚΤΩΡ
3.ALSTOM TRANSPORT S.A.
4.ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
5.SIEMENS MOBILITY A.E.
6.ΤΕΡΝΑ
Τα οδικά έργα
1.Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των Δήμων: Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων,με προϋπολογισμού 170.000.000,00 € (με Φ.Π.Α.)
2.Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των Δήμων: Τεμπών, Τυρνάβου, 7 Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας προϋπολογισμού 184.000.000,00 € (με Φ.Π.Α).
3.Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των Δήμων: Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης» προϋπολογισμού 267.500.000,00 € (με Φ.Π.Α).
4.Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των Δήμων: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου» προϋπολογισμού 278.200.000,00 € (με Φ.Π.Α.)
Ενώ για τα παραπάνω θα κληθούν οι:
1.ΑΒΑΞ
2.ΑΚΤΩΡ
3.ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
4.ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
Οι εργασίες θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων 110 γεφυρών και οι πόροι θα διανεμηθούν ανά περιφερειακή ενότητα ως εξής: 33% Μαγνησίας, 25% Τρικάλων, 21% Καρδίτσας, 9,5% Λάρισας, 9,5% Ευβοίας και 2% Φθιώτιδας.
Επιπλέον, έχουν αναρτηθεί οι αποφάσεις του Υπουργείου για τη διαδικασία σύναψης σύμβασης παροχής συμβούλων για τον έλεγχο μελετών και την παρακολούθηση των εργασιών των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης συνολικού προϋπολογισμού 8.282.056,28 € (με ΦΠΑ 24%)
Συγκεκριμένα οι συμβάσεις αφορούν τα εξής:
1.«Παροχή Υπηρεσιών Συμβούλου για την υποβοήθηση της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ στον έλεγχο μελετών και την παρακολούθηση των εργασιών των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης των βλαβών των σιδηροδρομικών υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias», και προϋπολογισμό τα 4.582.056,28€ (με ΦΠΑ 24%)
2.«Παροχή Υπηρεσιών Συμβούλου για την υποβοήθηση της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ στον έλεγχο μελετών και την παρακολούθηση των εργασιών των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης των βλαβών των οδικών υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων “Daniel” και “Elias”», με προϋπολογισμό 3.700.000,00€
Ενώ οι προσκλήσεις θα αποσταλούν στους εξής οικονομικούς φορείς:
1.Aecom LTD
2.Ηill International N.V. Greek Branch
3.PLANET A.E. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
4.ΣΑΛΦΩ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ δ.τ. ΣΑΛΦΩ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε
Υπενθυμίζεται πως η κατάσταση στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας βρίσκεται σχεδόν στα ίδια επίπεδα με πέρσι με τη λειτουργία του σιδηρόδρομου να έχει υποστεί ανεπανόρθωτες ζημίες και μέρος των δρομολογίων να εξακολουθούν να εκτελούνται με τη συνδρομή λεωφορείων, ενώ η διάρκεια του δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ξεπερνά σήμερα τις 5 ώρες. Συνθήκη που καθιστά την άμεση εκκίνηση των έργων επιτακτική περισσότερο από ποτέ.
Διαβάστε επίσης:
Χριστοδουλίδης: Κάλεσε τον Τουρκοκύπριο ηγέτη, Τατάρ, να ανοίξουν νέα οδοφράγματα
Κικίλιας: Το νέο δόγμα του Πυροσβεστικού Σώματος λειτούργησε σωτήρια παρά τις πιο ακραίες συνθήκες