Τα κατασκευαστικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα – Ο ρόλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ
Ενεργό ρόλο στην κατασκευή έργων στη Βόρεια Ελλάδα θα εξακολουθήσει να παίζει η Εγνατία Οδός ΑΕ, μετά και την παραχώρηση του οδικού άξονα στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS.
Συνεχης ενημερωση
Αποστολή με email
Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
Μικρότερο μέγεθος κειμένου
Της Ελένης Μπότα
Ενεργό ρόλο στην κατασκευή έργων στη Βόρεια Ελλάδα θα εξακολουθήσει να παίζει η Εγνατία Οδός ΑΕ, μετά και την παραχώρηση του οδικού άξονα στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Εγνατία Οδός ΑΕ θα συνεχίζει να αποτελεί φορέα υλοποίησης σημαντικών έργων που δεν περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα καθώς και την λειτουργία άλλων έργων της Βόρειας Ελλάδας.
Ειδικότερα η εταιρεία θα προχωρήσει στην μελέτη και την κατασκευή σημαντικών κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού, όπως ο κάθετος άξονας Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα (Βουλγαρία – Πανευρωπαϊκός Διάδρομος ΙΧ), στον κάθετο άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα (Βουλγαρία) και στο τμήμα Σέρρες – Δράμα – Καβάλα.
Επιπλέον, η Εγνατία Οδός ΑΕ δρομολογεί και την κατασκευή της νέας γέφυρα που θα ενώσει Ελλάδα και Τουρκία στον Έβρο.
Το συνολικό μήκος της νέας γέφυρας θα είναι 1250,13 μέτρα εκ των οποίων τα 760 περίπου βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους και τα 490 επί τουρκικού.
Η χάραξη του οδικού τμήματος στο ελληνικό έδαφος μέχρι την γέφυρα αγγίζει τα 409,15 μέτρα.
Η νέα γέφυρα θα είναι καλωδιωτή “extradose”. Θα έχει δύο 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο.
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο, καθώς εξυπηρετεί λειτουργικά τη διασύνδεση Ελλάδας και Τουρκίας με τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο IV (Βερολίνο-Σόφια-Θεσσαλονίκη), τη λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας μέσω της Εγνατίας Οδού με τον Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ και τις βαλκανικές χώρες, με άμεσα οικονομικά οφέλη για την Ελλάδα.
Τέλος, η Εγνατία Οδός ΑΕ έχει αναλάβει τη λειτουρία της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, μέχρι και την ολοκλήρωση της κατασκευής του Flyover.
Ήδη το έργο έχει ανατεθεί στις εταιρείες Intrakat και Τέρνα με προϋπολογιασμό 20 εκατ. ευρώ για 4 χρόνια.
Επιπλέον, στην ευθύνη της παραμένει και η λειτουργία του υφιστάμενου οδικού άξονα μέχρι την ολοκλήρωση της πραχώρησης του.
Μάλιστα προ ημερών αντιμετωπίστηκε ένα πολύ δύσκολο περιστατικό, όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε φορτηγό όχημα στο εσωτερικό μίας σήραγγας μήκους 1 χιλιομέτρου της Εγνατίας Οδού, σε μία ημέρα αυξημένης κίνησης προς την κατεύθυνση του κλάδου που συνέβη το γεγονός.
Οι χειριστές του Κέντρου Ελέγχου Κίνησης των Γρεβενών εντόπισαν αμέσως το συμβάν, το προβλεπόμενο σενάριο ενεργοποιήθηκε αμέσως, οι μπάρες έκλεισαν και η είσοδος της σήραγγας αποκλείσθηκε ώστε να μην εισέρχονται οχήματα και τέθηκε σε λειτουργία το σύστημα αερισμού το οποίο απήγαγε αμέσως τον καπνό προς το εξωτερικό της σήραγγας.
Μέσα σε λίγες ώρες τα στελέχη της Εγνατίας οδού, διαπίστωσαν την ακεραιότητα της υποδομής της σήραγγας και προχώρησαν στην πλήρη απόδοση της σε λειτουργία.
ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
09:47
AB InBev: Αυξήθηκαν τα έσοδα και τα EBITDA το α’ τρίμηνο
09:46
Η Ολυμπιακή φλόγα φτάνει σήμερα στο λιμάνι της Μασσαλίας
09:41
Η Στόρμι Ντάνιελς κατέθεσε στη δίκη κατά του Ντόναλντ Τραμπ
09:39
Η γερμανική βιομηχανική παραγωγή υποχώρησε για πρώτη φορά φέτος
09:23
ΣΥΡiΖΑ: Ο “αντισυστημισμός” Κασσελάκη ως επίσημη έκφραση και “οι πολιτικές καριέρες που θα τελειώσουν”
09:19
Αρνητικό κλίμα στην Ασία
09:16
Κρίση στην Αϊτή: Σχέδια για την ανάπτυξη διεθνούς δύναμης ασφαλείας
09:05
Η υποκρισία Ερντογάν για το εμπόριο Τουρκίας και Ισραήλ – Οι Τούρκοι ψάχνουν παρακαμπτήριες οδούς
09:02
Σφοδροί βομβαρδισμοί στη Γάζα, “τελευταία ευκαιρία” στο Κάιρο
08:59
“Φύλλο πορείας” στις ομάδες κρούσης της ΝΔ – Ο ειδικός ρόλος των κλιμακίων και η ατζέντα των περιοδειών τους
Ένας (ακόμα) καραμανλικός στον ΣΥΡΙΖΑ
Ο πόλεμος φέρνει επενδύσεις
Τα μοναδικά στο είδος τους άκοπα διαμάντια
Η έντεχνη “άλωση” της Νέας Δημοκρατίας
Τι σημαίνει “ευρωπαϊκή ολοκλήρωση” για σένα;
Διατροφή: Τα 4 είδη που πρέπει να σταματήσουμε να καταναλώνουμε για να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου
Τα κατασκευαστικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα – Ο ρόλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ
Σε βαθιά κατάψυξη παραμένει η ζήτηση για στεγαστικά δάνεια
Θα έχουμε “ανάπτυξη” και μετά τις ευρωεκλογές…;
Δηλώσεις 2023: 11 δισ. ευρώ περισσότερο φορολογητέο εισόδημα – 1,1 δισ. ευρώ επιπλέον φόροι – 1,4 εκατ. φορολογούμενοι στην τσιμπίδα των τεκμηρίων
Ο πόλεμος φέρνει επενδύσεις
(26)
Τι σημαίνει “ευρωπαϊκή ολοκλήρωση” για σένα;
(14)
Η έντεχνη “άλωση” της Νέας Δημοκρατίας
(12)
Ένας (ακόμα) καραμανλικός στον ΣΥΡΙΖΑ
(6)
Ο Κασιδιάρης ζητεί ό,τι και ο Μιχαλολιάκος από το ίδιο Δικαστικό Συμβούλιο
(3)
Θα έχουμε “ανάπτυξη” και μετά τις ευρωεκλογές…;
(3)
Δηλώσεις 2023: 11 δισ. ευρώ περισσότερο φορολογητέο εισόδημα – 1,1 δισ. ευρώ επιπλέον φόροι – 1,4 εκατ. φορολογούμενοι στην τσιμπίδα των τεκμηρίων
(2)
Οι ΗΠΑ ανέστειλαν την αποστολή πυρομαχικών στο Ισραήλ
(1)
Τα μοναδικά στο είδος τους άκοπα διαμάντια
(1)