Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Πτώση στα ναύλα των VLCC φέρνει η πλεονάζουσα προσφορά πλοίων
Η πτώση στα ναύλα συνεχίζεται για τα VLCCs, ανάποδα στην εποχή, μέσω πλεονάζουσας προσφοράς πλοίων και αυξανόμενης προτίμησης στους Κινέζους πλοιοκτήτες, επισημαίνει ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.
Η αγορά των VLCCs (πολύ μεγάλα tankers μεταφοράς αργού πετρελαίου) βιώνει μία ασυνήθιστη ύφεση για την εποχή αυτή, η οποία χαρακτηρίζεται από χαμηλή δραστηριότητα και μια επίμονη πτώση στα ναύλα τόσο στις αγορές της Ανατολής όσο και στης Δύσης.
Η περιορισμένη ζήτηση αλλά και η υψηλή διαθεσιμότητα πλοίων συνεχίζουν να ασκούν πτωτικές πιέσεις στις τιμές των ναύλων.
Στην Ανατολή, καθώς ο μήνας μπαίνει στο δεύτερο δεκαήμερο, η μεγάλη διαθέσιμη χωρητικότητα, σε συνδυασμό με τη συγκρατημένη ζήτηση, διατήρησε πιεσμένες τις τιμές των ναύλων.
Και ενώ ορισμένοι παράγοντες της αγοράς ελπίζουν σε σταθεροποίηση, ο αυξανόμενος κατάλογος διαθέσιμων πλοίων καθώς και οι αναφορές ότι οι Κινέζοι ναυλωτές προτιμούν όλο και περισσότερο τα εγχώρια πλοία, μειώνουν τις πιθανότητες για μια ανάκαμψη σύντομα.
Αυτή η μετατόπιση της προτίμησης των Κινέζων ναυλωτών μειώνει τις επιλογές για τους διεθνείς πλοιοκτήτες, προσθέτοντας ασάφεια στον καθορισμό των ναύλων, καθώς οι μεγάλοι έμποροι πετρελαίου ασκούν μεγαλύτερη επιρροή.
Παρόμοιο σκηνικό παρατηρείται και στη Δυτική Αφρική με τα ναύλα των VLCCs να έχουν επίσης αρνητική τάση, αναφέρει ο κ. Σοφιός. Και εδώ, η υποτονική ζήτηση και η άφθονη διαθεσιμότητα πλοίων έχουν ενισχύσει τη θέση των ναυλωτών, επιτρέποντάς τους να ασκήσουν περαιτέρω πιέσεις στους ναύλους.
Τα λειτουργικά έξοδα πλέον παρέχουν ένα κατώτατο όριο, αποτρέποντας την περαιτέρω διολίσθηση των ναύλων, αν και οι ανησυχίες της αγοράς σχετικά με τα επίπεδα των τιμών εξακολουθούν να υφίστανται.
Με τους καταλόγους των θέσεων στο υψηλότερο επίπεδο της χρονιάς, οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν μία από τις πιο δύσκολες συνθήκες τα τελευταία χρόνια.
Ωστόσο, λόγω της κυκλικής φύσης των ναυλαγορών, τέτοιες δύσκολες περίοδοι σπάνια επιμένουν για πολύ, και συχνά θέτουν τις βάσεις για ισχυρή ανάκαμψη όταν η τάση αντιστραφεί.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε επίσης:
MSC Cruises: Κρουαζιέρες στη Μεσόγειο απευθείας από τον Πειραιά και τη χειμερινή σεζόν
Πρόληψη, αντιμετώπιση και διερεύνηση ναυτικών ατυχημάτων: Καίρια ζητήματα και προοπτικές
Hapag-Lloyd: Ναυπηγεί 24 πλοία κοντέινερ αξίας 4 δισ. δολαρίων
Η πτώση στα ναύλα συνεχίζεται για τα VLCCs, ανάποδα στην εποχή, μέσω πλεονάζουσας προσφοράς πλοίων και αυξανόμενης προτίμησης στους Κινέζους πλοιοκτήτες, επισημαίνει ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.
Η αγορά των VLCCs (πολύ μεγάλα tankers μεταφοράς αργού πετρελαίου) βιώνει μία ασυνήθιστη ύφεση για την εποχή αυτή, η οποία χαρακτηρίζεται από χαμηλή δραστηριότητα και μια επίμονη πτώση στα ναύλα τόσο στις αγορές της Ανατολής όσο και στης Δύσης.
Η περιορισμένη ζήτηση αλλά και η υψηλή διαθεσιμότητα πλοίων συνεχίζουν να ασκούν πτωτικές πιέσεις στις τιμές των ναύλων.
Στην Ανατολή, καθώς ο μήνας μπαίνει στο δεύτερο δεκαήμερο, η μεγάλη διαθέσιμη χωρητικότητα, σε συνδυασμό με τη συγκρατημένη ζήτηση, διατήρησε πιεσμένες τις τιμές των ναύλων.
Και ενώ ορισμένοι παράγοντες της αγοράς ελπίζουν σε σταθεροποίηση, ο αυξανόμενος κατάλογος διαθέσιμων πλοίων καθώς και οι αναφορές ότι οι Κινέζοι ναυλωτές προτιμούν όλο και περισσότερο τα εγχώρια πλοία, μειώνουν τις πιθανότητες για μια ανάκαμψη σύντομα.
Αυτή η μετατόπιση της προτίμησης των Κινέζων ναυλωτών μειώνει τις επιλογές για τους διεθνείς πλοιοκτήτες, προσθέτοντας ασάφεια στον καθορισμό των ναύλων, καθώς οι μεγάλοι έμποροι πετρελαίου ασκούν μεγαλύτερη επιρροή.
Παρόμοιο σκηνικό παρατηρείται και στη Δυτική Αφρική με τα ναύλα των VLCCs να έχουν επίσης αρνητική τάση, αναφέρει ο κ. Σοφιός. Και εδώ, η υποτονική ζήτηση και η άφθονη διαθεσιμότητα πλοίων έχουν ενισχύσει τη θέση των ναυλωτών, επιτρέποντάς τους να ασκήσουν περαιτέρω πιέσεις στους ναύλους.
Τα λειτουργικά έξοδα πλέον παρέχουν ένα κατώτατο όριο, αποτρέποντας την περαιτέρω διολίσθηση των ναύλων, αν και οι ανησυχίες της αγοράς σχετικά με τα επίπεδα των τιμών εξακολουθούν να υφίστανται.
Με τους καταλόγους των θέσεων στο υψηλότερο επίπεδο της χρονιάς, οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν μία από τις πιο δύσκολες συνθήκες τα τελευταία χρόνια.
Ωστόσο, λόγω της κυκλικής φύσης των ναυλαγορών, τέτοιες δύσκολες περίοδοι σπάνια επιμένουν για πολύ, και συχνά θέτουν τις βάσεις για ισχυρή ανάκαμψη όταν η τάση αντιστραφεί.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε επίσης:
MSC Cruises: Κρουαζιέρες στη Μεσόγειο απευθείας από τον Πειραιά και τη χειμερινή σεζόν
Πρόληψη, αντιμετώπιση και διερεύνηση ναυτικών ατυχημάτων: Καίρια ζητήματα και προοπτικές
Hapag-Lloyd: Ναυπηγεί 24 πλοία κοντέινερ αξίας 4 δισ. δολαρίων